האם לא די בהוכחה שהדתות חוברו כמו מחזה בידי בני אנוש?

Ron W

New member
האם לא די בהוכחה שהדתות חוברו כמו מחזה בידי בני אנוש?

מה מונע מכל אחד/ת להמציא דת חדשה לספר על התגלות
לפרט איך ומה צריך לעשות כדי להגיע לגאולה?
היום יש לנו גורואים, סגידות שונות ומנגד חיבור למורשת שקשורה
לרוב למשפחה המורחבת. אלו המיתרים שמחברים את הרוב
לאמונה כלשהיא - במקום שיעשו לביתם יחברו דת משלהם..
דת שתואמת את צרכיהם הפרטניים מלמידה והכרת עצמם.

מה מונע בעצם שלכל בית אב תהיה דת מקורית משלו ?
מה הצורך להתחבר כמו בלאומים לאותן דתות ראשיות וחסרות
פנים ואישיות של המאמין?
כמו ההבדל בין שיכון ארוך ואפרורי לבתים מעוצבים מסגוננים
אדפטיבים, שכל אחד מתאים לסביבתו ויוצר רצף מגוון וחיוני..
 
אין משהו שמונע

חוץ מהפחד מהחברה הנוגשת - למשל התפיסה פה בארץ של עבודת אלילים וכן הלאה.

למען האמת יש דתות שנוצרו בעידן הנוכחי בינהם למשל הויקה (שהיא סוג של חידוש למסורות ממסורות ישנות), סיינטולוגים ויש הרבה כתות שנוצרות כל היום . מניחה שגם עדי ג'הווה הם כת חדשה .

פעם בסיור אצל אנשים מזרמים או מדתות שונות סיירנו למשל במושב מעלה צביה בתקופת בית הספר וחייבת לציין שעל פניו הם נראים כת שהצליחה לבנות יופי של ישוב (אישית הסדר והניקיון שם העלו לי צמרמורת קצת כמו בביקור בגנים הבהאים שהכל פלסטי אבל לרוב זה יראה מאוד מסוד ומטופח):

http://www.maalezvia.org.il/
 

BravoMan

Active member
הדת מונעת כמובן


דת הומצאה לפני שהומצאה לאומיות ובני אדם התקבצו במבנה מדינות.
&nbsp
היא הומצאה כשיטת שליטה על קבוצה, ולכן חלק בלטי נפרד ממנה היא כפיית הדת על כל הקבוצה. כמו שאי אפשר להקים ממשלה לכל בן אדם בנפרד, כך אי אפשר לייצר דת לכל בן אדם בנפרד, כי הרעיון בדת הוא לשלוט על כולם.
&nbsp
היום, כשמעמדה של דת ככלי שליטה ירד בחלק מהעולם, יש אנשים שחושבים שדת היא בעצם "אמונה פרטית" וכל אחד חופשי להמציא אחד משלו.
באיסלאם לדוגמה, העונש על עזיבת הדת הוא מוות, ובשטחים בשליטת דאעש, העונש גם מבוצע.
 
בשביל זה הראש היהודי ממציא לנו פטנטים

העונש על המרת דת באיסלם :
אנחנו נרצח אותך!

העונש על המרת דת אצל יהודים:
מה לא התאבדת לפני שהמירו את דתך?
טוב , עוד יש לך זמן.

-חצי שעה אחר כך + בדיקת רופא לאישור מוות קליני-

"קידוש הששששששששםםםםםם!"

 

ItsikH

Member
הענין הוא הופעת המונותאיזם, וזה ההבדל המהותי בינו לבין
הפוליתאיזם - לא האובייקט הנחפץ, האל [כן, אל הוא אובייקט, והוא נחפץ! כמו מכונית!], כמו מעמד האמונה והדת בחברה: ריבוי האמונות והאלים לא נבע מפרימיטיביות כלל, אלא מחולשה יחסית של הממסד הדתי, שהיה מוגבל למסגרות חברתיות מקומיות, ואפילו לא חלם על שליטה חובקת עולם. הממסד הדתי והממסד החילוני [המלוכה] חיו זה לצד זה בתחרות מאז ומעולם, אבל במסגרות קטנות יחסית, אפילו אם קמו אימפריות מקומיות, הן היו ארעיות ביותר.
ניתוח הסטורי אפשרי - הופעת האימפריות כמסגרות מדיניות מסודרות וממוסדות, ארוכות טווח, עם שאיפות השתלטות חסרות גבולות למעט היכולת הצבאית עצמה, היא זו שבתורה יצרה גם דתות עם שאיפות דומות, בהבדל שלדת אין צורך בצבא משלה בכדי להתפשט ["כמה דיוויזיות יש לאפיפיור?"], די לה בצבא של מאמינים שמרצונם החופשי יפעלו למענה. בימי הביניים ראינו את הממסדים הדתיים חזקים יותר מהמלכים עצמם, הן במרחב הנוצרי והן במרחב המוסלמי.

