11.2 יום עיון על חומוס, נראה לי מעניין

  • פותח הנושא Nרב
  • פורסם בתאריך

Nרב

New member
11.2 יום עיון על חומוס, נראה לי מעניין


https://www.benyaminiceramics.org/עיון/ארועים/יום-עיון-חומוס-קומפלט/

חומוס קומפלט- יום עיון במסגרת התערוכה
יום שני 11.2.2019, 19:30-15:00, 15:30-15:00
בדוך או בסיבוב?
ברכות: מרסל קליין מנהלת בית בנימיני ושירה סילברסטון ימי עיון והשתלמויות מיוחדות, בית בנימיני
דברי פתיחה / ZOOM על חומוס -בפרספקטיבה של עיצוב: לירון צנחני אוצרת התערוכה, מעצבת מוצר ויוצרת בתחום הקולינריה על המניעים שהובילו לאצור תערוכה העוסקת בחומוס, ומיצוב העיצוב בשדה הקולינרי.
16:30-15:30
עיקריות חומוס
תזונה והשפעות בריאותיות של חומוס: פרופ' רם רייפן, מומחה למחלות דרכי העיכול ותזונה בילדים, בית הספר למדעי התזונה האוניברסיטה העברית.
החומוס קטנייה עתיקת יומין בעלת תכונות של SUPERFOOD. פרופ' רייפן יסקור את התכונות התזונתיות של הקטנייה ואת יתרונותיה הבריאותיים – משינוי מצב הרוח ועד להורדת הכולסטרול, וכן את השימושים השונים והפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים בהקשר לחומוס.
איך הפך החומוס לשיגעון קולינרי ישראלי? ד"ר דפנה הירש המחלקה לסוציולוגיה, למדע המדינה ולתקשורת, האוניברסיטה הפתוחה
ההרצאה תתמקד בהיסטוריה של צריכת החומוס בחברה היהודית בישראל, מתקופת המנדט ועד היום. היא תתחקה אחר השינויים שחלו הן בדפוסי הצריכה והן במשמעויות המזוהות עם החומוס, ותנסה להשיב על השאלה, איך ומדוע החומוס הפך ל"שגעון קולינרי" ישראלי.
16:30 הפסקה
18:00-16:50
ספיישלים
חומוס עיכרמאווי: מוחמד עיכרמאווי, בעל חומוסיה
מול שער שכם בירושלים נמצאת חומוסייה שנוסדה ב-1952, ובה מוגש חומוס אוורירי, מנוקד בפטרוזיליה ועטוף בשמן זית משובח. מוחמד, בעל החומוסיה, דור שלישי במקום, מספר בראיון מצולם על המתכון שהגיע מסוריה, על מקורות המרכיבים הטריים וההקפדה עליהם, על משמעות המקום עבורו, ומדוע חזר לפני למעלה מ30 שנה לעבוד בחומוסייה במקום לעסוק במחשבים עם סיום לימודיו.
צילום ועריכה: אמיר פישמן
חומוס עכשיו: יובל הולנדר פרסומאי ומבקר חומוסיות, בעל האפליקציה "חומוס עכשיו"
מי אני בכלל שאהיה מומחה לחומוס? איך הפכתי למבקר חומוסיות? למה השקעתי עשרות אלפי שקלים בפיתוח אפליקציית חומוסיות? ומה הנושאים הכי מעניינים בחומוסיות שאתם לא תמיד חושבים עליהם כשאתם מגיעים לחומוסיה רעבים ? (וכמובן השאלה הנצחית: האם החומוס יביא את השלום?)
חומוס בטחינה: רונית ורד עיתונאית "מוסף הארץ" וחוקרת אוכל
כיצד קרה שטחינה, מלכת המטבח המקומי, מיוצרת היום בישראל רק משומשום המיובא מאפריקה? מתי ואיפה "הומצא" החומוס ומתי התחילו להוסיף לו שומשום טחון? מסע בעקבות הטחינה, מאחרוני הפלאחים המקומיים שמגדלים שומשום בבקעת בית נטופה ועד לבתי בד מסורתיים במזרח ירושלים ובשכם ולמפעלים תעשייתיים שמייצאים את תוצרתם מעבר לים.
קפסולת בריאות מתוקה: דפנה נועם גופר מעצבת. מייסדת, מנהלת ושותפה ב- HASTUDIO מכינה לעיצוב. דוד סדי שף.
על מנת לייצר ולצרוך חלבון מלא עלינו לשלב בין קטנייה לבין דגן משלים. כחלק ממחקר על תזונה מותאמת אישית, נולד הרעיון ליצור קפסולה "ביצת הפתעה" שבבסיסה חומוס מועשר ומתוק. במהלך הרצאתם יספרו דפנה ודוד על פיתוח המתכון, הגורמים השונים שנלקחו בחשבון בתהליך פיתוחו ובתהליך עיצוב צורת ההגשה לכדי חווית אכילה עשירה ורבת רבדים.
18:00 הפסקה
18:10 – 19:00
עסקיות מומלצות
פיתה על הגז ועוד תצורות אכילה מסורתיות: גלית שבו מעצבת מוצר, מרצה בכירה בחוג לעיצוב תעשייתי מכליל במכללה האקדמית הדסה, מרצה לתואר שני בעיצוב בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב
ההרצאה תעסוק בצומת התרבותי שבו נמצאים: אכילת חומוס בניגוב (הגודל, הטפטופים והג'סטות) ומעטפות בצקיות כמו סמבוסק (תצורה נוחה וניידת לאכילה), אל מול הצורך המתמיד לאפיין צורות אכילה אלטרנטיביות לאלה הרווחות. לעמת דרכי ייצור ידניות עם אלו המתועשות ולנסח את הכלים והחומרים הדרושים עבורם.
Urban Ecologies לנה דובינסקי מעצבת, חוקרת ומרצה במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב
ההרצאה תציג את הקונספט של urban agriculture בהקשר של גידול מקומי של קטניית החומוס לצריכת תושבי העיר (כחלק מ- next generation food systems). משמעותו של גידול המזון במקום בו הוא נצרך הינה רבה, הן מהבחינה האקולוגית והבריאותית והן בזכות יצירת מעורבות וקשר ישיר בין האדם והמזון אותו הוא צורך. העבודה המוצגת בתערוכה שואפת לשנות תפיסת עולם הנשענת על הפרדה מוחלטת בין הסביבה האורבנית והסביבה החקלאית ולהתמקד ביצירת הקשר באמצעים ויזואליים בין המזון ואופני גידולו.
אשכרה, אחלה, אסלי: דב גנשרוא מעצב מוצר, מרצה בכיר במחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב. ליאורה רוזין מעצבת מוצר, אוצרת, מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב
ניסיונות לניכוס חומוס כחלק מזהות תרבותית ממשיכים ליצור חיכוך בין אומות, יחידים, מסעדות ויצרנים עד עצם היום הזה. עימותים קשים ניטשים על תואר 'החומוס הכי טוב' או 'החומוס המקורי' ("אסלי"!) והם חלק בלתי נפרד ממיתוג ממרח החומוס על ידי חומוסיות ותאגידים.
Upstairs Downstairs: עופר זיק אמן ומעצב תעשייתי, מרצה בכיר במחלקה לעיצוב תעשייתי,HIT – מכון טכנולוגי חולון
סביב החומוס ישנם אינספור מיתוסים והנפוץ מכולם עוסק באופן האכילה, בדוך או בסיבוב. כיצד מעצבים כלים המותאמים לאופן האכילה וכיצד הם מתקיימים יחד על שולחן אחד? זה לצד זה או שמא זה מעל זה? על מערכות יחסים/ מערך כוחות והקשר שלהם להפיכת החומוס, מאכל המגיע ממדינות ערב, למאכל הלאומי הישראלי.
19:00
קינוחי חומוס
מיצגים אכילים:
מדורת שבט 2.0 – גרסת הצומח לירון צנחני, אנה שפירו
קפסולת בריאות של חלבון מלא דפנה נועם גופר, דוד סדי
מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש בטלפון 03-5182257 או באמצעות המייל: [email protected]
עלות כניסה: 70 ש"ח/ 50 ש"ח לסטודנטים בבית בנימיני

