החיפוש הייחודי של Gרר

gastro101

New member
פיש- עיסקית

גם בצהרי ששי מוגשת בפיש ארוחה עיסקית
היינו חמישה. חוץ מטיפות מים שטפטפו מד פעם ממרום הגג , היה קריר נעים ושרות מצוין
מחיר הארוחה כמחיר העיקרית
תחילה הגישו סלסלת פרוסות לחם טרי, תבשיל עגבניות עם פלפל חריףף קצוץ, ממרח כתום כלשהוא וזיתים

ראשונות- פטה כבד עם ריבת משמש וטוסטים- מצוין , סביצה דג משני סוגים- הסועדות אהבו מאד והצמחוני בחר בשני טפסים- קרם חציל וכרובית אפויה שהוגשה בכמות מכובדת

עיקריות- טורטלינ פטריות- הצמחוני שבח בעיקר את הבצק הדק, שרימפס ברוטב קארי , פילה דג עם ירקות ירוקים ושנים לקחנו פטוצ'יני ברוטב טריאקי עם פילה מוסר ושרימפס, מנה טעימה מאד אבל ע נ ק י ת. את הדג לא סיימתי, 8-7 שרימפס היו עשויים במדויק

חלקנו סורבה בשלושה טעמים (15 שח למנה של שלושה טעמים), מלבי

לא שילמתי , הוזמנו אבל החשבון יצא סביב 500 שח. לא כולל

לסכום- מנות נדיבות, אוכל טעים לא מטבח עילי אבל טוב מאד . ועם פתיחת כביש 531 בקטע החדש- להגיעי לשם מכפר סבא מהר יותר מאשר להכנס לתל אביב .
 

nadavhacohen

New member
סיבוב מסעדות (דגים וצמחוני) בלרנקה-קפריסין

שבנו מ4 ימים במלון (מומלץ ביותר-LEBAY BEACH HOTELׂ) בסביבות לרנקה, והתארחנו במספר מסעדות. לרנקה עצמה לא השתנתה בהרבה מהביקור הקודם שלי לפני כ12 שנה, והיא עדיין מזכירה את יפו הן בפינותיה היפות יותר והן בפינותיה היפות פחות. היינו זוג עם ילדה בת כשנה וחצי, לא אוכלים בשר אבל בניגוד לשוטף פה כן אכלנו קצת מוצרי חלב (בכל זאת, גבינת חלומי...). להלן ההתרשמויות:

1) Zephyros: מסעדת דגים ומאכלי ים ותיקה במרינה של לרנקה. אכלנו שם צהריים ביום ההגעה. הוזמנו לפתיחה: סלט יווני, טחינה, זיתים. הסלט היה פשוט אך טרי ביותר וטעים. טחינה-מודה שכטחינולוג מושבע חששתי, אבל זאת היתה אחת הטחינות הטובות שאכלתי. לימונית ואדירה. זיתים עלא כיפאק. העביר בטוב את הציפייה לעיקריות שהזמנו: מנת ברבוניות מטוגנות+קלמרי שלם בגריל עבורי, לברק בגריל עבור האשה. צלחת גדולה של צ'יפס סטנדרטי מגיעה עם הזמנת העיקריות. הברבוניות-תענוג. טריות, מטוגנות היטב וטעימות לאללה. הקלמרי גם הוא טרי כמובן, לא צריך יותר מקצת שמ"ז ולימון ותודה לאל. לברק בגריל-סטנדרטי וטעים. על קינוח ויתרנו ובכל זאת קיבלנו טעימה של פירות מסוכרים, קפה על חשבון הבית. היה נהדר, הארוחה הטובה בטיול.

2) Ocean Basket-רשת שהכרתי בביקור קודם בקפריסין לפני כשנתיים (אז שהיתי בפאפוס). מתמחים בפירות ים. אני הזמנתי פלטה ליחיד, האשה פיש אנ' צ'יפס מקוד מטוגן. הפלטה שלי כללה קלמארי, שרימפס "פרינס", מולים ואיזשהו דג. היה בסדר גמור, אבל לא מלהיב. האשה התאכזבה מעט (מן הסתם הקוד היה ממקור קפוא). המסעדה ממוקמת בלב הטיילת של לרנקה.

3) Maqam al sultan: מסעדה לבנונית (בקפריסין לבנונים רבים). אכלתי שם צהריים בגפי והזמנתי פלטה צמחונית ליחיד. קיבלתי: סלט פאטוש, סלט טאבולה, חומוס, פטאיר תרד, פטאיר גבינה, אורז עם חצילים מבושלים ועגבניות, באבאגנוש. נשמע הרבה אוכל אבל בפועל לא במיוחד-כמות קטנה למדי מכל דבר. הכל טעים וטרי, אין תלונות אבל לא מסעיר. לקינוח קיבלתי פודינג חלב מתוק. סבבה. המסעדה ממוקמת בסוף הטיילת, על יד המסגד (הלא פעיל).

