הפסיכודליה הראשונה

tzvika321

New member
במקביל הביטלס הוציאו את REVOLVER

Tomorrow Never Knows, הקטע החותם שלו, הוא כנראה הקטע המוקלט הראשון שהוא פסיכודלי במהותו , לא רק בגלל הצליל שלו אלא גם ובמיוחד בגלל החוויה הפסיכודלית שהוא מתאר. את סיד בארט אני ממש אוהב, אבל אי אפשר להפוך אותו לאב המיסד היחידי.
 

RIDE TO LIVE

New member
במובן מסוים הוא אכן האב המייסד.

Interstellar Overdrive וTomorrow Never Knowsהוקלטו ב66. אין הם דומים, לא בסאונד, לא באופי הנגינה של בארט על החשמלית, לא במבנה הקטע, גם לא באורכו, 16:46. הסאונד שבקע מהמיתרים של בארט בשילוב של alternate tunings היה חדשני לזמנו, בעניין זה בארט ללא ספק אב מייסד.

 
אנסה לעזור פה..

הפסיכדליה של בארט מצטיינת בטירוף שלה
הפסיכדליה של הביטלס ב TNK הצטיינה בפסיכדליה שלה

כלומר, בארט אכן היה חלוץ ראשוני של ז'אנר ברוק, פסיכדליה דווקא לא היה העיקר בו.
 
סרף רוק

שנעשה על ידי בריטים אומנם...

אבל סרף רוק. הז'אנר הזה, שהוא המגשר בין הרוקנרול של החמישים ללהקות הקצב הבריטיות של אמצע השישים. אני די מת עליו, יש את ה ventures הגדולים, ויש את דיק דייל שנחשב לממציא הסאונד כלומר, גיטרה שהצליל שלה מתעוות כאילו היא בחופשת סרף בהאווויי. זה אולי בעצם מה שנותן לך את תחושת מחלת הים שאתה מבלבל או מקשר עם הזיית הפסיכדליה. השורש הוא בסאונד אתני מזרחי, ופה המקום לציין שמיזרלו המפורסם הוא בשיר מצרי. (מקווה שאני לא ממציא את זה) . אגב, גם הביץ' בוייז לכאורה היו חלק מהז'אנר של הסרף, אבל לא באמת (רק גלשו על הגל לכמה שנים, תרתי משמע).
מה עוד? כן, זה הכל בעצם נראה לי.



 
דיק דייל והוונצ'רס היו אמריקאים

סרף היה זרם מוזיקלי ענק בתחילת שנות השישים, והיתה לו השפעה ארוכת טווח, לשנים רבות. הביץ' בויז היו הלהקה הכי מצליחה שיצאה מהז'אנר הזה. בבריטניה היתה לו השפעה עקיפה בלבד. קית' מון, למשל, אהב סרף וכמדומני שניגן גם בלהקה שהושפעה מסרף, לפני המי. אולי ג'ו מיק היה הבריטי שהכי הושפע מסרף.
 
למעלה