בעיה רצינית של חרדת ביצוע

RhythmAndPoetry

New member
בעיה רצינית של חרדת ביצוע

שלום,

אני גבר בן 28 ויש לי בעיה מוזרה, מפחידה ורצינית של חרדת ביצוע עם נשים.
אני לא בדיוק חסר ניסיון, היו לי קשרים ארוכים, אמנם רובם לא היו טובים, אבל סקס היה שם, גם הוא לא היה הכי טוב, אבל היה.
העניין הוא שאחד הקשרים הראשונים שהיו לי היה דיי הרסני והבחורה כל הזמן "ירדה" עליי שאני לא יודע לעשות כל מיני דברים בסקס (הייתי צעיר ממנה בהרבה).
אני מניח שמאז נוצרה לי בעיה שאני לא מגיע לזקפה עם בחורות, לפחות בהתחלה. עם כל בחורה שהמשכתי איתה הלאה, אז זה קורה בכמה הפעמים הראשונות שמנסים ואז זה עובר חלקית, כלומר הרבה פעמים החרדה חוזרת או שהיא קטנה ואני מקבל זקפה חלקית.

דבר נוסף הוא שהרבה מאוד זמן (3 שנים) לא הייתה לי לא זוגיות ולא סקס, ובכל הזמן הזה ראיתי המון המון פורנו במשך שעות ארוכות, לרוב אפילו במשך 3-4 שעות והחזקתי את הזקפה כל הזמן הזה. הבנתי שגם זה יכול להשפיע על חוסר זקפה בסקס אמיתי ויש לזה אפילו שם: porn induced ed. מיותר לציין שכל פעם שאני מאונן עם עצמי יש לי זקפה עצומה והכל בסדר.

לאחרונה הכרתי מישהי שבחיים לא הייתה לי משיכה וכימיה מינית כל כך חזקה וטובה כמו שיש לי איתה, היא נמשכת אליי בטירוף שלא חוויתי כמותו אף פעם וגם אני אלייה. היא גם בדיוק הטעם שלי מבחינת מראה חיצוני ויש לה גם אופי מדהים.
אנחנו מתחרמנים ומתנשקים בלי סוף בכל מקום אפשרי בבית, בחוץ באוטו...you name it, לא הייתה לי זקפה בסיטואציות האלו, אבל הרגשתי תשוקה מטורפת אלייה למרות הכל, וזה היה ממש ממש מוזר, כי איך יכול להיות שאני כל כך חושק בה והינה אנחנו מתחרמנים באוטו ולא עומד לי?? (ושוב אני רוצה להזכיר שמול פורנו או סתם תמונות של בנות אפילו עומד לי בטירוף).

מהר מאוד הגענו למיטה (אחרי שבוע בערך של הכרות) והצרה הכי גדולה החלה כשהורדנו בגדים, והיא ראתה שאין לי זקפה, זה היה מוזר לה והיא חששה שאני לא נמשך אלייה באמת והיא נעלבה ואפילו שאלה אם אני רוצה שהיא תלך הביתה, כמובן שאמרתי לה שהיא טועה ואני מאוד נמשך אלייה והדבר האחרון שאני רוצה הוא שהיא תלך. הסברתי לה שזה קורה כנראה בגלל הפורנו ושאני קצת חושש בגלל שלא הייתה לי מישהי כל כך הרבה זמן, וגם בגלל שהיה לי קשר לא טוב עם מישהי בעבר. היא אמרה שהיא מבינה את זה ונתגבר על זה ביחד.

העניין הוא, שאני מאוד מאוד מתוסכל, חרד ומדוכא בגלל זה.
סקס זה דבר שמאוד מאוד חשוב לי, אני בן אדם מאוד מיני שנכנס לסוג של מערבולת שאין לי מושג איך אני יוצא ממנה. זה היה לי כל כך קשה להיות עם מישהי שיש בינינו כזו משיכה וכימיה מינית מטורפת ולא להגיע לזקפה, היא הייתה מאוד מאוד רטובה וזה ממש ביאס אותי שהיא נעלבה וחששה שאני לא נמשך אלייה, מה שעוד יותר הגביר את התסכול.

אני ממש מבולבל ואין לי מושג מה הטריגר לדבר הנוראי הזה שאני לא מאחל לאף גבר לחוות, האם זה בגלל הקשר ההרסני ההוא? האם זה בגלל הפורנו? האם זה בגלל שלא הייתה לי מישהי 3 שנים? אולי הכל ביחד?.

