החיפוש הייחודי של Gרר

oreldi

New member
אמורה מיו

אחד המקומות שהם כנראה מהיותר מצליחים בתל אביב (טוב יש לא מעט כאלה)
אין מקרה שאני עובר והמקום לא מפוצץ.
שישי בערב, לפני שבועיים, שעה 22:00 המקום לא מפוצץ אבל מלא ברובו. היו כמה שולחנות פנויים והתיישבנו באחד מהם.
מכייון שהמנות כאן נדיבות, זמנו רק עיקרית לכל אחד.
אני לקחתי פטוציני עם תרד ומסקרפונה. מנה שכבר אכלתי כאן בעבר והיא היתה מצוינת.
גם הפעם היא היתה מעולה. הפסטה מבושלת בדיוק אל דנטה, הרוטב עגבניות טעים מאוד, הורגש שיש בו עומק, בצד הונח כדור ענק של מסקרפונה. ערבבתי את חלקה (לא את כולה, לא רציתי לצאת בתחושת כבדות) עם הפסטה והטעמים השלתבו מצוין. אולי זו פסטה קצ בנאלית, אבל לי היא היתה טעימה מאוד.
האישה לקחה פסטה ראגו. החלק הטוב היו הפסטה והרוטב שהיו טעימים. אבל הבשר היה לא מוצלח, לא היה לו טעם כמעט והוא היה בתור קישוט. איפה העומק של ראגו מוצלח במיטבו?
לסיכום- הפסטות כאן טובות, אבל כדאי להמנע מכל מה שקשור לבשר. גם בפעם קודמת לקחתי כאן מנה עם בשר (ניוקי פילה בקר) והיה ניכר שהאיכות שלו ירודה.
 

oreldi

New member
גוסטו בכיכר רבין

עוד איטלקית שמזמן לא הייתי בה, לפני שנתיים פעם אחרונה.
הגענו בספונטניות ונמצא לנו שולחן פנוי אחד בפנים.
למנות הראשונות לקחנו ניוקי סולת וברזאולה.
הברזואלה היתה חביבה. בשר עם איכויות סבירות ותיבול דומיננטי של שמ"ז, בלסמי, עגבניות, בצל סגול ועוד. התיבול היה מוצלח ומנה בסך הכל טעימה
פחות טוב היה הניוקי סולת. הגיעו 3 כדורים כגולים גדולים של ניוקי.
הם היו דחוסים וטעמם תפל. הם הזכירו לי עוגה לא מוצלחת.

עיקריות:
אני לקחתי פנה קרבונרה (במקום בייקון היה טלה), אחת המנות שקשה לי לעמוד בפניהן. מנה נהדרת, הכל השתלב נפלא, והכי חשוב לא היתה מוצפת ברוטב כמו שקורה לעתים בקרבונרה.
האישה לקחה פסטה בולונז. היא אהבה, הפסטה טובה והבשר יותר מוצלח מאמורה מיו.
שילמנו 230 שקל כולל קפה.
לסיכום- מסעדה קטנה וטובה, שום דבר יוצא דופן אבל אוכל איטלקי טעים וראוי.
 

החתולית

New member
על הדיווח

נראה שהיה קצת באלאגן באל באבור. רק מלצר אחת נתן שירות? אכלתי שם רק פעם אחת, ובה היו כמה מלצרים (השירות לא היה מצויין גם אז).
&nbsp
&nbsp
 
מחפשים מסעדה לארוחה משפחתית חגיגית.

12 בני משפחה, שגרים בין הקריות לבאר שבע, רוצים להפגש לארוחה.
מפגש מסובך. 2 צמחוניות על גבול הטיבעונות, 1 עם רגישות ללקטוז, 3 קרניבורים, 2 פודיס, 2 שאוהבים רק אוכל פשוט. לפחות אין אף אחד ששומר כשרות. בנוסף גם לא רוצים להכנס לפקקים של תל אביב, ומעדיפים שיהיה לא רחוק מידי מאמצע הדרך. אנחנו לא מצליחים למצוא מקום שיתאים לכולם.
יש למישהו רעיון?
 

החתולית

New member
אולה אינה איטלקית
היא מסעדה כשרה שמגישה מפסטה ועד סושי, דרך מנות טבעוניות.
 
