למה הערכים שלכם טובים יותר משל אחרים?

tomasth

New member
איך ניתן להעמיד את המטרה על האמצעי ? לפי מה שכתבת

אפשר רק שהאמצעי למוסר יהיה המדע , אבל המטרה תקבע בנפרד ולא ברור מזה אם אפשר יהיה לגזור אותה מהאמצעי.
&nbsp
"שחלקן לוקחות בחשבון גם את העולם הבא" והעולם הבא שהוא רווחת היצורים התבוניים , נגזר מ טובו/רצונו של הבורא.
&nbsp
עניין אם לדעת מר האריס ככול שהיתור תבוני יותר ערכו המוסרי עולה , מה שאומר שבינה מלכותית תבונתית מאדם תהיה בעלת ערך מוסרי גבוה מאדם.
&nbsp
&nbsp
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אם היא תהיה מספיק חכמה היא תבין שיש לחסל את כל האנושות.

אבל בגלל שמוסר הוא נושא יחסי ומשתנה, לכל יצור יש את השקפת עולמו אין לאף יצור השקפת עולם יותר טובה ממישהו אחר גם לבינה המלאכותית יהיו השקפות עולם משלה הייחודיים לה. זה לא יעשה אותה טוב יותר מבני אדם.
&nbsp
ככל שהתבונה עולה יותר מבינים שהשאר הם בתחרות איתך על משאבים מוגבלים ולכן יש לחסל אותם. זה לא קשור למוסר, הרי זה dog eat dog world.
&nbsp
לא מבין את הבעיה בתבונה גבוהה יותר כאילו היא תפסיק להילחם כמו שאר בני האדם.
&nbsp
 

tomasth

New member
היא תילחם הרבה יותר טוב מבני אדם.

האם היא תהיה מספיק חכמה היא תוכל לחסל , זה לא אומר שזה מה שתעשה.
אתה אולי הורג כמה חרקים שמפריעים לך , אבל לא כל חרק נכון ? זה לא עניין של חוכמה , זו מטרה.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
That's the big question what is the purpose of this AI?

And to paraphrase what is the purpose of humans?
&nbsp
When you have competition on resources you're bound to find some hostility between the two players (you know how many enemies I have in the academy?!
).
&nbsp
 

tomasth

New member
המטרה של בני האדם היא בני האדם , המטרה שלה זה מה

שיבנו בה בני האדם , אם יבנו לא נכון שמסיבות אחרות המטרות בה ישתנו בלי להרוס את היכולות , אז יש אפשרות שמהטרה תנגוד את בני האדם.
&nbsp
לא הבנתי מה זה
"you know how many enemies I have in the academy ?!"
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
מה הכוונה ב"המטרה של בני האדם היא בני האדם"?

מה המטרה של בני האדם בחייהם?
הרי אין מטרה.
&nbsp
 

tomasth

New member
מה שלדעתם זו מטרתם , נכון שזה משתנה

ולא תמיד קשור לרווחתם , אבל עדיין יש להם העדפות.
 

Wesen

New member
המטרה של בני אדם זה לא להיות בינוניים

אזי - "חיות", לשאוף להשתפר ולזכך את הרגש כל שנייה ושנייה.
 

חנוך25

New member
האריס מציע להגדיר כך את המעשה המוסרי -

ככזה שמגדיל רווחתן של ישויות תבוניות.
לדעתו אין בעיה לקבל הסכמה רחבה להגדרה זו, כי לדעתו זאת בסופו של דבר המטרה הסופית של כל שיטות המוסר. גם של כאלה שאינן הומניסטיות ע"פ ההגדרות המקובלות.
בהינתן הסכמה כזאת המדע בהחלט יכול לעזור להכריע בדילמות מוסריות שונות.
לכל הפחות - אין שום סיבה לא לשמוע את מה שיש למדע להגיד בעניין.
 

