לפני לימודים באקדמיה-זמן לחדש אבחונים?

lavifighter

New member
לפני לימודים באקדמיה-זמן לחדש אבחונים?

לאחר סיבוכים רבים בעבודה שלי(נאלצתי להתפטר) וגם במציאת עבודה, אני חושב ברצינות על לימודים.
אבל הבנתי שאבחון שעשיתי בכיתה ז' בשנת 2006 לא יהיה מוכר בימינו...

אני יודע שיש את מת"ל שבעיקרון אמורים לעשות ככה(לפחות ברוב המוסדות), אבל אם הבנתי נכון זה מאבחנים של מרכז הפסיכומטרי שידועים בהיותם מאוד שמרנים ומחמירים לגבי הקלות...
אבל מה שלא הבנתי זה האם ה"פסיקה" שלהם מחייבת או שלכל מוסד יש זכות להחליט מה לתת ומה לא לתת. אם כן זה עשוי להיות פקטור קובע באיזה מוסד ללמוד.

ונגיד את זה ככה, למרות שדי ברור שאצא "חיובי" לגבי דיסגרפיה, אם מסיבה כלשהי לא אוכל לעשות מבחנים במחשב(למשל המוסד לא יכיר בזה משום מה) אז אין לי כל סיכוי להצליח בתואר ריאלי!
אז אסביר בקצרה מה השאלות שיש לי:
1. האם מקומות כמו אלה של מת"ל(שלמיטב הבנתי בן גוריון והעברית מתחשבים בהם וזה שני המקומות שאני מתלבט לגביהם כרגע) רק מאבחנים או גם ממליצים על אילו הקלות לתת(בהתאם לאבחון) או שזה גם מחייב את המוסדות?
2. האם מוסדות הלימוד יכולים לתת הקלה גם אם משום מה אין אבחון רשמי בנושא(הבהרה-זה לא המצב אצלי)?
3. הבנתי שבחלק מהמקומות למשל טכניון(וגם תל אביב ואריאל) הם עושים את האבחון די עצמאית או לפחות בלי תלות במכון כזה או אחר. האם "עדיף" למקרים מסויימים להשתמש בהם או באבחון היותר גנרי של מת"ל?

הבהרה-הדיון הוא לא על איך אני משפר את המצב, לצורך הדיון תניחו פשוט שאני חייב את ההקלה ואני רוצה לדעת כיצד אני מוודא שתהיה לי אותה גם באקדמיה.
 

lolly87

New member
שלום

קודם כל אבחון תקף ל7 שנים, וצריך לעשות אבחון חדש על מנת שיקבלו אותו במוסדות השכלה גבוהה (יש מכללות למיניהן ששמעתי שכן קיבלו אבחון ישן, להארכת זמן וכאלה, אבל לא הייתי מסתמכת על זה).
&nbsp
אבחון מת"ל הוא מבחן ממוחשב שהמרכז הארצי לבחינות והערכה בנה אותו, אבל המאבחנים אינם עובדי המרכז הארצי לבחינות והערכה... הם מאבחנים מוסמכים לכל דבר ועניין (יש מקומות שבהם את האבחון עצמו מעביר בוחן ולא מאבחן, ושיחת הסיכום היא עם מאבחן).
הם יכולים להמליץ על מלא התאמות והקלות למיניהן (לפי טבלה מובנית, ושיקול דעת של המאבחנים- אולי יש לי אותה איפשהו מהלימודים).
אם אתה רוצה הקלות במבחן פסיכומטרי, ולא רק לצורך הלימודים, זה כבר סיפור אחר. פה האחריות היא רק של המרכז הארצי לבחינות והערכה, צריך לשלוח לנציגים שלהם את האבחון והם מחליטים איזה התאמות לתת.
במוסדות להשכלה גבוהה לצורך לימודים, הם אמורים לכבד את כל ההתאמות שרשומות לך באבחון, ואין להם כל כך בחירה מה לתת ומה לא לתת. ואם עושים לך בעיות עם התאמה כלשהי, יש מרכז תמיכה לסטודנטים ליקויי למידה בכל מוסד השכלה גבוהה שמכבד את עצמו, ותגיד להם שידאגו לך לכל הזכויות שלך.
&nbsp
ראיתי בת"א סטודנטיות שהשתמשו במחשב במבחנים, יש מחשב בכל כיתה, ופשוט היא ישבה על השולחן של המרצה וענתה על הבחינה באופן ממוחשב.. בעברית ובבר אילן פחות ראיתי את זה.
בבר אילן יש כיתות בחינה מיוחדות לסטודנטים עם הארכת זמן וכיוצא בזה, אז אני מניחה שדואגים גם למחשב.
בעברית לא יצא לי לראות התאמות במבחנים באופן ספציפי, אבל הכרתי את המת"ל ואת המרכז לסטודנטים לקויי למידה שם ואני יודעת שהם עושים מעל ומעבר ומאוד מקצועיים.
&nbsp
1. לגבי העברית, אני למדתי שם את התואר השני והתנסיתי שם במת"ל במסגרת הלימודים. יש מערכת תמיכה מאוד גדולה לסטודנטים לקויי למידה. מנסים למצוא את הפתרון שמתאים לסטודנט, במסגרת המגבלות של האוניברסיטה.
&nbsp
2. הרבה פעמים במבחנים במוסדות לימוד נותנים הארכת זמן כללית לכולם של 15 דקות, אם רואים שיש צורך והרבה סטודנטים מבקשים, גם ללא התאמה מאובחנת. אם לזה התכוונת.
&nbsp
3. גם באוניברסיטת תל אביב וגם באוניברסיטת אריאל יש מכון מת"ל שעושה אבחוני מת"ל. לגבי הטכניון אני לא יודעת. אז גם בתל אביב וגם באריאל לא אמורה להיות לך בעיה אם אתה עושה אבחון מת"ל במקום אחר. לעומת זאת בבר אילן אני יודעת שיש להם אבחון פנימי כלשהו, אני לא בטוחה אם הם מקבלים אבחוני מת"ל או לא. (ואם לא, זה נטו עניין כלכלי, שהם רוצים להכניס יותר כסף למכון באוניברסיטה ולא מסיבות אמיתיות).
&nbsp
מקווה שעזרתי לך, אם יש עוד שאלות אשמח לענות.
 

lavifighter

New member
תודה רבה! ורק הבהרה אחת

בפסיכומטרי אין בעיה, עשיתי כבר לפני 5 שנים(זה 7 שנים תוקף) כזה עוד היה אמריקאי אז הצלחתי בלי בעיה.
 

lolly87

New member
יופי

אז אין לך צורך שישלחו את האבחון למרכז הארצי לבחינות והערכה, והאבחון נסגר בתוך מכון האבחון שתבחר בו.
בהצלחה בכל מה שתחבר לעשות ולאן שתבחר לפנות!
&nbsp
אם תרצה דוגמאות לאיך המרכז תמיכה יכול לסייע לך באופן ספציפי אוכל לתת לך דוגמאות בהתאם להתאמות שיהיו לך לפי האבחון או בלי קשר.
 
למעלה