הסתובב לי באוזניים הסופ"ש הזה

arieltr

New member
הסתובב לי באוזניים הסופ"ש הזה

הסתובב, הסתובב, הסתובב







 
אצלי הפליג

רנדי ניומן וניפנף בנועם את שערות האוזניים (כרומוזומי Y ארורים) עם sail away. ידעתי שמדובר בקלאסיקה, אבל רק עכשיו הגעתי אליו, ובאמת מצדיק את התואר. נניח, איך אפשר שלא לאהוב ליריקה כמו "מרגיש כמו קופיף שמח על עץ הקופים" בהקשר לג'ונגל האמריקאי (שיר הנושא) ?
אבל יש גם שירים פחות מוכרים, שממש עושים לי את זה. גם אם הם מתבססים בעיקר על קלידים ואווירת ג'אז-בלוז של שנות ה-30, כי אם זה נשמע אותנטי, זה תמיד עובד.

 

RIDE TO LIVE

New member
ולי המיסו את האוזניים

האבות המייסדים, בזכות הפסקול הנפלא של וייטנאם

 

RIDE TO LIVE

New member
גם אדון Ray Vaughan בביצוע מרטיט ל Third Stone from the Sun

מה שהוא עושה עם הסטראט מהדקה הרבעית ....

 
Sail away מדבר על המסחר בעבדים, מאפריקה לאמריקה

היום הוא לא היה עובר שידור בשום תחנה.
 
טענה מעניינת

יכול להיות שאת צודקת, כי השיר אכן יורד על אמריקה, והחלום האמריקאי, וגם מושר מנקודת מבט שקרנית ופתיינית, שמובילה שחורים נאיבים ל"גן עדן" האמריקאי (לא בטוח שעבדים, דווקא נראה לי דווקא מדובר על מהגרים שחורים ככוח עבודה זול. לא נראה לי שהיה צריך לשקר לעבדים באפריקה, פשוט היו כובלים אותם בשלשלאות, ועורמים אותם כסרדינים באוניות, לא?).

אבל לגבי האם היו משדרים אותו---- העניין הוא שהעם האמריקאי כל כך מטומטם, שסביר להניח שאף אחד לא היה קולט את הסארקזם שמוחבא כל כך טוב בשיר. בדיוק כמו שרייגן לא קלט הסארקזם של born in the usa שמושר מנקודת הלוחם בויאטנם שהפך שבר כלי. אלא אם טראמפ היה מצייץ עליו משהו כמובן, אבל סביר שהוא היה עסוק מדי בלצייץ על התקפות קצת יותר ישירות על הממשל שלו, או שדווקא היה מנכס את השיר לטובת הגזענות היוקדת שלו (בערך הדבר היחידי שהוא יודע לעשות).
 
גרייל מרכוס דן בשיר הזה בפרק על ניומן ב-mystery train

ניומן לא היה סופרסטאר גם בזמן אמת. אלבומיו היו מנת חלקם של האליטה האמריקאית. לקהל הרחב הוא היה מוכר דרך השירים שכתב לאנשים אחרים, ושנהיו להיטים. למשל mama told me not to come של three dog night, ועוד. אתה לגמרי צודק לגבי זה שהסרקזם לא היה עובר. כך למשל השיר short people שלעג לאבליזם, נתפש כלועג לאנשים עם מוגבלות, וגרם לסערה-זוטא בארה"ב (והיום מן הסתם היה מאומץ ע"י טראמפ כהמנון). אבל לא רק שם. לפני כמה שנים כתבתי - כמדומני כאן - שהפופולריות של ניומן בישראל נשענה על חוסר הבנה מוחלט של שיריו. הוא קיבל זמן אוויר ברדיו כי היה יהודי, ממושקף, וסינגר סונגרייטר "שקט". אני בספק רב אם הבינו כאן את שיריו, שרובם עסקו בביקורת חברתית על עניינים אמריקאיים פנימיים, שלא היו ידועים כאן בכלל: ביקורת על תרבות הרובים, על מפגעים אקולוגיים (עקב העדר רגולציה, באותה תקופה), על גזענות. כל פעם שאני שומעת את "אני אוהב אותך היום" של איינשטיין - או, יותר מזה, "שיר של רנדי ניומן" ש"תרגם" יהונתן גפן, בלי להבין במה מדובר - התגובה המיידית שלי היא facepalm.
 
בסעודיה לראשונה נשים יכולות

לצפות במשחקי כדורגל מהיציע במגרש.

בטח גם השיר של לנון לא עובר שידור
בתחנות רדיו בארה"ב, בגלל ה- N וורד.

 

tzvika321

New member
בגלל שלנון היה לבן

ומאותה סיבה שרק ליהודים מותר לספר בדיחות שואה
קנדריק לאמאר למשל לא מהסס להשתמש בה, והנה דוגמא מאחד השירים (וגם הקליפ) הגדולים של המאה ה-21

 

arieltr

New member
ניגר או לא ניגר, יופי של סלייד

מיד הלכתי לבדוק מי זה מביא ת'סלייד בקטנה כל כך יפהיפה, את רנדי אינני מכיר והוא גם לא הניומן האהוב עלי אז אין מצב שהוא מנגן כך, אבל ריי קודר כבוד לרנדי, התלבש לו טוב.

 

tzvika321

New member
סיכומי השנה מציפים תמיד אלבומים שיצאו במהלך השנה מתחת לרדאר

אני כבר לא זוכר מי מהסיכומים (כנראה שהרמוניה דרומית, אבל לא סגור) ציין את האלבום של איימי מאן, מישהי שאני מכיר בצורה מאד רופפת, אבל זהו בדיוק האלבום שישב אצלי בסופשבוע האחרון. נסיון קצת נואש להמשיך לגלות מוזיקה חדשה ולא להיצמד רק לישן ולמוכר, אם כי סגנונית אין ספק שאני עדיין במרחב המוגן.

 
למעלה