דיינר R&R: בנות עם ביצים

למי שאינו ירושלמי, ההגעה לדיינר האמריקאי של בנות הזוג רותי ורומינה אינה דבר מובן מאליו. מה שכן, המאמץ השתלם לנו.

עבור התל אביבי הממוצע, ניווט בירושלים הוא אתגר לא קטן. נכון, יש תוכנות ניווט למיניהן אבל נדמה שגם הן מרימות ידיים בכניסה לעיר. הפעם, לפחות, החלטנו לא לוותר. ביקור בדיינר R&R נראה לנו חשוב מכל הבחינות. רומינה ורעות כהן, האחת מסעדנית והשנייה שפית, הן גם זוג בחייהן הפרטיים. בתל אביב אף אחד לא היה מרים גבה. כאן בירושלים, מן הסתם, עיר כוחות השחור והאופל, דבר כזה לא יעבור בשתיקה. יתרה מכך, עוד לפני שנפתחה המסעדה היא כבר זכתה להד תקשורתי בעקבות הסיפור היוצא דופן לכאורה, שלא לדבר על גל הנאצות, ההתנכלויות והאלימות הבוטה שנאלצו השתיים לספוג. ככה זה בבירתנו הנצחית על פי מירי רגב. ככה מבטאים שם סובלנות אהבה וקבלת האחר כפי שהוא. הרי לכם סיבה מדוע כותב שורות אלו, המניח תפילין מדי יום ביומו, והמקפיד, כידוע, על רמה מסויימת, מינימלית, של כשרות, לעולם לא יחזור בתשובה. שנאמר: אל יהא חלקי עמהם... .

לפיכך, החלטנו כאמור להגיע בכל מחיר. לא בכל יום אנחנו בירושלים עיר הקודש. אלא מה, רחוב יפו בו שוכנת המסעדה סגור לתנועת כלי רכב עקב מעבר הרכבת הקלה. כל זה אילץ אותנו, לאחר שהתייאשנו מהווייז המסכן ועזבנו אותו לנפשו, להתקשר אל המסעדה כמעט עשר פעמים, להחליף שלוש חניות, ולחנות על המדרכה ברחוב יפו עצמו איכשהו. מזל שיש לי תו. כמו שאני אומר בהופעות: משתלם להיות נכה.

המקום עצמו גדול ורחב, עם מוזיקה נעימה ברקע. עד שהגענו, עייפים ממסע התלאות, כבר היה כמעט חצות. היינו ארבעה מתוכם שניים די רעבים אחרי הופעה, אחד שרק נישנש ועוד אחד שהסתפק באלכוהול. המלצרית הסבלנית והאדיבה סייעה לנו לבחור. ידענו כי מדובר באוכל מהסוג המושחת (לטובה) וכי המנות במסעדה גדולות למדי ולכן הלכנו על ארבע מנות קלות, עיקרית צמחונית אחת וסטייק אחד. זה השתלם לגמרי. ראשונות: פירה כמהין ופרמזן (26), צ'יפס קטן (15) ברוסקטה טונה אדומה, בצלים, כוסברה, צ'ילי אדום ואיולי (44) וקרפצ'יו סינטה, קוויאר בלסמי, קונפי פורטבלו ופרמזן (46). המחירים, כפי שאפשר לראות, שפויים לחלוטין, והאוכל עצמו לא איכזב. הפירה, בכמות נדיבה, נימוח ומנחם, חמאתי, ולשמחתנו הרבה השכילה השפית לא להפריז במגע הכמהין שבו. חביב ביותר. הצ'יפס היה פריך ויעיל, הקרפצ'יו גם הוא בכמות מכובדת ומבשר ראוי, אם כי קוויאר הבלסמי הוסיף מתיקות מעט מיותרת, שהרי לבשר נא יש מתיקות משלו. הצטיינה באמת ברוסקטת הטונה, עם ערימה לא אופיינית בגודלה של דג טונה מאיכות טובה, סלט מרענן, איולי קליל ולחם חם ופריך שהצליח לשאת הכל בלי להיות דומיננטי מדי או להתפרק. יופי של מנה. כבר בשלב הזה נרשמה שביעות רצון בשולחן, מהסוג שקורה כשאתה יודע שהבחירה במסעדה הייתה נכונה וההימור לא היה טעות.