Wesen

New member
אתם שמים לב שאתם מדברים בסיסמאות

דברו עברית פשוטה, מה זה להגדיל את רווחתן של ישויות תבוניות מה זה רווחה ?
 

tomtom54

New member
הערכים נקבעים ע"י גורם חיצוני (כוח עליון)

בעל סמכות מוחלטת.
הם אינם נקבעים ע"י אדם כי אילו נקבעו ע"י אנשים מסויימים הם היו משתנים ללא הרף מקצה לקצה.
למשל בספרטה העתיקה תינוקות שנראו חלושים או בעלי מום היו נרצחים עם הולדם וזה נחשב למעשה טוב. אדם שהחביא תינוק כזה כדי להצילו ממות היה נחשב שם לפושע. היום מעשה כזה נחשב למעשה אצילי.
היום לעזור לחלשים נחשב למעשה טוב. יכול היות שבעתיד יחליטו שמי שעוזר לחלשים לשרוד הוא עבריין כי הוא פוגם בתהליך הברירה הטבעית ליצירת גזע משובח (ראיתי סרט בדיוני שבו יוצר הסרט גינה בפרוש אנשים מסוג זה).
לכן ערכים שנקבעים ע"י בני-אדם הם חסרי ערך. הערכים האמיתיים נקבעים ע"י כוח עליון, אחרת אין להם משמעות.
כדי להגיע לערכים הנכונים עליך לחפש את אותו כוח עליון ולהבין את רצונו ממך.
(אני אישית הגעתי למסקנה שזהו אלוהים וישוע המשיח).
לבני-האדם יש הבנה מסויימת לגבי רצונו של אלוהים (מי יותר ומי פחות) וזה מתבטא במצפונם. המצפון אוסר עליך לעשות דברים מסויימים אפילו אם הם לטובתך האישית ואפילו אם הם לצורך השרדותך (דבר שלא יתכן אילו נוצרנו ע"י האבולוציה) אבל זה לא מספיק. המצפון שלך מושפע יותר מדי מהחברה שבה אתה נמצא.
כדי שהצפון יהיה חד מספיק עליה להכיר את רצונו של אותו כוח עליון ולהתנהג בהתאם לכך.
 

Hameln

New member
תפיסות מוטעות של אבולוציה ביולוגית

מה לעשות שתסריטאים (הוליוודים?) בדר"כ אינם ביולוגים אבולוציונים, הנצחת תפיסות מוטעות של אבולוציה ביולוגית שכיחה מאוד בתרבות הפופולרית (נתקלתי בזה הרבה) ולניחושים שלך לגבי העתיד גם אין כ"כ ערך בנושא.

ספק סימוכין לטענה שלא יתכן מצפון בהינתן תהליך אבולוציוני.

ספק סימוכין להנחה שעפ"י תורת האבולוציה טובתו האישית והישרדותו האישית של פרט ממקסמים את התאמת המין\האוכלוסייה בכל מצב.

תורת האבולוציה מתארת תהליך נתון, את המצוי (במילים אחרות) ואילו אתה כתבת על ערכים, הראוי (במילים אחרות), לשם מה הערבוב ביניהם? (מזכיר לי איזה "גלגל" אחד...)

מנין לך שמה שנתפס בעיניך כ"רצונו של אותו כוח עליון" זה אכן רצונו (לא יכול להיות המצפון כי בעצמך הנחת שמצפון נתון להשפעות תרבותיות)? ומנין לך קיומו?
 

tomtom54

New member
התסריטאים אינם ביולוגים אבל זה מראה לך איך עובד המצפון של

אותם תסריטאים (כמובן לא של כל התסריטאים) וכנראה של עוד אנשים.
תכונה שפוגעת ביכולת ההשרדות (יכולת ההשרדות של הפרט) לא יכולה להייוצר במהלך האבולוציה. אם נוצרה תכונה כזו אז הפריטים שנשאו אותה היו בעלי כושר השרדות נמוך והיו נעלמים מהר ולא היו מעבירים את הגנים האלו הלאה. המצפון זו תכונה כזו.
זו לא התכונה היחידה שלא יכלה להייוצר במהלך האבולוציה. במהלך האבולוציה לא יכלו תינוקות האדם לההפך לכל כך פגיעים וחלושים יחסית לתינוקות של אותו קוף קדמון שממנו נוצרו.
האבולוציה לא יכלה גם לגרום לכך שאנחנו נטפל בחלשים ובנכים שביננו (זכור זו תכונה שלפי המדענים לא היתה קיימת אלא נוצרה במהלך האבולוציה). זהו בזבוז כוחות שנחוצים להשרדות. לכן אם נוצרה תכונה כזו הפריטים הנושאים אותה היו בעלי כושר השרדות נמוך ולכן היו נעלמים מהעולם יחד עם הגנים שנושאים תכונה זו.
ויש עוד דברים ...............
 

