להלחץ מיזה ???

לילושה6

New member
להלחץ מיזה ???


הי , בתי בת ה 5 יודעת למנות כמויות אף מנסה לפתור תרגילים בע"פ , ( 4+2..וכו') אך היא לא מצליחה לזהות את הספרות , כלומר רק אחרי שאני אומרת לה את התרגיל היא פותרת בעזרת האצבעות שלה ועונה על התשובה . ושלא נדבר על כתיבת השם שלה . האם זה מותאם גיל ? או שאני צריכה לבדוק ? ועוד משהו לא פחות מדאיג היא עדין לא מצליחה לצייר כפי שכולם בני גילה בגן כן מציירים דמות אנוש וכדומה , מרגיש לי שעדין נמצאת בשלב השרבוט האורכי , האם מומלץ לעשות לה איבחון בשלב הזה ? אשמח מאוד לתשובות ולהכוונה בנושא . תודה לעוזרים
 

lolly87

New member
שלום לילושה6

האם היא עתידה לעלות שנה הבאה לכיתה א'?
אם היא אמורה לעלות לכיתה א', יש ילדים שנמצאים במצב הזה ואפילו יודעים פחות ממנה ויש ילדים שיודעים יותר.
לפני אבחון, הייתי מנסה לשחק איתה משחקים (בהמשך אפרט איזה משחקים).
ואם עדיין את מרגישה/חושבת שיש צורך, את יכולה לפנות למורה להוראה מותאמת (מתקנת) שתערוך "אבחון"- מיפוי כזה של מוכנות לכיתה א' או למאבחנת דידקטית לאבחון רשמי יותר.
יש ערים/בתי ספר שיש בהם קורסי הכנה לכיתה א' סמוך לשנת הלימודים, אפשר לברר ולרשום אותה לכמה מפגשים כאלה שיסייעו לה.
אם היא לא עתידה לעלות לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה, אז יש לה עוד שנה שלמה ללמוד את כל הדברים הללו ועוד רבים אחרים..
משחקים שאת יכולה לשחק איתה והם חשובים לא משנה אם היא עולה לכיתה א' או לא: משחקים של מודעות פונולוגית- אות פותחת, חרוזים, אות סוגרת, צליל פותח (אות+תנועה), חלוקה לצלילים (א-ב-טי-ח), זיהוי אותיות, תיאור תמונה, סידור תמונות ברצף וכו'. וגם ללמד אותה לכתוב את השם. יש הרבה אפליקציות לטלפונים הסלולריים שיש בהן משחקים בחלק מהתחומים האלה.
&nbsp
בהצלחה!
 

לילושה6

New member
הי,


ראשית כל תודה לך על תשובה מאוד עניינית ומספקת .
היא נשארת עוד שנה בגן חובה , אקח לצומת ליבי את רוב מה שכתבת למעט טכנים דיגיטלים למינהם , אוכל לאמר בפה מלא שהיא כל כך עסוקה במשחק הסציו דרמתי שלה ובמשחקי דמיון מפותחים . שאולי בעצם היא לא פנויה ללמידה .. ואולי כדי להניח לזה ולא לרדוף אחרי "מה שכולם מספיקים בגילה" , החשש היחיד שלי ומקווה שלא , שאני אפספס בשבילה והיא תרגיש קושי מסוים בעתיד
 

lolly87

New member
שלום

במקביל שחקי איתה במשחקי שפה וחשבון.
חשפי אותה לאותיות וצליליהן (חרוזים, צליל פותח, צליל סוגר, אות פותחת, אות סוגרת, רצף האותיות וכו').
חשפי אותה לספרות ולערך הכמותי שלהן, השוואת כמויות וכו'..
כיוונים, הבחנה בין קבוצות וכו'.
בהצלחה
 

שירהד1

Member
מנהל
הארה ל-lolly87-

כשאת כותבת את ההצעות לפעילויות, את צריכה לשים לב שמה שעבורינו, כנשות מקצוע, זה דברים ברורים ומובנים- עבור ההורים זה ממש לא ברור. כל אחד מתחומי העבודה שכתבת- לאנשים מן הישוב, שאינם עוסקים בתחום דידקטי-חינוכי-טיפולי- זה לא אומר כלום, ובטח ובטח הם לא מבינים ממה שכתבת מה עליהם לעשות תכלס...