כמו שאמרתי, עם האקסית הקודמת שלי, בהתחלה גם לא עמד לי, אבל זה הסתדר עם הזמן, וכדי להגיע לזקפה עוצמתית בלי חששות איתה לקח לי המון זמן. גם בקשר ההרסני ההוא, שממנו והלאה הבעיה בעצם החלה היו תקופות של חוסר זקפה ותקופות של זקפה, תלוי בסיטואציה.

מה אני עושה כדי להפטר מהדבר הנוראי הזה?. אני ממש מתוסכל, זה כאילו לאיבר שלי יש רצונות משל עצמו ואין לי שליטה עליו, אפילו שאני חרמן ומגורה מינית בטירוף ממישהי שכל החיים פינטזתי להיות עם אחת כמוה הוא פשוט לא עומד, כאילו כלום ושוב, אני יודע ב100% שאין לי בעיה פיזיולוגית כי כשאני מאונן הכל עובד יופי.

אולי זה בגלל שאני סובל מחרדה חברתית ברמה מסויימת? ויש לי גם בטחון עצמי נמוך?, חששתי שאולי יש לי פחד מאינטימיות כי הרבה פעמים כשהייתי איתה היה לי סוג של חרדה וכאב ראש וזה עבר לאט לאט ככל שנפגשתי איתה יותר, אבל מצד שני אני גם טיפוס מאוד רומנטי ואמוציונאלי וכבר יצא לי לשמוע מבנות שיצאתי איתן כולל הנוכחית שאני יודע להעניק המון אהבה,ככה שאני לא יודע אם באמת יש לי פחד מאינטימיות.

האם לעוד אנשים היו סיטואציות דומות למה שאני מתאר (אני יודע שחרדת ביצוע זה לא כ"כ נדיר, אבל השאלה גם היא האם מישהו חווה דברים דומים אליי? כי אני מרגיש ממש אבוד, אני לא יודע ממה זה נובע בגלל כל כך הרבה סיבות אפשריות ומתחיל לפחד שלא אראה את האור בקצה המנהרה. איך מתמודדים עם זה? מה לעשות?.

בבקשה תעזרו לי, אני באמת משתגע.
 

Surrealistical

New member
דווקא אני חושבת שיש קשר לפחד מאינטימיות

מהטקסט שלך ניכרת הרבה שליליות כלפי קשרים קודמים וחיי המין שלך באופן כללי. בהחלט יכול להיות שהסקס מסמל בשבילך את המעבר לשלב הבא של המערכת יחסים ואיפשהו בתת מודע אתה מפחד מזה כי אתה מפחד ששוב זה יהפוך לגרוע. אם זה נכון או לא רק אתה תוכל להגיד. בהחלט לא חייב להיות קשר בין פחד מאינטימיות לכמות הרומנטיקה שאתה מראה בקשר.
באופן כללי אני ממליצה לך להפסיק לראות פורנו לגמרי. אם אתה רוצה לעשות ביד תשתמש בדימיון שלך.
כמו כן, אם תשב עם עצמך ותקח כמה זמן לדמיין - אם אתם עושים סקס, מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות אחר כך? איזה תסריט גורם אצלך לרמות החרדה הכי גבוהות? אם תצליח למצוא את הנקודה שמעוררת את החרדה זה יוביל אותך ללהבין מה באמת מפחיד אותך. שהיא תצחק עליך? שהיא תאבד בך עניין? שהיא תתחיל להיות מגעילה אליך?
התשובות אצלך.
 

RhythmAndPoetry

New member
אני חושב שהפחד מדחיה מקשה עליי, ובגלל זה אולי אני

מתקשה להגיע לאינטימיות אמיתית. אני צריך לעבוד על זה, לדבר עם הבת זוג על כל דבר בלי לחשוש, זה קשה ולוקח זמן.

בקשר לדבר הכי גרוע שיכול להיות אחרי סקס? שוב, אני מניח שדחיה או פחד שהאיבר שלי לא מספיק גדול בשבילה למשל (הוא ממוצע, אבל הנוכחית אומרת שלאקס שלה היה איבר גדול מאוד, וזה גם אולי תורם קצת לחרדה).
 

