מצאתי באג בדת היהודית

מצאתי באג בדת היהודית

נכון החוק אומר שיום מתחלף לאחר שהשמש שוקעת ומופיעים שלושה כוכבים בשמיים? אז מי שגר באיסלנד חווה חודשיים שלמים בקיץ בהם השמש לא שוקעת כלל! מתארת לעצמי מצב בו הם יכולים להיתקע חודשיים שלמים על יום שלישי, או רביעי, או גרוע מכך - שבת!! השמש לא שוקעת והשבת לא יוצאת במשך חודשיים!!! תארו לכם איך זה לחיות חודשיים ביום שבת כהלכתו... נורא.
 

nightjar

New member
קצת נסחפת, איסלנד נמצאת בדיוק מדרום לחוג הארקטי

כלומר אין שם יממה בה השמש אינה שוקעת כלל.
בכל מקרה, יום הנמשך חודש שלם חוסך תפילות, כך שיש כאן יתרון ליהודי המאמין.
 

tgranot

New member
אז סבא על ענן לא יכל לכתוב את התורה כך

שתשרת את עם הסגולה שלו גם באיסלנד?
איזה מין מתכנן תבוני זה?
 
יכול להיות שהתבלבלתי עם גרינלנד? לא זוכרת כבר

ראיתי תכנית על מחפשי יהלומים באזורים כאלה, שם השמש לא שוקעת בקיץ למשך חודשיים, אפילו לא לשנייה.
&nbsp
אכן חסר התחשבות מצידו של אל ליצור מצב לא נוח שכזה.
 

tomasth

New member
זו אכן גישתן של כל הדתות , ומכן חוסנן , הן antifragile.

 

pozetiv

New member
הבאג הוא שאת חושבת כאילו אף אחד לא ידע על הקוטב.

זה לא מדוייק שהשמש לא שוקעת או לא זורחת, לאור השמש במקומות כאלו פשוט יש נטיה בזווית חדה לכיוון האופק הדרומי זה כמו שאת רואה את השמש רוב שעות היום בזווית כהה,לפעמים כמעט מעל לראש, הם רואים את השמש בזווית חדה באופק הדרומי וכל זה רק משהו כמו שבועיים בשנה.
ופוסקים דנו גם בשאלות האלו , באופן עקרוני במקומות כאלו מודדים יממה כעשרים וארבע שעות יום כשתים עשרה שעות וגם בלילה אותו דבר ולפי זה כל המצות תקפות כמו שבת ליום השביעי, ברית מילה ליום השמיני, זמן תפילה וכן הלאה .
 
זה בסדר שהם התאימו את עצמם למצב בו אין יום ואין לילה

אחרי הכל הם לא היו אומרים: "כל מה שחשבנו, לא נכון. צריך להתחיל מחדש"
יותר קל לכופף קצת את החוקים...
 
אז מי שכתב את התנ"ך ידע על הקטבים?

מעניין שאין שם שום תזכורת לזה, ומתייחסים לארץ כאל ארץ שטוחה ולא כאל כדור, שלא לדבר על זה שאין שום אזכור של פינגווינים או דובי קוטב בתנ"ך, כמו גם של קנגרו, קואלות, ואפילו למורים.
נראה שמי שכתב את התנ"ך היה מודע רק לאזור המזרח התיכון, פלוס מינוס.
 

ItsikH

Member
"דיברה תורה בלשון בני אדם" זה התרוץ האולטימטיבי
כלומר אלוהים ניסח את התורה בהתאם לידע שהיה ידוע בזמן הניסוח. בכך מונעים כל אפשרות לסתור את הטקסט - כל תגלית חדשה רק אומרת שיש להתאים את הטקסט אליה, במקום לשלול אותו כשגוי מיסודו.
 

pozetiv

New member
אגב למורים

עדיין לא קבלתי ממך תשובה העונה לשכל הישר הכיצד קופים הגיעו לאי בלב ים ?
 

dude101

New member
שאלה טובה. הנה התשובה:

ראשית, בחלל השבת נכנסת או בהתאם לשעון המקום ממנו האסטרונאוט המריא או בהתאם למקום מעליו האטרונאוט טס.
בחלל הבין-כוכבי חלופה ב' לא פרקטית, וגם מאבדת את המשמעות, כך שניתן להניח שכל אסטרונאוט ימשיך למדוד את כניסת השבת לפי כניסת השבת במקום ממנו המריא.
אבל העניין מסתבך - ליד חור חור נוצרת התארכות זמן. מנקודת מבט של צופה מבחוץ, הזמן נע יותר ויותר לאט ככל שמתקרבים לחור השחור. אם כן, עולה השאלה האם יש למדוד את הזמן באופן אובייקטיבי (ללא התארכות זמן) או באופן סובייקטיבי.
לעניות דעתי, יש למדוד את כניסת השבת באופן סובייקטיבי. זאת מכיוון שמבחינת מי שנכנס לחור השחור הזמן "בחוץ" נע יותר ויותר מהר, כך שבנקודה מסויימת האסטרונאוט יצטרך לשמור שבת מילי-שניה כל 7 מילי-שניות
לכן, אסטרונאוט שומר שבת שנקלע לחור שחור ימשיך למדוד את הזמן באופן סובייקטיבי וישמור שבת בהתאם לשבת בנמל החלל ממנו יצא. מבחינת הצופה מהצד, הזמן יתארך יותר ויותר עד שמבחינתו הזמן יפסיק לנוע בתוך החור השחור. ולכן התשובה מבחינת הצופה מהצד, התשובה היא "אף פעם".
&nbsp
עכשיו לשאלה יותר טובה - אסטרונאוט שומר מצוות יוצא מישראל. טס לחוג הארקטי עם עצירה בטורקיה. מהחוג הארקטי הוא ממריא לתחנת החלל הבינלאומית (כן, כן. אני יודע שיותר יעיל להמריא לחלל ליד קו המשווה). תחנת החלל הבינ"ל מקיפה את כדור הארץ 91 דקות. כשתחנת החלל נמצאת מעל איטליה, הוא תופס חללית נוספת שטסה ממש קרוב לאופק האירועים של חור שחור. לאחר שהאסטרונאוט מתרחק מהחור השחור, "בחוץ" חלפו 500 מיליון שנה. בזמן הזה היממה התארכה ב-3 שעות (חפש בגוגל "התארכות היממה"), אבל לפני 400 שנה (כשהיה הפרש של 45 דק') האנושות עברה לגור על כוכב לכת מלאכותי שלא נע על צירו, ולכן אין לו מחזור טבעי של יום ולילה. אנשים לא צריכים לישון, לכן אין אפילו מחזור מלאכותי של יום ולילה (זמן פשוט נמדד בדקות, ואם רוצה לדבר על תקופות זמן ארוכות אומרים קילו-דקה, ג'יגה דקה וכו'). *עכשיו* מתי נכנסת שבת?
 
למעלה