כאב חדש

כאב חדש../images/Emo12.gif

בני בן 4 שבועות ועד לפני כמה ימים סבלתי כאבים בפטמות עקב סדקים. בעקבות פגישה עם ד"ר ליבוביץ שיפרנו תפיסה והכאבים חלפו. אחרי כמה ימים ללא כאבים (איזה כייף) חזר לכאוב לי. במהלך ההנקה - תחושת דקירות כואבות. יותר בשד ימין. ואחרי ההנקה בשני השדיים כאב כמו של קור בפטמות. חימום המקום (בהנחת היד) מאוד מקל. אין סימנים חוץ מאולי שהפטמה יותר בהירה. (אבל איני בטוחה איך היא היתה לפני כמה ימים) וגם יש לי מיד אחרי ההנקה מעין אזור=פס לבן (כאילו נמקי) וקשה. ??? מוכר? שווה בדיקה? כי ממש לא בא להתחיל להסתובב ולחפש רופא שמבין חשוב לציין שזהו בני הרביעי ואת הגדולים הנקתי למרחקים ארוכים ולא זכורה לי התופעה. בפורום הנקה הפנו אותי לאפשרות שזו תסמונת רנו, האמנם? האם כדאי לפנות לרופא לצורך אבחון? האם יש סיכוי כי רופא המשפחה ידע על מה מדובר? בקיצור, מה אתן (המקצועניות) ממליצות?
 
גם לי זה נשמע כמו תופעת רנו

אבל אולי כדאי שתחזרי לדר' ליבוביץ' - לא צריך לחפש רופא אחר אם היית אצלה. היא באמת מצויינת
. ואני בטוחה שאת יכולה גם לצלצל אליה ולתאר לה את מה שתיארת פה, ולשאול אם לדעתה את צריכה לשוב למרפאה או לא. אולי היא תוכל לתת לך טיפים דרך הטלפון. יש תינוקות שגם אחרי שיפור התפיסה חוזרים בסוף ההנקה לתפיסה רדודה, וכך גורמים ללחץ על העצבים שבקצה הפטמה. זה יכול להסביר את הפס שיש לך בסוף ההנקה. הדבר היחיד שאני יכולה להמליץ לך עליו בלי לראות אותך (ובגלל זה הצעתי שתשובי לדר' ליבוביץ', כי צריך לראות לפני שמייעצים), זה שתנתקי אותו מהשד בסוף ההנקה כשהוא מתחיל לינוק באופן "שטוח", כלומר הפסיק את היניקות העמוקות והקצביות ורק מוצץ בלי בליעות (לפעמים הם עושים את זה כשהם נרדמים על השד ורק רוצים נחמה בציצי, בלי חלב...). צורת יניקה כזו, שבעצם לא מעבירה חלב אלא משמשת לנחמה והרגעה על השד, יכולה אצל חלק מהאמהות לגרום ללחץ עצבי ולעתים אפילו פוצעת את הפטמה. אם זה מה שקורה אצלך - אל תהססי לנתק אותו, ולהרגיע בדרך אחרת.
 
תודה

אשמח לחזור לג"ר ליבוביץ אבל אני גרה ממש רחוק וזה מאוד מסובך לי! (לט נוהגת עם תינוק קטן ובנהזוג לא יכול להשתחרר מהעבודה, אפילו לא לכמה שעות. וכו, אני מנתקת אותו כשהוא מפסיק לינוק ועובר למציצות. שוב תודה!
 

Tami B

New member
תופעת רינו - רנו סינדרום

נשמע שזו יכולה להיות תופעת רינו, במיוחד מאחר וקישרת את זה גם לתחושת קור. קשה לאבחן בלי לראות, אבל הנה מידע כללי על תופעת רינו ומה אפשר לעשות: http://www.breastfeeding.com/helpme/helpme_asklc_ans45.html ותרגום: "תופעת רינו היא מצב המשפיע בעיקר על נשים בין גיל עשרים לארבעים ותשע. לפני עשר שנים בערך אמי אובחנה עם המצב הזה. למרבה המזל היא עברה לאחרונה לפלורידה שם היא לא צריכה לחוות יותר מדי מזג אוויר קר! בזמן קור או רגשות חזקים כלי דם קטנים מתכווצים וגורמים כאב וחוסר צבע זמני בעיר. בדרך כלל חושבים על התופעות האלה באצבעות, אבל אצל נשים מניקות זה יכול לקרות גם בפטמות. כשזה קורה, חימום הפטמות עם קומפרסים חמים יכול לעזור. כמובן, לבוש חום והמנעות מקור חשובים. עישון וקפאין יכולים להחמיר את התופעה. אסטרטגיות שיעזרו: התעמלות ארובית מתונה, להוסיף סידן (200 מ"ג ליום) ומגנזיום (1000 מ"ג ליום). שמן רקפות ושמן דגים עזרו לכמה חולים. זה לוקח מינונים גבוהים מאד ועד שישה שבועות כדי שיהיו יעילים. ניפדיפין היא התרופה הכי יעילה למצבים כאלה. התרופה הזו אושרה לשימוש על ידי ה AAP לשימוש על ידי אמהות מניקות". ** כמובן לא לקחת שום תרופה על דעת עצמך! תני לרופא לאבחן ולהציע טיפול.
 
למעלה