זה מה שאני הייתי עושה אם הייתי זוכה בבחירות באמריקה.

זה מה שאני הייתי עושה אם הייתי זוכה בבחירות באמריקה.

זה מה שאני הייתי עושה אילו הייתי זוכה בבחירות 2016 בארצות הברית.
הייתי הופך את ארצות הברית לאוטופיה אתאיסטית.
הייתי מיידית מוציא מחוץ לחוק את כל הדתות.
הייתי סוגר את כל המסגדים, בתי כנסת, כנסיות, מקדשים.
הייתי משנה את המוטו של ארה"ב מ " in god we trust" ל "in reason we trust"; מ"אנחנו בוטחים באל הדימיוני " ל " אנחנו בוטחים בהיגיון".
 

דאלטון

New member
אני לא מבין את המושג חופש דת שאמריקאים התגאו בו

עד היום.

אין חופש בכל דבר שקשור לדת. הדת לרוב כובלת את בני האנוש
וגם הופכת אותם לקיצונים. המושג חופש דת הוא בעייתי, כי בדתות אין שום
חופש , רק איסורים מטופשים וחסרי היגיון.
 

Hameln

New member
אתה אכן לא מבין

אין פירושו של המושג 'חופש דת' (במובנו האמריקאי) עיסוק במידת החירות האישית הקיימת או נעדרת במסגרת דת ו\או אמונה כלשהי, אלא בחירות האזרחית בבחירת הדת\אמונה, בבחירת הפרט להשתייך לדת\אמונה ואף בבחירת הפרט שלא להשתייך ולא להאמין באף דת\אמונה ('חופש דת' הוא גם 'חופש מדת', במיוחד במובנו האמריקאי). לא מעניינה ועיסוקה של המדינה לקבוע איזו דת\אמונה ראויה ואיזו אינה ראויה, ודאי שלא לתקצב דת מסוימת בתקצוב ממשלתי ובכך להעניק לה עדיפות ויתרון על פני דתות אחרות. המדינה היא לא הורה שמחליט בשביל האזרח מה טוב עבורו, אלא האזרח מחליט מה טוב עבורו (האזרח הוא הריבון בדמוקרטיה. "Government of the people, by the people, for the people").

כמובן שהזכות לחופש דת אינה בלתי מוגבלת (כמו זכויות רבות אחרות), אי אפשר למשל לכלול עבירות פליליות כפרקטיקה דתית שמוגנת ע"י חופש דת. אם למשל הורים שייכים לדת שתובעת ממאמיניה להקריב את חיי ילדיהם כפולחן דתי הם ייענשו על כך או שילדיהם יילקחו מהם ע"י רשויות הרווחה.
 
למעלה