החיפוש הייחודי של Gרר

Gרר

New member
בדיווח של בוב יש תמונות

ורוב המנות שם (למעט מנה אחת) נראות בגודל סביר (בהנחה שגודל צלחת שם הוא גודל ממוצע... מניח שהצלחות שלהם לא בקוטר של 10 ס"מ
).

אולי חלו שינויים. אולי היתה לו הצלחה בבחירת המנות. אבל הסתכלתי שוב היום ובצילומים שלו הכל נראה סביר.. גם אותי ההבדל העצום בדיווחים השאיר עם סימן שאלה די גדול.
 

big ass blue

New member
מכירה את הרשת?

אם לא? אז תכירי.

האוכל האיטלקי בארץ ישראל הולך מצויין, כך שאני לא מתפלא.
 

big ass blue

New member
אוקיי. באיזה סניף יצא לך להיות?

הסניף בניו יורק, בליברטי, פשוט אגדה. הרגשתי כאילו אני בסרט.
 

25306yosef

New member
אם הסניף הישראלי יהיה כשר אז הוא לא יהיה איכותי כמו בחו"ל.

איכות וכשרות לא הולכים ביחד.

אם הסניף הישראלי יהיה כשר אז סביר להניח שהאיכות שלו תהיה ירודה ביותר.

עד היום אני זוכר שהייתי במלון המלך דוד בירושלים ורק ניסיתי לטעום גלידה (חלבית כמובן), הרגשתי את הצריבה בפה ונאלצתי לירוק אותה. היתה זו גלידה תעשייתית עם מרגרינה. הגלידה הזו מגעילה ודוחה ביותר ולדעתי זה רק בגלל הכשרות.
 

25306yosef

New member
בכשרות יכולה להיות איכות רק אם המחירים יהיו גבוהים מאוד.

אם המחירים יהיו גבוהים מעט אנשים יגיעו ולכן אם רוצים הרבה לקוחות צריך להוריד את המחיר ולמעשה להתפשר על איכות חומרי הגלם ולהעדיף חומרי גלם זולים מאיכות ירודה.

חומרי גלם איכותיים הם יקרים יותר וגם הכשרות עצמה עולה הרבה מאוד כסף ולכן רבים נאלצים להתפשר במטרה להרוויח.
 
זה עדיין פחות איכותי

פחות מבחר. לא רק בגלל שכנראה מוצרי הבשר יוצאו מהמשוואה, אלא גם כי בגלל חלב נוכרי וכו' אולי לא כל המוצרים החלביים יקבלו אישור, או שיצטרכו לייצר במיוחד, כך שגם בזה יהיה פחות מבחר. לפעמים המשגיח מחייב קניית חומרי גלם ממקומות ספציפיים על אף שהם פחות טובים, עשבי התיבול הרבה יותר מרוססים, הבשר מומלח... תעודת כשרות מורידה איכות ומגוון ברוב המקרים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בישראל יש דרגות שונות של כשרות, או ליתר דיוק אי-כשרות

כשלא מדובר בצורך דתי להחזיק תעודת כשרות אלא רק ברמה העקרונית לא להיות בלתי-כשר, לא פעם די בכך שהמקום לא מגיש חזיר/פירות ים וכיו"ב או אפילו לא מגיש בשר וחלב יחד. לפעמים אין לו תעודת כשרות רק כי הוא פתוח בשבת ולפעמים גם זה לא, ועדיין אין, כי... אין (לא לכולם יש כוח לרבנות). לדוגמה, סניף "ארומה" בקניון חיפה (ששייך לעזריאלי, אגב) לא פתוח בשבת ולמיטב ידיעתי הוא חלבי* (כמו כל סניפי הרשת) ואף על פי כן אינו מחזיק בתעודת כשרות.
&nbsp
* אולי רק כמעט חלבי. יש סיכוי שיש להם איזשהו כריך עם בשר, אבל למיטב ידיעתי הם לא מערבבים (וזה עדיין קצת מוזר, כי זה לא ממש המקום שמגיעים אליו לאכול בשר, ואין להם כל קושי להסתדר עם תפריט חלבי ב-100%).
 
