החיפוש הייחודי של Gרר

trilliane

Well-known member
מנהל
עבדתי גם בשירות לקוחות, ואגב, מקבלים שם סטטיסטיקה כל הזמן

 
גם אם זה אכן 20%

הרי מן הסתם קל יותר (פסיכולוגית) לא להגיע למסעדה מאשר להחזיר מנה.
בגלל זה התחילו לשלוח אישורים לחתונות ב-SMS. מי שלא רוצה להגיע, יהיה לו יותר קל לאמר זאת בצורה זו.
חוץ מזה מצב של החזרת מנה בד"כ "עושה הדים" בשולחנות סמוכים. בתור מישהו שאוכל הרבה בחוץ, באמת נתקלת בתופעה כזאת לעיתים תכופות?
הרי אם זה 1% או 2% מהמנות שמוחזרות, זה לא באמת משנה.
&nbsp
 

Gרר

New member
אני במכוון נמנע מלהכנס למספרים של החזרה

כי להבדיל מאחוז הביטולים שזה נתון שכתבו אנשים מהתחום, שמנהלים מסעדות והנתון שהם מסרו הוא מספר מהאקסלים שלהם ולא סתם הערכה אקסטרפולטיבית כמו שחלק מהכותבים מנסים לעשות פה (כמובן ייתכן שהם סילפו נתונים זה אני כבר לא יודע).

על החזרותאף פעם לא ראיתי או שמעתי נתון רשמי או חצי רשמי ואני גם לא מנסה להעריך את המספרים כי אין לי את הכלים לזה. רק חשוב לציין שאני לא מבסס את התחושה שלי על סיפורים שמתפרסמים מדי פעם, שברור שיש להם אימפקט תקשורתי חזק שמסלף את התמונה האמיתית.

אני מבסס את התחשה שלי בנוגע לקלות היחסית שבה אנשים מחזירים מנות אך ורק מתוך זה שאני שואל אנשים לדעתם, במנותק מסיפור כלשהו, ומקבל המון תשובות של מה הבעיה זה ברור שאם לא טעים לך תחליף. או כשאני מספר להם על מקרה שקרה לי, שלא אהבתי משהו, והם מסתכלים עליי במבט של מה זה השטויות האלה, שילמת מלא כסף על המנה ולא טעים לך אז למה שלא תחזיר. מה אתה פראייר.

ואני מקבל את זה גם מאנשים שמהיכרות איתם לא הייתי מצפה מהם להתייחס לדברים בשיווין נפש. אבל זו התשובה שאני בדרך כלל מקבל. זה הלך הרוח שאני נתקל בו. וזה שונה כשאני מספר סיפורים כאלה לאנשים בחוץ לארץ, בארצות הברית בעיקר. יגידו לי באסה. חבל. מבאס. לא יגידו לי למה לא החלפת.

אז כשאני שומע באיזה קלות אנשים בארץ מקבלים את זה ולא מבינים מה הבעיה בכלל - זה גורם לי לחשוב שבארץ אנשים מקבלים את זה כדבר מובן מאליו.

מדעי זה לא. מספרי זה לא. סטטיסטי זה לא. אפילו מדגם מייצג זה לא. אבל זו התחושה שאני מקבל מאנשים. לא חייבים להזכים עם זה אבל רק אל תנסה להעביר אותי למגרש של המספרים כי אני לא מתיימר להיות שם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש הבדל בין הגישה הכללית ליישום שלה בפועל

