החיפוש הייחודי של Gרר

trilliane

Well-known member
מנהל
מסעדה מצוינת, אנחנו אוכלים בה כבר שנים רבות באהבה רבה

גם אם לפעמים הם לא חפים מבעיות, מניסיוננו הם תמיד לוקחים עליהן אחריות ויש עם מי לדבר. אני יודעת שהם משתדלים להתגמש ולהתחשב בצמחונים, טבעונים, דגנתיים (צליאק) וכו', אפילו בארוחות טעימות עם תפריט מובנה, ואם יש דרישות מיוחדות עדיף לבדוק ולתאם איתם מראש. צריך לקחת בחשבון שתחליפים לא בהכרח "ידברו עם המנה" כי הם לא תוכננו ונועדו לה מלכתחילה... אבל בעיניי זה עדיף על מסעדות שלא מוכנות להתגמש ואין עם מי לדבר.
&nbsp
ואגב, מראש, גם לדעתי חבל שלא התרעת בפניהם על הטעות כשחשדת בה. ברור שזו אחריות שלהם, אבל אם הם לא מודעים לה ואתה כן, למה להיכנס לפנקסנות "זו לא העבודה שלי"? הרי זה כן (גם) האינטרס שלך. נראה לי קצת "ראש קטן" להגיע ולהניח שהם כבר "ישברו ת'ראש" במקום להקדים רפואה למכה ופשוט להתקשר לוודא. לא עדיף להיות חכם ולא רק צודק?
&nbsp
אני תוהה אם חוסר הדיוק שציינת נובע מתפריט חדש, כי אף אחת מהמנות שהזכרת לא מוכרת לי. ישבנו שם לאחרונה בחודש שעבר, כולנו נהנינו מאוד, אבל הזמנו מנות אחרות. את הגריסיני שלהם אנחנו מחבבים, מסכימה שהוא לא מרגש, אבל הוא חמוד. אם כבר מחפשים מתאבן שווה, יש להם מרק בצל קרמי מצוין שאפשר להזמין בקטנה בכוס אספרסו (לא תמיד מופיע בתפריט, צריך להכיר...) והוא מנת פתיחה מחממת ונעימה גם בקיץ. כמו כן אני אוהבת מאוד את מנות השרימפס שלהם (אגב, לפני שנה או יותר היה ריזוטו שרימפס מהמם), וגם הבקר בד"כ טוב מאוד. אין לי מושג לגבי מלח/פלפל, מעולם לא נזקקנו להם... המנות בד"כ מדויקות ולא זקוקות לתיבול נוסף.
&nbsp
באשר למקום הפיזי, יש לו יתרונות ויש חסרונות. בקורות בולטות לא נתקלנו שם, בכיסא רעוע/מתנדנד כן... אולי באמת נדרשת קצת יותר תחזוקה. המסעדה אכן לא עומדת בכללי הנגישות וזה חבל מאוד, אבל זה המצב נכון לעכשיו
. רק חשוב לי לחדד: גרם מדרגות אינו "0 גישה לנכים", כי לא כל נכות = כיסא גלגלים (למעשה רוב הנכים, למיטב ידיעתי). אין ספק שחשוב להנגיש לכולם, אבל חשוב גם לזכור ולספור נכים עם נכויות פחות בולטות לעין ובעיקר לא לצאת מנקודת הנחה נפוצה שרק אדם שבכיסא גלגלים הוא "נכה ממש".
&nbsp
יש לי חבר טוב נכה כבר הרבה שנים, ברובן לא ראו את הנכות שלו והוא לא רק סבל מכאבים הוא גם סבל זלזול מהסביבה בנכות שלו, כאילו הוא סתם מתפנק. כיום הוא עם קביים אז קשה לפספס ואנשים נחמדים אליו יותר (איזה כיף...
). לצערי אין שם מעלית נסתרת, לשמחתי הוא מסוגל לעלות ולרדת בגרם המדרגות. לא בשמחה או בקלות, לאט ובזהירות, אבל הוא רצה לחגוג איתנו וגם הוא אוהב מאוד את המסעדה וכיום הוא יכול להרשות זאת לעצמו (במקרה שלו הבעיה היא יותר הכמות ולא האיכות, ומכיוון שהוא הצליח לחנות קרוב פחות הפריע לו ללכת לגובה במקום לאורך). אילו זה לא היה אפשרי מבחינתו היינו מוותרים עליה בצער ומחפשים מקום אחר.
 

nadavhacohen

New member
אז אם תחליפים לא מדברים עם המנה...

