אשמח לדעתכם

אפרת10511

New member
אשמח לדעתכם

פנתה אלי אם לשני ילדים בני 4 ו- 5.
האם סובלת מלקויות למידה.
הוא רוצה להקדים תרופה למכה...
ושאלתה האם אפשרי ללמד את ילדיה כדי שלא "יסבלו" כמוה?
אשמח לדעתכם.
 

שירהד1

Member
מנהל
ראשית, לגבי המינוחים-

רצוי לומר "בעלת לקויות למידה" או "מתמודדת עם לקויות למידה", ולא "סובלת מ...".
לגבי הילדים- ניתן לאתר קשיים התפתחותיים בגילאים אלו. בוודאי. אם יש. אולי אין והתפתחותם בתחומים השונים תואמת למצופה מהגיל.
ניתן לאתר ולעבוד. אם יש קשיים התפתחותיים, ניתן וצריך לעבוד עם הילד כדי לקדם אותו בתחומים השונים, וכדי לתת הדרכה להורים בבית ולצוות החינוכי בגן. יחד עם זאת, אי אפשר למנוע לקויות למידה. אם יש- אז הן קיימות, והילד יזדקק לסיוע כזה או אחר לאורך שנות לימודיו.
האם את מומחית לגיל הרך? יודעת לקחת ילד בגיל 4 ו-5 ולבצע אבחון הכולל את תחומי ההפתחות השונים? יודעת לבנות תוכנית טיפול?
 

lolly87

New member


 

lolly87

New member
שלום אפרת

אני לא חושבת שאפשר להקדים תרופה למכה.
אני גם לא חושבת שכדאי לרתום את העגלה לפני הסוס.
בגיל 4 לדעתי זה עוד ממש מוקדם.
בגיל 5 עוד אפשר לבדוק מוכנות לכיתה א', מודעות פונולוגית, הבחנה חזותית וכו' ומקסימום לקדם אותו, במידה שצריך.
בגיל 4 אם יש קושי שפתי, במוטוריקה העדינה ותחומים כאלה, כדאי וחשוב לטפל בהם דווקא בשלב הזה. אבל דברים אחרים אני לא חושבת שזה הזמן או המקום.
לדעתי חשוב שתגידי לה שאבחון דידקטי ממש על מנת לדעת אם יש להם לקות למידה או לא מומלץ לבצע רק מאמצע כיתה ב' ולא לפני כן. זה טוב שהיא ערנית ודואגת, אבל אם היא תלחץ יותר מדי או מוקדם מדי, לא בהכרח יצא מזה משהו טוב.
 

שירהד1

Member
מנהל
כתבת שתשמחי לשמוע מה דעתנו-

ולא הגבת. זה לא נראה לך תמוה?
לפחות מן הנימוס לכתוב משהו בחזרה...
 

אפרת10511

New member
את צודקת לחלוטין.

לא הגבתי כי לא היה לי מחשב .
לכן גם לא יכולתי לענות להורים שפנו אלי.
בכל אופן המון המון תודה על ההתייחסות שלכם וסליחה שלא עניתי בזמן.
 
למעלה