לתשומת ליבך, גם כאן לא פעם יש תלונות על מנות לא מוצלחות או שירות גרוע ובכלל חוויה לא מוצלחת במסעדה, וכששואלים את המדווח האם ביקש להחזיר את המנה / התלונן / ויתר על טיפ, מתברר שהוא לא עשה אף אחד מהנ"ל. כך שאין בהכרח קשר ישיר בין הדברים.
&nbsp
עוד יש לציין שיש הבדל בין כמות המנות המוחזרות בפועל לבין כמות המנות שמוחזרות מסיבות "לא מוצדקות". כך או כך, אם המסעדה בוחרת לקבל החזרות מכל סיבה שהיא, זו בחירה שלה כחלק מניהול העסק. כאמור, יש גם לא מעט עסקים שבהם אם תבוא להחזיר מוצר (שהשתמשת בו ואתה לא מרוצה ממנו) יקבלו אותו חזרה (אף שאין חובה חוקית לעשות זאת). בישראל זה לא מקובל, אבל בארה"ב למשל (אם כבר הזכרת את הלך הרוח בחו"ל) מקובל מאוד.
&nbsp
לגבי החזרת מנות במסעדות, בטיול האחרון בארה"ב ישבנו במסעדה איטלקית, הזמנתי פסטה (עם בשר, כמדומני) והמנה הייתה חריפה להפתעתי (בתפריט לא היה לכך שום רמז). אחרים כנראה היו מגדירים אותה כ"פיקנטית", אבל הסבילות שלי לחריף נמוכה מאוד. הייתי מסוגלת לאכול אותה, אבל זו ההגדרה: מסוגלת. לא הייתי נהנית, אפילו קצת סובלת, כי חריף פשוט לא טעים ולא נעים לי. מקלקל לי את כל חוויית האכילה.
&nbsp
הסברתי למלצרית שזה חריף לי ושאלתי אם אפשר להחליף והיא ענתה מיד "כן, אין בעיה". מהתנהגותה לא נראה שהבקשה שלי מפתיעה/חריגה, זה היה מאוד נון-שלנטי ולא עשו מזה עניין. אומנם זה נכנס תחת ההגדרה ה"מוצדקת" של שוברט, ועדיין, זה ללמדך על הגישה. כשהגישה הצרכנית בארה"ב היא שהלקוח תמיד צודק וצריך להוציא אותו מרוצה גם אם פירוש הדבר לספוג החזרות, אין שום סיבה שזה ייעצר דווקא בקמעונאות הרגילה ולא יחול גם על מסעדות.
 

Gרר

New member
זה כל כך ברור, שאפילו לא חשבתי לציין את זה

אני גם מקווה שברור לך שבמקום שבו 99% מהאנשים בכלל לא מעלים על דעתם את האופציה להחזיר מנה מספר ההחזרות יהיה קטן לעומת מקום שבו 99% מהאנשים שאני מדבר איתם לא מבינים בכלל מה הבעיה בלהחזיר מנה.
 

Gרר

New member
אני רק מקווה שלא תשאלי אותי מאיפה אני לוקח את המספר 99%

הגזמה ספרותית של מי ששוב, בפעם החמישית ב-24 השעות האחרונות, כותב שאין בידיו את המספרים המדוייקים והוא לא מתכוון לשחק בלנסות להעריך משהו שאין לו את הכלים להעריך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא חושבת שיש מקום כזה, אבל ברור שנורמות הן מקומיות

באופן דומה יש מדינות שבהן טיפים ביד רחבה הן "חובה" (בארה"ב 15% עד 25%) ויש מדינות שבהן הם עלבון. אני רק לא מבינה איך זה סותר את דבריי או מחזק את הנקודה שלך ובעיקר לא ברור לי איך השוואה למדינות עם נורמות שונות לגמרי רלוונטית לענייננו.
 

superman1234

New member
חחחחחחחחחחחח אתה בהחלט צודק.

כבר כמה פעמים אמרתי לחברי בשיחות כאלו ואחרות [פוליטיות, חברתיות, כלכליות , וכולי] שיש לנו ארץ נהדרת אבל עם הרבה אנשים "חרא".....
.

לגבי החזרה של מנות במסעדה.....

אשתי , שהיא אנינת טעם יותר ממני, כאשר המנה שהזמינה לא טעימה לחיכה , והיו מקרים כאלו, היא פשוט מזיזה הצידה. היו מקרים שהמלצר/ית שאלו לסיבה והם ביוזמתם הציעו לה מנה חילופית.
 

החתולית

New member
וזו אחת הסיבות בגינה אנשים מחזירים מנות

אם מנה הוזמנה לא על-פי המלצת מלצר או מלצרית, אלא היתה בחירה של לקוחה, והמנה אינה טעימה ללקוחה, אין סיבה להחליפה ללא חיוב, גם ביוזמת המסעדה.
&nbsp
פעולה כזו של מסעדה יוצרת רף ציפיות אצל לקוחות. הם מגיעים למסעדה אחרת, מזמינים מנה ומצפים שאם היא לא תהיה טעימה להם, היא תוחלף.
&nbsp
עוד דבר שקורה הוא שיותר ויותר מסעדות ברף הבינוני, לא מוכנות להחליף מנות גם כאשר הן אינן תקינות. כך נוצרים ויכוחים של מלצריות ומלצרים עם לקוחות, על תקינותן של מנות (למשל מידות עשיה של נתחי בשר או ביצים).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל הרבה מסעדות חושבות שיש סיבה: להוציא את הלקוח מרוצה

