מה שקרה לפופ זה נסיגה דרווינסיטית
dumbing down של הכשרון המוזיקלי שנוכח בעולם הזה.
בוא נסתכל על השתלשלות האירועים, shall we -
פעם, בשנות החמישים, היו מעט מאוד ז'אנרים, והחשיפה הייתה כמעט בלעדית דרך הרדיו, לכן הכל היה סוג של פופ. הגיוון בעיקר היה כלוא במצב של סגרגציה , נניח כמו הבלוז והסול עבור הקהל השחור. כלומר, תכל'ס לא היתה אפשרות חברתית/טכנולוגית ועוד כל מני סיבות, לגיוון גדול מדי.
אבל, ברגע שהחברה עברה אבולוציה, זה ניכר יפה גם בפופ, כי אחוז הגאונים הכישרוניים ,קטן ככל שיהיה, עדיין בלט לעומת השאר. לא היה אנדרגראונד. עדיין לא היה מקובל לזרוק את השונים מתחת לגלגלי הרכבת. וזאת הסיבה שבסיקסטיז למשל, המפץ החברתי/פוליטי/טכנולוגי הגדול ביותר, אפשר היה למצוא מספיק גיוון מוזיקלי גם בפופ. אם מישהו בעולם הפופ הושפע ממשהו קצת יותר מתוחכם- זה היה מגיע ישר לרדיו, ולפעמים מוביל לטרנד חדש ,שבתורו מוביל לטרנד חדש, כלומר מערכת גיוון גלגלית שמזינה את עצמה, כל עוד יש לאן להתקדם.
ככל שהשנים עברו, והחברה הפסיקה להתקדם בצורה קיצונית אלא עברה אט אט למיתון (לטעמי אנחנו בחתיכת פלאטו כבר 20 שנה, ואם ראית את הסרט הגאוני idocracy אתה יודע שהעתיד הוא מדרון תלול למטה), כך גם המוזיקה הפסיקה להתקדם ככה. זה אומר, מערכת ההזנה פסקה, וגם- מי שנשמע קצת מוזר, נזרק לכל מני חורים שמהם קשה להשפיע על קהל גדול, או שברח על דעת עצמו. או במילים אחרות- נכחד. בינתיים, המוזיקה המטומטמת ממשיכה להגיע לקהל היעד שלה, וקהל היעד הוא זה שיהיה מוזיקאי הפופ של העתיד so...
זה אומר, שהטימטום מתרבה. לכן המוזיקה של 2018 נשמעת בדיוק כמו המוזיקה של 2008 רק קצת יותר מנוונת, כי הגאונים של הסיקסטיז, הם החכמים של האייטיז, והם הסתם ממוצעים כשרונית של ה 2000 וכן הלאה... ואם אני צריך להמר על זה, אז מוזיקת הפופ של 2048 כנראה תהיה מאוד בסיסית לעומת מה שילדים בני 3 שומעים היום, ייתכן אפילו שזה ייחשב סוג של פרוגרסיב, מי יודע..