Sharoman

New member
ספר בישול למרוקאיות מתחיל בשורה אחת

"קודם כל תרגעי".
עצה שרצוי שגם אתה תאמץ :)

ראשית חשוב לי לומר לך שאתה ממש לא לבד, לא הראשון ולצערי גם לא האחרון שחווה את תופעה המקסימה הזאת.
אתה יכול לכתוב באפשרות החיפוש בפורום את המילים חרדת ביצוע ולראות את כמות ההודעות שנפתחו בנושא במשך השנים (וזה רק בפורום אחד).
אז למרות שזה לא יוריד מהתסכול שלך לפחות תדע אתה לא יוצא מן הכלל (או לפחות לא יותר מידי).

לגבי הסיבות לתופעה, אמרת בעצמך שמדובר בשילוב של הכל יחד.
הלחצים הפנימיים שלך, הקשיים החברתיים, הבטחון העצמי הנמוך, עודף עצום בצפייה בפורנו וכמובן היחס האוהב שקיבלת מבת זוגתך הנפלאה שדאגה לבקר אותך בנימה שלילית במקום ללמד אותך איך היא הייתה רוצה שתתייחס לגופה.

התהליך שתהיה חייב לעבור הוא ארוך וממושך וכלל לא פשוט, אבל השאלה החשובה ביותר כרגע היא מה אתה עושה עכשיו?
אז קודם כל תבין שאתה יוצא עם אישה, שכמו רוב הנשים לימוד אותה שגברים הם ייצורים בעלי תאבון מיני חסר גבולות שגורם להם לייצרים בלתי פוסקים או נשלטים בכל נשימה. ולמעשה הדבר היחיד שיכול, איכשהוא, להוריד את רמת החרמנות המדהימה של הגבר היא אישה לא מושכת.
אז הדבר הראשון שאתה צריך לעשות (שלמעשה כבר עשית) הוא להסביר לחברה החדשה שלך שככל שאתה נמשך אליה יותר תהיה מודאג וחרד יותר לאבד אותה ועקב כך תתקשה (משחק מילים) להגיע לזקפה.
כך לה אין שום אשמה בעניין.
אני מאוד ממליץ לך להסתמך על קשרים קודמים שלך, ולהבין שמדובר בעניין של קרבה, אינטימיות ובטחון הדדי שגורמים להשכחת חרדות ושככל שתכחרו טוב יותר יהיה לך קל יותר להגיע לזקפה.
ההצעה שלי היא להסביר לה את המצב שלך, לבקש ממנה להבין, להסביר כמובן עד כמה אתה נמשך אליה (אולי אפילו לתת לה לקרוא את ההודעה שלך כאן בפורום) ולהתקדם לאט.
סקס לא מתחיל ומסתיים בחדירה, אלא מורכב מאין ספור גיוונים שונים ומהנים.
תוכלו להתחיל בלישון עירומים יחד, לגעת אחד בשניה, לאונן לעצמכם כשבן/ת הזוגה צופה מהצד, לערב או לשלב מין אוראלי, לעשות טיזינג או סטרפטיז אחד לשניה ולאט לאט, ובקצב שלכם להתקדם לעבר חדירה עצמה.
כמובן חשוב מכל לדבר, להיפתח אחד אל השניה, להכיר, להוריד את המחסומים (קשה ככל שזה יהיה) ולסמוך אחד על השניה.
כשכן תגיעו לשלב שבו יש לך זיקפה אני ממליץ לתת לה להוביל, ולאפשר לה להיות הדומיננטית. למעשה רצוי לבחור תנוחות (ראה קישור מצורף) בהן אתה תהיה יותר פאסיבי (לפחות בהתחלה) ומשם כבר תוכלו להתקדם יחדיו.
מה שכן, חשוב ששניכם תהיו קשובים לגוף שלכם, תנסו להבין מה כל אחד/ת רוצה או צריך ולא לפחד לבקש את זה.
אין לי ספק שאם תסביר לה את המצב שלך ועד כמה היא חשובה לך (ולמה) היא תשמח לשתף איתך פעולה ולעזור לך להכיר את עצמך, ואותה, טוב יותר.
 

RhythmAndPoetry

New member
תודה על התגובה המעמיקה, גם אחרי שהסברתי לה שזה לא בגלל

שאני לא נמשך אלייה, היא עדיין חוששת שזאת הסיבה כי היא שאלה אותי שוב אם זה קשור אליה, ונראה כאילו היא לא מאמינה לי עד הסוף.

דווקא אני חושב שתנוחות שאני לא פאסיבי בהן יגרמו לחרדה לעבור מהר יותר (ככה זה היה עם האקסית לפחות).
 