לפני כמה שנים הזמנתי במסעדה (שלא אנקוב בשמה) מנה שעל הנייר נראתה מושלמת: הכילה המון רכיבים שאני אוהבת. כגודל הציפייה גודל האכזבה: היא פשוט לא הייתה טעימה. אני לא יודעת להסביר איך ומה, כי עקרונית לא היו בה רכיבים שאני לא אוכלת, אבל משהו בשילוב פשוט לא עבד. ההפך מ"סינרגיה". דיסוננס. להערכתי זו מנה שלא הייתה עוברת אודישן ב"משחקי השף".
&nbsp
אין לי מושג אם היא תמיד יוצאת כך (זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שהזמנתי אותה) והטעם שלי פשוט שונה משל השף, או שמשהו השתבש ואף אחד לא טעם, אבל לא היה טעים. לא אמרתי כלום, אבל כשהמלצרית ראתה שאני משחקת עם האוכל במקום לאכול, היא שאלה, והסברתי, והיא הציעה להחליף. לי אישית לא היה נעים כי זו הייתה הבחירה שלי, אבל זו הגישה השירותית של המסעדה, לא להשאיר את הלקוחות רעבים ומתוסכלים ולגרום להם לצאת מאוכזבים.
&nbsp
זו גישה שירותית לגיטימית שקיימת לא רק במסעדות, כאמור. זה יכול להיות ההבדל בין לקוח חוזר (במקרה שלי זה עבד) לבין לקוח מבואס שיימנע בעתיד מלחזור למסעדה ואולי גם ישתף בכך אחרים. בדיוק כמו הביקורות של גולשים שכותבים כאן "לא היה טעים, לא נחזור". אם מדובר בבעיה נקודתית, החלפת המנה מאפשרת למסעדה הזדמנות שנייה. יש כאלה שמוותרים עליה וזו זכותם, אבל יש כאלה שמוכנים להיאבק על הלקוח וגם זו זכותם, והיא לא פחות הגיונית או לגיטימית.
 

dfl

New member
לפי ההגיון הזה...

הסולידריות בין המסעדות מחייבת גם לא להוריד מחירים, לא להציע טעימות, לא לפנק לקוחות חוזרים וכיו"ב. זה הרי יוצר ציפיות שאחר כך "דופקות" מקומות אחרים.
בקיצור, טיעון לא רציני
&nbsp
ובנושא הדיון - אין טעם לנסות לגזור גזירה שווה בין אוכל לבין רוב תחומי המסחר והשירותים. הרבה מנהגים סביב אוכל לא קיימים בתחומים אחרים. גם היצריות סביב התחום הזה עולה בסדרי גודל על מה שפוגשים כמעט בכל סוג אחר של מסחר. זה תחום ייחודי ולכן החזרת מנה במסעדה לא שקולה לבקשת סוללה נוספת לטלפון, או תיקון חינם לנעל, או כמעט כל פיצוי אחר על אי שביעות רצון.
&nbsp
מעבר לזה שתחום האוכל מיוחד -ובטח לא צריך להסביר למה בפורום הזה - אין טעם לדעתי בנסיון להגדיר פורמלית מתי לגיטימי להחזיר מנה. זה נוהג חברתי שיכול להשתנות כמעט בן לילה לכל כיוון. יש בוודאי מקרים קיצוניים שקל לשפוט, אבל כמו שכתבה טריליאן, אנשים חסרי בושה יש בכל מקום. רוב הסועדים מפעילים שיקול דעת שכפוף לרוח הזמן והמקום, ואלה משתנות, למרבה ההפתעה, עם הזמן ועם המקום...
 

גברת ע

New member
לגבי הדוגמאות שנתת אני מסכימה, אבל

מה קורה במצב שהמנה באמת לא טעימה, כי יש תבלין מסויים שאני לא אוהבת ולא הייתה לי דרך לדעת שיהיה?
או מנה שאני מכירה ואוהבת אבל יצאה הפעם לא טעימה ברמה שאני לא יכולה לאכול? גם אז פשוט להשאיר אותה לידי בלי לגעת בה?
&nbsp
 

Gרר

New member
דוגמאות טובות

תבלין שבדרך כלל לא נהוג להוסיף למנה שלא היה לך דעת לדעת את זה, מאמין שאם תסבירי את זה בצורה נעימה למסעדה (רצוי גם עם התנצלות שלא ידעת ולא חשבת שיוסיפו) - רוב המסעדות בארץ יעשו את המאמץ כן להוציא אותך משם עם חיוך.

