אז מה אכלתם בסוף השבוע?

yyyggg

New member
סופ"ש בת"א - חלק א - ארוחת ערב בקפה נורדוי

אז חגגנו XX שנים ביחד בסופ"ש תל אביבי - נוהגים לעשות את זה אחת לכמה שנים.
הפעם התבייתנו על מלון נורדוי בנחלת בנימין שהיה נפלא - מיקום, שרות, נוחות, פינוק - אבל זה לא הפורום :)
לארוחת הערב הזמנו שולחן קל"ב במסעדת קפה נורדוי שבאותו הבניין. יש גם דיל משתלם שמאפשר להזמין את ארוחת הערב כחלק מחבילת הלינה/ספא. אבל במלון לא ידעו לומר לנו מה בדיוק האופציות בתפריט ה"דיל" וכיוון שהיינו במצב רוח שחיתותי ויתרנו עליו והלכנו על תפריט ה א-לה-קארט הרגיל. יכול להיות שיכולנו לחסוך כמה מאות שקלים... כפרה.
המסעדה לא גדולה, יפה נעימה ומזמינה. אני לא מומחה עיצוב אבל יש ריצוף עץ, באר ענק ופעיל ששולט על חלק גדול מהמסעדה, נברשות גדולות... זה נראה יותר טוב ממה שאני מתאר את זה.
השירות - מעולה, מרגע שנכנסנו ועד הרגע שעזבנו. מקצועי ידעני וידידותי. אולי קצת יותר מדי דקלום והסבר של כל פריט ופריט במנה, אבל לא נורא.
התפריט עשיר ומגוון, כולל מנות "מתוחכמות" לצד גרסאות גורמה של אוכל מנחם (המבורגר, נקניקיה, פסטה...). לצד התפריט יש גם מספר גדול של ספיישלים שהמלצרית דקלמה בקפידה מהזכרון. מבחר גדול ומבטיח.
היינו רעבים וחמדנים ויש מצב שהזמנו יותר מדי (לחם - 2 ראשונות, פסטה, שתי עיקריות, וקינוח). המלצרית אמרה שהמנות "קטנות עד בינוניות" ו"מתאימות לשרינג" אבל בפועל הגודל היה סביר לגמרי. המנות הובאו בזו אחר זו ולא "הכל ביחד" - מה שמאד התאים לנו.
לחם וחמאה - נאמר שזה בריוש - בפועל היה לחם לא שגרתי, כיכר קטנה של מעין חלה (בהעדר שם טוב יותר) פריכה מבחוץ ונימוחה מבפנים, מעט מתקתקה אבל מעולה, ליוותה מצויין את הארוחה.
ראשונה ראשונה - בוראטה עם קלמנטינות מבושלות בסירופ ושמן זית מתובל - מנה "מעניינת". הבוראטה לא היתה נוזלית כפי שקיווינו, אבל טריה מאוד וטעימה בהחלט. הקלמנטיה המתוקה ושמן הזית יחד עם הלחם הטרי הוסיפו מרקמים וטעמים מעניינים. לא מנה רעה אבל אי אפשר לומר ש"עפנו".
ראשונה שניה - פרחי קישואים ממולאים גבינות, מטוגנים בטמפורה, על מצע של יוגורט עשיר וסמיך מתובל כבר לא זוכר במה. מנה מעולה, מהטובות בארוחה. ציפינו לדוגמיות אבל ה"פרחים" עצומים בגודלם וכוללים גבעול אכיל. מילוי גבינות עשיר ונהדר, טמפורה מושלמת - פריכה זהובה ולא שמנונית. מנה לא מתוחכמת מדי אבל הביצוע המושלם הפך אותה לכיף גדול.
פסטה - קצ'יו א פפה - שילוב של ספגטי ואטריות רחבות, ברוטב גבינה עשיר עם כמות גדולה של פלפל שחור נשכני. סוג של Mac'N'Cheese למתקדמים. מנה מנחמת וטעימה מאוד אבל כבדה ודי סתמה אותנו לקראת ההמשך.
עיקרית ראשונה - פילה לוקוס - דג מושלם, עדין נימוח וטעים ביותר, מנה מעולה. עגהניות צלויות מתקתקות - פיקנטיות השלימו אותו מעולה. היו גם תפוחי אדמה אבל די התעלמנו מהם (בשלב הזה כבר היינו מלאים)
עיקרית שניה - מוגדרת בתפריט כ"ספר ריבס טלה" - נפילה מהדהדת, בשר מיובש וכמעט לא אכיל, מזכיר קצת ביף ג'רקי. אולי לזה התכוון המשורר (השף) אבל ממש לא בשבילנו. מיד ביקשנו להחזיר וללא עניין הם לקחו את המנה ואפשרו לנו להזמין חליפית. טיפול שקט ומקצועי ברגע לא נעים.
עיקרית חליפית - סטייק סינטה שהגיע פרוס לפרוסות, בשר מצויין, ציר הבקר היה מתקתק לטעמנו וקצת קלקל, עם גראטן תפו"א (יפה אבל טעם ככה-ככה) וסלט עלים קטן. מנה "בסדר" אבל עדיפה בהרבה על הטלה
קינוח - לא עפנו על המבחר, הזמנו זוג של אקלט ממולא בקרם מסקרפונה ספוג באלכוהול וקפה, המלצרית אמרה (וצדקה) שזו מנה בטעמי טירמיסו. מנה לא מתוחכמת או מעניינת במיוחד, הקרם היה קצת עשיר וסמיך מדי לטעמנו אם כי בסך הכל זה עבד. גם זו מנה "בסדר".
כל הנ"ל בתוספת סוביניון בלאן של וורטמן (מהזולים בתפריט) ואספרסו כפול, 666 ש"ח בדיוק לפני שירות. הרבה יחסית למה שאנחנו מוציאים בד"כ אבל כאמור, לא באנו לחסוך.
לסיכום? שתי מנות מעולות, 3 "בסדר" ונפילה אחת שהוחלפה מיד. לא נשמע וואו אבל בסה"כ נהנינו מאוד, הרבה בזכות האווירה והשירות. בסה"כ אנחנו ממליצים, אולי קצת יותר תשומת לב בהזמנה.
 

