ADHD היא לקות למידה- כן או לא?

שבט

New member
ADHD היא לקות למידה- כן או לא?

אני כבר ממש מבולבלת, מה ידוע לכם לגבי ADHD , האם היא נחשבת ללקות למידה או שעומדת בפני עצמה? בכל מקום אני שומעת משהו אחר. ולא שזה כזה משנה אם אני אגיד שאני לקויית למידה או שיש לי ADHD ככה או ככה זה אותו זבל. אבל בהחלט מעניין אותי לדעת.
 

moogy1

New member
לקויות למידה והפרעות קשב אינן זבל!!

שבט מה עובר עלייך? מתי התחלת לזלזל כך בעצמך? הפרעות קשה והיפר אקטיביות הן אחד הענפים הנכללים בהגדרה הכללית של לקויות למידה. יש המפרידים לחלוטין בין שני התחומים כאשר קשיי קריאה, כתיבה, זיכרון או חוסר באסטרטגיות למידה מוגדרות על ידם כלקוי למידה, בעוד שתחום הפרעות הקשב מופרד מבחינתם משום שאינו נוגע בעינהם ישירות לביצועי הלמידה. בקיצור, על פי הבנתי לא ניתן להפריד בין שני התחומים, אך כמו בכל תחום בחיים מספר הדעות כמספר הדוברים. בברכה אלמוג
 

Wing Chan

New member
אני לא מבין משהו

אני לקוי למידה די קשה ואני לא מבין למה אנשים מתנהגים ללקות למידה כמשהו טוב? גם מבחינתי לקויות למידה זה פשוט זבל מוחלט.
 

moogy1

New member
חשוב לראות את חצי הכוס המלאה

ערב טוב, נכון, אף אחד לא בוחר להיות לקוי למידה. הקשיים הלימודיים בהחלט מסבכים את החיים ולעיתים קרובות אף גורמים לתסכול וכאב מתמשכים. עם זאת, מרבית לקויי הלמידה הם בעלי פוטנציאל אישי גבוה בהרבה מן הממוצע, הם רגישים ובעלי לב חם, חברים נאמנים ומסוגלים לתרום לסביבתם כל כך הרבה ( בדרך כלל הרבה יותר מאשר הם יועים על עצמם ). לקוי למידה, אשר מתמודד עם הקושי ולומד לעקוף אותו יוצא מחוזק וכמעט כל יכול אל מול ל משימה או יעד שיבחר, אז במקום לבכות כמה מר הגורל שלטו בו והתמודדו עמו בהצלחה כפי שכל אחד יכול בברכה אלמוג נ.ב - גם אני לקויית למידה.
 

Wing Chan

New member
לפי דעתי זה לא נכון

אני דווקא חושב ההפך שאנשים לקויי למידה בלי פוטנציאל די נמוך בקשר לרגישים\מועילים, זה אני לא יודע, אבל זה בטח לא אני...חחח...
 

שבט

New member
לדעתי הבעיה היא

שגם אם יש פוטנציאל כמו שאת אומרת, קשה מאוד מאוד או שלא ניתן לעתים לממש אותו בגלל הלקויות. זה כמו שאומרים לי הרבה פעמים את רוצה ויש לך מוטיבציה -זה שווה הכל. אבל זה לא נכון! הרצון והמוטיבציה לא תמיד מועילים, כי היכולת אם נמצאת לא באה לידי ביטוי. לכן לא מבינה איך רואים בזה דבר חיובי, אפילו לא טיפה. וגם אם אני חברותית מאוד זה לא עוזר בחיים- בעיקר לא בתחום האקדמאי ואם רוצים לפתח קריירה נורמלית כלשהי. בחיים יש מספיק דברים שיש להתמודד איתם ולצאת מחוזקים מהם בלי שילוו אותך לקויות שמעיקות כל הזמן ומכשילות.
 

user1000000

New member
ארוכה וקשה הדרך מן הגולם אל הפרפר

שלום לך שבט. אני קורא את הדברים שלך והלב נחמץ. אני יודע שבמצבים כאלו שום דבר לא עוזר. היאוש גדול מדי. ובכל זאת, יש איזושהי סיבה לקלישאות האלה על היתרון שיש ללקויי למידה. יש בהם, על כורכם משהו מיוחד! זה לא בידיים שלהם. זה כפוי ומאוס והם היו שמחים למכור את זה בשני גרוש. אבל אי אפשר. כל כך הרבה מאמצים לעקוף את המגבלות, להתעלם מהן, לבעוט בהן,ושוב, ושוב... אבל מתישהו את מתחילה לגלות דברים שלא חלמת עליהם. את אחרת ומיוחדת. את חושבת ועושה דברים בדרך שאף אחד לא מבין. ופתאום זה מצליח... זה פשוט לוקח יותר זמן. המון זמן.הרבה יותר מהסבלנות שלך. אני מתיחס לזה כאל תכנית הכשרה מיוחדת. סודית. את האחרונה שיודעת את התכלית של כל הנסיונות הכושלים, אבל פתאום, אחרי המון המון המון זמן זה מתבהר. ויש לזה משמעות. וזה כל כך נפלא כשזה מגיע. כשאת מגלה שהגיבנת שלך היא בעצם תרמיל עם אוצרות.... מאמינה? קצת? ויכול להיות שיום אחד את תסבירי את אותו הדבר למישהו אחר שמיואש כמו שאת מיואשת עכשיו.... הלואי שלום
 