מנה שהוגשה באופן שונה מאיך שהמסעדה עצמה מכינה אותה מבלי שדאגו שזה יהיה מספיק ברור ששינו את המנה - דפינטלי ראוי להחזר. מנה שבדרך כלל נוהגים להגיש בצורה מסויימת והמסעדה מתפרעת קצת עם אופן ההכנה של המנה לכיוון אחר לגמרי - גם כן דפינטלי ראוי להחזר אם לא דאוג להגיד לך ש"אצלנו מגישים את המנה ככה וככה". את לא אמורה להתחיל לנחש.

מנה שאת רגילה לגירסה מסויימת והמנה מגישה גירסה מקובלת אחרת... לא הייתי מחייב מסעדה להחליף אבל בדרך כלל זה נופל על אותו קטגוריה של תבלין שלא היה לך מושג שייכנס למנה. אם תבקשי יפה, ולא בצורה תובענית, מאמין שבארץ רוב המסעדות ילכו לקראתך.
 

החתולית

New member
דוגמאות מצויינות, ובשני המקרים הייתי מחזירה מנה

הראשונה מתייחסת בדיוק ל"מרכיבים שאינם מופיעים בתפריט או בתיאור המנה בעל-פה". במקרה כזה לגיטימי לגמרי להחזיר מנה.
&nbsp
המקרה השני, גם הוא לגיטימי, ומתאר מנה שהוכנה בצורה לא תקינה או רגילה. הרי את מכירה את המנה, ויודעת שהפעם משהו בה לא תקין.
&nbsp
"לא טעים לי" מתייחס למנות שאנשים מזמינים כשהם מודעים למרכיבי המנה, למרות שחלקם לא מוכרים להם או לא חביבים עליהם.
&nbsp
כשאישה מזמינה מנה המבושלת ומוגשת במרק יוגורט, ונזכרת אחרי שהיא טעמה ממנה, שהיא בעצם לא אוהבת יוגורט, אין סיבה שהמסעדה תסכים להחליף לה את המנה ללא חיוב.
&nbsp
דרך אגב, הכללים הללו נהוגים בחו"ל. שפים ומסעדנים זרים שנפגשתי איתם, היו המומים מהסיבות בגינן מחזירים מנות בישראל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

גברת ע

New member
חלק מה'נוהג' הזה הוא גם באשמת המסעדות

אתמול הייתי בארוחת ערב, אחת הטעימות שהייתי לאחרונה (פוסט נפרד עם פירוט בהמשך :- ) ), אחת המנות למרות שידעתי מה המרכיבים שלה ועל פניו נשמעה מאוד טעימה, לא זרמה לי, שילוב הדברים ביחד לא הסתדר לי.
כשדיברנו עם המלצרית, לא ספציפית על המנה הזו אלא בכללי, היא ראתה שחלק מהמנה הזו השארתי ושאלה אותנו , אמרתי לה שלי המנה פחות זרמה (חברה שלי שהייתה איתי אהבה ), המלצרית ישר התנצלה ושאלה אם אנחנו רוצות שהיא תוריד את המנה מהחשבון ותביא לנו מנה אחרת להחליף ושהיא מתנצלת שזה לא היה טעים וכו וכו וכו, אמרנו לה שממש אין צורך להחליף או להוריד מהחשבון, א. כי חברה שלי אהבה את ה מנה, ב. סיימנו כמעט את הכל מלבד כמה חתיכות שהשארתי , ג. כי קורה שפחות טעים, ידענו מה יש והזמנו את זה.
הלהחזיר מנה או להחליף או לקבל זיכוי בחשבון בכלל לא עבר לנו בראש עד שהמלצרית לא ציינה את זה וחבל כי כמו שכתבתם לא על כל דבר צריך להחליף מנה.
 

Gרר

New member
בדיוק נתקלתי בדיווח של שגיא כהן עליה

כשהעלתי למנוע החיפוש. קבל
 
למעלה