החתולית

New member
ליום הנישואים

שנינו אכלנו בקפה נורדוי בסוף השבוע

&nbsp
בסוף החודש בן הזוג חוגג יום הולדת, וכרגיל ביקש שניסע לסופ"ש תל-אביבי שמאפשר שתיית יין בלי לדאוג לנהיגה הביתה. עברנו על תפריטים של מסעדות שונות, חדשות וותיקות, והוא ביקש לאכול דווקא בקפה נורדוי ובהדסון, אז יצא גם לנו לאכול ארוחת ערב בקפה נורדוי.
 

yyyggg

New member
יפה!

אה מעולה :)
אבל לא כ"כ הבנתי, פה אמרת ארוחת ערב ולמטה תיארת ארוחת צהריים? או שאלה הזדמנויות שונות?
 

החתולית

New member
בחמישי היייתי עם הבן שלי שחגג יום הולדת 26

בסוף החודש חוגגים לבן הזוג שקצת יותר מבוגר
 

yyyggg

New member
סופ"ש בת"א - חלק ב - ארוחת בוקר בקפה נורדוי

ארוחת הבוקר לאורחי המלון מוגשת בקפה נורדוי וזה בונוס גדול כי מדובר בארוחת שף לכל דבר ועניין. גם בבוקר האווירה נעימה ומזמינה ביותר.
התפריט לאורחי המלון הוא גרסה חלקית של תפריט הבוקר הרגיל (שיש באתר) אבל הוא מכובד ביותר עם מלא אופציות של ביצים, מאפים, סלטים ושאר פינוקים. מקבלים גם צלחת ירקות טריים-טריים, פנכה של לבנה משובחת עם שמן זית, ולחם כפרי טעים. חמאה לא הוגשה אבל ביקשנו וקיבלנו. מגיע גם משקה קר (מיץ לסוגיו, מים וכו'), וקפה במגוון רחב. ניתן לקבל refill של הירקות, הלחם והקפה (לא ניסינו דברים אחרים...)
ל"עיקריות" הזמנו ביצ מקושקשת על בריוש עם סלמון מעושן, ושקשוקה ירוקה לא שגרתית, מעט חמצמצה, עתירת מנגולד ועם מלבן גדול של גבינת פטה מלוחה משובחת (וגם ביצים כמובן). לקח דקה להתרגל לטעם אבל בסופו של דבר היא היתה מצויינת.
כשעמדנו ללכת נאמר לנו שאנחנו יכולים לקבל גם וופל בלגי עם שלל תוספות (כנראה פיצוי באותו בוקר על כך המסעדה נפתחה באיחור בגלל תקלה). אבל היינו כבר שבעים וויתרנו.
בסך בכל ארוחת בוקר מצויינת מסוגה, כלולה ב 100% במחיר הלינה.
 