4) Pelagos: מסעדה באיזור שבו שהינו (אורוקליני). אכלנו שם את ארוחת הערב שביום לפני החזרה, ופינטזנו עליה לא מעט. יש למסעדה פוטנציאל וגם הביקורות עליה טובות, אבל לצערי קשיי תקשורת רציניים מצד הצוות העיבו על החוויה. התיישבנו במרפסת עם נוף נהדר לים, התחלה טובה. כשהמלצר הגיע התברר שהאנגלית שלו מוגבלת ללקיחת מנות ותו לא, וזה עלה לנו ביוקר. אני באתי רעב מאד ואשתי פחות, אני אוכל פירות ים ואשתי לא. מבט לשולחן לידנו הבהיר לנו ש"פלטת פירות ים לשניים" כוללת גם דג. בתפריט זה לא היה כתוב (או שפספסנו), אבל שאלתי את המלצר שכנראה לא הבין אותי (לא חושב שרימה), והוא אמר שלא. לכן אשתי הזמינה מנת לברק בנפרד, לאחר שניסתה להתייעץ עם המלצר איזה דג מומלץ והוא פשוט לא הבין אותנו. כשהפלטה הגיעה, התברר כמובן שיש דג, ומנת הלברק של אשתי היתה פשוט עצומה אז היה המון אוכל על השולחן. הזמנו גם ראשונות-חלומי בגריל (מצוין), סלט (סטנדרטי), טחינה (סטנדרטית). הפלטה כללה רק 2 שרימפס, קלמרי שלם (שנצלה יתר על המידה), כמה זרועות תמנון (נצלה יתר על המידה) ואת הדג. היה טעים בחלקים שניצלו היטב, אבל חבל על מה שלא. אשתי אכלה רק רבע לברק, שהיה בסדר. הבת שלנו היתה לא רגועה וביקשנו קצת גלידה, נתנו לה מתוך מקרר גלידות גלידה תעשייתית וכמובן חייבו אותנו למרות שהחשבון היה גבוה ביחס לארוחה ל2 בקפריסין (מעל 200 שקל). המלצר עד כדי כך לא הבין אנגלית ש3 בקשות לחשבון לא הביאו את החשבון, והוא גם לא הבין את בקשתנו להזמין מונית. בסה"כ מסעדה שמגישה תוצרת טרייה, עם נוף טוב, אבל אם אתם מגיעים לשם תוודאו שמשרת אתכם אדם שיודע אנגלית סבירה, אחרת זה יפגום בחוויה.
 

avico2591

New member
מה רצוי לא לאכול בבתי קפה

מסכימים שהכי בעייתי זה סלט ועוף,
האמנם קינוחים מלבד מוסים מסכימים שהם בגלל שמכילים הרבה סוכר - פחות רגישים לקלקול ויותר "יציבים" כדי לחטוף קלקול קיבה?
 

DANIAVNI

Well-known member
שרשור אייל שני - אני מאלה שחשבו שהוא פלצן בריבוע

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5332048,00.html

הייתי מוכן להמר שהוא לא יצליח בחול ויחזור בבושת פנים לארץ
מסתבר שטעיתי ובגדול .

יש כאלה מהמחנה שלי שאמרו:
" אז כנראה שהוא פלצן בינלאומי ..."
אני חושב שכנראה שיש בו משהו מן הגאונות
אם לא בקולינריה עצמה אז ביכולת לקלוע לטעמי הציבור
הכוונה היא
שלהמציא המבורגר שטוח או כרטבית אפוייה זו לא כזו בשורה קולינארית
אני אפילו לא חושב שזה הוא הממציא
אבל לדעת שזה ייתפוס ויהלום טעם של אמריקנים רבים בניו יורק
זו כבר גאונות.
 

25306yosef

New member
אין כאן כל קשר לטעם ולריח. הקשר הוא כאמור לחומרי הגלם
ולחומרי הגלם בלבד.

במטבח פועלים להמונים ולמעשה בכל סוגי האוכל שנועדו להמונים, האוכל צריך להיות זול על מנת שההמונים יוכלו לרכוש אותו. וכאשר מדובר על המונים מדובר גם על אלה שהכשרות חשובה להם שהם חלק מהותי וחשוב ביותר מהכלל (גם הכשרות עולה כסף ולמעשה הרבה מאוד כסף).

