החיפוש הייחודי של Gרר

John the Savage

New member
חופשה בתל-אביב: סוזאנה ובוקאצ'ו

אחרי שבוע וחצי אצל ההורים, החלטנו שאנחנו רוצים קצת להרגיש כמו תיירים. ומכיוון שביטלנו את התוכניות לנסיעה לאילת בשל החום, החלטנו במקום זה לקחת לילה במלון בתל-אביב (דן פנורמה).

לאחר שהגענו למלון והתמקמנו בחדר, יצאנו לנווה צדק (מרחק של כמה דקות הליכה מהמלון) לארוחת צהריים, והגענו לסוזאנה. האווירה והעיצוב של המרפסת מאד נחמדים, והתפריט נראה לנו גם מעניין. אני הזמנתי למנה ראשונה כרובית מטוגנת ולמנה עיקרית שוק אווז עם ירקות שורש. הכרובית המטוגנת היתה קצת שמנונית מידי לטעמי, אבל שוק האווז (שהיה למעשה קונפי אווז) היה מנה מוצלחת למדי. אישתי הזמינה פילו במילוי כבד ובצל ברוטב אגסים. אני אישית לא חובב כבד, אבל אישתי טענה שהיה לה מאד טעים.

לארוחת ערב, לאחר שבדקתי איזה מסעדות טובות יש במרחק הליכה מהמלון (לא בא לי להוציא את הרכב מהחניה), החלטתי לנסות את מזלי עם משייה. תיארתי לעצמי שהסיכוי שיהיה לנו מקום מבלי להזמין מראש די נמוך, ואכן לא היה. אבל הלכנו בכל זאת לאזור וניסינו את מזלינו. מכיוון שאכן לא היה להם מקום, בדקנו מקומות סמוכים והגענו למסעדה איטלקית בשם בוקאצ'ו, שנראה שקיבלה ביקורות די טובות.

הדבר הראשון ששמים לב כשנכנסים למסעדה זה שהתפריט שלהם על טאבלטים. לא נתקלתי עדיין בהרבה מסעדות שעושות את זה, ואני עדיין לא בטוח מה אני מרגיש לגבי זה במסעדות fine dining, אבל זה לא העיקר אלא האוכל. ולגבי האוכל אני יכול לומר שאולי זו לא משייה, אבל עדיין זו היתה אחת הארוחות המוצלחות בטיול.

למנה ראשונה הזמנו "מאפה גבינות צאן" שהגיע עם סלט קטן בצד. מנה פשוטה אבל טעימה. למנה עיקרית החלטנו להתחלק במנה אחת של פסטה ומנה אחת של בשר. לפסטה, הזמנו את הקרבונרה (אחרי שזו היתה המנה היותר מוצלחת במסעדה האיטלקית הקודמת בה היינו), שהגיעה עם טוויסט קטן בדמות ביצת שלו שנחה על הפסטה ועירבבנו אותה פנימה. ללא ספק זו היתה מנת הפסטה המוצלחת ביותר בטיול, הרבה יותר טובה מזו של ג'ויה. למנת הבשר, התלבטנו בין מספר מנות של פילה עגל בתפריט. כמעט הלכנו על פילה העגל ברוטב שוקולד שנשמע מאד מסקרן, אבל בסוף השתפנו והזמנו במקום את הספיישל של פילה עגל עם גבינה כחולה שהוגש עם פירה תפו"א בצד. הפילה הוכן רייר לבקשתנו, והיה רך וטעים והשתלב טוב עם הגבינה הכחולה. ולקינוח חלקנו עוגת טירמיסו.
 
בוקאצ'ו זו תופעה במסעדנות בתל אביב. המסעדה קיימת כ-30

שנה, בלי יחצ"נות, ובשקט בשקט, מתחת לרדאר של ה"פודיז", זוכה תמיד לביקורות טובות...
תודה לך על כל הביקורת שטרחת להעלות.
 

החתולית

New member
בוקאצ'ו מסעדה מצויינת

אכלתי בה כמה פעמים עם חבר איטלקי. את צודקת, איכשהו היא נפלה אל מתחת לרדאר.
&nbsp
&nbsp
 

John the Savage

New member
שרונה מארקט: זה סושי וטייגר לילי

בשרונה מארקט היינו פעמיים במהלך הטיול. זה הביקור הראשון בו יצא לנו להיות שם, וכחובבי אוכל וכתיירים בארצינו, זה בהחלט היה ביקור מהנה. גם בגלל העיצוב וגם בגלל כל המגוון של החנויות.