yyyggg

New member
סופ"ש בת"א - חלק ג - צהרים מאוחר בטאיזו

לסיום הסופ"ש הגענו לטאיזו עם זוג חברים, לארוחת צהרי שבת מאוחרת. ביקור שני שלנו שם לאחר כשנה וחצי.
טאיזו נמצאת כיום ב"שוק הקופונים" מה שאולי אמור לעורר חשש, אבל למרות זאת לא זיהינו כל ירידה, המסעדה מלאה ועסוקה גם באחה"צ, השירות, האיכות והטעם עדיין מעולים. הגענו עם קופון של מועדון הנוסע המתמיד של אלעל (תמורת נקודות) שהקל מאוד על החשבון הסופי.
היינו ארבעה והזמנו את "עסקית צהרי שבת" של 3 מנות - ראשונה ביניים ועיקרית - ב 155 לסועד. על חלק מהמנות בתפריט העסקית נדרשת תוספת אבל בסך הכל העסקה עדיין משתלמת מאד. אפשר גם להזמין מהתפריט הרגיל ויש גם את אוופציית "ארכיב לכם ארוחה" שזכרנו לטוב מהביקור הקודם אבל החלטנו לוותר הפעם.
הזמנו 12 מנות ולא טעמתי/זוכר/אפרט את כולן, אבל כמעט הכל עדיין נראה ונטעם מעולה. במיוחד זכו לציון לשבח אצלי טרטר דגים נהדר בלחמנית באו, וקארי פירות ים חריף ומופתי (בתוספת אבל בכיף).
מצטיין מיוחד היה קינוח על בסיס מנגו - השם עושה עוול, אחד הקינוחים המושקעים שטעמנו כאן, צלחות יפהפה עם מגוון גדול של טעמים ומרקמים, חגיגה.
התפנקנו ברוזה גרי מרסלן של רקנאטי - הרוזה החביב עלי בארץ, אני מזמין אותו בכל פעם שמוצא אותו בתפריט.
כיף לחזור למסעדה מעולה שלא יורדת ברמה, ונחזור שוב (עוד קופונים בדרך).
 