משכך, אוכל להמונים יהיה תמיד עשוי מחומרי גלם זולים ביותר ולרבות ממרגרינה ומשמן צמחי תעשייתי מזוכך.

אז איך אוכל נחות שכזה יכול להיות טעים???
 

החתולית

New member
השירשור השבועי


שירשור השבועי על פתיחות, סגירות, מבצעים, מנות מיוחדות, אירועים, תפריטים מיוחדים וכו'.

השירשור אינו מיועד ליח"צנים, מסעדנים ומפרסמים, אשר מוזמנים לשלוח הודעות לכתובת האי-מייל:[email protected].

נא להימנע מתגובות וניהול דיונים בשירשור השבועי, בעודו נעוץ.

סוף שבוע נעים וטעים,
החתולית
 

nadavhacohen

New member
מבקש המלצה לחיפה בשישי בערב (לא בשר)

מחר אחה"צ מגיע עם אשתי ועם הפעוטה בת השנה וחצי לחיפה, שם נלון בערב במלון "ביי ויו" בשדרות הנשיא בעיר. אשתי ואני אוהבים מאד את חיפה, עיר ה"חיה ותן לחיות" האולטימטיבית בארץ, אבל אף פעם לא יצא לנו להיות שם בשישי בערב דווקא. בימים כתיקונם אנחנו הולכים לעיר התחתית/ואדי ניסנאס ושם באמת לא קשה למצוא מה לאכול. הפעם מבקשים המלצה לארוחת ערב על בסיס צמחוני/דגים (לא אוכלים בשר ונמנעים ממוצרי חלב, אין לנו בעיה לאכול במסעדות שמוכרות מנות בשריות/חלביות אבל חייבים מבחר צמחוני/דגים).

כל איזור בעיר טוב לנו כי אנחנו עם רכב, אבל עדיף איזור המושבה הגרמנית שאמורה להיות נעימה בשישי בערב.

תודה רבה מראש!
 

NEHAMA81

New member
מסעדה בחיפה/קריות/עכו/נהריה

?שלום מחפשים מסעדה למחר בערב מומלצת? למישהו יש הצעות
אזור חיפה קריות עכו נהריה ואפילו זכרון יעקב והאזור.
 
שלום לכם. הותקלתי עכשיו ועלי למצוא מסעדה בירושלים למחר

ום שישי לשעות אחה"צ המאוחרת/ערב מוקדמות, לארוחה משפחתית (כולל ילדים בגיל בי"ס יסודי)- עדיפות לאיטלקית. אפשר גם אסייתית.
אשמח להמלצה על מסעדה טובה ואיכותית.
 

gastro101

New member
גוז' ודניאל - או איך מוציאים סועד מחוייך ...

ששי שעה שתים וחצי, בדרך הביתה מהעבודה, מתה מרעב. כמעט כל המשפחה בחו"ל , כך שאין מחויבויות. עצרתי בשולי הדרך- התקשרתי לגו'ז ודניאל - שהם על הדרך שלי- אמרו שיש מקום
החזית של המסעדה הולכת ומשתבחת עם שפע שיחים ופרחים.

כרגיל, מסעדה מלאה, הציעולי מקום על הבר או במרפסת. ישבתי על הבר
והפעם לקחתי רק המבורגר- פעם ראשונה שאני אוכלת שם המבורגר.

קציצה עסיסית, תצויין לשבח הלחמניה שעמדה בעומס (עשוי מקמח תירס נאמר לי), המון צ'יפס דקיק -הרב נשאר בצלחת ...
הברמן הגיש לי כוס מים עתירת קוביות קרח עם מילוי חוזר בלי שבקשתי

רציתי קינוח אבל הקינוחים שם גדולים ונועדו לשנים ולא לאחת עם קיבולת בינונית. אמרתי שאני מוותרת הפעם
הברמן הנחמד בקש ממני לחכות רגע והביא לי כדור גלידת וניל עם עוגית צ'וקלד צ'יפס ענקית . בקושי אכלתי חצי מכדור הגלידה שהיתה מעולה. את העוגיה שמתי בתיק והתענגתי עליה כארוחת ערב


74שח ההמבורגר . היחס היה שווה שטר של מאה..