ראוי לשים בכותרת ראשית

את הדברים שאמרת. במיוחד זה מרגש, ועוד יותר - הסייפא - "יכול להיות שיום אחד את תסבירי את אותו הדבר למישהו אחר שמיואש כמו שאת מיואשת עכשיו.... הלוואי." זה מוטו ! זה חזק ! תודה וכל הכבוד
 

שבט

New member
SORRY אבל עדיין לא רואה

את האור שאתה רואה וקשה לי להאמין שכן כי מספיק שאני מסתכלת אחורה לילדות/התבגרות וזה נראה גרוע מאוד, רק מהחזרה לשם וכל מה שעברתי בגלל הלקויות אני יכולה לבכות כל פעם מחדש. וממש לא בגלל רחמים אלא בגלל הרבה רגשות אחרים שעולים. וגם היום המכשולים לא פחות נוראיים ואני עוד סטודנטית במכללה לחינוך והוראה,באיזה מסלול אם לא במסלול חינוך מיוחד.
 

Wing Chan

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

פשוט אומרת בדיוק את מה שאני חושב.
 

שבט

New member
יש לי שאלה- לא בקטע רע אלא כדי

לדעת, מקווה שזה בסדר שאני שואלת- האם אתה בעצמך לקוי למידה???
 

user1000000

New member
שנינו יחד תחת מטריה אחת?

הי שבט אני מבוגר ממך. ביותר 20 שנה. בתקופה ההיא לא היה קיים מושג של לקות למידה. היה ילד עצלן. זה היה יותר קשה אז ממה שזה היום. אני למשל נשרתי די מוקדם מבית הספר לרווחת כל הצדדים... ועוד... כן. אני כותב לך את מה שאני כותב כי אני יודע. היות וזה פורום פתוח אני לא יכול יותר מדי להרחיב, אבל אני מכיר היטב את מה שאת כותבת עליו. ומאיפה אני יודע שיכול להיות יותר טוב בעתיד? גם מהספרות: זו עובדה מוכרת שלקויי למידה אינטיליגנטים רבים מוצאים בבגרותם (בסופו של דבר,ובמאמצים רבים), את הדרך לעקוף את המגבלות שלהם. וגם מהמסלול הפתלתל שלי. אם תציצי בכרטיס שלי ובמכתב שלי שיונה הכניסה לרשימת המאמרים של הפורום, תוכלי לשער חלק מהתהליך שעברתי. לא פשוט ובכלל לא קל. אבל כמו שכתבתי לך , בדרך מגלים אוצרות... ואת -עם כל הקושי שאת מצהירה עליו- לומדת ...חינוך מיוחד... נו , וכמה שזה קשה, את יודעת שיש ילדים לקויי למידה שמחכים לך? את יודעת שלילדים האלו ולהוריהם את יכולה להיות מה שהם כל כך היו זקוקים לו? מישהי שתדע בדיוק בדיוק מה עובר עליהם ומה הם צריכים. הרי לפחות בתחום שאת מכוונת את עצמך אליו כבר יש לך יתרון חשוב ומיוחד במינו. וכשתראי שאת יכולה לעשות שם דברים שאף אחד אחר לא יכול לעשות.... נכון שיש זמנים שאת מעיזה להאמין באפשרות שיהיה טוב? לילה טוב שלום בן דור
 

