אז מה אכלתם בסוף השבוע?

החתולית

New member
ביקור זריז בערבה

בשישי ירדנו לערבה, כדי להפתיע את אמי ביום הולדתה ה- 80. היות שהיינו צריכים "להתחבא" באילת, החלטנו לאכול ארוחת צהריים קלה בברנז'ה.

מחמת משטר התזונה שכפינו על עצמנו (די, חייבים לרזות בבית הזה), בחרנו שני סלטים:

הוא בחר סלט שורשים עם גבינת עזים (62 ש"ח) - הגיע סלט של גפרורי סלק וקולרבי, פרוסות בצל סגול, תפוחי עץ ופטריות, חסה, ומטבעות גבינת עזים. הסלט אמור להכיל ויניגרט שמן שומשום, אבל בפועל הירקות ותפוח העץ, היו יבשים וחסרי תיבול ולא התחברו לכדי סלט. הבחור אכל את מטבעות הגבינה, עם קצת ירקות, והזיז את הצלחת.

אני הזמנתי סלט קינואה חמה עם ירקות צרובים, ויניגרט לימון וטחינת סילאן (56). המנה שלי היתה טעימה ומעניינת ועשויה כראוי, אבל היתה תבשיל יותר מאשר סלט. השילוב של הטחינה והסילאן עם הטעם האגוזי של הקינואה היה מצויין לטעמי.

השירות היה נעים וחייכני והשירותים נקיים, אבל היות שעישנו מסביבנו, היה לא מאד נעים לשבת במרפסת המקורה.

ביקשנו חשבון, וכשהמלצרית ראתה שצלחת הסלט כמעט מלאה, התעניינה בסיבה לכך. כששמעה את ההסבר, הציעה לבחור להזמין מנה אחרת, ולאחר שאמר שאין צורך, הגישה לנו חשבון עם הנחה של 10% על הארוחה כולה.

שאר הארוחות, נאכלו בחדר האוכל, והפתיעו לטובה.



 
שגב קיטשן גארדן צפון

פעם ראשונה שלנו במסעדה כלשהי שלו. היינו עם כמה מבני המשפחה המורחבת, בשישי בצהריים (תפריט ערב רגיל - אין עסקית בשישי). כל המבוגרים אכלו מנות ראשונות (39 ש"ח 7 מנות עם רפיל לשולחן) + עיקרית. הילדים אכלו ארוחות ילדים (ולא מחויבים על המנות הראשונות שמוגשות לשולחן), פרט לילדה הגדולה יותר שאכלה פסטה יער, גם ללא מנות ראשונות.
המנה של הפסטה ברוטב שמנת לילדים הייתה מצוינת מסוגה, והילדים זללו. ההמבורגר היה טוב, אבל הילדה שהזמינה אותו בעיקר רצתה את הפירה - ונהנתה מהפירה מאוד. גם הגדולה נהנתה מהפסטה.
הראשונות שהגיעו היו בסדר - משערת שאם אבוא שוב, ולא בעסקית, לא ניקח אותן כי הספיקה פעם אחת. את המרק הכתום לא אהבתי וסלט הסלק לא הכיל כמעט סלק. הפולנטה הייתה טעימה אבל הייתי מעדיפה אם לא היו בה גרעיני תירס שלמים שהשתלטו על הטעם העדין של הפולנטה. פאטה כבד עם סילאן היה לא רע, והפוקצ'ה הייתה טובה וחמה, וגם סלט הנבטים היה טעים. סלט הקיסר היה לא משהו, אבל אני לא אוהבת את רוב סלטי הקיסר. בקיצור, לא היה משהו מעניין או מרגש במיוחד, אבל כמה מהמנות היו טעימות למדי.
למנה עיקרית הזמנתי טורטליני בשר עם קרם שורשים, פטריות שימאג'י, ברוקולי ובצל חרוך (נראה לי שהיו אמורים להיות בצלצלים, אבל הגיע בצל חרוך). המנה הייתה לא גדולה (על אף המחיר היקר - 109 ש"ח), אבל ממילא הייתי די מלאה מהמנות הראשונות (נראה לי שעל זה הם בונים). מצד שני, היא הייתה מנה מצוינת - הכל היה טעים והטעמים גם השתלבו יפה יחד. קרם השורשים היה עז טעם וטעים במיוחד, הרוטב היה טעים - פשוט מנה מצוינת.
בעלי הזמין ריזוטו פטריות. אני לא סובלת ריזוטו, ועדיין נהניתי לחמם ולאכול אותו בבית (אחרי שהוצאתי את הפרחים שהם הדבר הכי מעצבן במסעדה הזאת אחרי ההגשה באביזרי גינה).
אחרי העיקריות היינו מלאים מכדי לחשוב על קינוח, אבל שותפינו לארוחה לא היו. וכך זכינו גם לאכול קינוח מצוין - נדמה לי שהוא נקרא השוקולדים שלנו והוא עוגת שוקולד עם עוגיות קקאו עם אגוזים שמוגש בתוך משפך
אבל פשוט מעולה וגרם לי אחר כך להזיל ריר כל פעם שנתקלתי בעציץ עם בוץ בתוכו
.
קינוחים אחרים (פררו שגב, ברולה שגב) הלהיבו פחות.
בסך הכל הייתה ארוחה מוצלחת עבור המשפחה שלי. על הראשונות, כאמור, אדלג אם אזדמן לשם שוב (אני יוצאת מנקודת הנחה שזה אפשרי). אבל העיקריות והשוקולדים שלנו לקינוח היו מצוינים, ובגדול הייתי ממליצה לנסות (למי שמסוגל להתעלם מהשטויות הפלצניות שהמסעדה מלאה בהם כמו פרחים באוכל והגשה על חיה ובמשפך...).
 