דיברתי על כשר תעודה

הרי כל אדם ממציא מה כשר לעצמו - יש כאלו שכל עוד אין חזיר ופירות ים זה בסדר (וחלקם כשהם בחו"ל הם לא ישאלו יותר מדי לעומק כדי לא להרוס את חוויית האוכל שמי יודע איזה רוטב צדפות או שומן חזיר שמו בו...), יש כאלו שמבחינתם ההחמרה היא אפילו על "בישול נוכרי" (כלומר, גם אם האוכל טבעוני לגמרי אסור שהטבח יהיה לא יהודי).
"לא בשר וחלב" ללא תעודה הרי יכול להיות גם מסעדה טבעונית/צמחונית או גלידריה, שהיא פשוט כזו, ללא מאמץ להתחבב על הציבור הדתי או למשוך אותו. כשיש תעודה, אז כן, יש פשרות, ולטעמי הן כוללות ירידה מסוימת באיכות וכן העלאת העלות של התפעול למסעדה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבנתי, אבל דובר בשרשור על כך דרישת כשרות מטעם הקניון

ולמיטב ידיעתי אין אף קניון רגיל בעיר חילונית שדורש מכל עסקיו להיות כשרים עם תעודת כשרות. לכל היותר הוא ידרוש מהם לא להיות בלתי-כשרים, ולכן התייחסתי לכך.
 
אוקיי

משום מה זה שרשר את תגובתך על הכשרות להודעה שלי, אז לא הבנתי שבכלל דיברת על נושא הקניונים שהופיע בהמשך השרשור, הרבה יותר למטה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא משום מה; הגבתי לדברייך בהקשר הכשרות שעלה בדיון


 

החתולית

New member
הקניונים של עזריאלי הם קניונים שומרי שבת

ויש בהם רק בתי אוכל כשרים. מכאן, פשוט להסיק, שאם ייפתח סניף של EATALY במבנה של עזריאלי, הוא יהיה כשר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קניון איילון שייך לעזריאלי* והוא ממש לא שומר שבת

יש בו "יס פלנט" שפתוח בסופ"שים ובחגים, וכך גם מתחם האוכל הסמוך הצמוד אליו. יש בקניון שני סניפים של מקדונלדס (הסניף הראשון בישראל במתחם המזון המקורי, וסניף נוסף שנפתח צמוד לקולנוע) ושניהם לא כשרים, לא רק בגלל שעות הפתיחה – מגישים בהם צ'יזבורגר (וגלידות חלביות) כמו ברוב סניפי הרשת (למעט הכשרים, כמובן). שאר החנויות סגורות בשבת (כמקובל ברוב הקניונים) למעט סניף סופרפארם שפתוח בשישי בערב (עד מאוחר) וגם במהלך כל השבת (מהבוקר עד הלילה).

_____________
* למעשה הוא היה מרכז הקניון הראשון בישראל שנקרא "קניון", מילה שחידש דוד עזריאלי.
 

החתולית

New member
בהנהלת קנין עזריאלי בתל-אביב אמרו לי שהם שומרי שבת

היות שכל המקומות בו כשרים, הסקתי בטעות שכל קניוני עזריאלי שומרי שבת וכשרות, וכבר כתבתי שאני שמחה שאני טועה.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רובם, לא בטוחה שכולם. סניף מקדונלדס שם לא כשר עם תעודה

לפחות לפי אתר מקדונלדס (שבו מצוינים מפורשות כל הסניפים הכשרים). הוא אומנם לא פתוח בשבת כי כיום הקניון סגור בשבתות (בעבר היה פתוח כשפעל בו בית הקולנוע) אבל ייתכן שמגישים בו צ'יזבורגר או לכל הפחות גלידה חלבית (זה המצב הרגיל בכל סניפי הרשת הלא-כשרים).
&nbsp
באשר למסעדות אחרות בקניון, לא אכלתי בו שנים, לא יודעת אם לכולן כולן יש תעודת כשרות. במקרים רבים אם העסק בלאו הכי לא מגיש מזון לא כשר והוא בלאו הכי סגור בשבת כבר שווה לו להחזיק גם תעודה ולהרוויח את הקהל הדתי; אבל זה לא תמיד המצב. כמובן, אם המסעדה לא בלתי-כשרה אך לא מחזיקה תעודת כשרות, אין לה משגיח ולכן דקויות כמו "חלב נוכרי" וכיו"ב יורדות מהפרק.
 
למעלה