שבט

New member
לפחות אתה מדבר מנסיון

גם אני לא ידעתי שאני לקויית למידה עד המכללה, תמיד חשבו שסתם קשה לי יותר ואם אשקיע אז יהיה בסדר. אני תמיד חשבתי שאני מטומטמת.אבל למזלי לא נשרתי כי הייתה לי המון מוטיבציה ותמיכה מהמשפחה וקיבלתי עזרה רבה בשיעורים פרטיים. זה לא בדיוק ההגדרה הנכונה- שיש זמנים שאני מעיזה להאמין באפשרות שיהיה טוב. השבוע היה כנס של סטודנטים לקויי למידה וADHD באונברסיטת חיפה ואחת המרצות אמרה שלמרות המכשולים והכשלונות עמוק בפנים יש משהו שגורם לנו להמשיך, כנראה האמונה, התקווה שבסוף נגיע למשהו. אז אולי זאת ההגדרה עבורי, אף פעם לא הרגשתי שיהיה טוב אבל תמיד המשכתי למרות הכל אולי בדיוק בגלל האימרה הזאת שעמוק בלב אני יודעת שאני אגיע למשהו וזה מונע בעדי מלוותר. ואני לא מאמינה שיש דברים שאני יכולה לעשות שאחרים לא יכולים לעשות, אולי הדבר היחידי זה להבין את הילדים שאעבוד איתם . אבל גם זה לא נותן יותר מדי בחיים, ההבנה הזאת לא תוביל אותי למקצוע ולפיתוח קריירה כי היא לא מביאה לציונים ולממוצע גבוה.אלא המבחנים שאני צריכה לזכור בהם מלא חומר , אבל הזכרון שלי כל כך דפוק שלא מצליח לאחסן בו הכל. אז כמה שלא אלמד, אשקיע ואבין תילד הציון במבחן לא יהיה משהו( וזה סתם דוגמא אחת מיני רבות).
 
חצאי כוסות מים

יש הרואים את חצי הכוס הריקה, ובוכים עליה. יש הרואים את חצי הכוס המלאה, ומברכים עליה. לדעתי, כדאי פשוט לשתות את המים - גם טעים, גם יעיל, והחשוב ביותר - הראיה לא משנה פה... אלא התועלת. ולעצם העניין - יש באמת שהצליחו להתגבר בדרכים שונות על לקויות הלמידה השונות - בעקיפה ולא בהעלמה, ובעצם האתגר שהם חווים, הם שמחים שהצליחו להתגבר. מכך יצאו מחוזקים. יש כאלו שהחיזוק שההתגברות נתנה לנפש שלהם - הם מרגישים שזו "מתנה" שקיבלו לאגו. אני בטוחה שלו הייתה בחירה, אף אחד לא בוחר להיות עם לקויות למידה, כפי שלא בוחרים כל דבר שמקשה. אך אם נסתכל על הטבע, ונראה את האיל, שדווקא "הגבר" הנבחר הוא בעל הקרניים המכבידות ביותר, אפשר כהשאלה לשים לב, שמי שמצליח לחזק את עצמו, יש לו ערך מוסף בסביבתו, בחברה שבה הוא נמצא. על זה מדובר כ"מתנה" ולא על הבחירה של היות לקוי למידה.
 

Wing Chan

New member
מה..?

מה הקשר בין איילים לבין מה שאמרתי? מצטער לא ממש הבנתי את ההודעה.. בעע
 

amirharel

New member
לכל המתוסכלים שלום

אני מזדהה עם התסכולים הרבים שלקות הלמידה יוצרת , התסכול העיקרי שלי , ואני שומע אותו גם מפי נערים רבים בהם אני נתקל , הינו הפער בין מה שאני יודע , שאני יודע . לבין מה שאחרים יודעים שאני יודע . ( אני מקווה שלא סיבכתי מדי ) . כל החיים אתה שומע את המשפט , יש לך המון פוטנציאל , אבל אתה לא מתאמץ מספיק . אנשים גם היום , וגם אנשים שעושקים במקצועות בהן אמורה להיות מודעות לנושא , עדיין מתקשים להבין מדוע אני לא מצליח למצות את הפוטנציאל הזה . לעיתים אף אומרים : " אולי תוותר אולי תבחר במקצוע אחר כמו , נהג , מוזיקאי , אמן , וכו ' . העצות הללו יכולות אולי להועיל , אבל הן גם פוגעות ומתסכלות . אני בחרתי להסתכל על עיצות אילו כעל מאתגרות , " אני אצליח במ השאני רוצה למרות זאת " זה נכון שלעקשנות זאת יש מחירים , אני כרגע מוכן לשלם את המחיר לא יודע עד מתי ?
 
תשלומים והחזרים

גם בביטוח לאומי, כשמשלמים להם יותר מדי - הם יודעים להחזיר. אני מאד מקווה, שבחיים, מה שמשלמים יותר מדי - יהיה החזר מס. בהצלחה
 

שבט

New member
מרוב דיבורים לא הבנתי

האם יש הגדרה פורמלית, רשמית בארץ, בעולם המגדירה קשב וריכוז כלקות למידה? מה זאת אומרת שיש אנשים שזה מופרד אצלם? למה? על מה הם מתבססים? נ.ב אף פעם לא הפסקתי לזלזל בעצמי, זה כנראה הולך ביחד
 
למעלה