חניה במגרש החניה ברחוב בר יוחאי 23 או קיבוץ גלויות פינת שלבים
 

Nרב

New member
וגם שתי הרצאות "מדע על הבר" בבר אילן....


https://www1.biu.ac.il/sciencebar
12 בפברואר | תזונה בריאה – עובדות מדעיות וניפוץ מיתוסים
19 בפברואר | "אדם הראשון, לא הותר לו בשר לאכילה" – האידאל הצמחוני ביהדות
 

החתולית

New member
וגם הרצאה וטעימות במכון הצרפתי

"הסודות המתוקים של דרום צרפת-האנקדוטות מאחורי הממתקים של פרובאנס והריביירה הצרפתית" - הרצאה של דוד קישקה,יו"ר העמותה הישראלית לתרבות קולינרית, ואחריה טעימות של ממתקים מבתי המגדנות הגדולים של איזור דרום צרפת.
&nbsp
מתי: יום ג' ה- 12/2/2019 בשעה 19:00
איפה: האודיטוריות, המכון הצרפתי, שד' רוטשילד 7, תל-אביב
כמה: 50 ש"ח
להזמנות: 03-7968025 / מייל:[email protected]
&nbsp
&nbsp
 

DANIAVNI

Well-known member
מעניין אם בסוף היום לומדים להכין חומוס ברמה של סעיד

מקריאת נחן השיטין אני מתרשם שלט ולא
כי כמובן יסבירו המלומדים
זו בכלל לא המטרה האקדמית
 
למעלה