יללה ללכלך:

BravoMan

Active member
יללה ללכלך:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4840709,00.html

במערבה בישראל התגלו ראיות לכך שגזע אנשים דומים מאוד לנו, ההומו ספיאנס, חי כאן לפני 400 אלף שנה והיה מתקדם טכנולוגית יחסית לתקופה עם יכולת ליצור סכינים ולשרוף בשר באש.

בתאבון לטרולים הבריאתנים של הפורום!
 
ברור שאני טרול בריאתן אבל מקבל את תורת האבולוציה

למה שתהיה סתירה בין בריאתנות לאבולוציה ?

 
תראה מה כתב ראש כולל חזון אי"ש בבני ברק על האבולוציה

"התיאור של יצירת האדם מן העפר הוא בדרך משל ומליצה. הקב"ה לא לקח כף עפר וגיבל אותה במים, כמו שעושים הילדים בגן... בריאת האדם בצלם א-לוקים זהו סופו של תהליך ארוך, שראשיתו ביצור לא שכלי, השייך לקטיגוריה של בעלי החיים, ההולך ומתקדם על שניתן לו השכל האנושי, ובמקביל גם הצורה הפיסיולוגית של האדם המוכרת לנו... ההוכחות של דרווין, ושל חוקרי המאובנים, לקיומם של שלבים קודמים כאלה, נראות משכנעות. הטעות של דרווין היא בראייה הכללית של הדברים, המתחמקת מן השאלה איך נוצרו השינויים. אך עם ההכרה ברצון האלוקי הפועל בטבע אין לנו שום צורך לשלול את תיאור המאורעות כפי שהחקירה המדעית מציגה אותם... האדם שעליו נאמר "נעשה אדם בצלמנו" הוא שלב אחרון של התקדמות הדרגתית."



 

BravoMan

Active member
"בריאתן" אינו אדם שמחביא את אלוהיו מאחורי אביוגינזה.

"בריאתן" הוא אדם שטוען שסיפור הבריאה נכון מילולית. כמו outrigger.
יש גם "בריאתן עולם צעיר" שמוסיף להתעקש שהעולם הוא אכן בן 6 אלף ומשהו שנה.
&nbsp
(כתבת פעם שזה לא מעניין אותך, אבל זה כנראה עניין מאוד כמה אנשי דת, כי לקח מאמץ להגיע למספר הזה מכל הסיפורים, זה לא משהו שפשוט כתוב אפשהו).
&nbsp
בכל מקרה, אדון חזון אי"ש שלך, כמו רבים בבני ברק, היה כנראה בור בתורתו של דארווין.
ולמעשה, גם דארווין עצמו לא ידע הרבה מהדברים שידועים היום, כך שבעוד שתורת האבולוציה לרוב מיוחסת לו, היא השתנת והתרחבה רבות מאז ממצאיו הראשוניים.
&nbsp
אם אתה שואל למה אני מעליב את המקובל שלך, הרי שהתשובה היא כפולה:
א) להיות בור זה לא בהכרח עלבון. בורות זה לא כללה, זה רק חוסר ידע.
&nbsp
ב) הוא טוען שיש "התקדמות" בתורת האבולוציה, לעבר מטרה.
אך לא דארווין, ולא אף מדען אחר מעולם לא התיימר למצוא או לחקור מטרה שכזו, ותורת האבולוציה אינה כוללת שום "התקדמות".
&nbsp
דארווין לא התחמק מהשאלה "איך נוצרו השינויים", פשוט לא היה לו מספיק ידע במנגנוני התורשה.
הוא הבין שהשפעת הסביבה היא שבוררת את השינויים, אבל לא את התהליך שאחראי להם.
&nbsp
היום, אנחנו מבינים את התהליך הרבה יותר טוב מאז שהתגלה מנגנון ה-DNA אי שם במחצית הראשונה של המאה הקודמת.
אנחנו עדיין לא לגמרי יודעים איך בדיוק נגרמות מוטציות, אבל זו לא סיבה לתקוע את האלוהים שלך בתוך התא ולתת לא לייצר טעויות בשכפול.
&nbsp
נשמע שאתה מאמין ב-"אלוהי החורים" - כל דבר שלמדע אין נתון מדויק לגביו, שם אתה מחביא את אלוהיך.
זו שיטה די רעה, כי המדע סותם חורים כאלה כל הזמן, ובסוף אלוהיך יתעייף לברוח
 

BravoMan

Active member
"הסבר"?