אל תגישו אותם. בעיניי עדיף לומר "לא ניתן לשנות את המנה" מלהגיש אותה באופן שאינו מכבד אותה. אבל בואי נזכור מה היה כאן: בתפריט היו כתובות תוספות מסוימות, המלצרית אמרה בעל פה שבעצם התוספות הן אחרות, ואז הציעה תוספות שונות שבינן לבין מה שהתקבל לצלחת יש קשר טכני (אפשר להגיד שפטריות וארטישוק מוחמץ זה "ירקות אנטיפסטי") אבל בכל זאת הציפייה היא למשהו אחר.

לגבי סאגת ההזמנה, מבחינתי העניין אמור להסגר כשהתקשרתי ואמרו לי: "שמור". האישור שלי באפליקציה היה האקסטרה מייל ולא התחשק לי לחפש את הטלפון שלהם באחה"צ חם כשאני עם ילדה על הידיים. כן, זו העבודה שלהם לנהל את ההזמנות וכן, שישברו ת'ראש כשאני מגיע אם אני לא מופיע. האינטרס שלי לשבת במסעדה היה מתקיים כך או אחרת כי מן הסתם הצדק היה עמי, אבל אני לא מרגיש "ראש קטן" אם לא בא לי להשקיע בהזמנת מקום במסעדה יותר מההזמנה+אישור שכבר עשיתי.

ובסדר, לא כל נכות היא נכות של כסאות גלגלים, אני האחרון שמזלזל בנכויותיהם של אחרים אבל לא הבנתי מה ההערה שלך באה להוסיף-המסעדה הזאת לא נגישה לכסאות גלגלים, והיא גם תקשה מאד על אנשים עם קביים ועל עיוורים. כשמדברים על קשיי נגישות מדברים על כסאות גלגלים, קביים ועיוורים, לא על חירשים.
 

nadavhacohen

New member
ורק לחדד שוב את הנקודה

אני קורא את התגובה שלך ומבין שהיא נכתבת מתוך אהבה גדולה למסעדה, וזה סבבה. אבל אני אורח בלי סנטימנטים שבא בפעם הראשונה, טועים לי בהזמנה, אשתי כמעט מתרסקת על רצפה עקומה, המנות המוצעות שונות מתיאורן בתפריט, עושים לי איזה טריק מטופש כשאני מבקש מגבונים ומקנחים באספרסו שרוף. אלה שורה של תקלות שאולי מישהו אחר היה לוקח יותר בקלות ואולי מישהו אחר היה לוקח יותר בחומרה, השורה התחתונה שלי היתה שלמרות כל זה יש למסעדה פוטנציאל, יש בה יד טובה במטבח ויש בה כוונות טובות. לא פסלתי אותה לעתיד, אבל הם יצטרכו לשפר את המסביב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כאן אני חולקת עליך. בעיניי עדיפה הגמישות והנכונות של המסעדה

למצוא פתרון לסועד, ולא כולם מרגישים בצרימה שאתה מתאר. בכל מקרה כל זה יכול להיפתר ע"י תקשורת. אם אני מקבלת מנה שלא עונה לתיאור או מאכזבת אותי, אני קוראת למלצרית ומדברת. יש מקומות בינוניים ומטה שבהם אין טעם לדבר ואני פשוט לא אחזור יותר, אבל במסעדת שף אני מצפה ליותר ומניסיוני המסעדות ערוכות לכך, ולא רק שם. "הנמל 24" אינה סתם מסעדה שאני אלך ולא אחזור, זו מסעדה שמכבדת את עצמה, ולכן ציינתי שכשיש בעיות הם מתייחסים אליהן. כנ"ל לגבי כל שאר התלונות, לבקש אחראי משמרת/מנהל ולדבר עליהן, לא להשאיר באוויר ולהתבאס.
&nbsp
לגבי ההזמנה, אין לי מה להוסיף שלא כתבתי. בעיניי אתה מתבצר בגישת "להיות צודק ולא חכם".
&nbsp
ההערה שלי באה להוסיף שגם מקום שאינו עומד בתנאי הנגישות אינו "0 גישה לנכים" כפי שכתבת בנחרצות, ובכך בעצם ביטלת נכים רבים שכן יש להם גישה. לא נוחה או אידאלית, אבל קיימת. כשמדברים על נגישות ועל נכים מדברים על כולם. נגישות אינה רק לכיסאות גלגלים ונכים אינם רק אנשים בכיסאות גלגלים.
 