Hameln

New member
טענות טחונות לעייפה ללא ביסוס וללא גיבוי שהועלו ונדחו בעבר

"התסריטאים אינם ביולוגים אבל זה מראה לך איך עובד המצפון של אותם תסריטאים (כמובן לא של כל התסריטאים) וכנראה של עוד אנשים" - לא של כל התסריטאים ולא של כל האנשים, אז ראיה למה זה בדיוק? (לכלום).

"תכונה שפוגעת ביכולת ההשרדות (יכולת ההשרדות של הפרט) לא יכולה להייוצר במהלך האבולוציה" - סימוכין?

"אם נוצרה תכונה כזו אז הפריטים שנשאו אותה היו בעלי כושר השרדות נמוך והיו נעלמים מהר ולא היו מעבירים את הגנים האלו הלאה" - לא כ"כ קשור למצפון אבל זה כנראה מה שקורה. כנראה שברוב האוכלוסיות (אם לא בכולם) יש פרטים שלא מעבירים את הגנים שלהם הלאה. בטבע היכחדות היא הכלל, הישרדות היא היוצא מן הכלל.

"המצפון זו תכונה כזו" - סימוכין? אתה טוען שמצפון (אני מעדיף את המונח 'אמפתיה') זאת תכונה שמפחיתה התאמת מין\אוכלוסייה לסביבה. חוץ מלחזור על כך שוב ושוב אינך מגבה ומבסס את הטענה הזאת (כלומר אין סיבה לקבל אותה). ניורון מראה...?

"זו לא התכונה היחידה שלא יכלה להייוצר במהלך האבולוציה. במהלך האבולוציה לא יכלו תינוקות האדם לההפך לכל כך פגיעים וחלושים יחסית לתינוקות של אותו קוף קדמון שממנו נוצרו" - שאניח שערכת מחקר על "אותו קוף קדמון..."? למה לי?

"האבולוציה לא יכלה גם לגרום לכך שאנחנו נטפל בחלשים ובנכים שביננו (זכור זו תכונה שלפי המדענים לא היתה קיימת אלא נוצרה במהלך האבולוציה). זהו בזבוז כוחות שנחוצים להשרדות. לכן אם נוצרה תכונה כזו הפריטים הנושאים אותה היו בעלי כושר השרדות נמוך ולכן היו נעלמים מהעולם יחד עם הגנים שנושאים תכונה זו" - שוב, טענה שאתה חוזר עליה ללא גיבוי וללא ביסוס. דבריך בסוגריים לוקים ב'מומחים לא מזוהים' (זה כבר באיכות ירודה של מחב"ת חרדי: "מדענים הוכיחו ש...")

לא סיפקת סימוכין לטענה שלא יתכן מצפון בהינתן תהליך אבולוציוני.

לא סיפקת סימוכין להנחה שעפ"י תורת האבולוציה טובתו האישית והישרדותו האישית של פרט ממקסמים את התאמת המין\האוכלוסייה בכל מצב.

לא פרטת מנין לך שמה שנתפס בעיניך כ"רצונו של אותו כוח עליון" זה אכן רצונו ולא פרטת מנין לך קיומו.

ספציפית לעניין האבולוציה, לדעתי אתה טועה. אמפתיה מאפשרת למינים חברתיים (שחיים בלהקות ושבטים) שיתוף פעולה בין פרטים באוכלוסייה, מה שממקסם את התאמת המין\האוכלוסייה, לא מפחית אותה (לפחות לא בכל מצב).
 

tomtom54

New member
איזה סימוכין אתה רוצה שאתן לך לדברים כל כך פשוטים

וברורים?
הרי ברור שאם נוצר במהלך האבולוציה אדם עם קצת מצפון זה היה מונע ממנו לבצע דברים מסויימים שנחוצים להשרדותו או להתרבותו. למשל זה היה מונע ממנו לרסק באלה את הראש של אדם אחר שמתחרה איתו על אותו שטח מחיה. אותו אדם היה מרסק את ראשו של האדם הראשון (בעל המצפון) בהזדמנות אחרת.
מה כל כך קשה להבין בזה שמישהו בעל מצפון יש לו פחות סיכויים לשרוד בקבוצה של אנשים אחרים שכולם חסרי מצפון.
לגבי בעלי חיים אחרים: נניח שיש בינהם אמפתיה. לטענת האבולוציה גם אמפתיה זו נוצרה בתהליך אבולוציוני. אז איך נוצרה אמפתיה זו? הרי אם קרתה מוטציה בבעל חיים אחד שהפכה אותו לבעל כושר השרדות נמוך יותר מכל היתר שהיו חסרי אמפתיה. לכן בעל חיים זה היה נעלם מהר יחד עם אותו גן אמפתי. ובגלל זה לא יכלה להייוצר אמפתיה (לא בבני-אדם ולא בבעלי-חיים).