לא ראיתי בפסקה שציטטת שום דבר שמסביר משהו...
 
הרב נדל בא לומר שאין סתירה בין הכתוב בפרשת בראשית

לתיאור של הביולוגים להתפתחות העולם, כי ספר בראשית אינו הסבר מדעי.
 

BravoMan

Active member
לא הבנת:

כל תורה מדעית מסבירה משהו. למשל, תורת האבולוציה מסבירה איך קיבלנו מגוון יצורים חיים כ"כ גדול כאן בעולם שלנו.
&nbsp
סיפורי התורה לא מסבירים דבר, כי אפילו רעיונית אין התייחסות בבראשית למה אלוהים שלך יצר כ"כ הרבה חיות. כנראה היה לו משעמם, אבל אסור לנו אפילו לשאול (לא שיש את מי...)
&nbsp
מה שהרב שלך עושה, זה מצד אחד "למתוח" ולעוות את תורת האבולוציה כדי להוסיף לה טיעונים שכלל לא נטענו בה, ומצד שני מותח גם את סיפור הבריאה ומפרש אותו מחדש בצורה שתאפשר לו איכשהו לפייס בין השניים, בלי באמת להיות נאמן לאף אחד.
 
הרב נדל אמר שסיפורי התורה אינם כפשוטם והאבולוציה יכולה להיות

אמת, זו הנקודה, שהתורה אינה תיאור אלא משל לרעיון רצוני.
 

BravoMan

Active member
האבולוציה היא אכן "אמת" עד שיוכח אחרת,

ובינתיים איש לא מצא ראיות לכך שהיא לא, למרות שיש כביכול אינטרס אצל אנשים כמו פינוקי (רק מה - אלה מהם שניסו לעסוק ברצינות במדע מהר מאוד הבינו שיש סיבה להר ראיות שמוכיח את האבולוציה).
&nbsp
אבל אבולוציה בשום מקום לא מזכירה רצון, ולא רלוונטי אליה שום רצון של אף אחד.
&nbsp
תבין, האמרה "אלוהים רצה אבולוציה" לא מוסיפה לנו דבר בין אם היא נכונה ובין אם לא.
הרב שלך לאומת זאת, מוסיף לאבולוציה דבר שאין ומעולם לא היה בה: הוא קובע לה מטרה "לייצר אדם תבוני".
 

Critical Thinking

Well-known member
אין הוכחות בעניני טבע. בעניני טבע אפשריות הפרכות בלבד.

הוכחות קיימות בענפי מתמטיקה.
זאת מכיוון שמתמטיקה בנויה על יצירי מחשבתנו (חוגים, קבוצות, אופרטורים על חברי קבוצה, אכסיומות, וכיו"ב), בעוד הטבע הוא נתון, הוא אמפירי.
הפרכה אפשרית לאבולוציה תהיה מציאת שרידי שלד אדם בין צלעות דינוסאור (היינו, דינוסאור שטרף אדם ולאחר מכן שקע בבצה טובענית עניה בחמצן, או נקבר ב- landslide).
ממצא כזה יפריך אבולוציה.
משמע - האבולוציה היא בעיקרון בת-הפרכה.
לפיכך אבולוציה היא תיאוריה מדעית.
התורה, לעומת זאת, הינה אוסף מעשיות מיתולוגיות.
 

מדור 26

New member
אם אתה כמאמין - קיבלת את גרסתו של הרב נדל...

