מחסום למידה

Morgann

New member
מחסום למידה

היי,
במהלך למידה (או ניסיון למידה) אני נתקלת בקושי רב להתמיד לקרוא/לפתור. לאחר זמן קצר אני מאבדת ריכוז, ובמקרה של אי-הצלחה אני מתייאשת מהר מאוד וקשה לי לחזור להמשיך בתהליך הלמידה. אציין שעשיתי בתיכון אבחון פסיכו-דידקטי ולא נמצאו ליקויי למידה או הפרעות קשב וריכוז. המאבחנת הציעה שאולי הבעיות הן על רקע רגשי. היום אני לאחר שירות צבאי ועדיין מתקשה ללמוד לפסיכומטרי/להשלים בגרויות, ברב הפעמים אף פורשת באמצע הקורס.
האם ידוע לכם על איש מקצוע שיוכל לעזור לי? פסיכולוג/פסיכותרפיסט/מטפל CBT או NLP?
תודה רבה!
 

lolly87

New member
שלום

האם בדקת בתיכון את הפן הרגשי כפי שהמאבחנת הציעה?
באיזה אזור את נמצאת?
 

Morgann

New member
בדקתי

בדקתי, באותן שנים סבלתי ממצבי רוח כמו הרבה מתבגרים ואף הייתי נפגשת עם פסיכולוג. כיום אני במצב נפשי יציב, איני מטופלת אך עדיין מתקשה ללמוד. לאיזה איש מקצוע היית ממליץ לי לפנות/איזה טיפול יכול לעזור לי?
המון תודה
 

lolly87

New member
שלום

אני חושבת שקודם כל צריך להבין מה מפריע לך, ועל מנת לדעת את זה כדאי לערוך קודם כל אבחון אצל איש מקצוע כלשהו..
אם את חושבת שהקושי הוא לימודי או קשב וריכוז, אז את יכולה לפנות לאבחון מת"ל שלפעמים מאשרים התאמות ממנו בפסיכומטרי. הם גם מנסים לעשות אבחנה מבדלת בין רגשי, לימודי לקשב וריכוז, אך ההכשרה של המאבחנים היא או תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה או פסיכולוגיה חינוכית. ולא תוכלי לדעת מראש מי המאבחנת שלך..
אם את חושבת שהקושי הוא רגשי, אז הייתי הולכת לפסיכולוג, פסיכותרפיסט וכו' לאבחון אצלם והם יציעו לך איך להמשיך בהתאם למה שהם יחשבו. NLP יכול להיות שגם יעזור אם הקושי הוא מחשבתי/תפיסתי/רגשי, הכל תלוי לאיזה סוג טיפול את מתחברת..
אם תגידי באיזה אזור את גרה, אנסה להמליץ לך על מקום לאבחון דידקטי וגם על מקום/ איש מקצוע לאבחון/טיפול רגשי ותוכלי להחליט מה את רוצה לנסות קודם.
 

lolly87

New member
שלום

האם את רוצה המלצה על פסיכולוג/פסיכותרפיסט/NLP או על אבחון דידקטי?
לפי תשובתך אברר לך ואעדכן אותך
 

Morgann

New member
המלצה

היי, אשמח להמלצה על פסיכולוג/פסיכותרפיסט וכדומה. אם מכירה באזור מרכז הכרמל/חורב/הדר עליון אפילו עוד יותר טוב :)
 
למעלה