החתולית

New member
בורקס TLV וקפה נורדוי

בחמישי לקחתי את הבן יקיר לי ליום כיף לכבוד יום ההולדת שלו.
&nbsp
התחלנו בדוכן הבורקס של יונתן הלר (שהיה הבעלים של קורדוברו, וסוף סוף פתח מקום חדש) בשוק הכרמל. הדוכן עבר למקום חדש, כנראה נוח יותר, פתוח 3 פעמים בשבוע, ובקרוב יהיה פתוח כל השבוע.
&nbsp
כל הבורקס זהים במראה של גלילי בצק פילו, והכלים חד פעמיים, חלקם ידידותיים לסביבה.
בחרנו לנסות בורקס ממולא שרימפס, מנגולד וגבינת עיזים ובורקס שקדי טלה. קיבלנו צלחת עם שני בורקס, ביצה קשה, מלפפונים חמוצים קטנטנים (גרקינים, קורנישונים) ופנכת רוטב מעגבניות צלויות.
שני הבורקס היו מצויינים, הבצק דקיק ופריך והמילוי בשפע וטעים מאד. אהבנו יותר את בורק השרימפס שאיכשהו חיבור המרכיבים בו היה מוצלח יותר. רוטב העגבניות הצלויות היה מצויין, והיווה שינוי מרענן לרטבי הטבילה הרגילים.
ליווינו את הבורקס בגזוז דובדבנים שהזכיר לי ימים עברו, ושילמנו 59 ש"ח.
&nbsp
משם הלכנו לרח' נחלת בנימין, לקפה נורדוי. הכוונה היתה לאכול רק עוגת גבינה, אבל הנער לקח תפריט ליד, ורצה להזמין יותר מנות. הזמנו שתי עסקיות, הרבה יותר מדי אוכל, וכמובן שלא הצלחנו לסיים אותו.
&nbsp
לראשונות הזמנו סלט שעועית בובס ובוטרגו וחציל קלוי בויניגרט שאלוט.
את סלט השעועית אכלתי כבר פעמיים, וגם הפעם הוא היה מצויין - השעועית רכה בדיוק במידה הנכונה ולא מבושלת יותר מדי, הבוטרגו מוסיף מליחות ופריכות והכל שוחה בשמן זית מצויין ועוקצני. שילוב פשוט ומושלם לטעמנו.
החציל היה פחות מוצלח לטעמנו, משהו שם לא עבד, ולא סיימנו את הצלחת.
לכבוד יום ההולדת, קיבלנו על חשבון הבית מנה של מוס פרמז'ן בסלמורחו - צלחת עמוקה ורחבה של מרק עגבניות מעושן וקר שמקורבו בקורדובה בספרד, ובתוכו גבעה של מוס פרמז'ן קליל, ומלא טעם. הבן אמר שזה כמו לאכול ענן מלוח, ואני נוטה להסכים איתו.
&nbsp
לעיקריות הזמנו פסטה קאצ'יו א פפה, כי הוא מאד רצה לאכול פסטה טובה. המנה השניה שהזמין היתה פאי עוף וברווז. כאמור, לא סיימנו אף אחת מהמנות.
הפסטה היתה מושלמת לטעמנו - מנה קלאסית ופשוטה, עשויה בדייקנות, ויש לשער שאילו היינו מזמינים רק אותה, היינו מסיימים אותה.
הפאי היה טעים, אבל שמנוני מדי לטעמנו. הבן אכל ממנה מעט, ואני רק טעמתי. הוזהרנו שזו מנה כבדה מאד, אבל הבן מאד רצה לטעום אותה, ויכול להיות שבזמן אחר, היינו נהנים ממנה.
&nbsp
כבר היינו מלאים, אבל מאד רציתי שיטעם את עוגת הגבינה המצויינת של קפה נורדוי, והזמנו אותה. כצפוי, הוא עף על העוגה הבאסקית הזאת, וחיסל את הקינוח כמעט לבדו.
&nbsp
ליווינו את הארוחה בשתי כוסות יין לבן של צהריים, וסיימנו אותה עם שני אספרסו. שילמנו 318 ש"ח לפני טיפ, והלכנו לקנות לבן נעלי ספורט וגרביים משוגעות.
&nbsp
בשישי ובשבת - אוכל בית של דיאטה שהגיע הזמן להכנס אליה. מרק כתום מתובל בג'ינג'ר, שום ותבלין קארי. נתחי "פרגיות" בראב תבלינים מתוך הספר של "קרנבל של בשר", תבשיל בורגול וירקות מהאתר של עז תלם, סלט ירקות, הרבה גבינות 5% ואספרגוס עם ביצה רכה (כי למי יש כח לנסות להכין ביצה עלומה?).
&nbsp
&nbsp
 
בוקר שישי בקפה אצל נעמי בקיבוץ יזרעאל

שמעו של בית קפה קטן והחמוד הגיע אלי.לקחתי את הבת שהגיעה לסופ"ש .
צריף צבוע בצבעי כחול וצהוב.עם מרפסת סגורה ואפשרות לשבת בפנים ובחוץ.
לאחר סקירת התפריט בחרנו בקיש ברוקולי וסנדוויץ גבינת עיזים ואנטיפסטי.
שתי המנות הגיעו עם סלט ירקות ופיצוחים.
קפה שהזמנו הגיע עם עוגית חמאה קטנה.
לקינוח פונקנו בפאי תפוחים שהיה עשוי בצורת פאי אך מבצק עלים.היה מעולה.
יחד החשבון הגיע ל89 ש"ח.
עוד בתפריט ארוחות בוקר, מרקים וקינוחים.
מקום חמוד שנשמח לשוב אליו
 

החתולית

New member
נשמע נחמד

טוב לרשום לעצמנו שמות של מקומות כאלה, כדי שנוכל לבקר בהם כשמטיילים.
 
