תולעת יקירי

זה נכון...

ולמעשה זה עושה את המשימה של האתר שלי לפחות יעילה בטווח הארוך. למרות זאת, אני עושה את זה כדי לשעשע את עצמי, כך שזה לא משנה. בסופו של דבר האתר שלי נועד לנסות לדחוף אנשים לחשוב בעצמם. שימשיכו להאמין במה שרוצים, אבל שיחשבו.
 

vizini

New member
אתה מתבלבל בין מדע ובין תיאוריה

מדעית. הגדרתו של פופר היא לתיאוריה מדעית. תיאוריה מדעית היא תיאוריה המנפקת ניבויים הניתנים לאימות או הפרכה. מדע כולל עוד כמה דברים, כמו מתודה, תצפיות וניסוי, ועוד. התצפיות והניסוי, בניגוד לתיאוריה, אינם ניתנים להפרכה (יכול להיות שיפלו בהם שגיאות, אבל זה כבר משהו אחר). לדוגמא, המשפט: "השמש זרחה יום יום במשך שלשים השנה האחרונות" הוא תצפית מדעית שאינה ניתנת להפרכה. "השמש תזרח יום יום במשך 30 השני הבאות" היא ניבוי של תיאוריה הניתנת להפרכה (או לאימות).
 

תום30

New member
אני לא מתבלבל ../images/Emo13.gif אולי אתה..

ותקרא את פופר: גד פרוידנטל "הפילוסופיה של המדע" בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה , הוא מצטט שם את פופר במאמרו "מדע: השערות והפרכות". ועד כמה שאני מבין את פופר ואת הגדרתו למדע הוא טוען שמדע נבנה בנוי ויבנה ע"ס "תאוריות מדעיות" זה כל העניין. לכן ההפרדה שניסית לעשות אזי אליבא דפופר לפחות-מוטעית. יום טוב.
 

vizini

New member
תום יקירי,

אני לא מנסה לתקן אותך. מזה כבר התייאשתי. אני מנסה לתקן את דבריך, לטובת הקוראים האחרים. אתה רשאי להמשיך ולהחזיק בדעותיך...
 

תום30

New member
ויזיני מחמל נפשי

בפעם הבאה שאתה מתקן משהו (כמו ציטוט של פופר) , ראה תחילה כי קראת את פופר. והייאוש שלך מובן מכל מיני סיבות. המשך להישתרך
 

vizini

New member
תום יקירי,

לקרוא זה לא מספיק. צריך גם להבין...
 

תום30

New member
ויזיני מחמלי

ועיניך הרואות שאת פופר לא הבנת. מ.ש.ל. שב"ש.
 

תום30

New member
ויזיני מחמלי

ועיניך הרואות כי גם את קראת את פופר אזי לא הבנת אותו. מ.ש.ל.
שב"ש.
 

התולעת1

New member
המדענים אומרים שלחומר יש גיל

אני עדיין מאמין שאתה עושה המון הנחות, ואני עדיין מאמין שבגלל שאנחנו בורים גבי דעות אחרות, אתה לוקח רק שני אופציות אפשריות. העובדה שמשהו הוא מיקרי, העובדה שאתה לא יכול לנחש באיזה דרך הוא יהיה, וזה סיכוי קטן מאוד בכדי שזה יקרה ואני חייב להודות שהסיכוי קטן לאין סוף, כיוון שהיקום שלנו הוא כל כך גדול… המדענים אומרים שלחומר יש גיל ז``א כל חומר שבעולם נברא בנקודת זמן מסוימת זה ברור.אין חומר נצחי אם כן כל חומר שהוא זמני התחיל בנקודה מסוימת חייב להיות נצחי שבורא בכל הזמנים את מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה.
 
קבל תיאוריה כבקשתך...

תיאוריות חליפיות לאלוהים: 1. החומר היה קיים תמיד (על משקל זה שאתה טוען שאלוהים היה קיים תמיד). 2. לפני תחילת הזמן, היה חוק פיזיקלי מסויים שתכונתו היא ליצור חומר יש מאין. לא נקרא לחוק הזה "אלוהים", כי אין לו עוד תכונות מחוץ לתכונת יצירת החומר הראשונית. בהנחה שהסיכוי להווצרות כוכב ראוי לחיים הוא נמוך מאוד (כי יתכן שהסיכוי דווקא גבוה): 1. למרות שזה נמוך, זה קרה ואנחנו כאן (צירוף מקרים לחלוטין). אם זה לא היה קורה, לא היינו כאן. אין זה מוכיח שיש אלוהים, מאחר שאין משמעות לכך שאנחנו כאן (זאת תופעה נדירה, אבל יש אינסוף תופעות נדירות ביקום). 2. יש חוק פיזיקלי שעוד לא גילינו, המעלה את הסיכויים לרמה גבוהה מאוד. 3. יש אינסוף מימדים, ולכן חייב להיות שיש גם אינסוף תופעות נדירות כמונו. *כמובן שאלוהים נחשב לתיאוריה לא פחותה מהשאר. אבל לא הוכחת שהיא הנכונה.
 

התולעת1

New member
נכשלת

שים לב לכתבה שהבאת . ייתכן, אולי , שמא, המדענים אומרים שלחומר יש גיל זאת אומרת כל חומר שבעולם נברא בנקודת זמן מסוימת זה ברור. שים לב ,אין חומר נצחי אם כן כל חומר שהוא זמני התחיל בנקודה מסוימת אגב.בנטעים שניתה את שמך 999999999999 GOVERNOR הזברתי לך כמה פעמים...על תביא תאוריות שקריות אלא עובדות בשטח.
 

L7

New member
תולעת, אלוהים מסכים עם 000 .תעודכן

במתן תורה 2 שיתרחש בקרוב. רוב המיצוות שאתה מקיים יחשבו לחטאים במתן תורה 2. כדאי להזהר ולהתכונן.
 

Governor

New member
טרם הראית שההזיה הנוירופסיכואלקטרו-

-כימית לה שעבדת עצמך, קיימת גם מחוץ לספוג אשר בין שתי אזניך. "זאת אומרת כל חומר שבעולם נברא" לא. היסודות לא נבראו, אלא נוצרו בתהליכים מובנים לנו, שאינם מצריכים סיוע מהזיה נוירופסיכואלקטרוכימית המצויה רק בספוג אשר בין שתי אזניך...
 
חמודי,

אין אפשרות שיהיה שום דבר נצחי, או שגם יש אפשרות למציאות חומר נצחי. לגבי התיאוריה של "אלוהים" - אל תביא תיאוריות שיקריות אלא עובדות בשטח.
 

preacher

New member
איזה מדענים אומרים את זה?

מה בדיוק הם אומרים? אל תזרוק סתם דברים. אני לא מכיר דבר כזה, שלחומר יש גיל. יש דברים סציפיים שניתן לבדוק כמו גיל של מאובנים, אבל אם תקח "סתם" אטום אין לך שום דרך לדעת בן כמה הוא.
 
למעלה