צריך לציין 2 דברים:
1. אמפתיה יכולה להועיל בתהליך ההשרדות רק אם למרבית הפרטים יש אותה. אם היא קיימת אצל פרט בודד היא תזיק להשרדותו.
2. גם אם יש אמפתיה בבעלי-חיים אז לפי האבולוציה היא חייבת להווצר ע"י מוטציות בתהליך מסויים ארוך מאוד. כלומר לפני התהליך הזה לא קיימת אמפתיה ואחריו היא קיימת.

הווצרות של אמפתיה (אפילו הקלה ביותר) היא תהליך נדיר כך שהוא יכל לקרות רק בפרט אחד בו זמנית (או לכל היותר במספר קטן מאוד של פרטים) אבל פרט זה לא היה שורד ולא מעביר את הגנים שלו הלאה. עד שהיתה קוראת מוטציה כזו פעם נוספת היה עובר זמן רב וגורלו של אותו פרט שנושא את המוטציה הזו היה גם מוות ללא צאצאים.
 

Hameln

New member
מחקר שמדגים את מה שאתה טוען ותואם למחקרים לפניו או מפריך

אותם למשל.

"הרי ברור שאם נוצר במהלך האבולוציה אדם עם קצת מצפון זה היה מונע ממנו לבצע דברים מסויימים שנחוצים להשרדותו או להתרבותו" - לא, זה לא ברור. זאת הנחה שלך שאין לה שום ביסוס. תערוך תצפיות, ניסויים, תפרסם מחקרים שתומכים בהנחה שלך בכתבי עת מדעיים ואולי אז. בינתיים זאת נראית כמו וריאציה מטורללת של "מורכבות בלתי פריקה".

"למשל זה היה מונע ממנו לרסק באלה את הראש של אדם אחר שמתחרה איתו על אותו שטח מחיה" - וואלה? אולי אנחנו לא חיים באותו עולם. בעולם שאני חי בו בני אדם יכולים לחוש אמפתיה לבני משפחתם, לסביבתם הקרובה, לבני השבט שלהם, לבני דתם ולרסק גולגלות של כל מי שלא נכלל בקטגוריות האלה עם רציונליזציות כיד הדמיון הטובה. איזה קטע... ישן בערך כמו האנושות. ההיסטוריה גדושה בזה.

"מה כל כך קשה להבין בזה שמישהו בעל מצפון יש לו פחות סיכויים לשרוד בקבוצה של אנשים אחרים שכולם חסרי מצפון" - לא יודע מנין הקרצת את התרחיש של קבוצה ללא מצפון שיש בה רק פרט אחד עם מצפון והיכן התרחיש הזה שלך נפגש עם המציאות.

"לגבי בעלי חיים אחרים: נניח שיש בינהם אמפתיה. לטענת האבולוציה גם אמפתיה זו נוצרה בתהליך אבולוציוני. אז איך נוצרה אמפתיה זו?" - או! שאלה טובה. אני ממליץ לשאול אותה כאן. אני בכלל ממליץ על הפורום הזה לכל ההנחות הבלתי מבוססות שלך על אבולוציה ביולוגית.

"הרי אם קרתה מוטציה בבעל חיים אחד שהפכה אותו לבעל כושר השרדות נמוך יותר מכל היתר שהיו חסרי אמפתיה. לכן בעל חיים זה היה נעלם מהר יחד עם אותו גן אמפתי. ובגלל זה לא יכלה להייוצר אמפתיה (לא בבני-אדם ולא בבעלי-חיים)" - אתה זה שמניח שחוסר אמפתיה של פרט ממקסמת התאמת מין\אוכלוסייה. אין לי מושג מדוע אתה מניח כך (ניחוש פרוע אמנם יש לי). לדעתי אין הכרח להניח כך ואפילו הגיוני להניח אחרת (הצעתי אפשרות שלדעתי סבירה בהודעתי הקודמת. לא רואה סיבה לחזור על דבריי 200 פעם).

