לקויות למידה-עניין של מין(זכר/נקווה)?

lavifighter

New member
לקויות למידה-עניין של מין(זכר/נקווה)?

כדיסגרפי, שמתי לב שבכל מיני תחומים פה המצב לא ממש זהה בשני המינים בלשון המעטה.
למשל בכתיבה(כתב יד הכוונה, לא יכולת התנסחות) יש הרבה פחות בעיות אצל נשים מאשר אצל גברים, ואני חושב שנתקלתי באולי בחורה אחת עד היום שאפשר להגיד שיש לה באמת ליקוי בנושא, לעומת לא מעט גברים(חלקם הגדול לא מטופלים מסיבותיהם שלהם וזה לנושא אחר). זה שנשים משום מה כותבות הרבה יותר ברור מגברים(בדרך כלל) זה ידוע, אבל גם מקרי הקיצון-הדיסגרפים, נראה שהתופעה הזאת פשוט די גברית.
אבל גם בעוד דברים שמתי לב לזה. למשל אצלנו בתיכון היו הרבה יותר נשים עם מילונית אלקטרונית באנגלית מאשר גברים, היו הרבה יותר נשים עם תוספות זמן למיניהן ועוד.

האם זה נכון סטטיסטית-מחקרית? ולמה זה ככה באמת? הרי אף מין לא יותר או פחות כשרוני מהשני(למעט יתרון גופני קל לגברים).
אותי כדיסגרפי אומנם בעיקר נושא הכתב מעניין אבל גם שאר הדברים מעניין אותי אם זו רק הרגשה שלי או כולם.
 

lolly87

New member
זה מאוד מעניין

לא זכור לי שקראתי משהו רשמי בתחום באיזשהו מאמר, בטוח אבל שיש.
מה שכן, בוודאות בכיתות חינוך מיוחד של לקויי למידה, יש רוב בנים ומיעוט של בנות.
אבל נתקלתי בבנות עם דיסגרפיה, ובנים עם כתב יפה. זה עניין יותר מוטורי ופחות מגדרי לדעתי.
ולגבי מילונית אלקטרונית והארכת זמן, לצערי פשוט רוב הסיכויים שההורים שלהן לקחו אותן למאבחנת לא מקצועית שנתנה להן מה שהן רצו, ולא בהכרח מה שהן צריכות. ברור שיש כאלה שהיו זקוקות וקיבלו, אבל בטוח שהיה גם את המקרה ההפוך.
אפשר לחפש מאמרים בנושא, אם ממש מעניין אותך אני יכולה לנסות לחפש.
 

lavifighter

New member
אין צורך לחפש, חשבתי אולי את יודעת "בשלוף"

ולגבי מילוניות והארכות זמן-אין סיבה שיהיה פה הבדל בין נשים לגברים, ואצלי בתיכון(מהגדולים בישראל-לא אחשוף במי בדיוק מדובר) היה רוב נשי מובהק לבעלי מילונית. לגבי הארכות זמן זה לא היה מובהק מאוד אבל היה רוב כזה-היו לנו איזה 50-50 בין בנות ובנים ולפחות 65-35 לטובת הנשים בקרב תוספות זמן אם לא 70-30.
&nbsp
ולגבי כתב יד זה יותר טריקי שכן רוב אנשים שהם כנראה דיסגרפים לא רצו לקבל אבחון כלשהו בנושא מסיבות שונות(ענייני נוחות ורגולציה) ככה שהיו לנו אולי 3-5 אנשים בשכבה מאובחנים ככאלה מה שכן, אני יכול להגיד לך שנתלקתי בכל השכבה באולי בחורה או שתיים שאפשר להגיד שיש להן לקות כתיבה, לעומת פי כמה גברים.
זה לא קשור לזה שבנות כותבות יותר יפה בדרך כלל, אני לא מדבר על הממוצע אלא על מקרי קיצון וזה לא בהכרח משקף את הסטנדרט, אבל פה במקרה זה יצא אותו הדבר(יכול היה להיות שיש יותר גברים דיסגרפים אבל בממוצע הם כותבים יותר טוב-זה לא בהכרח נוגד).
&nbsp
אבל זה לא מה שקרה... ומה את מחשיבה מגדרי? הרי הבדלים גופניים ומוטוריים זה חלק מרכזי בהבדל בין המינים, יותר מאשר האופי.
 
למעלה