מילה טובה על "סטקיית הבוקרים" בחיפה

מילה טובה על "סטקיית הבוקרים" בחיפה

חגגנו יום הולדת לאחת מבנות המשפחה בשבת בצהריים. האוכל היה לא רע, בגדול, וכל הקבוצה נהנתה למדי. אבל על אף שציינו שזה יום הולדת (גם בטלפון וגם בתחילת הארוחה, ואמרו לנו שזה ידוע והשתמע שזה בטיפול), בסוף הארוחה לא קרה כלום. אחותי ניגשה לדבר איתם, והם אמרו לה שיתנו קינוח בחינם. אבל לא רק שהם הביאו קינוח בחינם, הם הביאו שלושה (בוואריה, טירמיסו, מלבי), שבכל אחד מהם היה זיקוק, ושרו לה היום יום הולדת, והשאירו לכולנו טעם מתוק בפה (הקינוחים עצמם גם הם היו לא רעים בכלל).
 

אספרסו2

New member
ואז מתפלאים מדוע המחירים בארץ גבוהים כל כך

אם בעל עסק צריך להעניק קינוחים בחינם בשביל למצוא חן בעייני המבקרים וללקק את ידם המושחזת אלי מקלדת אז מה הפלא שקים סיבסוד על ידי תמחור מוגזם של המנות האחרות .
 
היינו 11 אנשים והוצאנו שם

המון כסף. 3 קינוחים זה כלום, והם עשו את זה בדיוק מפני שהוצאנו המון כסף ולא להפך. אם היינו מוציאים מעט, היינו מקבלים מעט (למשל קינוח אחד או זיקוק על כדור גלידה או משהו, שבהחלט היו מספקים מבחינת התלונה ומבחינת מה שמקובל במסעדות בארץ). מה שאתה כותב חסר הגיון, כי קיבלנו את הקינוחים א-ח-ר-י שהם כבר ידעו בדיוק כמה הוצאנו, וכמה הם יכולים להרשות לעצמם לצאת "לארג'ים" . ההטבה הייתה שווה פחות מ-10 ש"ח לאדם, גם אם מתייחסים לעלות המנה כמחירה, ובתמורה הם קיבלו פרסום חיובי, ובפוטנציה גם יותר כסף, כי זה היה לפני הטיפ.
 

אספרסו2

New member
אז את מאשרת את מה שאמרתי

הוצאת המון כסף וזה משקף את מה שכתבתי בקשר לתימחור המנות ואז היו מחויבים לך לחנופה על מנת שלא תסתערי עליהם בחמת זעם ותהיי נזק פוטנציאלי.
לא מקובל במקומות נחשבים בעולם לתת משהו בחינם.
 
לא, כאמור, הם נתנו יותר

מהצפוי והמקובל (שזה ציון מסוים של יום ההולדת להבדיל מכלום, כמו שעשו בהתחלה), אבל עדיין מעט מאוד יחסית למה שהשקענו - וזה היה אותו דבר גם אם זו הייתה מסעדה זולה, כי מחיר הקינוח לרוב פרופורציוני למחיר המנות (ונמוך בהרבה מהן). דיברתי על סכום ולא על אחוז כי ברור לכולם שבמסעדת סטייקים 10 שח זניח ביחס למחיר סטייק, אבל מה שמשנה הוא שמדובר על 3 קינוחים על 11 מנות עיקריות + מנות ראשונות, שזה כמעט תמיד מעט.
לגמרי מקובל בעולם שמסעדות מציינות באיזושהי דרך יום הולדת של הלקוחות (כולל דברים בחינם). לא יודעת מה זה "מקום נחשב", אבל אם הכוונה למסעדת יוקרה, סטקיית הבוקרים היא ממש לא כזאת ולא מנסה להיות, ולמשל נהוג בה לזרוק קליפות בוטנים על הרצפה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מקובל שמסעדה נותנת דברים בחינם ליום הולדת? לא בהכרח

ובכל מקרה, מעולם לא ציפינו לכך ולא "רמזנו" או "קרצנו" למסעדה שאנחנו מצפים לאיזה יחס מיוחד או מנות חינם בשל כך. אם רצינו להזמין קינוח הזמנו, וציפינו רק שיביאו איזה זיקוק או משהו בסגנון. אם המסעדה החליטה להוסיף עליו – סבבה; אבל מה שתיארת "בסוף הארוחה לא קרה כלום" כאילו הציפייה הברורה מאליה היא שהמסעדה עכשיו צריכה לספק קינוחים על חשבונה – צרם גם לי. הרבה אנשים יוצאים לבלות במסעדות כדי לחגוג אירוע כזה או אחר ולא מדובר בשום דבר חריג; אם רוצים קינוחים פשוט מזמינים אותם, ואם המסעדה תחליט לפנק מעבר או שהם יהיו על חשבון הבית, זה כבר שיקול שלה.
 