"1. אמפתיה יכולה להועיל בתהליך ההשרדות רק אם למרבית הפרטים יש אותה. אם היא קיימת אצל פרט בודד היא תזיק להשרדותו" - נו... ומי אמר שאמפתיה קיימת אצל פרט בודד? אתה. למה? ככה... (אתה אולי יודע)

"2. גם אם יש אמפתיה בבעלי-חיים אז לפי האבולוציה היא חייבת להווצר ע"י מוטציות בתהליך מסויים ארוך מאוד. כלומר לפני התהליך הזה לא קיימת אמפתיה ואחריו היא קיימת" - מה שנטען על העין והופרך (הראו שעין יכולה להתפתח מתא עם רגישות לאור) נטען עכשיו על מצפון. כאמור, וריאציה מטורללת של "מורכבות בלתי פריקה".

"הווצרות של אמפתיה (אפילו הקלה ביותר) היא תהליך נדיר כך שהוא יכל לקרות רק בפרט אחד בו זמנית (או לכל היותר במספר קטן מאוד של פרטים) אבל פרט זה לא היה שורד ולא מעביר את הגנים שלו הלאה. עד שהיתה קוראת מוטציה כזו פעם נוספת היה עובר זמן רב וגורלו של אותו פרט שנושא את המוטציה הזו היה גם מוות ללא צאצאים" - סימוכין?

ושוב:

לא סיפקת סימוכין לטענה שלא יתכן מצפון בהינתן תהליך אבולוציוני.

לא סיפקת סימוכין להנחה שעפ"י תורת האבולוציה טובתו האישית והישרדותו האישית של פרט ממקסמים את התאמת המין\האוכלוסייה בכל מצב.

לא פרטת מנין לך שמה שנתפס בעיניך כ"רצונו של אותו כוח עליון" זה אכן רצונו ולא פרטת מנין לך קיומו.

לחזור על אותן טענות שוב ושוב בניסוחים מעט שונים לא מאמת אותן.
 

tomtom54

New member
חוכמה גדולה לבקש ממני לערוך ניסויים או

לשלוח אותי לניסויים שאינם בהשג ידו של האדם הממוצע. אני בטוח שגם אתה לא עורך ניסויים והמקורות של המחקרים המדעיים אינם נגישים לאדם - הם עולים כסף, צריך להיות עובד האוניברסיטה כדי לקבל אותם, צריך להיות מישהו שמכיר את התחום כדי להבין אותם. פעם ניסיתי לקבל מחקרים (לא בתחום הזה כמובן אלא בתחום אחר) ויצאה לי הנשמה כדי לקבל מאמר אחד בודד.
לעומת זאת לא ענית אל אף אחת משאלותי.
לא הסברת איך יכלה להיווצר האמפתיה. הרי לטענת האבולוציה האדם ובעלי החיים נוצרו מבעלי חיים פשוטים יותר ואלו נוצרו מבעלי חיים פשוטים יותר וכן הלאה עד שנגיע לאוסף של מולקולות בודדות. האם מולקולות הן בעלי מצפון? אם לא אז לפי האבולוציה זה נוצר בתהליך אבולוציוני. אבל שנויים אבולוציונים יכולים לקרות רק אם הם עוזרים להשרדותו של הפרט והיווצרותו של מצפון דוקא מפריעה לכך (דוגמא: האדם עם האלה).
התגובה שלך לגבי מה שכתבתי על "האדם עם האלה" - היא פשוט לא לענין. אנו חיים באותו עולם שיכול להרגיש אמפתיה אבל אילו עולם זה היה נוצר כתוצאה מאבולוציה הוא לא היה יכול להרגיש כך.
לגבי העובדה שהאמפתיה יכולה להיווצר בהתחלה רק אצל פרט בודד: שינוי דרסטי כל כך של היווצרות אמפתיה (אפילו שבריר של אמפתיה) זה תהליך מאוד מאוד נדיר כך שלא יתכן שזה יווצר אצל מאות פרטים בבת-אחת. זה דומה לתהליך שפתאום תצמח לאדם יד שלישית. אם תהליך כזה יקרה זה יקרה אחת לתקופת זמן ארוכה ואצל פרט בודד (אולי אצל 2-3 מקסימום). לפי האבולוציה מוטציה כזו תתפשט רק אם הפרטים הנושאים אותה הם בעלי כושר השרדות גבוה יותר משל אלו שאינם נושאים אותה. אבל בעלי המצפון (אם הם בודדים) הם דוקא בעלי כושר השרדות נמוך יותר. (במקום לבקש ממני סימוכין במקומות שאי-אפשר להגיע אילהם, תנסה בבקשה לסתור את מה שאמרתי).
עין יכולה להתפתח מתא רגיש לאור? תסביר לי בבקשה איך אוכל להצמיח עין נוספת? אני רוצה לנסות.
לא טענתי שלפי האבולוציה חוסר אמפתיה ממקסמת את התאמת המין\האוכלוסיה. טענתי שלפי האבולוציה היווצרות האמפתיה אצל פרט בודד תמנע ממנו לשרוד ולהעביר את הגנים האלו הלאה.
אפנה לפורום ביולוגיה.
 