לארוחת צהריים בביקור הראשון, החלטנו שבא לנו סושי והזמנו ארוחת מאקי זוגי מ"זה סושי". הסושי היה די פשוט בלי שום דבר מתחכם, והכיל גם לא מעט "פילרים" (שיטאקי מאקי, טמאגו מאקי וכו'), אבל מכיוון שהיה שם כמות מכובדת למדי של סושי, וגם בתור שני מבוגרים ופעוטה לא הצלחנו לסיים את כל הכמות בפעם אחת, אין לי תלונות. סך הכל איכות הדג (בעיקר סלמון) היתה לא רעה, ולסיכום סושי סביר במחיר סביר.

בביקור השני הגענו עם ההורים שלי ואחותי ובן זוגה. התוכנית המקורית שלי היתה שכל אחד יקח אוכל מאיזה דוכן שירצה ונשב לאכול ביחד. אלא שלמרות שהגענו אחרי שעות השיא (לקראת שתיים בצהריים), לא הצלחנו למצוא שולחנות פנויים לכולנו. מתוך המספר המועט של שולחנות במתחם, רובם היו תפוסים. החלטנו לשנות את התוכניות וללכת למסעדה היחידה בתוך המתחם עם הגשה לשולחנות: טייגר לילי. בדיעבד, זו היתה טעות.

בשביל להיות הוגן למסעדה, כדאי לציין שחלק גדול מהבעיה לא היתה במסעדה אלא בסועדים. גם אמא שלי וגם במידה מסויימת אחותי יכולים להיות לא קלים במסעדה. וכשאני אומר לא קלים אני מתכוון במקרה הזה לשעה של משא ומתן עם המלצרים שהלכו הלוך ושוב אל המטבח בשביל לברר מה אפשרי שיענה על הדרישות. אחותי נמנעת לאכול חריף וכמעט כל המנות שם מוגדרות חריפות. והשתיים שלא לא ממש היו לטעמה. ואמא שלי נמנעת מפחמימות כולל סוכר ברוטב. יש מסעדות בהן קל יותר למצוא מנות שמתאימות להעדפות של כל אחד, אבל לא שם. לאחר דין ודברים ארוך עם המלצרים והמטבח, שתיהן הזמינו דג דניס עם הרוטב בצד, בליווי אזהרה של המלצרית שבלי הרוטב זה יהיה סתם דג ולא "משהו מיוחד".

עד כאן, אני לא יודע אם ניתן לבוא בטענות למסעדה, אבל הבעיה היא שגם המנה שלי היתה לא מוצלחת בעיני. הזמנתי ספייריבס חזיר ברוטב תמרינדי ורוטב דגים. אכלתי כבר בהרבה מקומות ספייריבס לבן, וגם הכנתי בעצמי בבית. בדרך כלל מכינים את הצלעות בבישול ארוך שהופך את הבשר לבשר רך ש"נופל מהעצם". במקרה הזה הצלעות נצרבו כניראה זמן קצר על הגריל והבשר היה קשה ולעיס. ובנוסף, הטעמים של הרוטב השתלטו מידי וקשה היה לטעום את הבשר. לא יודע אם זו שיטת הכנה מקובלת בתאילנד לצלעות, אבל לי זה לא היה טעים. הרוטב דווקא לא היה חריף במיוחד לטעמי, למרות שסומן בשני פלפלים, אבל המתקתקות והחמיצות של הרוטב הסמיך והדביק השתלטו על הטעם במידה שמזכירה לי את הנטיה של מקומות מסויימים להטביע את כל המנות ברוטב צ'ילי תאילנדי מתוק.
 

החתולית

New member
אוכל תאילנדי הוא בעייתי לא.נשים שלא אוכלות חריף

ההיצע בדרך כלל קטן מאד. ספייריבס קשים, הם ביג נו-נו.
 

John the Savage

New member
זכרון יעקב: קוצ'ינה

ביום האחרון של הביקור נסענו להסתובב קצת בדרך היין בזכרון. האזור של דרך היין מאד השתנה מאז שגרתי בארץ, בעיקר מבחינת המסעדות. בזמנו זכור לי שהיו כמה מסעדות לא רעות באזור, אבל רובן או שלא שרדו או שהחליפו בעלים ושינו לחלוטין את האופי, ובעיקר נהיו כשרות. לא שכשר זה רע בהכרח, אבל זה מעיד על השינוי באופי המקום.