הציפייה נבעה מכך שהם א-מ-ר-ו

שהם יעשו משהו בתחילת הארוחה (וגם בטלפון הם שואלים אם אנחנו חוגגים משהו - לכן הזכרנו להם גם בתחילת הארוחה, למקרה ששכחו) - מול פני החוגגת, ובסוף שכחו. זה בהחלט היה יכול להיות זיקוק (היה קינוח לתקוע זיקוק עליו). זה היה כלום.




מאחר שזה היה כלום, וכבר היה קינוח, אכן הצפוי היה שהם יוציאו משהו נוסף עם זיקוק עליו (כאמור, יכול להיות גם כדור גלידה, אבל משהו).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם הבטיחו מראש, זה כבר משהו אחר; לא כתבת את זה קודם

וגם לא ציינת שהזמנתם קינוח. מההודעות הקודמות שלך השתמע שלא הזמנתם כלל קינוחים ופשוט ציפיתם שהם יפנקו אתכם על חשבון הבית.
&nbsp
אגב, אם רק שואלים אם חוגגים זה לא רלוונטי בעיניי לנקודה, זה יכול להיות מכל מיני עניינים לוגיסטיים של המסעדה (למשל היכן למקם את השולחן).
 
כתבתי את זה בהודעה הראשונה,

אולי זה לא היה ברור. הם שאלו בטלפון אם אנחנו חוגגים, וכשהזכרתי במסעדה בדיסקרטיות לאחראי (שגם דיברתי איתו בטלפון) הוא ניגש לשולחן ועשה מזה עניין והבהיר שהם יציינו את זה איכשהו (אבל לא אמר במפורש מה הם יעשו) ואז בסוף לא היה כלום, שזה הרבה יותר גרוע מסתם לא לעשות כלום.
אכן, הערנו להם רק אחרי שהגיע הקינוח בלי כלום והיה ברור שנגמר ושגם לא יקרה כלום, וזה היה כמעט סוג של התעללות בחוגגת, ולא לעניין.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, לא כתבת שהם *אמרו* שיעשו משהו, כתבת שהם ידעו וש"השתמע"

שוב, לשאול בטלפון אם אתם חוגגים לא אומר שהם יעשו משהו, גם לא להזכיר להם. אם אמרו שיציינו, זה בהחלט משהו אחר ומכאן הציפייה ברורה שיעמדו בהבטחתם. יש הבדל מהותי בין איך שהצגת את הדברים בהתחלה לאיך שאת מציגה אותם עכשיו.
 

yair_bar

New member
מנהל
לא הבנתי מה הפער בין זה שאמרו שיציינו לבין הציפייה שיציינו

למה הצורך להתפלפל? אם שואלים בטלפון בהזמנה אם חוגגים משהו מיוחד וזה שולחן גדול אז בהחלט נהוג "לפנק".
&nbsp
זה מתחבר לרוב גם עם גודל השולחן - ככל שיש יתר סועדים וההזמנה גדולה יותר הרווח מהשולחן גודל יותר, ביחס לעלות החומרים של הקינוח.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איני מאמינה שאינך מבין את ההבדל בין השתמעות להבטחה מפורשת

 

אספרסו2

New member
הקינוח בחינם "היה כמעט סוג של התעללות בחוגגת"

האינטרפרטציה שלך או של החוגגת מצביעה יותר עליכן מאשר על התנהגות קלוקלת של המסעדה.
 
הקינוח בחינם? מה שהיה התעללות בחוגגת

היה שהאחראי במסעדה בא בתחילת הארוחה בהתלהבות ואמר שיציינו את יום ההולדת שלה, ובסוף הם לא עשו כלום (ולא היו עושים אם אחותי לא הייתה פונה אליהם). הקינוח (לא זה בחינם, אלא זה שלפניו) שהגיע בלי כלום היה מה שהעיד על כך שנגמרה הארוחה, ועל אף ההבטחה החגיגית והקולנית בהתחלה, הייתה התעלמות גורפת מיום ההולדת.
לא יודעת מה אתה הבנת פה.
 
ושוב, אתה כנראה לא מבין מה אתה קורא.

אם היית חוגג יום הולדת במקום כלשהו, ובתחילת הערב היה בא אליך האחראי במקום ואומר לך מול כולם "בסוף הערב הכנו לך הפתעה נהדרת ליום ההולדת שלך" ואז מגיע סוף הערב ולא קורה כלום, לא היית מתאכזב? זה לא היה סוג של התעללות בך מצד האחראי על המקום (גם אם לא בכוונה)?

לדעתך לא? סבבה. לא רואה צורך להמשיך ולהסביר.
 

שסק5

New member
שמחה לשמוע שנהניתם

ושההמלצה שלי עבדה.
וכמובן, לדעת שהם עדיין שומרים על סטנדרטים גבוהים.
 
למעלה