Hameln

New member
אתה צריך לבסס את הטענות *שלך* (אני הגבתי לך, לא ההפך)

זה שתחזור על אותן טענות והנחות טעונות הוכחה שוב ושוב ללא ביסוס לא יאמת אותן.

"חוכמה גדולה לבקש ממני לערוך ניסויים או לשלוח אותי לניסויים שאינם בהשג ידו של האדם הממוצע. אני בטוח שגם אתה לא עורך ניסויים והמקורות של המחקרים המדעיים אינם נגישים לאדם - הם עולים כסף, צריך להיות עובד האוניברסיטה כדי לקבל אותם, צריך להיות מישהו שמכיר את התחום כדי להבין אותם. פעם ניסיתי לקבל מחקרים (לא בתחום הזה כמובן אלא בתחום אחר) ויצאה לי הנשמה כדי לקבל מאמר אחד בודד" - מה לעשות... אבולוציה ביולוגית זה תחום במדעי החיים ויש דרך מקובלת לבסס ידע מדעי. "נראה לי ש..." "ברור ש..." לא תופס.

"לא הסברת איך יכלה להיווצר האמפתיה" - כי אני לא ביולוג אבולוציוני. אתה רוצה תשובות על שאלות בתחום הזה? פנה לאנשים שעוסקים בתחום הזה, אלא אם אתה מעוניין שיענו לך מה שאתה רוצה לשמוע, אז פנה לכוהני הדת בשאלות על אבולוציה ביולוגית (רק אל תצפה מאחרים לקבל את ה"תשובות" האלה) ואם אתה טוען טענות בתחום הזה צפה שיבקשו ממך סימוכין לטענות שלך מהמחקר העדכני בתחום. זה שאתה כותב "לפי האבולוציה..." לפני איזו טענה שלך זה עדיין לא אומר שזה אכן לפי הידע העדכני בתחום.

"הרי לטענת האבולוציה האדם ובעלי החיים נוצרו מבעלי חיים פשוטים יותר ואלו נוצרו מבעלי חיים פשוטים יותר וכן הלאה עד שנגיע לאוסף של מולקולות בודדות" - סימוכין?

"האם מולקולות הן בעלי מצפון?" - הנה סיבה טובה לא לקבל את הכביכול טענות שלך. תורת האבולוציה מסבירה את מגוון החיים משעה שנוצרו, לא את ראשית החיים. השאלה הזאת מדגימה שכשאתה כותב "אבולוציה" אתה מתכוון לאיש קש.

"התגובה שלך לגבי מה שכתבתי על "האדם עם האלה" - היא פשוט לא לענין. אנו חיים באותו עולם שיכול להרגיש אמפתיה אבל אילו עולם זה היה נוצר כתוצאה מאבולוציה הוא לא היה יכול להרגיש כך" - בעיה קשה בהבנת הנקרא. אתה לא מבין מה שכותבים לך. עם כל האמפתיה שבני אדם ניחנו בה הם עדיין מסוגלים לבצע רצח בקנה מידה המוני. (כך אתה גם מבין את תורת האבולוציה?)

