מחפש מסעדה רבע כשרה

davidberglas

New member
מחפש מסעדה רבע כשרה

שלום, אנחנו קבוצה של שמונה אנשים שרוצים לצאת למסעדת שף טובה בתל אביב/הרצליה אך לאחד מחברי הקבוצה יש מגבלה: הוא לא אוכל במסעדות שמגישות חזיר או פירות ים. אין שום בעיה שלמסעדה לא תהיה תעודת כשרות כל עוד כאמור היא לא מגישה חזיר פירות ים. חשוב להגיד שרבים מחברי הקבוצה חובבי מסעדות שף, אז אנחנו מקווים למצוא פשרה שהיא לא פשרה קולינארית.
בקיצור, יש לכם המלצות למסעדות כשרות עד רבע כשרות?
 

החתולית

New member
לא מסעדת שף, אבל אולי תתאים

M25 בשוק הכרמל - הם לא מגישים חזיר ולא פירות ים, השחיטה כשרה והם לא פתוחים בשיש בערב ובשבת. מכירה שומרי כשרות שאוכלים שם.
&nbsp
נכון, העיצוב לא משהו, והתפריט פשוט ולעניין, אבל הבשר איכותי מאד, והספיישלים משובחים.
 
אחרי שאכלנו לאחרונה

ארוחה מאוד מוצלחת באירוע במסעדה כשרה (ג'קו סטריט בירושלים) אני לא בטוחה שמסעדה כשרה היא בהכרח פשרה (פרט לעניין הקינוחים, שאולי אפשר לדלג עליו).
ואז אפשר לגגל מסעדת שף כשרה בתל אביב או משהו ולקבל, למשל:
https://www.haaretz.co.il/food/restaurant-guide/1.3263433
https://food.walla.co.il/item/3138870
https://timeout.co.il/אוכלים-שותים/חדשות-וכתבות/מסעדות-כשרות-בתל-אביב

ולהמשיך משם. אישית, לא הייתי באף אחת מהמסעדות המדוברות, אז לא יכולה להמליץ.
 
אשמח לתמוך כספית (כלומר לאכול) בכל מסעדה טובה,

ונושא הכשרות ממש לא משנה לי. לאכול במסעדה צמחונית לא אומר שעכשיו בגללך כל המסעדות הבשריות ייסגרו, וגם לאכול במסעדה כשרה לא אומר שעכשיו כל המסעדות הלא כשרות ייסגרו. אני בעד שהמסעדות הגרועות ייסגרו והטובות יישארו פתוחות. אם יש מסעדה לא כשרה טובה ואת אוכלת בה, את תומכת בה, והיא תמשיך לפעול כל עוד היא תישאר טובה ויאכלו בה. מי שלא הולך אליה מטעמי כשרות ימשיך לא ללכת אליה גם אם היא תהיה המסעדה היחידה בארץ. מי שלא מעניינת אותו כשרות, הולך למסעדה כי היא טובה ולא משנה אם ביום אחר הלך למסעדה אחרת שהיא כשרה או לא כשרה, אלא כמה הלך למסעדה הזאת. אין לי שום עניין לתמוך במסעדות לא כשרות ולא טובות, ואני שמחה לתמוך במסעדות כשרות הטובות.
ספציפית בנושא שנשאל, בואי נצא מנקודת הנחה (שהיא כנראה ההנחה שלך) שאכן אם את אוכלת במסעדה מסוג מסוים את תורמת להישארות מסעדות מהסוג הזה ולסגירת האחרות או הפיכתן לכאלה. אם תמליצי לו ללכת למסעדה ל-א כשרה שלא מגישה פירות ים או חזיר, זה אומר שמסעדות לא כשרות ירצו להפוך למסעדות מהסוג הזה - כלומר יפסיקו להגיש חזיר ופירות ים. זה מה שאת מעדיפה? לא עדיף שמי שמחפש הגבלות יילך למסעדה כשרה, והמסעדות הלא כשרות ימשיכו להגיש הכל? הרי הרבה יותר קל לעסק להפסיק להגיש חזיר ופירות ים ולהיות חצי-כשר מאשר להפסיק לפעול בשישי-שבת כדי להיות כשר באמת. לדעתי האינטרס שלך, כשמישהו מחפש מסעדה עם מגבלות כאלה היא לשלוח אותו למסעדה כשרה אמיתית, כדי שמסעדות לא כשרות לא יתחילו לחפש דרכים לרצות קהל שמעוניין במגבלה כזאת או אחרת ובסוף מי שיידפק הוא קהל הסועדים במסעדות לא כשרות.
 

החתולית

New member


 

החתולית

New member
כשרות אינה הסיבה היחידה

אבל אין ספק שמסעדות מנסות להגדיל את מעגל הלקוחות שלהן. הרבה אנשים אינם דתיים, אבל נמנעים מאכילת חזיר ופירות ים, והוצאתם מהתפריט תגדיל את מעגל הלקוחות.