שסיפורי התורה אינם תאור של המעשים הכתובים בה, אלא רק "משל לרעיון רצוני" אז כיצד לדעתך יש להתייחס לכל התוכן הכתוב בה, אם הכל רצוני? לפי רצונו של מי? שהרי לכל אחד יכול להיות רצון לקבל את הרעיון בצורה שונה - איזה היגיון יש בגירסה זו? אני כאתאיסט מוכן לקבל שאלוהים אינו מציאות, אלא רעיון בלבד- רעיון שאני שולל אותו, מרצון, שהרי שלילה זו כלולה כאפשרות לגיטימית מבחינתו של הרב, לפי גירסתו .
 

jamejame

New member
אכן עד הגנה מעניין

אני מקווה שאתה מכיר את עצכ"ח (עצור כאן חושבים) הפורום האינטרנטי בו דנים ממשיכי דרכו של הרב נדל בסוגיות תיאולוגיות. זהו אחד הפורומים המעמיקים ברשת. אני חושש שלו היה חי היום, דעותיו היו מבחינת כפירה של ממש ופשקווילים מתאימים היו מכסים כל עץ ועצניק רעננים בבני-ברק.
לעניין האבולוציה, ומדוע היא כל כך מטרידה את התיאיסטים. אני אציג מספר נקודות, אתה יותר ממוזמן לבדוק היכן אתה עומד מולן, ולשתף אותנו.
1. לוח זמנים. האבולוציה דורשת הרבה-הרבה זמן כדי לייצר מגוון כה גדול של צורות חיים. בסדרי גודל יותר מאשר ההשקפה לפיה נברא העולם לפני 5776 שנים, בא' בניסן בשעה 12בצהריים. וכיוון שהראיות המדעיות על קדמוניות העולם מגיעות מתחוצים שונים וממתודות מדידה שונות ולא תמצא (כמעט) מדען שיערער עליהן, הרי שכל נסיון לתרץ את הגישה התיאיסטית בנושא זה, נטוע עמוק בעולם התירוצים.
2. הקירבה לבעלי החיים בכלל ולקופי-האדם בפרט. האבולוציה מספקת לנו שיעור בצניעות- מנזר הבריאה לעוד מין אחד מתוך רבים .אם אנו חולקים אב משותף עם הקופים ואם נלך עוד אחורה נמצא את האב המשותף שלנו ושל הדגים וכן הלאה, מה משמעות בראשית פרק א' פסוק כ"ח?
3. מושג הנשמה. איך שלא תסתכל על זה, לא תוכל למצוא מנגנון אבולוציוני שבאמצעותו תתפתח נשמה במובן התיאיסטי .
 
הקשית מתיאור בריאת העולם של ספר בראשית לתיאור האבולוציוני-

לדעתי השאלה בכלל לא במקומה כי הנחת היסוד של הקושיה, שספר בראשית בא לתאר את סדר בריאת העולם היא הנחת יסוד לא נכונה. לכן אין סתירה בין תיאור האבולוציה לתיאור הבריאה בספר בראשית.
רבי שלמה יצחקי (פרשן המקרא מאמצע ימי הביניים) אומר בפירושו לספר בראשית שהתורה לא באה לתאר את סדר בריאת העולם.
הפשט של תיאור הבריאה הוא שהאל סידר את העולם, הוציא אותו מהתוהו ובוהו לעולם מסודר (הפריד את השמים מהארץ הוציא מיני מאכלים מהארץ וברא את בעלי החיים מהאדמה) אין פה תיאור מדעי לבריאת העולם אלא תיאור רעיוני.
2. התיאור של האבולוציה שהאדם הוא "עוד בעל חיים" מתייחס לגוף שלו, לא לנשמה (ממנה בא המוסר והתבונה).

  • מושג הנשמה. איך שלא תסתכל על זה, לא תוכל למצוא מנגנון אבולוציוני שבאמצעותו תתפתח נשמה במובן התיאיסטי
מי אמר ש"מלוא כל הארץ אבולוציה" ? איך המוסר, שבא מהנשמה הגיע מאבולוציה ביולוגית ?
 

nightjar

New member
איך המוסר, שבא מהנשמה הגיע מאבולוציה ביולוגית ?

עם הנחות שגויות לא נגיע רחוק
 
למעלה