"שינוי דרסטי כל כך של היווצרות אמפתיה (אפילו שבריר של אמפתיה) זה תהליך מאוד מאוד נדיר כך שלא יתכן שזה יווצר אצל מאות פרטים בבת-אחת. זה דומה לתהליך שפתאום תצמח לאדם יד שלישית. אם תהליך כזה יקרה זה יקרה אחת לתקופת זמן ארוכה ואצל פרט בודד (אולי אצל 2-3 מקסימום).לפי האבולוציה מוטציה כזו תתפשט רק אם הפרטים הנושאים אותה הם בעלי כושר השרדות גבוה יותר משל אלו שאינם נושאים אותה. אבל בעלי המצפון (אם הם בודדים) הם דוקא בעלי כושר השרדות נמוך יותר" - סימוכין?

"(במקום לבקש ממני סימוכין במקומות שאי-אפשר להגיע אילהם, תנסה בבקשה לסתור את מה שאמרתי)" - מדוע אני אמור לסתור את הניחושים הפרועים וההמצאות שלך?

"עין יכולה להתפתח מתא רגיש לאור? תסביר לי בבקשה איך אוכל להצמיח עין נוספת? אני רוצה לנסות" - https://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_of_the_eye
מתגובתך אני מבין שלא מוכרת לך טענת "מורכבות בלתי פריקה" על העין, הפרכתה ושהחשיבה שלך לגבי אבולוציה ביולוגית היא ברמת הקרוקודאק הממוצע.

"לא טענתי שלפי האבולוציה חוסר אמפתיה ממקסמת את התאמת המין\האוכלוסיה. טענתי שלפי האבולוציה היווצרות האמפתיה אצל פרט בודד תמנע ממנו לשרוד ולהעביר את הגנים האלו הלאה" - כן. לא ברור מדוע טענת כך ומה הבסיס לזה.

"אפנה לפורום ביולוגיה" -
Good for you. אני מנחש שיש שם משתתפים שמתמצאים בתחום הרבה יותר ממני.

מנין לך שמה שנתפס בעיניך כ"רצונו של אותו כוח עליון" זה אכן רצונו (לא יכול להיות המצפון כי בעצמך הנחת שמצפון נתון להשפעות תרבותיות)? ומנין לך קיומו?
 

tomtom54

New member
תשובות:

לגבי הקטע הראשון: "לא חוכמה לבקש ממני ..............". אם אתה שולח אותי למצוא דברים שאינם ביכולתו של אדם ממוצע להשיג - זו איננה הוכחה. כדי להוכיח משהו אתה צריך לתת לי אפשרות סבירה לבדוק זאת.
(אתה דומה בכך לדתיים היהודים שטוענים שאין הבדל אפילו באות אחת בין כל עותקי התנ"ך (לעומת הבדלים גדולים לטענתם בברית החדשה). אין לאף אחד אפשרות לקרוא עשרות אלפי ספרי תנ"ך ולהשוות).
" "לא הסברת איך יכלה להיווצר האמפתיה" - כי אני לא ביולוג אבולוציוני ......". כלומר אתה טוען שאינך יודע איך האבולוציה עובדת ולשם כך אתה מפנה אותי למומחים כביכול. אז אם אתה לא יודע מנין לך שזה נכון?
אתה מבקש ממני סימוכין לכך ש-"הרי לטענת האבולוציה האדם ובעלי החיים נוצרו מבעלי חיים פשוטים יותר ואלו נוצרו מבעלי חיים פשוטים יותר וכן הלאה עד שנגיע לאוסף של מולקולות בודדות". כפי שאמרתי לך אתה שולח אותי למצוא דברים במקומות שאדם סביר לא יכול להגיע אילהם. אז אולי במקום זה תסביר בעצמך איך נוצרו בעלי חיים בעולם שלא היו בו יצורים חיים לפני כן?
תורת האבולוציה לא מסבירה את היווצרות החיים? במקרה זה תורת האבולוציה היא תורה לוקה בחסר שאין לה הסברים מספיקים. בכל אופן מאיזה נקודה תורת האבולוציה מתחילה להסביר דברים? מהרגע שהיו היצורים החד-תאים הראשונים? מהרגע שנוצרו יצורים פשוטים שמורכבים מכמה תאים? מהרגע שנוצרו בעלי-חיים גדולים?
העין לפי המאמר שלך התפתחה תוך כמה מאות אלפי שנים (וגם זה מתוך משהו שהיה קודם) כך שזה לא משהו מידי.
 
למעלה