להיות לקוי

להיות לקוי

שלום לכם, רבים חושבים שלהיות לקוי למידה זה מסתכם בעובדה שקשה לקרוא או לכתוב, או להתרכז או כל דבר אחר... למעשה, להיות לקוי למידה זה להיות לקוי בכל תחום בחיים. זה להיות לקוי מרגע שאתה מתעורר בבוקר ודקות ארוכות אחרי שאתה נרדם, אם בכלל. בכל רגע נתון הלקות שלנו משפיעה עלינו ואנו נאלצים להתרגל אליה, להתרגל לחסרונותיה ולהיתרונותיה (ויש!) ולמצוא דרכים לעקוף את הקשיים. לפניכם מאמר ארוך שכתבתי בנושא, אשמח לשמוע תגובות.
 

ידי קסם

New member
אוהד- זה מקסים!

מסקרן אותי במסגרת מה כתבת זאת? (וד"א- לצערי או שלא- הזדהתי עם הרבה מהכתוב.)
 
ללא מסגרת

כתבתי את זה כמו שאני כותב עוד הרבה, דברים - אם מעניין אותך ואת האחרים כנסו ללינק המצורף. המסגרת הכללית היא אולי דרך מרכז התמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה במכללה שלי, אבל בכללי אני כותב את זה לעצמי.
 

tairp

New member
שלום

יש לי בן עים adhd קראתי את מה שכתבתה ןלבי ניצבט והשארתה אותי עצובה כול כך למרות שכתבתה נכון הבו שלי רק בן 11 אבל השארתה אותי עצובה
 
למה עצובה? נהיה אופטימיים!

הבחור כותב שלמרות כל הקשיים הוא מתקדם בעקשנות ובנחישות לקראת המטרה שהציב לעצמו. הוא כבר נמצא בעיצומם של לימודים אקדמיים וגם פעיל ציבורית. בקיצור, לקחת דוגמא!
 
אין לך מה להיות עצובה

את צריכה להיות ריאליסטית. בנך לוקה במחלה סופנית, מחלה איתה הוא ימות (ולא בגללה). עם זאת, אם לא תקבלי אותו כמות שהוא, אם הוא לא יקבל את העזרה לה הוא זקוק, אם הוא עצמו לא יקבל את עצמו - אז הוא ימות ממנה מרוב יגון. המטרה של המאמר שכתבתי היא בדיוק כמו שכתוב אהוד השמן, לגרום לנו להבין שלקות הלמידה שלנו לא תסתיים עם הצלצול של ביה"ס או בסיום הכנת שיעורי הבית... הלקות תשאר לתמיד ועליו להתמודד עמה. אוהד.
 

ידי קסם

New member
כל הכבוד! מעריצה אותך על מי שאתה!!!

איזה מעודד לראות שיש אנשים כמוכם. זה פשוט נותן עוד כוח להמשיך הלאה. ואוהד תרשה לי לשאול עוד שאלה קטנה- האם אתה לומד/למדת להיות מחנך? אשמח מאוד אם תפרט קצת אודותייך, אם זה אפשרי.
 
כן

אני לומד חינוך במכללת בית ברל, אני מתחיל עכשיו שנה ג' ואני שמח על הצעד הזה שעשיתי. לאחר שהשלמתי בגרויות במכינה הקד"א במכללה, בגיל 26, החלטתי שאני רוצה להיות מורה, שאני רוצה לתת מה שלי לא נתנו, שאני רוצה לעזור לילדים להתפתח. מאז השנה הראשונה שלי אני מאוד בולט בביה"ס בו אני התנסות מעשית (בי"ס דרור) ואני מאוד מקווה ששנה הבאה אעשה שם את הסטאז' שלי. אוהד.
 

ידי קסם

New member
היי אוהד

האם אתה לומד חינוך 'רגיל' או מיוחד? והאם אתה שלם לגמריי עם עצם היותך הולך להיות מורה בבית ספר על אף הליקויים שלך??? אני מבינה מדברייך שהסביבה והצוות הן במכללה והן במקום בו אתה מבצע את העבודה המעשית, מאוד תומכת, מבינה ומחבקת. ועל כך מגיע להם ולך (על שיצרת סביבה זו) כל הכבוד. כמובן שמאמינה באנשים כמוך ומאחלת לך המון המון הצלחה. משתפת כי מרגישה חיבור מאוד גדול לדברייך, אם כי אני בחרתי (בין השאר מאותן סיבות)במסלול גננות- חינוך מיוחד (בפועל- גננת טרייה בחנ"מ בשנה השנייה).
 
חינוך רגיל

אני לא סובל דיסלקטים. סתאאאם אני לומד חינוך רגיל על יסודי לכיתות ז-י, ואני שלם מאוד עם בחירתי. אני שמח שבחרתי את התחום ואת טווח הגילאים הזה. אכן הסביבה תומכת מאוד בנושא וכולם יודעים על ליקויי הלמידה שלי. אני דווקא גאה בהם (בליקויים)! אוהד.
 
אוהד ברוך הבא + הצעה

יופי שאתה איתנו. יש לך מה לתרום להרבה אנשים. הצעת שאנשים עם שאלות על סטודנטים לקויי למידה יפנו אליך במייל. דווקא עדיף שהשאלות יוצגו כאן בפורום כי המידע חיוני לאנשים רבים נוספים.
 
הכוונה היא אחרת

השאלות חייבות להיות מוצגות בפורום והן חשובות, אבל אם מישהו רוצה לדבר איתי בפרטיות על הנושאים האלו אז שידע שאני יכול לנסות ולעזור. בברכה, אוהד.
 

clio32

New member
אהבתי, הבנתי והזדהתי עם כל מילה שלך

כאם לילדה עם לקות למידה, אהבתי את הדברים שכתבת, את הכנות, האמיתיות, למרות שאתה כתבת מנקודת מבט של לקוי למידה ואילו אני אמא לילדה לקוית למידה. אין מילים לתאר את המאמצים (והכספים) שאני משקיעה בה. הכל - החל מפסיכותרפיה וכלה בשעורי הוראה מתקנת ב"ניצן"... לעיתים זה נדמה כאילו זו פשוט עבודה סיזיפית, כל מה שאעשה לא יעזור או לא יעזור במידה כזו שתגרום לה "להשתוות" לבני גילה... זה כואב, אבל החשוב מכל הוא פשוט לאהוב את ילדך על כל מה שהוא, לתת לו את התמיכה הנפשית, ובכל תחום בו הוא זקוק לה (וכפי שציינת יש הרבה כאלה, בעיקר בתחום החברתי...). אני מקווה שיום אחד ימצאו איזושהי דרך בה יוכלו ילדים אלה ללכת אשר תהיה להם קלה יותר, עוד ברור לי כי זה לנצח! הרבה הצלחה, ואם יש לך טיפים (מנקודת מבט של ילד לקוי למידה), אשמח מאוד לשמוע!! האופטימית.
 
למעלה