הממסד הדתי המונותאיסטי, כחלק מהגדרתו, שולל כל אמונה סותרת. בערבית למשל, אין כלל מילה כללית ל"דת", המילה "דין" שמתורגמת כ"דת", מיוחסת לאיסלאם לבדו, כל השאר - אינן דתות בראיה המוסלמית, אלא כפירה סתם.
 
מה שאמרת על האיסלם - בפורמלי

לא נכון .

התקופה שלפני האיסלם נקראת הג'אהליה- בורות.
יש יחס מיוחד ליהודים ונוצרים ורק הם זכאים לשבת בקרב המוסלמים בתנאים מגבילים מי פחות ומי יותר - ובדרך כלל רק הם זכאים לשלם את מס הגולגולת "ג'זיה" ולקיים את חופש דתם מפני שהם נחשבים ל"אהל אל כתאב" (עמי הספר).

בנוסף המושג של "חנף" (מייחד) -הכוונה למי שמייחד את שמו של האל כמו אברהם שנחשב כך - גרם לבלבול במשך הדורות משום שלמשל גם בתקופות מסוימות כת האש- הדת הזורואסטרית נחשבה כדת של "חנף" משום שהם יחדו שני אלים - אחד טוב ואחד רע והיה הבט משותף לשניהם . לא היה בטוח שהם נחשבים כעובדי אלילים. אותה בעיה מתגלה עם הנוצרים שיתכן שהיחס שלהם לישו כבן אלוהים פוגע בייחוד.

יש חשיבות מאוד גדולה למי שנחשב במרחב המוסלמי לאדם שחווה התגלות אלוהית וכמייחדים לעומת אנשים שעובדי אלילים ושוני רב בזכויות ובקיום הדתי- מכיוון שהמייחדים נחשבים לכאלה שחוו מן האמת האלוהית ושומרי כבודו של האל אלא שבניגוד להמשכיות הדת המוסלמית ונביאה לא השכילו או התבלבלו בהמשכיות של כתביהם .

לכן "לַא אִלַאהַ אִלַּא אללַּהַ, וַּאַשְׁהַדֻ אַנַּ מֻחַמַּדַן רַסוּלֻ אללַּה" - אין אלוהים זולת אללה (אלוהים) ומוחמד שליחו. הנביא האחרון .
 

ItsikH

Member
אדייק
האיסלאם, כמו היהדות, רואה באלוהות "שלו" היחידה שקיימת, אבל לא רק הוא אלא גם דתו - מערכת חוקיו - היחידה שקיימת. שאר המאמינים - אין זה אומר שלא חוו התגלות כלשהי, אלא רק שהבנתם את האל היחיד והדת היחידה, היא זו ששגויה.

התפיסה הליברלית המערבית מניחה ריבוי דתות ואמונות זו לצד זו, וגם בנצרות בת זמננו אין מערכת חוק [הרי "דת" ו"דין" מילולית הם חוק, וגם RELIGION מקורו המילולי דומה], כלומר אין מסגרת אחת "נכונה" לאמונה דתית [אה, רגע, סליחה, הומואים לא, זה לא
], גם אם "אלוהים" הוא אחד ויחיד, אין זה אומר דבר על דרישותיו מהמאמין.
 

tomtom54

New member
אף אחד לא מונע.

אבל זה לא אומר שכל אחד המציא דת או שכל דת הומצאה ע"י מישהו.
 

BravoMan

Active member
ראית פעם דת שלא הומצאה ע"י בני אדם?

כלומר, המקור ממנו אתה יודע עליה בוודאות אינו בן אנוש שמספר סיפור כזה או אחר, או ספר אנושי שבו כתוב סיפור כזה או אחר?
 

Wesen

New member
תסתכל על התנ"ך תראה איזה פרוזה איזה רגש

יש מישהו היום שהיה מסוגל לעשות משהו כזה ? אפילו שייקספיר נראה כמו תלמיד כיתה א'.
 
למעלה