אניטה פאלנברג

אניטה פאלנברג

ברשת מדווח על מותה של פאלנברג, אם כי הודעה רשמית טרם יצאה.
פאלנברג היתה ה"פאם פאטאל" האולטימטיבית, שמשכה בחוטי הרולינג סטונס במשך שנים רבות. היא נולדה ברומא להורים גרמניים, בשנת 1944. (מה הם עשו שם במלחמה? שאלה). מגיל 16 היא החלה להסתופף בחוגי האמנות והאופנה האירופיים, והיתה חלק ממה שנקרא אז "חוג הסילון" - צעירים עם הרבה כסף פנוי, שלא נזקקו לעבוד ונדדו ממוקד בילוי אחד לשני: סן טרופז, אתרי סקי באלפים, איי יוון וערי צפון ומערב אפריקה. פאלנברג השתלבה בחיי הזוהר כדוגמנית וכוכבנית. בין היתר שחקה ב"ברברלה", הסרט ה"שערורייתי" (לזמנו) של ג'יין פונדה.

את הסטונס היא פגשה במינכן בשנת 1965, כאשר באה לצפות בהם בהופעה. בשנתיים הבאות היא היתה חברתו של בריאן ג'ונס כאשר במקביל השפעתה במעגל הקרוב של הסטונס הלכה וגדלה. היא זו שתיווכה בין הסטונס לבין עולם האופנה והאמנות הלונדוני הדקדנטי, ודחפה אותם - ובעיקר את ג'ונס - להתנהגות יותר ויותר פרובוקטיבית, במונחים של אותם ימים. בשלב כלשהו היא וג'ונס הצטלמו במדים נאציים, לאיזה מוסף אופנה.

בשנת 1967 היא עזבה את ג'ונס לטובת קית' ריצ'ארדס, לאחר שג'ונס - שגם ככה לא היה יציב נפשית - נהיה אלים כלפיה. ריצ'ארדס היה מאוהב בה בסתר מזה זמן מה. בסצינה שנכנסה להיסטוריה, ומן הסתם ייעשה עליה גם סרט מתישהו, השניים "ברחו" למרוקו בלימוזינה של ג'ונס, כשהם מותירים אותו מאחור.

ב-12 השנים הבאות, פאלנברג היתה "ידועתו בציבור" - תכלס, אשתו - של ריצ'ארדס ואם שלושת ילדיו הגדולים, מארלון (נולד 1969), אנג'לה (נולדה 1972? שמה המקורי היה Dandelion, כשם הפרח, וגם שם של שיר נהדר של הסטונס מ-1967), וטארה, שנקרא על שם טארה בראון ומת כמה שבועות לאחר לידתו. במשך רוב התקופה הזו, פאלנברג וריצ'ארדס היו מכורים להרואין. הם הסתבכו, פעם אחר פעם, עם המשטרה הבריטית, והמשטרה הצרפתית (כאשר הסטונס עברו לצרפת, מאימת רשויות המס, בתחילת שנות השבעים), ולבסוף עם המשטרה הקנדית, ב-1977. בעקבות מעצרם בטורונטו, הם נאלצו להתחיל בתהליכי גמילה. אבל בעוד ריצ'ארדס היה מחוייב לתהליך, פאלנברג היתה פחות מחוייבת. הם נפרדו סופית בסוף העשור.

ריצ'ארדס חידש במרץ את הקריירה שלו לאחר שנגמל מהרואין, ואף התחתן מחדש ונהיה אב לשתי בנות נוספות. פאלנברג עוד הספיקה להיות מעורבת בסקנדל נוסף, כאשר מאהב שלה, ילד בן 17, ירה בעצמו בחדר השינה בביתה. המשטרה חשדה שהשניים שחקו ברולטה רוסית, אך לא הצליחו להוכיח דבר. היא נגמלה לבסוף מהרואין רק ב-1987, וחזרה לעסוק באופנה ועיצוב, על אש קטנה. בשנות התשעים הופיעה, יחד עם מריאן פייתפול, בפרק של absolutely fabulous.

פאלנברג נשארה ביחסים טובים עם קית' ריצ'ארדס במשך כל השנים, וקית' הציג אותה כחלק מהמשפחה המורחבת שלו.





 
למעלה