מסעדת אמה - הרומניה בתרשיחא

אמה הרומנייה מכינה אוכל במסעדה קטנה בתרשיחא במקום מגשים מנות הדגל של המטבח הרומני הנעשות באהבה רבה, והם מוכנים בעזרת הידע שצברה אמה מהבישול בביתה ומתכונים שעוברים בירושה מאות שנים.. על בסיס – דור לדור יביע אומר.
המסעדה היתה מלאה עד אפס מקום(20 סועדים) וטוב שהזמנו מקום מראש.
פתחנו בסלטים מעולים מהמטבח הרומני, טעמנו ונהנינו מכבד קצוץ ביד (לא במכונה) בדיוק כמו של הסבתות, סלטי חציל מעולים, כמה סוגי סלטי פלפלים כבושים כמו שרק הרומניים יודעים להכין, ורגל קרושה עדינה ומפנקת וטעימה להפליא.
למנה העיקרית הזמנתי את טוקיטורה (65 ₪) – בשר חזיר מבושל בישול ארוך ברוטב עשיר מוגש עם ממליגה שעליה ביצת עין וגבינת מלוחה מגורדת, משהו מדהים בטעמים ברכות ובעסיסיות הבשרים. פשוט מנה שעושה שמח בפה ואושר לנשמה.
טעמנו גם את הקבב הרומני (60 ₪) שהוגש עם פירה מושלם, הקבב היה עשוי
לתפארת לפי מתכון רומני בין מאות שנים שהיה מעולה
בהמלצת של מיכה הזמנו סטייק צוואר לבן ( 65 ₪) עם תפוחי אדמה. זה הוגש בליווי מלפפון קריספי חמוץ ביתי, וסלט כרוב כבוש פשוט אלוהי.
המנות הוגשו בלוי יין שפריץ, כמו פעם, (20 ₪) שהשלים טעמים..
וכעת באנו אל הקינוח…
חשבנו שאין לנו מקום בקיבה, אבל הטעם, טעם גן עדן.
אז קינחנו בפפאנש (Papanash) שהיה אורגזמה קולונרית..
מנת הפפאנש(25 ₪) מורכבת משתי סופגניות גבינה, קצפת וריבה איכותית וזו מנת קינוח מושלמת לשני סועדים.( נהנינו גם בשלושה)

סה"כ ארוחה ל3 מבוגרים שלמנו 330 ₪
ארוחה טובה במחיר סביר





 
רומניה היא גדולה ובאזורים שונים כנראה אוכלים אחרת

אני מכירה טוקיטורה כמשהו שונה לגמרי - סוג של מעורב כולל חלקי פנים
מה שבטוח שלא חשוב איפה ,באף מקום ברחבי רומניה לא יגישו קבבים עם תוספת כמו פירה

נו...אבל מי אני שאתווכח עם מתכונים של מאות שנים
 

gastro101

New member
אוכל מוכן מדליקטסן -רח יהודה הלוי תל אביב

סוף סוף סופשבוע בלי אורחים , כנס אינטנסיבי מרביעי עד צהרי ששי במלון הילטון (בלי לינה, קונדיטוריה מצוינת -לקפה בהפסקות ) , החלטתי לקנות אוכל מוכן

ההזמנה נעשית בקלות באתר, מגוון רב , הזמנתי המון אוכל , יותר מדי ....

קיש פטריות הוקפא. מרק בטטה היה בסדר אבל לא מתובל מספיק, מיניסטרונה- סטנדרטי . כבד קצוץ- טוב מאד- עם חלה של לחמים שקבלנו בסוף הכנס
סמוסות עם צ'אטני כוסברה- קצת התיבשו בחימום , אבל טעים
סלט עדשים שחורות וסלט קינואה עם ירקות קלויים- בסדר גמור
פרוסות חציל בתיבול איסאתי- כמות רבה, בעלי עדין מכין לו כרייכם עם פרוסות החציל
סלמון מעושן- עדין, משובח
מטבוחה- עם טעם תבשיל של אמא מרוקאית , מצוינת
הכל עלה 300 שח , הספיק לשתי ארוחות לזוג עם שארית למשך השבוע
ו..גם מעדן חבושים- ניזכרתי שהוא עדין במקרר....
ארוז יפה, טעים. רעיון מצוין - טופחת לעצמי על השכם
 
למעלה