מוקסו

  • פותח הנושא sh53
  • פורסם בתאריך

sh53

New member
מוקסו

עשיתי לבתי בת ה-7 מבחן מוקסו.
A - קשב - יצא 1
T - תזמון - יצא 2
I - אימפוליסיביות - יצא 2
H - היפראקטיביות - יצא 1

לנוחיותכם אפרט מה המספרים אומרים:
1 - ביצועים טובים, גבוהים מנורמת הגיל.
2 - ביצועים סטנדרטיים, ממוצעים לנורמת הגיל.
3 - ביצועים חלשים, נמוכים מנורמת הגיל.
4 - ביצועים חריגים לנורמת הגיל.

הבוחן אמר שאין הפרעת קשב והתוצאות טובות ולכן אין ריטלין.

בכל זאת, הילדה קופצת, מפריעה בכתה, אומרת שאין לה חברים. מהמורה עודכנתי שהיא מפריעה בכתה.

אשמח לעצות/טיפים מה צריך לעשות/לבדוק הלאה.

תודה.
 

שירהד1

Member
מנהל
אבחון הפרעת קשב וריכוז-

בעיניי, אבחון הפרעת הקשב והריכוז צריך להתבצע קודם כל על-פי מדדים קליניים על-ידי איש מקצוע (או אשת מקצוע) המומחה/ית בלקויות למידה- ורק לאחר מכן על-ידי מבחני מחשב, אם בכלל.
אני לא מכירה מספיק את את המבחן שעברה ביתך, אבל אם יש קשיים כלשהם ואת עדיין לא יודעת ממה הם נובעים, ומהי האבחנה, זה אומר דרשייני. כלומר- האבחון לא מספיק מהימן ולא נותן לך תשובות לשאלותייך (וקשה לי לומר אם האשם הוא באבחון עצמו או במאבחן...).
אני יכולה לספר שבמהלך השנים פיתחתי כלים תצפיתיים לאבחון קשב וריכוז, הנשענים על הידע התיאורטי והמעשי שצברתי. מדובר על שאלון תצפיתי ארוך, שניתן גם למורה, גם להורה וגם שאני ממלאת אותו- כחלק מתהליך אבחוני כולל שאני מבצעת.
אני לא יודעת מי הבוחן הזה, ומהו מקצועו. וגם אם תגידי שהוא נוירולוג- זה לא יעשה עליי רושם, כי פגשתי ,לצערי, נוירולוגים רבים שטעו באבחנות.
בשורה התחתונה יצאת מה"אבחון" עם אותם סימני שאלה.

מאיזה איזור את בארץ? נדרשת פה עבודת אבחון רצינית ומעמיקה, וזאת כדי שתביני בדיוק מה הקשיים המעשיים של הילדה, ממה הם נובעים, ומהן דרכי הטיפול. ייתכן שמדובר בהפרעות קשב וריכוז, וייתכן שבדבר אחר- את זה אינני יכולה לדעת כעת, כמובן, מבלי לאבחן את הילדה לעומק.
תתפלאי לשמוע, אבל יש מעט אנשי מקצוע שמאבחנים כמו שצריך ועושים עבודה יסודית ורצינית. אם רעננה רלוונטי לך- את יכולה לפנות אליי לייעוץ טלפוני ראשוני (ללא התחייבות כלשהי, כמובן).

שיהיה בהצלחה!
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

lolly87

New member
שלום

מי זה הבוחן הזה? האם יש לו הכשרה בלקויות למידה??
ויש עוד כמה שאלות חשובות:
האם בבית היא גם קופצת או רק בבית ספר?
האם בגלל הקושי החברתי היא מפריעה בכיתה?
האם בגלל קושי לימודי כלשהו היא מפריעה בכיתה וקופצת?
יכולים להיות מספר גורמים ויכול להיות שהבוחן צדק, אבל צריך לראות את התמונה השלמה, ואותה רואים רק על סמך אינטגרציה, אבחון מומחשב לבדו כמו ששירה אומרת איננו מספיק.
צריך דיווחים חינוכיים מביה"ס, דיווחים ממך (דיווחי הורים), וגם מומחה בלקויות למידה שיודע לעשות אינטגרציה בין כל התחומים וכל התוצאות על מנת לתת החלטה רשמית. ישנם נוירולוגים מצוינים שמומחים ללקויות למידה ויכולים לעשות את האינטגרציה הזאת, אך יש נוירולוגים שלא מומחים בתחום ועדיין מאבחנים, וזה חבל.
הייתי במקומך עונה על השאלות ששאלתי, ושוקלת התייעצות עם איש מקצוע נוסף, ולא רק על סמך התוצאות הממוחשבות והצהרת הבוחן.
בהצלחה!
 
למעלה