נחשונת

New member
שטויות פלצניות

למה זה טוב הניסוח הזה? בכלל השימוש במילה זו פלצנות כבר עוברת את גבולות הטעם הטוב. סטנדרטים גבוהים, או הגשה מהודרת, או אפילו פרח פה ושם , הם לא הראויים לגינוי וליחס מזלזל. לא מוצא חן, לא לטעמך? בסדר גמור. אבל בלי עליהום.
 
להגיש אוכל על יעה ובתוך משפך

זו הגשה "מהודרת" בעינייך? אני לא רואה סיבה לא לקרוא לילד בשמו במקרה של שגב. מבחינתי הדברים האלה הם מה שצריך להתעלם ממנו כדי להיות מסוגל ליהנות מהאוכל. במקרה של הפרחים צריך אפילו ממש לדלות אותם אחד אחד מהאוכל, כדי לא להיחנק. וזה לא "פרח פה ושם" - פרחים בריזוטו, פרחים במשקה, פרחים על הפיצה, פרחים בקינוח. פלצנות, פלצנות, ושוב פלצנות - מגוחכת, מיותרת, שאשמח אם יוותרו עליה. ואם הביקורות האלה יעודדו להיפטר ממנה - מה טוב. לא מוצא חן בעינייך - אל תקראי.
 

xfwind

New member
הלכסיקון הפלצני הזה הוביל להגשת הנעל ליפנים...

והארוע מבטא את השיטחיות הבורה שמרחפת מעל לעומק ההבנה (במקרה של היפנים - משמעות הנעל).
 

נחשונת

New member
הנעל זה באמת שיא הטימטום

אבל זהו שגב שרק אתמול התחנף לשרה בתכנית של שטרן. הפסקנו לאכול אצלו.
עם זאת עדיין אני מוחה על השימוש המיותר במילה "פלצני". שמירה על רמה, על איכות, על מקוריות, אינה פלצנות. לא הכל צריך להראות כמו שכונה. יש גם דרישה לאיכות ולטעם טוב.
&nbsp
 
סליחה, יכול להיות שאת לא יודעת מה זה יעה?

אני מתקשה להבין איך מישהו שיודע מה זה יעה כותב את שלושת המשפטים האחרונים בהודעה שלך בהקשר של ההודעה שלי. רמה? איכות? טעם טוב? ל-א שכונה?
יעה, כן?
 

xfwind

New member
אולי אמנות בגישת "הפוך על הפוך" אבל "הנעל" חשף בורות עמוקה

 
המזון הוגש על יעה.

אני קראתי לזה פלצנות.
את קוראת לזה רמה, איכות, טעם טוב. קשה לי להבין איך המילים האלה מתייחסות להגשה על יעה.
 

החתולית

New member
הגשת אוכל על כלי המשמש לאיסוף אשפה

לא מייצגת איכות, מקוריות או רמה גבוהה.
 

