מתמטיקה וקשיים

4e3w2q

New member
מתמטיקה וקשיים

שלום לכולם
, שמי אלי ואני בן 26, סיימתי מכינה של מתמטיקה באחת המכללות בארץ והחלטתי ללכת ללמוד מתמטיקה באונ' הפתוחה, בחרתי בפתוחה בגלל שלא היו תנאי קבלה, הצורת למידה והרמה גבוהה.

היום אני שנה ו- 5 קורסים אחרי שהתחלתי וחוץ מקורס אחד שעברתי כל השאר הציונים לא היו טובים ואני נמצא כרגע במשבר.
אני משקיע בלימודים יושב שעות יום יום אבל החומר לא בא לי בקלות בכלל וקונספטים שבאים לאחרים בזמן מסויים לי לוקח יותר זמן לעכל.

מצד אחד אני רוצה ללמוד מתמטיקה כי זה תחום שברצוני לרכוש את כליו והשאיפה שלי להיות הכי טוב במה שאני אעשה בעתיד עם הכלים הללו.
מצד שני מרגיש לי שאני סתם מבזבז את הזמן במקצוע שאני פשוט לא מתאים אליו, אם אני צריך לעבוד כל כך קשה אז כנראה שאני לא "gifted" ביכולות מתמטיות גבוהות ואם אני רוצה להיות טוב במשהו אולי עדיף ללכת לכיוון אחר של לימודים.

שמעתי בפסיכולוגיה על שתי גישות שאומרות מצד אחד אם אתה ממש לא טוב במשהו עדיף לוותר על זה, כי אולי זה מגניב למשל שבסרטים משרת הופך למלך בסוף ויש "הפי אנד" אך זה לא תואם למציאות,
מצד שני יש את הגישה שאומרת שאפשר להגיע לרמה גבוהה בכל דבר עם מספיק עבודה קשה.
ליבי נוטה לכיוון הגישה השניה אך לא ידוע מי מהן באמת נכונה.

אני רוצה לקבל מכם טיפים איך אני אמור להתנהל במצב הזה, אולי זה סביר שנכשלתי וזה קשה לכולם ומה שחשוב זה שבסוף אני רוצה את זה ואני אשקיע מספיק, או אולי זה נורה אדומה לכך שכדאי לי לחפש קריירה אחרת, כי כנראה להצליח אני לא אצליח, וכשאני מתכון להצלחה אני מתכוון גם לקריירה.

אז סיפורים על אנשים שנכשלו שנה ראשונה ובסוף סיימו מצטיינים או שהצליחו בחיים יתקבלו בברכה כמובן :)..

בסופו של דבר אני רוצה להצטיין במה שאני עושה ולא לסיים עם ממוצע 65 ולסחוב רגל כל התואר, אני רוצה להיות הכי טוב במה שאני עושה, אם אני טייס אז אני רוצה להטיס F16 ולא מטוס ריסוס, זאת הגישה שלי.
 

lolly87

New member
שלום אלי

קודם כל, איך הלך לך במכינה? האם כאשר הלימודים היו יותר אינטנסיביים ולא למידה עצמאית הצלחת יותר? יכול להיות שצורת הלימוד באוניברסיטה הפתוחה לא מתאימה לך ואתה צריך תרגול נוסף ויותר הסברים. אני יודעת שבאוניברסיטה הפתוחה יש אופציה של הנחיה מוגברת, האם לקחת קורסים כאלה? האם הם עזרו לך?
מה גרם לכך שתצליח בקורס האחד הזה? האם זה המנחה? סגנון ההנחייה? החומר שלו?
אני חושבת שכדאי שתענה לעצמך על השאלות האלה, ואולי הן יעזרו לך לדעת איך להתקדם.
אני חושבת באופן אישי, שצריך להילחם עד השלב שבו מבינים שזה לא בשבילך.. או שזה כבר לא נהיה משמעותי וחשוב לך. כל עוד זה חשוב, תמצא את הדרך להצליח.. אם זו הנחיה מוגברת, ואם זה מורה פרטי שישב איתך ויעזור לך לפני מבחנים.. יש כל מיני דרכים, השאלה כמה אתה מוכן להשקיע וכמה זה חשוב לך.

כל זה בהנחה, שאין לך לקות למידה במתמטיקה (דיסקלקוליה), אם יש לך אז כנראה שזה לא תחום לימודים רלוונטי עבורך..

חג שמח ובהצלחה!
 
מתמטיקה זה מקצוע כזה חמקמק מבחינת קריירה...

לדעתי, יש משמעות ללמוד מתמטיקה בכמה מצבים:
1. אתה באמת מוכשר ואתה מחפש עתיד במחקר
2. אתה אוהב את המקצוע ואת הילדים וחושב על הוראה
3. זו מקפצה למקצועות סמוכים, כמו תכנות, ביוטכנולוגיות, הנדסה, שאתה מתכוון להשלים עם קורס הסבה קטן או בלנידה עצמית
4. חשובים לך חינוך, השכלה ותואר ראשון בכלל
בטח יש עוד שעכשיו לא עולים לי לראש. אבל הפואנטה היא שלימודים עצמם זה לא מספיק, חשוב לדעת מה אתה מתכוון לעשות עם זה בעתיד.
(אני למדתי מדעי מחשב ומתמטיקה ועם מתמטיקה לא עושה כלום, אבל זה בהחלט עזר לי לפתח מחשבה)
&nbsp
מצד שני אני מאד מתחברת לשאלה של lollt87 - האם צורת הוראה של אונ' פתוחה שכוללת הרבה למידה עצמית מתאימה לך? לי, אני יודעת, זה לא התאים...
גם באונ' רגילה יש הרבה למידה עצמאית, לאוניוורסיטה מגיעים אנשים מספיק בוגרים, אבל יש גם למידה קבוצתית, הרבה אינטראקציה והחלפת "מידע" עם סטודנטים אחרים. אני ראיתי הבדל גדול בין הקורסים שהייתי מחוברת לסטודנטים אחרים ולמדתי איתם לבין אלה שלמדתי לבד. וזה לא שהם הסבירו לי את מה שהמרצה לא הסביר, אלא באמת, חשיבה משותפת (דווקא כן הייתי בין המבינות מהר ומסבירות לאחרים).
אתה נשמע לי אדם חרוץ ושאבתן, חשוב שתבין מה המנגנון הלמידה שמתאים לך.
וכן, מה השאיפות המעשיות שלך!
בכל מקרה - בהצלחה
&nbsp
 
למעלה