אז מה אכלתם בסוף השבוע?

HEYלו

New member
416

מסעדה טבעונית בסגנון האוכל המושחת.
אכלתי שם סנדוויץ' "רוסטביף" שבלי קשר לטבעונותו הוא אחד הכריכים הטובים שיצא לי לאכול בגלל חוכמת הסנדוויץ' של מי שהרכיב אותו. מוגש בחלה עם בצל מטוגן, חסה, עגבניה צלויה, חמוצים, חרדל ואיולי חלפניו. עסיסי ומעולה. הרוסטביף מחלבון חיטה שעבר כנראה מרינדה ועוד כלמיני שלבים עד להגעה לתצורת פרוסות.
הבנזוג אכל "שווראמה" לא רעה בכלל אבל קצת מוגזמת בגודלה, וחלקנו מנה ראשונה של פטריות מטוגנות בפנקו עם איולי בצד, מצוינת. היו קינוחים שנקראו מעולה אבל היינו מפוצצים ולא הגענו אליהם. שירות טוב מאוד ואווירה נחמדה.
&nbsp
 

Maldini Girl

New member
ארוחה מרוקאית ופיצה פלורה

בשישי בבוקר היינו בגילוי מצבה שאחריו כולנו נתקפנו רעב, אז חלקינו פרשנו לשוק מחנה יהודה וחיפשנו מקום שאפשר ללכת בו (ולשבת בו ולנשום בו) בעומס הלא סביר של ימי שישי בשוק ופיצה פלורה נבחרה, גם כי הייתי חייבת להבין על מה כולם מדברים.
בהחלט פיצה טובה, אבל לה פיידרה עדיין הפיצה הכי טובה בירושלים (משמעותית יותר מפי בריבוע שמאכזבת אותי כל פעם מחדש)
&nbsp
אחר כך חזרתי הביתה לעמול על ארוחת ערב בקריצה מרוקאית, כי אני מתגעגעת לאוכל של אבא.
למנה ראשונה: סיגרים (שיצאו בסוף כמו אגרולים) שהכנתי לבד, כולל את דפי הסיגר. הם ממולאים בתבשיל של אסאדו ביין אדום ואכלנו אותם עם איולי צ'יפוטלה. יצא נהדר!
&nbsp
לעיקרית: פסטה ביתית עם מוח ברוטב חריימה. יצא ואו.
&nbsp
לקינוח: ברקוקש. גם פה הכל עבודת יד - הכנתי לבד לבד את הקוסקוס והוא יצא מקסים ומנחם.





 
חוזרת לדווח על האירוע. אז בסוף אכלנו 24תנו

במוזס רוטשילד. היה בסדר גמור, ונראה לי שכולם יצאו מרוצים. נרשמו התלהבויות מיוחדות מההמבורגר הטבעוני ומהמבורגר הגלידה לקינוח.
אני לקחתי המבורגר אבא פגום, שהוא וריאציה על המבורגר מקסיקני (וגם הופיע בחשבון כהמבורגר מקסיקו סיטי) - המבורגר אנטריקוט עם צ'ילי קון קרנה, גוואקמולי, טבעת בצל מטוגנת גדולה, ורטבים. לצערי הגוואקמולי היה מלא בכוסברה (שאני לא אוכלת...), אז הורדתי הכל מההמבורגר ואכלתי את הצ'ילי, טבעת הבצל, ואת ההמבורגר בנפרד. היה מאוד טעים. חבל שלא מזהירים על הכוסברה בגוואקמולי (בקליפורניה ידעתי לבקש את כל האוכל המקסיקני בלי כוסברה, אבל בישראל לא חשבתי שצריך). לתוספת לקחתי סלט שהיה בסדר, ולראשונה כנפי עוף שגם היו בסדר. בעלי לקח סנדביץ' אנטריקוט שהוא נהנה ממנו.

מבחינת האירוע, הם נתנו לנו צלחות כדי להגיש את העוגה שהבאנו מהבית, וזה היה נחמד מצדם, ובאופן כללי היו ממש בסדר מבחינת השירות והאירוח.