דבר ראשון

כל הכבוד ששיתפת את הבחורה שאיתך!
אני חושבת שזה אחד הדברים החשובים פה- התקשורת עם בת הזוג.
ממליצה לך להמשיך לשתף ובעיקר להדגיש בפניה כמה היא סקסית ומושכת אותך.
&nbsp
לגבי הזקפה-
הגוף שלנו מבטא חרדה בכל מיני דרכים. לפעמים זה שילשולים וכאבי בטן, לפעמים כאבי ראש, הקאות, ולפעמים זה חוסר זקפה.
ככל שמערכת היחסים עם הבחורה משמעותית יותר- כך החרדה גדולה יותר. אתה חושש לא לספק אותה, לא להיות מספיק גבר איתה, שהיא תחשוב כמו שחשבה הבחורה ההיא מהעבר..
זה מאוד טבעי שזה ככה.
&nbsp
אני ממליצה לך לפעול במספר מישורים:
1. להפסיק לראות פורנו. דיאטת פורנו תפנה את האנרגיה המינית שלך למציאות ולא לוירטואליה.
2. להחליט עם הפרטנרית שלך שבחודש הקרוב אתם לא מנסים להגיע לחדירה. אתם עושים הכל חוץ מחדירה- אצבעות, פה, לשון, או כל דבר אחר שמענג אתכם. אפשר גם צעצועים שאתם אוהבים. זה מתכון טיפולי שהומצא ע"י מאסטרס וג'ונסון (ראה את העונה השנייה של "הסקס של מאסטרס" בה דר מאסטרס סובל מחרדת ביצוע קשה. הוא ושותפתו למחקר, ג'ונסון, מגיעים דרך ניסוי עצמי לפרוטוקול הטיפול הנ"ל). ההחלטה הזו תוריד ממך הרבה חרדה ותלמד את שניכם המון על ההנאה ההדדית אחד של השנייה.
3. תקבע טיפול אצל פסיכולוג המתמחה בטיפול מיני וCBT. יכולה לתת לך המלצות בפרטי. הבעיה הזו צריכה מענה רציני ומקצועי והיא לא הולכת להפתר מעצמה.. חבל להזניח!
 

Sharoman

New member
זה רק אני

או ש"דיאטת פורנו" יוצרת תמונה שונה לגמרי מזאת שאליה התכוונת?
 

RhythmAndPoetry

New member
הפסקתי לראות פורנו לחלוטין מאז התקרית ואני אפילו

לא מאונן עד הפגישה הבאה איתה
.
בקשר לשיטה של מסטרס וג'ונסון, האם השיטה טובה גם במקרה שלי שהחרדת ביצוע לא קשורה בהכרח לחדירה? כלומר זה לא מצב בו יש לי זקפה והיא נופלת לפני או במהלך חדירה, אלא בתחילת המשחק המקדים או שהיא בכלל לא מתרחשת.

חשבתי אולי לקחת כדור בסגנון של ויאגרה רק כדי שאוכל לתפקד כמו שצריך עד שהחרדה תעבור. האם כדאי?.
 
מכיוון

שהזקפה פחות קריטית בשלב המשחק המקדים- אולי זה כן יעבוד.
&nbsp
לגבי התרופות הקיימות בשוק-
לנו יש ניסיון עם סיאליס כי לבן זוגי יש קושי להחזיק זקפה עם קונדום.
סיאליס עובדת מצויין כל עוד יש חשק. במקרים שהיתה לו חרדה גדולה או שהוא לא נמשך לבחורה- גם לא היתה זקפה.
אתה יכול לנסות תרופה כזו ולאט לאט להוריד מינון.
בכל מקרה, לעולם אל תקנה תרופות כאלה באינטרנט. רק בבית מרקחת!!!
&nbsp
 

תפוח30

New member
חחחח אכן טיפול CBT עם המטפלת הלא נכונה עלול להסתיים באופן

שונה לחלוטין מהצפוי.
 
ויאגרה לפעם פעמיים הראשונות אולי...?

You know... Just in case...
אחר כך... כבר עשיתם סקס בעבר, אז למה שלא תעשו סקס שוב?
(מבין אותי..?)

(וכמובן, לאחר עיון ובדיקות רפואיות או לא יודע אם ישנה פרוצדורה רפואית שצריכה לבוא קודם לכן... לא מבין בזה... אבל אם צריך מרשם אז...)
 
למעלה