יצאתי שבעה ומחויכת .
 

pix37

New member
כשהרעים מנצחים - על סגירת "רעבים בחיפה והצפון"

כשהרעים מנצחים !
לפני כמה שבועות / חודשים קמה קבוצת פודיס קטנה בשם רעבים בחיפה והסביבה אשר ככל הנראה ענתה על איזה שהוא צורך קיים כי תוך מספר שבועות היא גדלה בקצב מטורף ל- 15,000 חברים.
זה היה שיעור מעניין באבולוציה של קבוצות פייסבוק וקבוצות אוכל בפרט. זה התחיל ממעגל קטן של פודיס והלך והתרחב גם לאנשים שפסגת הקולינאריה עבורם היא בשר עשוי טוב טוב בפיתה וים בסלטים (במלעיל)
לאט לאט הביקורות שם הפכו לענייניות ומעניינות יותר, התקיימו דיונים משמעותיים ובכלל התחיל שיח קולינארי מעניין בחלקו ורלוונטי תמיד.
אבל, כמו בכל מקרה, עם ההצלחה התחילו להגיע גם הטרולים, אלה שרוצים לקלקל לכולם, אנשים שהתעקשו לפרסם את עצמם, ביקורות מזויפות, נסיונות התחזות כדי לקבל חינמים, ונסיונות סחיטה בטענה של "אנחנו נעשה לכם שיימינג"
תוסיפו לזה את בעלי המסעדות אשר חלקם לא יודעים / מבינים איך להתמודד עם המדיה החברתית - איומי סרק בתביעות ושאר התופעות שכל מי שמסתובב בפורומים ובקבוצות האוכל מכיר. (לי זכור במיוחד פוסט מתבכיין של מסעדן חיפאי מוערך שלא הבין מה נפל עליו - ואיך להתמודד עם זה)
בסופו של דבר מנהלי הקבוצה נשברו, סגרו את הקבוצה (העבירו אותה לארכיון) והותירו חלל משמעותי מאוד.
 

החתולית

New member
תקלה

במעבר לחברת פיתוח חדשה, התרחשה תקלה, ונמחקו הודעות בחלק מהפורומים.
"לשמחתנו", פורום ביקורת מסעדות, שוב היה קורבן של התקלה הזאת.

שוחחתי כעת עם בעלי האתר, ונאמר לי שהתקלה מטופלת כעת.
 
עדכון לגבי האתר


לגולשי הפורום שלום,

בתקופה האחרונה, כידוע לכם, אנחנו חווים התקפות על האתר, פריצות ונזקים שונים בפורומים. חלקם באופן טבעי גם נובעים מגלי תקיפת אתרים ישראלים ע"י גורמי חוץ כמו שבוודאי שראיתם בטלוויזיה.
אנו כמובן מודעים למצב ומבינים שקשה להתנהל בפורום ובאתר בצורה הזו - גם לכם וגם לנו.

למרות שכרגע קשה לנו לתת מענה מידי לכל הבעיות חשוב לנו לעדכן אתכם ששכרנו מומחה לאבטחת מידע ואנו מטפלים ומכירים את האמצעים הגורמים לנזקים.
בנוסף, בחודשים האחרונים התחילה לעבוד באתר חברת פיתוח מהמובילות בשוק הישראלי שמטפלת גם היא בנושא ובחודש האחרון יש ריכוז מאמץ לפתור את הבעיות אחת ולתמיד.
כמו שאתם יודעים, תקופה ממושכת בעבר משאבי הפיתוח היו נמוכים ובאופן טבעי לא כוסו כל האתגרים הטכנולוגיים, אך עם ההנהלה החדשה כבר מספר חודשים אנחנו משקיעים את מירב המאמצים כדי לשפר את האתר הרבה מעבר לנושא אבטחת המידע, בתוכנית העבודה התייחסיות להמון סוגיות שעלו בעבר.

מכיוון שמדובר במערכת מאוד מורכבת הבנויה מהמון מערכות משנה תהליכי השינוי הם איטיים ונדרשות המון בדיקות כדי ליישם כל תיקון וכן כדי לאבחן את מקור התקלות, גם לאחר התיקון נידרשות שעות רבות של בדיקת השפעות העדכון.

כאמור, אנו מודעים לכל הבעיות, קוראים את התלונות ומדברים עם חלקיכם באופן אישי ועובדים מסביב לשעון כדי לתת פתרון, אולם באופן טבעי קשה לנו לתת מענה פרסונאלי לכל אחד במיוחד כשאותה הבעיה צצה בפורומים שונים.

אנחנו מקווים שתמשיכו לכתוב בפורום ומתנצלים על אי הנוחות ואי הנעימות הזמנית אבל בטוחים שבקרוב זה יהיה מאחורינו.


בברכה,
הנהלת הפורומים
 

Gרר

New member
חומר קריאה לשבת


מעלה את זה בצורה שיהיה קל לשרשר מחדש במידת הצורך.
 

Maldini Girl

New member
פרגמון - דווקא בא לי לפרגן יותר.