הכי חשוב, שהבת שחגגה יום הולדת נהנתה (אם כי היא, ספציפית, דווקא לא אהבה את המנה שלה ולא אכלה - קיבלה סלמון ואמרה שהוא חמאתי מדי. יכול להיות שזה קשור להתרגשות שמפריעה לה לאכול לרוב, אבל לא טעמתי כדי לאשר או להפריך). ואחרי הארוחה יצאנו לטייל ברוטשילד ופגשנו המוןןןןןן תיירים...
 

החתולית

New member
ארוחת יום הולדת במסעדת אמא

בחמישי בערב נסענו לירושלים, לארוחת ערב לכבוד יום הולדתה ה- 80 של אמא שלי. הייתי צריכה למצוא מסעדה כשרה, לא יקרה מדי ומוכנה לקבל שולחן של 12 אנשים, לא מתוחכמת מדי מבחינה קולינרית, שיש לה חניה ושגם אני ארצה לאכול בה.
אחרי בדיקות ושאלות, בחרתי את מסעדת אמא, שהציעה גם תפריט סגור לא יקר מדי.
&nbsp
התקבלנו בסבר פנים יפות, וכשהיינו מוכים להתחיל לאכול, הוגשה לכל אחד קערית עם מרק קובה מטפוניה. הצמחוניות קיבלו מרק עדשים, והמלצריות דאגו לוודא שכולנו מרוצים.
&nbsp
אחרי המרק, הוגשו לשולחן כמויות נדיבות של סלטים: חומוס סביר, טחינה מצויינת, טאבולה טובה, סלט חצילים בטחינה ולימון שהיה מצויין, כמוהו גם סלט גזר חמצמץ. בנוסף הוגשו לשולחן זיתים וחריף כלשהו שלא טעמתי.
לצד הסלטים הוגשו פרנות חמות וטובות.
הכמויות, כאמור, נדיבות מאד, וכל הזמן היתה בסביבה מלצרית שהציע למלא מחדש את הסלטים.
&nbsp
מנות הביניים היו פלטות של קובה נבלוסיה (קובה מטוגנת), ועלי גפן ממולאים. גם כאן, הציעו לצמחוניות פלטה של עלי גפן ממולאים רק באורז. הקובות היו רגילות, ועלי הגפן היו מצויינים, וגם הפעם שאלו אם נרצה עוד קובות או עלי גפן, ורק לאחר מכן פינו את השולחן והגישו את המנות העיקריות.
&nbsp
לעיקריות הוגשו למרכז השולחן, צלחות גדולות עם מעורב ירושלמי שלטעמי היה מלוח מדי, אבל הסועדים האחרים נהנו ממנו. כמה נהנו? עד כדי כך שהוגשו לשולחן צלחות נוספות של מעורב

&nbsp
מלבד המעורב הוגשו פלטות ובהן נתחי פרגית צלויים כראוי ומתובלים מעט (שיפודי פרגית ללא השיפוד), קבב ששידרגנו לקבב מעורב של בקר וכבש והיה טעים מאד, ומקלובה שבניגוד למעורב המלוח מדי, היתה תפלה לחלוטין.
&nbsp
כתוספת הוגש צ'יפס תעשייתי די חיוור (לא טעמתי), וסלט ירקות טרי שהיה פשוט וטעים, ומבחינתי התוספת הטובה ביותר לבשר.
&nbsp
לקינוח הוגשו כוסות תה, וקוביות קטנטנות של בקלאווה פשוטה ולא טובה במיוחד. זו היתה הנפילה האמיתית היחידה מבחינתי. בתפריט הקינוח הוא "עוגיות הבית", וציפיתי לצלחת של עוגיות מזרחיות שונות.
&nbsp
בגזרת השתיה, הוגשו לשולחן קנקני לימונדה וקנקני מים שמולאו כל הזמן. הבאנו מהבית יין כשר, והיינו אמורים לשלם 40 ש"ח דמי חליצה.
כשביקשתי שיפתחו לנו את בקבוק היין הראשון, הוגש לשולחן פותחן, ובן זוגי פתח את הבקבוקים. כנראה שזו הסיבה לכך שחייבו אותנו בדמי חליצה רק עבור בקבוק אחד.
&nbsp
שילמנו 145 ש"ח לפני שירות עבור כל סועד/ת, ולהרגשתנו זה סכום הוגן עבור כמות ואיכות האוכל שהוגש לנו.
&nbsp
שורה תחתונה: היה טעים ונעים, המשפחה נהנתה, ואמא שלי נהנתה וזה הכי חשוב.
 

