דווח מהפייס: ספר אזרחות מגדיר חילונים לפי יחסם לדתיים

Ron W

New member
דווח מהפייס: ספר אזרחות מגדיר חילונים לפי יחסם לדתיים

בציטוט הקבוצות
חרדים
דתיים
מסורתיים
חילונים שאינם אנטי דתיים
חילונים אנטי דתיים

כלומר סתם חילוני לא קיים
וחס מלהציע דתי שאינו אנטי חילוני...

שלום לפורום אתאיזם
גם השם אתאיזם הוא מזימה של הדת
ממתי הכל סובב סביב האמונה שלהם?
למה לא נכנסים בהם עד הסוף
ומתווכחים על שרש העניין
שהדת התחילה בהמצאה של בן אנוש?
 

חנוך25

New member
"חילוני" זאת באמת המצאה של דתיים

זה יעני מישהו שמאמין שיש סע"ע אבל מתעצל לקיים מצוות.

אבל אתאיסט זה פשוט מישהו ששולל את הטענה התאיסטית שיש סבא על ענן.
אכן אתאיסט מוגדר ע"י שלילתה של טענה, ולא ע"י טענה פוזיטיבית כלשהי משל עצמו.

אם לא היו תאיסטים לא היו אתאיסטים.
 

ItsikH

Member
הצורך בשליטה, תאוות השררה, הוא בהכרח חולשת אנוש
אלוהים הכל יכול לא זקוק לשליטה, אינו צריך ש"תציית" לו, כי עצם קיומך, תודעתך, זהותך - כולם הם רצונו. מערכת חוק היא חולשת אנוש שנגזרת מהצורך לשלוט.
אם אלוהים נתן לך היכולת אפילו רק להעלות בדעתך מה שאינו רוצה, שלא לדבר על להמרות את פיו ממש - רצונו הוא שכך יהיה. עדיין זה רצונו, ולא שום דבר אחר.
 

BravoMan

Active member
הוכחה:

מקור הדת היחיד הנו ספרים שנכתבו ע"י בני אדם, וסיפורים שסופרו ע"י בני אדם.
על כן - דת ללא ספק היא המצאה של בני אדם, עד שלא תראה מקור אחר ממנו היא מגיעה.
 

aryeh201444

New member
איפה פה הוכחה?

הוכחה זה דבר פוזטיבי. אם ברצונך להוכיח זאת, חובתך להציג ראיות ששוללות את האפשרות שהדת היא יצירה אלוקית.

ואם נתייחס לטיעון שלך... חובתך גם לספק הסבר איך קרה שעם שלם יודע ומאמין בדברים הללו העובדות מבלי שהאירוע והסיפורים אכן התרחשו.
 

Hameln

New member
לא צריך ראיות כדי לשלול אפשרות שאיש לא העלה.

 

BravoMan

Active member
הצגתי ראיה ברורה:

מקור דת מס' 1: ספרי קודש שנכתבו ע"י בני אדם
מקור דת מס' 2: רבנים שהם בני אדם
מקור דת מס' 3: הורים ומשפחה שהם בני אדם
מקור דת מס' 4: לא קיים.
&nbsp
כפי שאתה רואה אין שום דבר לא אנושי ברשימה הזו, ועל כן מוכח מעבר לכל ספק שמקור הדת הנו אנושי.
&nbsp
באשר לכל העם - כאן בפורום הזה יש הוכחה חיה שכל העם לא מאמין באותו הדבר!
&nbsp
ניקח אותך ומשתמש אחר בשם itor:
שניכם טוענים שאתם יהודים דתיים מאמינים.
&nbsp
אבל:
* הוא טעון שאלוהים אינו נתפס בעליל, אתה טעון שיש לו חלק נתפס.
* הוא טוען שנישואי קטינים פסולים מוסרית ואף שהרבנות הראשית מתנגדת, בעוד שאתה מגן עליהם בחירוף נפש עד כדי הכחשה של עובדות רפואיות.
* אתה הצהרת בעבר שאני נלחם באלוהים שלך, הוא מעולם לא התדרדר לכך.
&nbsp
ברור שראיית הדת והאלוהים שונה מאוד בניכם, ואם נסתכל על התמונה הרחבה של כל הזרמים השונים והמשונים ביהדות מקצוות כמו יהודים משיחיים ונתורי קרטא ועד זרמים כמו יהדות ציונית, חצרות חסידים ועוד, נראה ברור שאין שום כוח מאחד מאחורי הדת והתורה, אלא להפך - רק בני אדם שמפלגים את העם כדי לקצור שליטה וכסף.
&nbsp
אגב, אין אף ראיה שמעמד הר סיני התרחש, ויותר מזה - חקירות ארכאולוגיות באזור האי סיני מראות שאין כל סימן וזכר לנדידה הענקית המשויכת ליציאת מצריים.
&nbsp
כמובן, שהלכה למעשה אתה מרמה - אתה טוען טענות חיוביות כגון:
יש אלוהים, הוא נתן את הדת, עם ישראל יצא ממצריים.
ומכאן שחובתך להוכיח אותן, אבל אתה מטיל עלי להפריך אותן, ועוד רוצה שאני אעשה זאת עם טענות חיוביות.
&nbsp
זה כמובן בלתי אפשרי, ואני בטוח שאתה יודע זאת, אבל עדיין, אני חושב שנעניתי לא רע לאתגר שלך.
 

Hameln

New member
כל הדתות המוכרות לי הובאו לידיעתי (לראשונה) ע"י בני אדם

אין לי סיבה טובה להניח (כברירת מחדל) מקור אחר להן.
 

aetzbarr

Member
צירוף האותיות ה ג ד ר ה ...זה שם של מה ?

מדוע כל הניסיונות להגיע לידיעה באמצעות הגדרת החיים - נכשלו ?
מכיוון שמעולם לא הוצגה תשובה לשאלה ...מה זה הגדרה ?

מה זה הגדרה ? זה צירוף של 5 אותיות...ה ג ד ר ה....

היות ובשפה האנושית הטבעית, כל צירוף של אותיות יכול למלא רק תפקיד של שם,
יש לענות על השאלה הבאה:
צירוף האותיות...ה ג ד ר ה ...זה שם של מה ?

והתשובה היא פשוטה:
צירוף האותיות....ה ג ד ר ה ... זה שם של משוואה כמו זו לדוגמה ....
ארצינו פלי = ראשאיר מניר פלטו מינורי

זוהי משוואה של צירופי אותיות, במקום צירופי ספרות.

ומה אומרת הגדרה ?
היא אומרת שהשם באגף הימני של המשוואה = לשם באגף השמאלי של המשוואה.

עתה מסתבר מיד ,שהגדרה לא מגלה לנו כל ידיעה חדשה.
לכן, אין כל טעם לרשום הגדרה.
ואין כל טעם לרשום את ההגדרה הבאה:

חיים = קריץ פרורי מילטוסי קרנק

לכן, כל הניסיונות להגיע לידיעה באמצעות הגדרת החיים נכשלו

כדי להגיע לידיעה, יש לענות על השאלה המתבקשת מאליה.
השם באגף הימני הוא שם של מה ?

תשובה אפשרית היא זו.
צירוף האותיות...ח י י ם ... זה שם של ידיעה טבעית ראשונית הבאה אל עולמו הפנימי של האדם, בעקבות מעשים פשוטים שהוא עושה. ( המעשה מביא לידיעה ישירה )

עתה ברור כי אין כל טעם בהגדרה של צירוף האותיות ח י ל ו נ י , אך יש טעם לענות על השאלה הבאה....
צירוף האותיות .. ח י ל ו נ י ....זה שם של מה ?
על שאלה זו אי אפשר לענות עם צירופי אותיות אחרים, כי כל צירוף הוא רק שם.
על שאלה זו יש לענות עם מעשה שיש לעשותו, ושבעקבותיו תבוא אל האדם ידיעה
שהשם המוסכם שלה....הוא צירוף האותיות ח י ל ו נ י .

א.עצבר
 
למעלה