עניין נוסף הוא מחיר חומרי הגלם. בשר חזיר ופירות ים הם חומרי גלם יקרים יותר מעוף, בקר מיובא או דגים מקומיים (כבר לא מדברת על דגים קפואים).
 
המחיר הוא התרוץ. הסיבה היא הכשרות. דווקא מסעדות

שעושות צעדים שכאלה אני מוכנה להחרים אחרי שהן עושות את הצעד, גם בשביל הסיכוי שהן תחזורנה בהן, וגם כדי שאחרות לא יצעדו בעקבותיהן (להבדיל ממסעדה שהייתה מאז ומתמיד כשרה).
העניין של השרימפס בג'פניקה הוא עניין מבאס במיוחד עבור משפחתי, כי אחת הבנות שלי אוכלת רק סושי שרימפס שם, וממש לא מתחשק לי לבשר לה שכבר אין.
 

החתולית

New member
הרשתות האלה אינן כשרות

כל עוד הרוויחו מספיק, בלי הקהל ה"מסורתי" הגישו חזיר ופירות ים. ברגע שמתח הרווחים ירד, זה הפתרון הפשוט והמתבקש.
 
את מקבלת את זה בשלוות נפש.

ברור שהן לא כשרות, זה מה שמרתיח בכך שהם מורידים חזיר ושרימפס מהתפריט (לעתים, אגב, בסמיכות משונה לפתיחת סניף כשר, שמעלה את החשד שיוקר המנות הוא לא העניין אלא אולי לחץ מסוים מצד מי שאחראי על מתן הכשרות לסניף).
זה לא קשור לכמה חזיר ופירות ים הם יקרים (כמו שנראה שטענת בהודעה הקודמת) - זה קשור לכמה קהל נוסף יגיע אם הם יורידו אותם מהתפריט. הצעד המתבקש מצד מי שלא רוצה שזה יקרה, הוא להדיר את רגליו מסניפי הרשת כך שהם יאבדו את כל הקהל הלא מסורתי שהיה להם, ולא ישתלם להם לעשות שינויים כאלה (בהנחה שלפחות חלק מהשינויים האלה לא נכפו מלמעלה על ידי שומרי הכשרות. או שגם אם כן - שלא ישתלם להם לפתוח סניף כשר ולאבד את הקהל שלהם).
 

החתולית

New member
ראשית, אלה לא רשתות שאכלתי בהן

קל לי מאד לקבל זאת בשלוות נפש. שנית, מי שזה מפריע להם, שלא יאכלו ברשתות האלה.
&nbsp
שלישית, כמו שאני לא מחרימה את מסה, חוות צוק ועוד מסעדות שבחרו לא להגיש בהן חזיר, אין לי סיבה להחרים מקומות אחרים שבוחרים לעשות כך.
&nbsp
אני אוכלת חזיר ופירות ים, ומשתדלת לאכול אותם במקומות שנעים וטעים לי לאכול בהם. באותה מידה אני יכולה לאכול במקומות בהם לא מגישים את חומרי הגלם הללו.
&nbsp
יש לי בעיה עם המדיניות והכפייה של הרבנות בנושאי כשרות, אבל לא עם העובדה שיש מקומות כשרים.
 

נחשונת

New member
בדיוק הפוך גוטה

בשר חזיר הוא זול בהרבה מהבקר. למעשה החזיר מאכיל את רוב העולם, בסין ובדרום אסיה ברוב אירופה, צפון ארה"ב ועוד. הוא קל לגידול, מתרבה מאד ומלא ערכים תזונתיים. רק העם הנבחר והמוסלמים החליטו שהוא טמא להם.
אכן צריך להדיר רגליים מאותן הרשתות שהחליטו להוריד מתפריטן שרימפס וחזיר. השרימפס אומנם די יקר כחומר גלם, אך פופולרי מאד וכמובן טעים בכל צורת הכנה ואין סיבה ממשית להסרתו למעט כמובן כניעה לממסד החראדי/דתי.
&nbsp
&nbsp
 

החתולית

New member
לפני כמה חודשים נאמר לי שחזיר יקר יותר

היות שהיה וירוס שפגע בחזירים, כך שנוצר מחסור. יכול להיות שבינתיים המצב השתנה.
 
קניתי צווארי חזיר בשבוע שעבר. מקווה שהם לא פגועי הווירוס


בכל מקרה בקר טרי תמיד היה יותר יקר מחזיר טרי [אין קפוא בכל מקרה]. אז להשוות לעוף או לבשר קפוא מיבוא, זה לא מדויק.
מאז ומתמיד סטייק לבן הוגש בד"כ בסטקיות וכשאלה התמעטו, גם אלה התמעטו. חוץ מסטייקים [צלע, צוואר ופילה], היו גם נקניקיות כמובן. תבשילי חזיר, מחלקים אחרים, כמעט ולא היו בתפריטי המסעדות.
 
למעלה