הבית של תמר

שולה0109

New member
הבית של תמר

שלום האם מישהו מכיר את בית ספר "הבית של תמר" ויכול לחוות דכתו עליו בבקשה? בני בכיתה ו' ולא מסתדר בבית הספר מבחינה לימודית. יש לקויות למידה ו adhd. אין לו בעיות התנהגות כלל אבל מאוד קשה לו בלימודים. תודה רבה מראש
 

שולה0109

New member
הפרעת קשב וריכוז ללא טיפול תרופתי

שלום לכם! אני חדשה כן, ורשמתי כבר שאלה אחת קודם אבל נזכרתי בשאלה נוספת חשובה לי ואין לי אף אחד להתייעת איתו אז בבקשה תעזרו לי ??.. בני בכיתה ו' וללא ספק סובל מבעיות קשב וריכוז ומלקויות למידה ומאוד קשה לו בלימודים בשל כך. לאורך השנים ביסודי ניסינו כמה כדורים לתת לו לשם כך (קונצרטה וסטרטרה). בשניהם באמת רמת הריכוז עלתה אבל מנגד הוא סבל מתופעות לוואי בלתי נסבלות. להערכתי זה בעיקר בגלל שבאופי שלו הוא סובל קצת מחרדות ואי שקט ולכן הכדורים הללו החריפו את זה. עם הסטרטרה הוא נהיה תוקפני והתנהג בצורה אגרסיבית וממש פסיכית לפעמים. הייתי חייבת להפסיק את זה. ועם הקונצרטה היתה עליה ברמת החרדה . הפך להיות חרדתי ברמה קשה וממש פחד לצאת מהבית. שלא לדבר כמובן על הירידה בתאבון (הוא רזה מאוד גם ככה) והקושי להירדם. בקיצור - הייתי חייבת להפסיק גם את זה ולהחזיר לי את הבן שלי. לסיכום - במקרה שלו טיפול תרופתי לא בא בחשבון. ולכן העבודה איתו יותר קשה. האם בית ספר חטיבה לחינוך מיוחד שמתאים לבעלי לקויות למידה יסכים לקבל אותו על אף שאינו מקבל טיפול תרופתי? תודה רבה מראש על כל כמה שתוכלו לתת לי ????
 

lolly87

New member
איחדתי לך את שתי השאלות ביחד

הכי טוב זה לשאול את בית הספר למה הוא מוכן ולמה לא..
יש בתי ספר שיסכימו ויש שלא, זה תלוי בגישה החינוכית והטיפולית של בית הספר.
וגם את הבן שלך, האם הוא רוצה להפסיק את הטיפול התרופתי? האם הוא רוצה לחפש כדור אחר?
&nbsp
 

שולה0109

New member
תשובה

הי תודה על התשובה. נתנו לבן שלי את הכדורים לפני שלוש שנים והוא לא זוכר את זה. בכל מקרה אנחנו נימנע מלתת לו גם אם ירצה כל עוד ישנן תופעות לוואי שכאלה .
 

lolly87

New member
לגיטימי

בהצלחה!
בית ספר אלטרנטיבי כלשהו כמו הבית של תמר, סביר להניח שיותר יזרמו עם העדר טיפול תרופתי.
אבל ממליצה לברר איתם קודם, להסביר את הגישה שלכם, ולשאול מה הגישה בבית הספר, ואיך הם מתמודדים עם סיטואציות מסוימות. וגם לשאול הורים אחרים איך דברים מתקיימים בפועל ולא רק כאסטרטגית שיווק שלהם על מנת שתרשמו את ילדכם לבית הספר שלהם.
 

שולה0109

New member
התיעצות

את צודקת לגבי הבירורים שיש לעשות. תמיד אני מבקרת ובודקת עם אנשים לפני החלטות גדולות. העניין הוא שאין לי מושג איך אגיע להורים לילדים שלומדים שם (או בבית ספר אחר ללקויות למידה כמו בית ספר אקשטיין ללקויות למידה.. ). בתי הספר עצמם בוודאי לא יתנו לי שמות של הורים. באינטרנט לא מצאתי. זו בעיה. בנוסף, אני אצטרך להעביר את הילד בועדת השמה קודם והם בעקרון מחליטים בשבילי את בית הספר המתאים לא? ככה הבנתי לפחות מקריאה בנושא.. תודה רבה על עזרתך! אין לי אף אחד אחר להתייעץ איתו אז זו ממש עזרה ענקית. תודה
 

lolly87

New member
שלום שולה

לגבי הורים לתלמידים בבית של תמר או בית ספר אחר, אנסה לברר לך. באיזה אזור אתם גרים?
לגבי ועדת השמה, בועדה הזאת הם מחליטים אם הבן שלך צריך להיות במסגרת של חינוך מיוחד או משולב בחינוך הרגיל או בחינוך הרגיל.
מהניסיון שלי, בד"כ בכיתה ו' צוות מקצועי נרחב בבית הספר חושב על איזו מסגרת יכולה להתאים לילד ולצרכים שלו. לפעמים הישיבה הזאת מתקיימת גם עם ההורים.
תמיד יש לך את האפשרות לבחור בבית ספר שהוא חצי פרטי, ולא ממומן לגמרי על ידי משרד החינוך ואז יש לך יותר זכות בחירה לאן לשלוח אותו בכיתה ז'. אבל צריך לקחת בחשבון שהתשלום עבור שנת הלימודים גבוה יותר בבתי ספר כאלה.
 

lolly87

New member
שלום

ביררתי לך לגבי הבית של תמר עם מורות להוראה מתקנת שאני מכירה, הן שמעו דברים טובים על הבית ספר.
אני מקווה שהידע שלהן עדיין רלוונטי ואקטואלי.
 

שולה0109

New member
תודה

תודה לך. עזרת לי מאוד! היתה התפתחות בסיפור. עכשיו נכנסה לתמונה אפשרות לכיתה קטנה ואני שוב בלבטים. ברשותך אני פותחת הודעה חדשה בשביל הנושא הזה...
 

lolly87

New member
שלום שולה

שמעתי על הבית של תמר כשהייתי סטודנטית, אז אני לא מכירה אותו ממקור ראשון.
כדאי לחפש הורים שילדיהם לומדים בבית ספר על מנת לקבל חוות דעת מדויקת על בית הספר.
בהצלחה
 
למעלה