לפני כמה זמן שמתי לב שצצה לה מסעדה חדשה במרכז העיר בירושלים שפתוחה בשבת. באופן אישי אני בעד כל עסק ירושלמי שפותח בשבת ותהיתי אם שווה להגיע לשם. משהו בה עבר "מתחת לרדאר". לא שמעתי שום דבר על המקום.
אתמול הזדמנתי לשם עם שתי חברות שאחת מהן רצתה קוקטייל, והשניה אמרה ששם יש קוקטיילים וגם אוכל טוב.
הגענו ממש עם הפתיחה, יום ראשון ב19:30. המקום היה בשלב זה ריק לגמרי (קצת אחרינו נכנס עוד זוג). המקום בנוי חמוד ויש לו חצר פנימית שהיה מאד נעים לשבת בה.
קיבלנו תפריטים. יש תפריט קוקטיילים מרשים, שכולל להערכתי מעל 10 קוקטיילים שנראים מקוריים. המחירים נעים למיטב זכרוני בין 40-55. אמרו לנו שיש האפי האוור, כלומר 1+1 על רוב סוגי האלכוהול.
שתי החברות הזמינו קוקטיילים ואהבו. אני לא שותה אלכוהול, אז הסתפקתי באוכל.
התפריט כולל רשימה די מצומצמת של מנות, צמחוניות או טבעוניות, שנעות בין 30-45 שקלים. היה לי די ברור מהמחיר שמדובר במנות קטנות. המלצר תיאר אותן כמנות ביניים שמתאימות לחלוקה.
אני מחכה ליום שיפסיקו להמליץ לי לחלוק אוכל עם אנשים אחרים. בעיקר כשהמנות לא באמת מנות ביניים ולא באמת מתאימות לחלוקה, לטעמי, אלא לנשנוש אישי.
אז הזמנו מנות ואז חיכינו, להערכתי מעל 20 דקות עד שהגיעו המנות. זה היה מאד מוזר בהתחשב בזה שהיינו ממש לבד שם ולא הבנו למה זה לוקח כ"כ הרבה זמן.
ואז הן הגיעו. שלוש צלחות קטנות.
החברה הראשונה הזמינה תפו"א סגולים ומשהו. לא זוכרת בדיוק. בפועל כשטעמתי מהמנה שלה מבחינתי היה לזה טעם של סלט תפו"א. אני אוהבת סלט תפו"א אבל בסדר. לא משהו שהייתי מזמינה במסעדה.
החברה השניה הזמינה צ'יפס פולנטה. היה בסדר לטעמי.
אני הזמנתי ניוקי פריזאי, שהיה צלחת ניוקים ארוכים וצרים שהוגשו עם חצילים וגבינה כלשהי. היה בסדר, לא משהו לעוף ממנו. ובטח לא לחכות לו כל כך הרבה זמן.
אני כן אגיד שהגודל של המנות היה תמורה טובה למחיר שלהן, ושאני מעריכה שבכל מקום אחר מנות כאלה היו עולות 10% יותר.

כשסיימנו את המנות אחת החברות אמרה "אז יש מנות עיקריות?" אמרתי לה שלא נראה לי. התפריט כולו מורכב ממנות שנראות על אותה סקאלה של תמחור. היא אמרה "אז מה עושים כדי לאכול?" אמרתי לה שיש שתי אופציות שאני רואה. להזמין מנה או שתיים לכל אחת, מה שהיה גורם לכל אחת מאתנו לצאת משם עם מחיר של מעל 100 ש"ח לכל אחת, או לשלם חשבון וללכת לאכול משהו.
הן סיימו את הקוקטייל, שילמנו חשבון, הלכנו לאכול המבורגר.

בשורה התחתונה אולי הביקורת שלי לא הכי הגונה. הבנות נהנו מהקוקטיילים שלהם ואולי 50 שקל זה מחיר סביר לקוקטייל בימינו (בתקופה שהייתי שותה קוקטיילים הם היו עולים לי לכל היותר 42 ש"ח). אז אולי בשביל מקום של קוקטיילים ונשנוש קל ליד יהיו מי שיחשבו שהמקום יספק את הסחורה.
אישית, הזמן שלקח למנות להגיע ועצם זה שהאוכל פשוט לא היה ממש מרגש בעייני, הפך את זה למקום לא ממש רלוונטי אם לא באתי לקוקטייל.
 

zorik21

New member
המלצה למסעדת דגים במרכז

הי
אני מחפש מסעדת דגים טובה ובמחיר סביר באזור תל אביב והמרכז/
אודה להמלצות
 
למעלה