עיקריות: ניוקי ארטישוק, רוטב חמאה, יין לבן, שעועית ירוקה, קונפי שרי, לימון ורוקט (68) , סטייק וביצת עין (78). הסטייק הגיע, לבקשתי, פרוס בצלחת. כל הכבוד למטבח על זה. לא כל מסעדה מגלה גמישות שכזו. הבשר היה טוב מאד מסוגו, נצרב לדרגת מדיום ועם חלמון הביצה והצ'יפס ליד נוצר ביס כיפי בפה. יותר מזה אנחנו לא צריכים. תמורה הגונה מאד בהתחשב במחיר המתון. רק לפני כמה חודשים אכלנו במסעדה ירושלמית ממותגת סטייק גדול פי אחת וחצי ומתומחר פי 2 וקצת, פחות טוב מזה הנוכחי. 78 ש"ח ל 200 גרם כאלו הם לא מובן מאליו. גם המנה הצמחונית עשתה בסך הכל את העבודה. הניוקי היו בסדר גמור ולמעלה מכך, מעט דחוסים יחסית, והרוטב נעים אם כי מעט חמצמץ מדי. עדיין, מדובר במנה ראוייה לחלוטין.

ואם להתחזר קצת, לא יכולנו לצאת מהמקום בלי שני קינוחים: מילפיי ברולה ופאדג' שוקולד (42 כל אחד). הפאדג' דחוס ומתוק במידה, עם מגע חמאת בוטנים ואגוזי ברס, טוב מסוגו. המילפיי טוב יותר, עם ברולה במרקם נכון וטופי בננות שהצליח לא להיות כבד. שני קינוחים טובים שסגרו ארוחת לילה כהלכתה .

הנה כי כן מסתבר שלפעמים הבאזזזז מוצדק, ויש גם יש קולינריה טובה בירושלים. לה רג'אנס הכשרה המצויינת, מחניודה שעל אף כמה חריקות בממלכה עדיין מספקת את הסחורה, החצר של מוטי אוחנה שאשמח לכתוב עליה בקרוב, ועכשיו גם הדיינר של בנות הזוג המקסימות. המקום שלהן לא רק עושה רעש בעל כורחו, האוכל שבו מגלם את כל ההבטחות: טעים, נדיב, משתלם, אמריקאי מהסוג הטוב עם נגיעה אישית וגם חוש הומור (בקינוחים יש יציאה בדמות נחשי גומי ודובונים בעשרה שקלים), באמת שלא צריך יותר. טוב שיש מקום חם ואנושי שכזה בירושלים שנדמה שקצת איבדה את שפיותה. רעות ורומינה כאן כדי להישאר ויש לקוות ששום קללה או מעשה נבלה או אבן שנזרקת לא יזיזו אותן משם. בלי קשר לאידאולוגיה או לנסיעה מיוחדת לירושלים, אתם מזומנים לפרגן לבנות הזוג החמודות להפליא. רעבים לא תצאו משם. וגם בלי חור בתקציב. חיוך גדול כן יהיה עליכם. באחריות. במילה אחת: אחלה!
 

just sol

New member
מישהו יודע מה קרה למסעדת דאבה בשדרות?

האם הם סגרו את המסעדה?
לא ברור מה קרה שם...

תודה רבה למי שמגיב!
 

foofoo77

New member
חוות צוק

אחרי שנתיים שלא ביקרתי (לא יצא) חבר חגג יום הולדת וקבענו לאכול צהרים רק שנינו.
לראשונה אני לקחתי קרפצ'יו (אם כבר שוברים צום אז בכמה הזדמנויות). שהיה מצויין.
הוא לקח כבד על מצע של לבנה וטוען שהיה מעולה אני לא מתחברת לכבד ולכן לא טעמתי.
שנינו לקחנו המבורגר ואגיו עם ביצת עין וצ'יפס.
לקח להם המון זמן להוציא את ההמבורגר וקיבלנו גספצ'ו על חשבון הבית לי היה מאוד חריף וויתרתי הוא שתה והיה מבסוט.
ההמבורגרים היו נחמדים, עשויים במידה הנכונה והכל אבל לא מסעירים או משהו לכתוב עליו הביתה.
ויתרנו על קינוחים והתפזרנו כל אחד לדרכו.
370ש"ח כולל טיפ.
 

