מלחמה על הפורומולות לתינוקות

Shirlymor

New member
מלחמה על הפורומולות לתינוקות

מה נסגר עם ההכרזת המלחמה של ארגון הבריאות העולמי בפורומולות לתינוקות?
האם באמת תחליפי החלב לא מספקים את מה שיש בחלב אם? איך אתן הולכות לנהוג עכשיו?
 
מלחמה על הפורמולות - דעה אישית

אכן נושא מורכב,
אני יכולה להגיד שכיועצת הנקה יש התמודדות כמעט יומית בין המוטיבציה, הרצון והאמונה שאין תחליף לחלב אם מבחינה תזונתית, רגשית, התפתחותית לבין המציאות. הנקה היא פעולה טבעית אך זה לא הופך אותה לפשוטה, יש אימהות שמתמודדות עם כאב, תסכול, עייפות, קושי אוביקטבי בהתאמת תפוקת החלב לצורכי התינוק ועוד.
כן, יש מקרים בהן קיים צורך אמיתי במתן או בהוספת תרכובות מזון.
לכן אני פחות מתחברת להצהרות גורפות שבהפוך על הפוך יכולות לייצר תחושה של התנגדות וביקורת כלפי מי שבוחרת אחרת או מי שמתמודדת בעל כרוכה אם מציאות יותר מאתגרת.
אני כן מסכימה אם האמירה שאין תחליף לחלב אם לכן השם המקובל בשפה המקצועית זה "תרכובת מזון לתינוקות" ולא כפי שנהוג להתייחס אליו כאל תחליף. זה לא תחליף זו אפשרות במקרים בהם האם אינה מעוניינת בהנקה או מתקשה בהנקה וזקוקה לתיכה או השלמה.
חלב אם הוא חומר ביולוגי מאוזן שמתואם באופן מדוייק לצרכיו של התינוק (לא משהו שאפשר להשיג בתנאי מעבדה).
פעולת ההנקה שלעצמה ממהווה בסיס למימוש רפלקסים והתפתחות סנסומוטרית, קשר שהבסיס שלו הוא מגע וקרבה. אני לא אומרת שאי אפשר גם אחרת אבל זה דורש מודעות והבנה שבהנקה יש מעבר להזנה.
בסופו של דבר יש להמשיך ולקדם הנקה ולעודד הנקה וכמובן לתת לנשים רשת תמיכה רחבה על מנת להפוך את התהליך לפחות מורכב, אך יחד עם זאת לא לשכוח שלכל אחת ואחת הזכות לבחור מה נכון ומה מתאים לחיים שלה.
באופן אישי כשאני מגיעה ליעוצים אני משתדלת מצד אחד להישאר נאמנה להנקה אך יחד עם זאת להקשיב ולהתאים את היעוץ לצורכי האישה.
הבחירה בהנקה מלאה, חלקית או בכלל לא תמיד צריכה להישאר בידייה של האישה.
כמובן שהמילים שנכתבו כאן הם השקפת עולמי האישית, צריך לזכור כמספר היועצות כך גם השקפות העולם
 
למעלה