nadavhacohen

New member
סבבה, אז אני לא חכם

וסבבה, יש נכים שיכולים להכנס למסעדה אבל לא אם יש להם כסאות גלגלים וכן כל מי שיש לו בעיה לטפס גרמי מדרגות צרים ותלולים. אנחנו מאד ברורים ומדויקים עכשיו. חבל שהמסעדה לא כה מדויקת בתיאורי המנות בתפריט שלה, מה שהיה חוסך לי התבאסות ממנה אחת (שברי האגוזים המסוכרים-כאמור גם אלרגן) והנאה מופחתת מאחרת. אבל העיקר שאפשר לנהל איתם דיאלוג ולהיות איתם בתקשורת, זה הרי מה שאני מחפש כשאני בא להתפנק בערב סופ"ש במסעדה.

בקיצור השורה התחתונה ברורה-כדי להיות מסעדת שף/גורמה אמיתית, צריך חוויה כללית מהודקת הרבה יותר ממה שהנמל 24 הציעה בביקור הזה. אני מקווה שמי שמדבר פחות מהפוזיציה (אפילו פוזיציה של "אוהד שרוף") מבין את מה שאני רוצה לומר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הביקורת שלך מוצדקת, השאלה אם היא גם פרודוקטיבית

כי אם אתה מזהה בעיה אבל לא אומר שום דבר, לכל היותר כותב בפורום בדיעבד, זה חבל. אתה לגמרי צודק שאתה רוצה להתפנק, גם אני! ולכן כשאני מזהה בעיה, אני לא משאירה אותה באוויר בתקווה ש"יהיה בסדר" או מתבאסת ביני לבין עצמי, אלא מציפה אותה. נכון שלפעמים ביקור במסעדה מושלם בלי שננקוף אצבע, וזה האידאל; עם זאת, העולם אינו מושלם, ומעבר לציון למסעדה, זו החוויה שלי, האינטרס הראשון במעלה מבחינתי הוא שהיא תהיה מוצלחת. אם הם פישלו אני יכולה "להעניש" אותם בביקורת לא מפרגנת או להחרים אותם בעתיד, אבל אני יכולה גם לנסות לעשות משהו כאן ועכשיו להתריע, לדבר, לבקש... להעביר משוב בזמן אמת ולעזור להם להוציא אותי מרוצה. כי זה מה שאני רוצה בשורה התחתונה – לצאת מרוצה.
 

החתולית

New member
אמא שלי לא היתה מצליחה להגיע למסעדה

והיא אינה בכסא גלגלים, גם השכן שלי שעבר אירוע מוחי לא היה מצליח לטפס את גרמי המדרגות בנמל 24.
&nbsp
כמו שכתבת, נגישות במקרה הזא, אינה רק עניין למתניידים בכסאות גלגלים, אלא למתקשים בהליכה בכלל. רוב המתקשים בהליכה, מתקשים עוד יותר בעליה ובודאי בירידה במדרגות.
&nbsp
אשר לגמישות במנות. כן, אני מעדיפה מסעדה שהשף שלה גמיש ומסוגל להתאים מנות לצרכים תזונתיים שונים. יחד עם זאת, הגמישות לא אמורה לפגוע במנה.
כשאומרים ללקוח שיקבל אנטיפסטי והוא מקבל ירקות מוחמצים, זו התנהלות לא מקצועית ולא נכונה, והתנהלות שפוגעת במנה המוגשת.
אילו היו אומרים לנדב שזו תהיה התוספת, היו מאפשרים לו לסרב לה, אולי להחליט שהוא רוצה את החלבון ללא תוספת או לבקש תוספת אחרת.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ברור לחלוטין שחוסר הנגישות מונע מחלק מהאוכלוסייה גישה למסעדה

וזו בעיה של המסעדה; הנקודה שלי הייתה הפוכה, והיא שזה לא מונע מכולם, ובאה למחות על ההתייחסות הנפוצה באוכלוסייה שנכה = כיסא גלגלים. זה הכול. למרבה הצער יש אכן אוכלוסייה שהמסעדה מדירה, למרבה השמחה יש גם נכים שכן יכולים להגיע אליה למרות זאת. זו גישה בעייתית, ועדיין לא "0 גישה".
&nbsp
גם לגבי הערתך השנייה, שימי לב שדיברנו על דברים שונים. נדב כתב שהתוספת לא התחברה למנה, ועל כך הערתי שתוספת חלופית לא תמיד מתחברת למנה, ועדיין בעיניי היא עדיפה על מסעדה שלא מוכנה להתגמש. את מעירה על הפער בין התיאור לתוצאה בפועל (שלא התייחסתי אליו ישירות) ולרגע לא טענתי שהביקורת שלו לא מוצדקת, אלא רק שבמקרה כזה לדעתי עדיף להעיר מייד ובמקום.
 