נחשונת

New member
צר לי. לה הבנתם את הנקרא

לא התייחסתי ליעה או כל כלי אחר. כל שעשיתי זה למחות נמרקצות נגד השימוש הרווח במילה פלצנות ו/או פלצני בכל הזדמנות חגיגית או לא. כל שטענתי הוא ששמירה על אסטטיקה, כלים נאים, מנות מעוצבות, הגשה אלגנטית , אינם בהכרח התנשאות סנוביסטית. לא קשור כלל ליעה או את חפירה או נעל, שעל זה אין לי בכלל דעה מחוסר מידע מספיק.
כל מי שביקר במסעדות מכוכבי מישלן מכיר את הטכסים המלווים את הארוחות ,כולל מזיגת היין וכו'. זאת מסורת, זאת רמה, זאת מסעדנות עילית. הדיוט בהחלט עשוי לטעון בנחרצות שזו "פלצנות" והתנשאות.
 
אבל מה הקשר בין הדברים שאת כתבת לבין הדברים שאני כתבתי,

שדברייך נכתבו בתגובה אליהם?
אני לא כתבתי שהמסעדה פלצנית בגלל שמירה על אסתטיקה, הגשה אלגנטית, מזיגת היין, או וכו'. אני כתבתי שהיא פלצנית ופירטתי שזה בגלל דברים כמו הגשת האוכל על יעה ובתוך משפך.
יכול להיות שהבעייה בהבנת הנקרא היא אצלך?
 

נחשונת

New member
לא התייחסתי ליעה וחבריו

האמן לי יש לי מדליה אולימפית בהבנת הנקרא.
אני בסהכ מנסה להשריש את השימוש הבלתי נלאה במושג פלצנות שהוא גם מגעיל וגם לרוב לא במקום.
ואגב אם היעה עשוי מחומר אכיל או הוא סטרילי, אזי מה הבעיה? זה רק עניין של קונוטציה.
אנחנו אוכלים מעיין וגם קיבה וגם מוח. יש אנשים שזה דוחה אותם ואחרים מתים על זה. שום פסול.
 
לא יודעת לגבי מקרים אחרים, במקרה הזה המושג כ-ן במקום,

כשהאוכל מוגש על יעה ובתוך משפך, ולא הייתה פה שום התייחסות לדברים שאת דיברת עליהם (מזיגת יין, יוקרה, וכו').
אז בפעם הבאה נסי להילחם במקרים שאת באמת מתנגדת להם, טוב?
היעה אינו עשוי מחומר אכיל. הוא היה יעה שעשוי מחומרים שמהם עשוי יעה. אני חושבת שיש איזשהו גבול למה שמסעדה יכולה לעשות בלי שזה ייחשב לשטויות פלצניות שראויות לגיחוך ולגנאי - ויעה חוצה את הגבול הזה. את לא חושבת שיש גבול, ומוכנה לאכול גם מפח אשפה ואולי אפילו כשאת ישובה בתוך פח אשפה, כל עוד זה סטרילי, העיקר לא לקרוא לזה פלצנות? סבבה. נישאר חלוקות.
 

נחשונת

New member
למה דמגוגיה?

למה לייחס לי דברים שלא אמרתי. אני הזכרתי פח אשפה? זבל?
מתאים לביבי , אבל לא כאן באתר רציני ולא ציני. לא מכובד. כולו ויכוח על גבולות הפרזנטציה הקולינרית, שהיא מנסה לחרוג מגבולות כמו באומנות. לא פסול להגיש אוכל על יעה אם הוא נאה, נקי מהמדיח ובעיקר לא שימש קודם לכן לנקיון.
כולו כלי פלסטיק. רק ענין של קונוטציות. בפרפרזה, איך אמר סכיני: הפורנוגרפיה היא עניין של גיאוגרפיה.
 
לא הבנתי מה במה שאמרת מבדיל יעה (=כף אשפה)

מפח אשפה ומה פה נראה לך בעייתי. למה לאכול מכף אשפה זה לא פסול אבל מפח אשפה כן? לא אמרתי שהפח מלא באשפה, אלא סטרילי, כבקשתך. ואם אפשר לאכול ממנו, למה לא לשבת בתוכו?
לא יודעת מה פה בדיוק נראה לך דמגוגיה ואיפה פה ההבדל. הכל סטרילי ונקי.
את יושבת בתוך פח אשפה ואוכלת מתוך פח אשפה אחר, ואת הקינוח מגישים על יעה.
לא רואה מה מפריע לך פה בדיוק. נשמע לי מאוד יוקרתי ומכובד.
 
למעלה