גודש בשד

michal19832

New member
גודש בשד

היי,
ילדתי לפני שלושה ימים וחצי, והגודש התחיל אתמול בבוקר.הגודש יצר מצב שבו אני לא מצליחה להניק (כי בנוסף לגודש ולגודל החזה, יש פטמות שקועות
...).
בנוסף, ממש מתקשה בשאיבות ושואבת גג 10 מכל צד
כמה שאלות:
1. כמה זמן הגודש ימשך?
2. האם בינתיים ניתן להסתפק בתמ"ל ולא לשאוב (זה ממש עושה לי רע) ועוד * זמן להתחיל להניק הדרגתי?

תודה!
 
גודש בשד

הי מיכל,
מזל טוב

ביום השלישי, רביעי לאחר לידה יש מעבר של קולסטרום לחלב, המעבר מלווה בתחושת מלאות של השד. אם המלאות אינה מקבלת מענה ע"י הנקה או שאיבה אכן המצב יכול להחמיר ולהגיע לגודש.
את מתארת מצב שבו את מתקשה לחבר את התינוק לשד ולכן השד לא עובר תהליך ריקון והגודש מחמיר.
אם את מעוניינת בהמשך הנקה הפתרון היחיד עבורך בשלב זה הוא להמשיך שאיבות. אין צפייה כרגע שבקבוקים יתמלאו חלב ,מדובר בתהליך שיכול להימשך מספר ימים, ככל שיהיו יותר שאיבות ויותר נסיון בשאיבה כך השד ילמד לשחרר חלב בתגובה לגירוי המכני שנוצר ע"י המשאבה.
שאיבה בתחילת הדרך צריכה להימשך סה"כ כחצי שעה וכל 3 שעות על מנת לחקות הנקה. את השאיבה את מחלקת ל 7 דקות שד אחד ו7 דקות שד שני ושוב 5 דקות בשד הראשון ו 5 דקות בשד השני ושוב 3 דקות בשד הראשון ו 3 דקות בשד השני. חשוב גם לבצע שאיבות במהלך הלילה אידאלי ממוצע של 6-8 שאיבות ביממה + לילה.
את תראי שבעוד יום יומיים המצב ישתפר ותפוקת החלב במהלך השאיבה תעלה והגודש ירד.
עוד חשוב וכדאי לפני תחילת השאיבה לבצע עיסוי של כ - 2 דקות לשד על מנת ליצור תנועה של חלב. לפני העיסוי את יכולה להתקלח במים חמימים או להניח מרפדים חמימים על השד.
במהלך השאיבה עצמה תנסי להסתיר את הבקבוק "לא לספור טיפות, לנתק את המוח, להתסכל על התינוק, על טלווזיה , להריח בגד שבא במגע עם התינוק, לפעמים זה עוזר.
עכשיו, מעבר לעניין השאיבה שנועד להבטיח את המשכיות ייצור החלב אני ממליצה לך בחום לפנות ליועצת הנקה על מנת לנסות ולפתור את עניין החיבור לשד, זה יהפוך את החיים לפשוטים יותר.
על מנת להבטיח תפוקת חלב חייבת להיות פעילות על השד, מתן בקבוקים והימנעות משאיבה/הנקה ומציאות של גודש לאורך זמן יגרום לכך שתפוקת החלב תרד ובעצם מנגון ייצור החלב יגיע לסיימו, אלו ימים קרטיים להתבססות והצלחת ההנקה.
את צריכה לעשות את הבחירה מה הכי נכון עבורך להמשך הדרך.
בהצלחה, ליאת ארנון
 

michal19832

New member
תודה ועוד 2 שאלות

1. מה ההבדל בין קומפרסים חמים או קרים? האם אחד מהם להרגעה ואחד לשחרור צינוריות סתומות?
כפי שצינתי, ההרגשה שלי היא שיש לא מעט חלב "תקוע" בשד ולא מדובר במחסור/מחסור רציני למרות שבשאיבה כמו שהמלצת יצא רק 15 סיסי ביחד משני הצדדים...

2. מתי הזמן הנכון להפגש עם יועצת הנקה? האם לנסות לקבוע להיום (שישי) או להמתין לראשון כך שהגודש ירד וההנקה תהיה אפשרית? (יש לי בנוסף לגודש פטמות שקועות והשילוב של שניהם באמת בלתי אפשרי לפחות היום).

רוצה לצין שזה הריון שני עם הנקה ובראשון היו הרבה יותר בעיות והצלחתי איכשהו להניק אחרי שבועיים ופטמת סיליקון.

המון תודה!
 
גודש ופטמות שקועות

הי מיכל,
מקווה שהגודש חלף והסתדרת...
לגבי קומפרסים, קומפרס קר נועד לגרום לכיווץ של כלי הדם ובכך להפחית את קצב הסינון של הדם לחלב במצבים של גודש אחרי שאישה הניקה או שאבה ועדיין השד מרגיש גדוש אז אנחנו ממליצות על קומפרסים קרים. הרעיון הוא לקחת פדים או חיתול בד טטרה להרטיב אותו ולשים במקפיא ואז להניח על השד (לא על הפטמה).
קומפרס חם נועד לייצר תנועה ולהגביר את זרימת הדם לשד , אפשר ע"י קומפרסים אפשר בזמן המקלחת. הרעיון תוך כדי לבצע עיסוי ולהמשיך בשאיבה מתוך הנחה שלחלב יהיה יותר קל להשתחרר.
לגבי יעוץ הנקה תמיד רצוי כמה שיותר מוקדם מכיוון שיש תינוקות שגם כעבור מספר האכלות בבקבוק יכולים להתקשות ולחזור להתחבר לשד בטח במצבים שהם יותר מאתגרים.
לפי מה שכתבת אם בעבר הצלחת להשיג הנקה על אף הפטמות השקועות אין סיבה שגם הפעם הדבר לא יתממש, אם יש לך הכרות ונסיון עם פטמות סילקון אולי גם הפעם יש צורך בתמיכה, אבל בהחלט כדי להעזר ביעוץ.

בהצלחה, ליאת ארנון
 
למעלה