החתולית

New member
אני מעירה על תוספת שלא מתאימה למנה

המרכיבים צריכים להתאחד לכדי מנה אחת שהמרקמים והטעמים בה משתלבים. מה שנדב תיאר היא מנה שבה המרכיבים לא השתלבו.
&nbsp
במסעדת שף, הציפיה ההגיונית של לקוחות היא, שגם התחליפים שמוצעים יהיו כאלה שיתגבשו לכדי מנה שלמה.
&nbsp
בנוסף לזה המנות לא תאמו את התפריט או את תיאור המנות על-ידי המלצרית, וגם אלה דברים שלקוחות לא מצפים שיקרו במסעדת שף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא בדיוק מה שכתבת קודם... בכל מקרה, כבר התייחסתי לכל הנ"ל

 

dani666

New member
הנמל 24 בהחלט לא מה שהיתה, ונראה שיש בה עייפות חומר של ...

... צוות המטבח.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הייתה מתי? מניסיוני זו מעולם לא הייתה מסעדה מושלמת

לאורך השנים תמיד היו גם מקרים של מנות פחות מוצלחות או של שירות לוקה בחסר. אבל לא משהו מהותי שגרם לי לפסול את המסעדה, בפרט כשהנקודות החיוביות גברו על השליליות, ותמיד התייחסו ברצינות ובאחריות לכל משוב ויצאנו מרוצים. אומנם היו החלפות ידיים בשנה האחרונה (לא יודעת אם חלקית או באופן מלא) אבל כשהיינו בחודש שעבר לא חשנו במשהו שונה. היה נעים, היה טעים, כולם יצאו שבעים ומרוצים (לא רק החברים שכבר מכירים, גם אנשים חדשים שסעדו שם לראשונה). אני מבחינתי נהניתי מכל ביס ורק מחכה להזדמנות לשחזר את הארוחה...
 

dani666

New member
מעלית אני חושב שיש לה אם צריך, מאחור (צד הנמל). ...

... מניח שצריך תיאום מראש כדי לדעת איך להגיע אליה. וייתכן שפשוט זכרוני בוגד בי.
 
הזכרון שלך טוב. יש שם מעלית ספקים שאפשר להשתמש בה בתיאום

מראש. לפני שנים הייתה שם ארוחת פורום ואני זוכרת מהדיווחים שהשתמשו בה. אולי לביג דדי? חתולית, זוכרת?
 

החתולית

New member
למיטב זכרוני את צודקת

נדמה לי שכמו באיטליאנו דלה קוסטה, גם בנמל 24 מדובר במעלית שמגיעה למטבח או לחלק אחורי של המסעדה, וגם ממנה יש כמה מדרגות שיש לעלות או לרדת.
 

xfwind

New member
איטליאנו דה לה קוסטה מצטיינת במיקום היפה

האוכל טוב.
בזמנו קיבלנו שרות ממלצר נוזף שעשה את רוב המיילג' שלו באחת מחומוסיות העיר. (התנסחתי מאוד בעדינות).
נגישות בעייתית למוגבלים (שלחו אותנו דרך המטבח - מה שבהחלט לא מביא חשק).
 

החתולית

New member
אנחנו דווקא קיבלנו שירות טוב

במיוחד בהתחשב בעובדה שהמסעדה היתה מלאה לחלוטין, והיה ברור שיש עומס על המטבח ועל הפלור.
&nbsp
בעיית נגיעות בהחלט קיימת שם.
 

xfwind

New member
כתבתי אז פוסט איפשהו - אולי כאן.

יש כמה מלצרים באזורים שונים....חלק טובים יותר וחלק עוד יותר

זה היה לפני שנה - שנתיים.
היה גם עניין ניהולי: חשבנו לערוך ארוע והיה לנו דיבור איתם והבטחה לחזור עם כמה תשובות לשאלות - לא חזרו ולא תאמצנו בגלל הנגישות הבעייתית.
מהאוכל בהחלט נהננו.
 
למעלה