חצאי כוסות מים
יש הרואים את חצי הכוס הריקה, ובוכים עליה. יש הרואים את חצי הכוס המלאה, ומברכים עליה. לדעתי, כדאי פשוט לשתות את המים - גם טעים, גם יעיל, והחשוב ביותר - הראיה לא משנה פה... אלא התועלת. ולעצם העניין - יש באמת שהצליחו להתגבר בדרכים שונות על לקויות הלמידה השונות - בעקיפה ולא בהעלמה, ובעצם האתגר שהם חווים, הם שמחים שהצליחו להתגבר. מכך יצאו מחוזקים. יש כאלו שהחיזוק שההתגברות נתנה לנפש שלהם - הם מרגישים שזו "מתנה" שקיבלו לאגו. אני בטוחה שלו הייתה בחירה, אף אחד לא בוחר להיות עם לקויות למידה, כפי שלא בוחרים כל דבר שמקשה. אך אם נסתכל על הטבע, ונראה את האיל, שדווקא "הגבר" הנבחר הוא בעל הקרניים המכבידות ביותר, אפשר כהשאלה לשים לב, שמי שמצליח לחזק את עצמו, יש לו ערך מוסף בסביבתו, בחברה שבה הוא נמצא. על זה מדובר כ"מתנה" ולא על הבחירה של היות לקוי למידה.