מעבר לזה- כפי שכתבתי לך בעבר- אשמח מאוד אם תוכלי להוסיף את החתימה שלך- מי את? מה שמך? מה מקצועך?...מן הראוי שמנהלת פורום מקצועי תכתוב מי היא ומה היא. אני מתפלאת שהנהלת הפורומים לא דורשת זאת.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן,תפוז
09-7749028
 

lolly87

New member
שלום שירה

אני מסכימה איתך שיש מושגים שלא ברורים לאנשים שכן ברורים לאנשי מקצוע. אבל אני חושבת שכן צריך לתת קצת קרדיט לאנשים. ולמשל, אות פותחת של מילה או אות סוגרת.. הרבה הורים יבינו. צליל פותח אולי לא.
&nbsp
לגבי החתימה, הערת לי ולקחתי לתשומת ליבי והגדרתי כזאת מזמן וכשעשו את אחד השינויים היא נמחקה לצערי.
אם את יודעת איך להגדיר מחדש אשמח אם תסבירי לי בפרטי וארשום שוב. הסתכלתי כמה פעמים בעמוד העולם האישי ולא מצאתי דרך כזאת...
 

שירהד1

Member
מנהל
מתייחסת-

אנשים אולי יכולים להבין מה זה צליל פותח וסוגר, אבל לא יודעים איך לעבוד על זה באופן מדורג- מושגים כמו "זיהוי צליל פותח", "בידוד צליל פותח", "שליפה לפי צליל פותח"- אני למדתי זאת בקורס...ולא ידעתי מהאויר.
מעבר להבנת המושג- לרוב האנשים אין ידע איך לעבוד על זה בתכלס, אילו פעילויות לתת, איך לדרג את הפעילויות על-מנת להשיג למידה, איך לתרגל כך שהתרגול יהיה גם הנאה וגם אתגר...אלו דברים שלנו נראים טריוויאלים, אך הם ממש ממש ממש לא.
כל אחד עם תחום הידע הספציפי שלו. כמו שהורה שהוא מתכנת מחשבים לא ילמד אותי באינטרנט איך לתכנת...אי אפשר לעשות זאת כך.
הדרכה צריכה להינתן ספציפית לכל ילד וילד, לאחר תהליך היכרות שלנו איתו, עם יכולותיו ועם צרכיו.
כך שההמלצה הכי טובה כאשר נשאלות שאלות כאלו פה, היא לומר- לפנות לאשת מקצוע כדי לקבל הכוונה והנחייה.

לגבי החתימה- אינני יודעת איך מוסיפים. אני פשוט מעתיקה ממסמך שיש לי ובכל סוף תשובה מעתיקה את החתימה שלי...

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן,תפוז
09-7749028
 

lolly87

New member
שלחתי לך מסר

וארשום מחר הודעה כללית לכולם לגבי כמה דברים.
 

שירהד1

Member
מנהל
מסכימה באופן חלקי עם התשובה שניתנה לך-

אנא כתבי את גילה המדויק של הילדה, ילידת איזה חודש היא והאם אמורה לעלות לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה.

זיהוי ספרות- תלוי מה. עובדים על זה בגני הילדים וחושפים את הילדים כבר מגיל 3 בערך. כן הייתי מצפה בגיל הזה לזיהוי ספרות 1-10, עם בלבול אפשרי ותואם גיל בין 6 ל-9, (אולי גם בין 4 ל-7 וגם בין 2 ל-5).

כתיבת שם- כן הייתי מצפה לכתיבה- כתיבה בכתב ראי, אפשרי גם משמאל לימין, אפשר שתכתוב את האותיות לא בכיוונים הנכונים, אבל כן שתכתוב את השם.

ציור חופשי- לא יודעת מה זה שירבוט אורכי. בגיל 5 מצפים לציור ברמה טרום סכמטית. מה שמאפיין את הציורים של הילדים זה הרבה צבעוניות, שימוש בצורות הנדסיות מיוחדות ומעניינות, מתן משמעות לציור, עיסוק ממושך בעבודת הציור והצביעה ועוד ועוד.

ציור ילד- מצופה לצייר ראש, עיניים, אף, פה, שיער, שתי ידיים, כפות ידיים עם אצבעות, גוף, שתי רגליים.

אי אפשר ולא ניתן לענות לך האם מומלץ לעשות אבחון או ללכת לאיזשהו תהליך של עבודה עימה. ממש לא יכולה לדעת את זה דרך האינטרנט.

קודמתי כתבה לך על מורות להוראה מתקנת לגיל הרך. מוסיפה גם שמרפאות בעיסוק מתמחות בנושא של אבחון בגיל הרך ובעבודה בגיל זה.
לא אוהבת בכלל את כל נושא הסדנאות למוכנות לכיתה א'. זה לרוב לא רציני ולא מספיק מקצועי. וחוץ מזה- שמוכנות לכיתה א' מתבצעת עוד מהתקופה העוברית, ואי אפשר ב-12 מפגשים להכין ילד לכיתה א'...

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן,תפוז
09-7749028
 
למעלה