בסופו של דבר הגענו למסעדה בשם קוצ'ינה, אחת המסעדות הותיקות שעדיין נותרו שם. בצירוף מקרים, זו היתה המסעדה האיטלקית השלישית בביקור בארץ. לא שאנחנו כאלו חובבים מושבעים של אוכל איטלקי דווקא, אבל ככה יצא. קודם כל, השירות היה מצויין. לגבי האוכל, אני הזמנתי רדיאטורי עם נתחוני פילה, ואישתי הזמינה פפרדלה קרבונרה. שוב מוטיב חוזר, אבל המנה הזו הגיעה עם טוויסט של נתחוני חזה אווז מעושן במקום בייקון או פנצ'טה. בשתי המנות הפסטה בושלה אל דנטה והיתה באיכות טובה כמו שאר הרכיבים, אבל בשתיהן גם היה חסר קצת תיבול לטעמנו, ודרשו תוספת של כמות מכובדת של מלח, פלפל ופרמזן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ישבנו בה בשישי בצוהריים לפני כמה שנים, לא נהנינו מכלום

אבל זו הייתה אווירה שונה, אכלנו מנות שונות וכנראה הגענו גם עם ציפיות שונות... הביקור היחיד שלנו לא השאיר בנו כל רצון לחזור, אבל טוב שיש מי שאוהבים ונהנים.
 

Maldini Girl

New member
לזוני יש נוף מעניין

למדרחוב נחלת שבעה עם המטריות בקיץ:) זה נחמד.
חוצמזה יש את לבן בסינימטק.
 

oreldi

New member
370 לשני המבורגרים, כבד וקרפציו??

מה היו המחירים של כל אחד?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה מחיר כולל טיפ... ויש כאן בפורום גולשים נדיבים מאוד


 
המבורגר מבשר ואגיו - אולי זו הסיבה למחיר היקר.

אמרתי כבר פעם שחבל לשלם מחיר של ואגיו על המבורגר...
 

foofoo77

New member
דווקא בניתי על לב ואגיו

אבל לא היה ולא התחשק לי סטייק בצהרי היום.
אכן ה VFM קצת גבוה וציפיתי ליותר.
&nbsp
 

foofoo77

New member
אם אני זוכרת נכון

ההמבורגרים היו 89 ש"ח כל אחד.
הקרפצ'יו 58 ש"ח
והכבד היה גם כן סביב ה 58 ש"ח (לא מצליחה להזכר במחיר המלא).
עם שתי כוסות מיץ זה המחיר שיצא כולל טיפ.
 

big ass blue

New member
הייתי מקצר את הביקורת קצת

לכך שתהיה יותר עיניינית.

בסך הכל, הכתיבה טובה, עושה חשק להגיע בגלל האוכל ולא בגלל שאר הדברים.
כן, היה אפשר להוסיף קצת יותר תיאורים על האוכל. לקצר משמעותית את הפתיחה, ואת הסיומת, ולהעיף כמה משפטים בין לבין. התיאורים של המנות והמחיר זה דבר מצויין.

בסך הכל, עושה חשק לבקר במסעדה.
 

oreldi

New member
הייתי שותק אם אין לך מה לתרום לדיון חוץ מלהעביר ביקורת על

הכותב.
-סייג לחוכמה שתיקה
-השתיקה יפה לחכמים
-עדיף שתשתוק ויחשבו שאתה טיפש מאשר תפתח את הפה ותוכיח לכולם שהם צודקים
-מוטב לשתוק מאשר לדבר כדי לא לומר דבר

כמה משפטים שכדאי לך לאמץ
 

big ass blue

New member
אני חושב שתרמתי קצת, אבל כולם רשאים לראות את זה

בכמה דרכים שונים.

בסופו של דבר, לא הייתי רע. ראיתי שהביקורת מאוד שונה משאר הכותבים כאן, ולכן ראיתי שכנראה שמאוד חשובה לו הכתיבה, וברמה המקצועית, יש כאן הרבה עניין, בהחלט ניתן לראות ביקורות שלו בעתיד, ואם כבר רואים, אז אני לא מתפלא.
זו ביקורת שהיא המלצה בלבד. אז אין טעם לקחת אותה ברמה המקצועית, כי גם אם אני כן מבין, זה לא רלוונטי. לא הראיתי שאני כן.
 

החתולית

New member
מציעה לך לקרוא את תקנון הפורום

בפורום שלנו לא מבקרים את הכתיבה, ומתייחסים רק לגופם של דברים.
 
למעלה