פתרון חלקי לבעיית הדיסגרפיה ונוסחאות-אצבע ככלי כתיבה?

lavifighter

New member
פתרון חלקי לבעיית הדיסגרפיה ונוסחאות-אצבע ככלי כתיבה?

שלום,
אני לומד באוניברסיטה בימים אלה(מקצועי ריאלי כלשהו, לא אפרט מעבר לזה כרגע)...
יש גם לוחות גיר וגם לוחות נורמליים... במהלך השנה שמתי לב שיש הבדלים משמעותיים ביכולת הכתיבה של אותם אנשים, בטוש או בגיר. לפעמים אפשר לראות שזה "אותו כתב" אבל ממש לא תמיד! כמובן שזה עניין של "הרגל" ולכן חלק מהמרצים/מתרגלים(בעיקר הפחות מנוסים) נוטים לכתוב יותר טוב דווקא בגיר שכן זה "יותר קרוב לעט", אבל יש מקרים הפוכים! רק חבל שגיר חשוד כמסרטן...

ובכן, זה נושא מעניין בפני עצמו... אבל זה העלה לי מחשבה:
נכון יש לוחות אלקטרוניים בכל מיני מקומות עם "טושים" אלקטרוניים?
בואו נלך יותר רחוק! בואו נלך על "הכי טבעי" לאדם.
הרי בימינו, עם לוחות אלקטרוניים(לא מדבר על לוחות כיתה! אלא תחליף מחברת "מסך מגע"), אין מניעה להשתמש ישירות באצבע עצמה לכתיבה ולא בכלי כתיבה למיניהם, אין חשש בריאותי, לא "מתלכלך", ולא פוגע בסביבה.
אני חושב על זה ותכלס, ופה אשמח אם כאלה שיותר מבינות בזה יתקנו אותי, לרוב האנשים יש שליטה יותר ישירה וטבעית על האצבע מאשר על כלי כתיבה שמחזיקים בעדינות בכמה אצבעות. בעיקר נראה לי שזה יותר "גס" ופחות "עדין" מה שיקל על דיסגרפים רבים(שלוקים במוטוריקה עדינה), בעיקר במקצועות ריאליים.

נכון שאפשר להקליד גם מקצועות ריאליים ואני עושה זאת כבר שנים, אבל אנשים רבים נרתעים מכך בעיקר כאשר מעורבים שרטוטים. במקום זה, למה לא פשוט "לכתוב עם האצבע" בגסות, בלי לערב כלי כתיבה ואחיזות ועדינות? עם חיישני מגע, המחשב פשוט "יצייר" כמו שעשית עם האצבע?

נלך יותר רחוק: למה רק רק למורים? באקדמיה לא באמת אכפת להם איך אתה כותב כשזה לא מבחן, אבל מה לגבי מבחן? לא קשה בימינו לפתח מחשב יחסית מינימליסטי שישמש רק למטרה זו(ושמירת הקבצים והוצאתם החוצה), שיהיה בכל כיתות הלימוד? ולא יוכל להריץ שום תוכנה אחרת? זה לא יהיה יקר יותר מאשר הדפסת מאות מחברות בחינה...
יותר רחוק-למה לא גם בתיכון וביסודי? זה נראה לי יותר זול מקניית מחברות, יועיל לסביבה, יחסוך זמן, יחסוך זמן יקר של כיתה א' וגן לטפל בענייני אחיזות למיניהן... מחשב נייד "בגודל מלא" יקר יותר ואפשר לעשות בו שימוש לרעה(ובבית הספר בניגוד לאקדמיה, זה כן "עניין" שהתלמידים לא יהיו באינטרנט בזמן השיעור).

מה דעתכם? גם על הרעיון הספציפי אבל גם באופן כללי על האם אחרי כל כך הרבה שנים, לא כדאי לנצל את הטכנולוגיה כדי לכתוב "ביד" אבל בדרך אחרת לגמרי מאשר המצב הנוכחי?
 

lolly87

New member
שלום

האמת שבדיוק השבוע חיפשתי אפליקציות בטלפון ובטבלט שאפשר לכתוב בהן עם האצבע..
גיליתי עולם שלם של אפליקציות לא רעות בכלל..
בדפוס לא נוח לכתוב בהן, אבל בכתב יד זה זורם וממש נוח..
ואני חושבת להכניס את האפליקציות לשיעורים הפרטיים לפעמים. יש תלמידים שמתוסכלים מכתיבה וזו נראית לי דרך שתשחרר קצת מהתסכול. והיא גם יכולה אולי לעזור במבחנים, בשיעורים בבית ספר..
אני חושבת שבסופו של דבר מה שמונע מהטכנולוגיה הזאת להגיע לאוניברסיטה, בתי ספר (יסודי, חטיבה ותיכון) היא הרצון שכן ינסו ללמוד לכתוב עם עיפרון/עט, כי בהרבה מקומות אנחנו נדרשים לכתוב בכתב יד (משרדים ממשלתיים, בנקים, חתימות על מסמכים שונים וכו'). והסיבה השניה היא תקציבים.. למשרד החינוך אין תקציבים בכלל. אני עבדתי שנה דרך משרד החינוך ואמרו לי כל הזמן תכניסי טכנולוגיה לשיעורים.. בלי שיספקו לי מחשב או טבלאט.
 

lavifighter

New member
מעניין יהיה לעשות מחקר השוואה בין "אצבע" לעט/עיפרון

מבחינת קצב הכתיבה, דיוק/בהירות והתעייפות. מעניין מה יצא לרוב האוכלוסייה... ובקרב בעלי לקויות דיסגרפיה בפרט!
ה"בעיה" היא שאנשים כרגע רגילים מאוד לשימוש בכלי ולא באצבע, ככה שאני מאמין שהמחקר לא יצא טוב. צריך להשתמש דווקא באנשים שפחות רגילים או שהאנשים יתאמנו לפני כן במשך זמן מה על "אצבע" כדי שהתוצאה תשקף באמת "איזה כלי יותר טוב" ולא במה רגילים להשתמש...
 

lolly87

New member
מאוד מעניין

אני מניחה שמתישהו בעתיד יחקרו את זה..
אבל אני חושבת שיהיו נזקים אחרים מהשימוש באצבע/ות.. כמו שיש דלקות פרקים משימוש בעכברים ומקלדות. ככה יהיה עם האצבע אני מניחה..אבל זה יקרה גם מהשימוש היומיומי והבלתי פוסק בסמארטפונים.
 
למעלה