gastro101

New member
תלפיות - חיפה

כנס של יומים בחיפה , השאיר אותי לישון (מלון עדן , זול ונקי ) עם תוכנית לארוחת ערב בחיפה. לשמחתי שתי קולגות מדרום הארץ נשארו אף הן ללון ושמחו להצטרף אלי

המסעדה שוכנת ברחוב של שוק תלפיות, בערב החנויות סביב סגורות . ישבנו על המדרכה והרגשנו בחו"ל . מלצרית ידידותית עם חוש הומור, שאלה האם יש דברים שלא אוכלות והודיעה שהיא תוציא לנו מנות לבחירת המטבח
אהבנו את הקונצפט , לא צריך להתרכז בתפריט ולהתלבט מה לקחת

קבלנו קנקן מים צוננים, דלי קרח, בקבוקון אוזו וכוסית לזו שרצתה אוזו וכוס יין לבן יבש . הנהגת- אני ,הסתפקה במים .

על השולחן- פרוסות טונה אלבקור נאה בין הפרוסות מלבני ירק אדום -התבקשנו לנחש מה זה ולא ניחשנו- אבטיח כבוש. מעל מיני נבטים בצל סגול - מנה נדיבה ומאד טעימה . מנה נוספת - נתחי אינטיאס נא עם עם תוספת עלים ,פרוסות מלפפון - רענן טוב. סלט עלים וטבעות קלמרי מטוגן- לא אכלתי פרט לפלח אשכולית אדומה , הן אהבו
הוגש גם לחם לבן עם זיתים בתוכו , חם וטוב. בהמשך - מילוי חוזר

המנות הבאות- קבב בורי- 3 כדורים על מצע יוגורט ושמיר- קצת תפל- נעזרתי בבצל מהמנות הקודמות ומנה מהמטבח הגרוזיני - פרוסות חציל עוטפות אגוזים ברוטב עם עגבניות- ככה ככה

בשלב זה היינו מלאות. קבלנו "מאיתנו" מנה של מלבי על בסיס חלב שקדים עם כנראה סילאן מעל ואגוזים

החשבון היה סכום עגול 400 שח. הקולגות כל כך נהנו מהארוחה והודו לי על הבחירה- שהתעקשו לשלם . אני השארתי טיפ שהתאים לשרות הטוב שקבלנו
לא הייתי נוסעת במיוחד אבל אם אתם מזדמנים לחיפה- אחלה מקום !
 

lo1981

New member
מסעדות עם נוף בירושלים

אשמח לרעיונות למסעדות/בית קפה, רצוי לא יקר. עם נוף בירושלים.
הכוונה שרואים את הנוף מתוך המזגן (לא בישיבה בחוץ)
תודה רבה
 

John the Savage

New member
מקבץ ביקורות מביקור בארץ

חזרתי עכשיו מביקור של 3 שבועות בישראל. מבחינת מסעדות הספקתי הרבה פחות ממה שרציתי (עם ילדה קטנה וחוסר יכולת שלי לתכנן מראש ...), אבל עדיין יצא לי לבקר בכמה מסעדות בארץ, חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות. אני משרשר תחת ההודעה הזו חוויות ורשמים שונים מהמקומות בהם יצא לי לבקר בארץ.
 

החתולית

New member
השירשור השבועי


השירשור השבועי על פתיחות, סגירות, מבצעים, מנות מיוחדות, אירועים, תפריטים מיוחדים וכו'.

השירשור אינו מיועד ליח"צנים, מסעדנים ומפרסמים, אשר מוזמנים לשלוח הודעות לכתובת האי-מייל:[email protected].

נא להימנע מתגובות וניהול דיונים בשירשור השבועי, בעודו נעוץ.

סוף שבוע נעים וטעים,
החתולית
 

superman1234

New member
אשמח לקבל רשימה של מסעדות [בשריות] טובות בבלגרד.

בנוסף , המלמצה למנה [בשרית] שנהנתם במיוחד.
חן חן למשיבים.
 
למעלה