gastro101

New member
מזל טוב
, בהחלט מצאת דיל טוב מהכרותי את המחירים

לקבוצות ..
 
אם המעורב מלוח מדי והמקלובה תפלה

אפשר היה לערבב קצת ביניהם. סטגדיש.

145 זה בסדר גמור לז'אנר. האוכל היה בערך 70 אחוז הצלחה, ובארוחה גדולה כזו זה לא מעט.
 

gastro101

New member
רוברטה וינצ'י - פרדס חנה

מסעדה עם שף חדש שזוכה לתשבחות ברשת ועי מבקרי מסעדות
סוף סוף זכה חברי הטוב מבנימינה לארוחה משותפת קרוב לביתו

ששי שעה שלש- המסעדה הומה , שולחן משפחתי גדול . לשמחתי המארחת הסכימה להעביר אותנו לשולחן מרוחק מהשולחן ההומה

המלצרית היה חביבה מאד ושמחה לדעת שגם אני מודעת ליום ללא קש שתיה מפלסטיק

למנה ראשונה חלקנו לזניה- הוגשה בצלחת לוהטת אבל באכילה היו חלקים חמים וחלקים פושרים מאד . התלבטתי האם לבקש חימום אבל הרעב גבר. התבול היה מצוין . 75שח
בקשנו פוקאצ'ה לנגב את מעט הרוטב של הלזניה- הוגשה עם רסק עגבניות מתובל שעזר לי מאד במנת הבשר. 18 שח

עיקריות- המלצרית שיבחה מאד תבשיל כרוב ותפוחי אדמה שהיה כתוספת למנת חזה ברווז . בפועל - התבשיל כלל בעיקר ררוב די תפל וארבעה חצאי תפוח אדמה ננסי . חזה הברווז הוגש לא פרוס והיה עשוי מדי לדעתי. יכולתי להשוות לחזה ברווז שאכלתי בלויתן באילת שבוע קדם(הרבה יותר טעים) תבלתי את הבשר ברסק העגבניות . גם הוא היה חסר תבול. 105שח
החבר לקח תבשיל שפונדרה עם פירה בטטה- טען שהמנה שרופה מדי ואכן הבשר נראה שרוף . וסיכם שזו לא מנה שיקח שוב . 95שח

הטירמיסו שלו נראה מפואר ובכמות נדיבה- כפית שטעמתי - אכן טעים , לי קרם לימון עם גנש שוקולד לבן- לא אוהבת לחרב שמחות אבל קרם הלימון לא גרם לי לעונג הצפוי

לשיבחם- היין מתומחר בשפיות- גוורצ לי 23 שח ויין אדום בלנד של שלושה זנים (המלצרית התעקשה שמדובר בשלש זנים ) 33 שח לו

רציתי לצ'פר את בעלי במנה לקחת הביתה . לקתי מנת ירקות בטבון עם קרם עגבניות - 75שח. בעלי לא בררן אבל חצי מנה נשארה בקופסה. וקרם עגבניות בקושי אותר בתחתית .

לסכום- למעט הלזניה לא לקחנו פסטות או פיצות- שנראו טוב בשולחן ליד . לא הייתי נוסעת שוב במיוחד , אבל לאור קרבת המסעדה לבנימינה- קבעו להיפגש שוב לפיצה .
 
למעלה