שאלה לגבי איבחון לילד בכתה ב'

שאלה לגבי איבחון לילד בכתה ב'

אשמח לדעת מה הדרך הטובה ביותר לאבחן ילד בכתה ב' המתקשה לקרא. אני מבינה שינם איבחונים מסוגים שונים ובמקומות שונים וזה מבלבל.
 

lolly87

New member
שלום

אבחון דידקטי- אבחון שמטרתו להעריך את יכולותיו של התלמיד ואת קשייו. האבחון מקיף בדרך כלל את מיומנויות הלמידה הבסיסיות: קריאה, כתיבה (חשבון ואנגלית במידת הצורך), ובודק מנגנוניים בסיסיים שנדרשים לתהליך הלמידה. (מומלץ ללכת למאבחן/ת בעלי M.A. באבחון וטיפול בלקויות למידה). בהתאם לקשיים שנמצאו, ניתנות המלצות על דרכים לשיפור תפקודי הלמידה, ועל התאמות ללמידה ולדרכי היבחנות. לתלמיד בכיתה ב' מומלץ לעשות רק לאחר מרץ (הנורמות בערכת האבחון הנפוצה של קריאה וכתיבה תקפות ממרץ).
אם המטרה שלך היא לדעת איך ניתן לעזור לו בבית, אבחון דידקטי יכול להספיק. אך, אם המטרה שלך היא לדעת איך ניתן לעזור לו בבית וגם שיעזרו לו בבית הספר, אבחון פסיכודידקטי עדיף. כי אבחון פסיכודידקטי יכול להמליץ על שעות שילוב, וביה"ס עם השיקולים שלו יכול לחשוב אם לתת או לא לתת שעות שילוב לילדך לפי תוצאות האבחון. אבחון פסיכודידקטי זהו אבחון בו מאבחנים את מקור הקשיים של התלמיד בתחום הלמידה ואת הקשר שלהם למצב הפסיכולוגי של התלמיד. וגם כן ממליצים על דרכי הוראה, דרכי היבחנות והתאמות.
אני ממליצה בחום, אם הולכים על אבחון פסיכו-דידקטי, שיהיו שני אנשי מקצוע שמעבירים את האבחון: פסיכולוג/ית חינוכית, ומאבחן/ת דידקטי/ת מומחה ללקויות למידה (M.A. באבחון וטיפול בלקויות למידה).
אם יש חשד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, מומלץ לפנות לאבחון קשב וריכוז אצל נוירולוג ילדים שמומחה בהפרעת קשב וריכוז.
לצערי ישנם הרבה מקומות שבהם יש מסחרה של אבחונים, ומטרות כלכליות ולא כל כך רואים את טובת הילד. לכן, מומלץ ללכת למקום עם המלצות במקום מגוריכם (מישהו שעשה שם אבחון לילד ולברר איך בדיוק הלך תהליך האבחון) או לשאול אנשי מקצוע שמכירים.. אם תרשמי איפה אתם מתגוררים, אשמח לנסות להמליץ לך על מקום מומלץ, לפי האבחון שמתאים לילדך.
בהצלחה!
 
למעלה