החיפוש הייחודי של Gרר

החתולית

New member
השירשור השבועי


השירשור השבועי על פתיחות, סגירות, מבצעים, מנות מיוחדות, אירועים, תפריטים מיוחדים וכו'.

השירשור אינו מיועד ליח"צנים, מסעדנים ומפרסמים, אשר מוזמנים לשלוח הודעות לכתובת האי-מייל:[email protected].

נא להימנע מתגובות וניהול דיונים בשירשור השבועי, בעודו נעוץ.

סוף שבוע נעים וטעים,
החתולית
 

Noeett

New member
ראיסה שוק הפשפשים. נחמד מאד ויקר...

יום חופש כיפי בתל אביב רגע לפני החום הגדול. אנחנו אוהבים להימרח לנו במקום נחמד הפעם ניסינו את ראיסה. לוקיישן נחמד, מגניב בפנים וגם בחוץ. ישבנו בחוץ היה מאד נעים פלוס מאווררים שעזרו לבריזה הנעימה. מוזיקה אלקטרונית מצויינת שהתאימה לנו בול בז'אנר ובווליום. לעניינו: אין עסקיות וגם לא הנחה וחבל מאד. לא היינו מאד רעבים, חלקנו, קלמארי מטוגן מצויין בתמחור קצת פראי של 60 שח אם איני טועה, לצלוחית די קטנה שחוסלה תוך 3 דקות. וכן, מחבת שרימפס עם מנגולד ערק שומר וכו. הגעה מחבת קטנה עם רוטב טעים אם כי טיפה מלוח ומשהו כמו 7-8 שרימפס טעימים. הייתי שמחה לקבל איזו פרוסת לחם ליד...מנה לא גדולה שעלותה 90 שח. יקר. נמסיס שוקולד טובה ולא כבדה ומתוקה מדי ילד עם קצפת לא ממותקת. 40 ומשהו שח. יחד עם כוס קאווה וערק החשבון עמד על כמעט 300 שח. מאד נהננו שם מהאווירה, האוכל היה טוב מאד עד מצויין אך המחיר יקר ולא ככ סביר, לטעמי. וחבל. סביר שנחזור כי באמת נחמד שם, אבל הייתי שמחה למצוא מחירים שפויים יותר.
 

superman1234

New member
הערב אכלנו ב MEAT BAR בהרצליה.

לדעתי המסעדה הזו משתבחת עם הזמן. השרות יוצא מהכלל, המון מלצרים והאוכל יוצא בקצב ראוי.
גילוי נאות - אנחנו אוכלים במסעדה הזו דיי הרבה וחלק מהמלצרים מכירים אותנו.
היינו 4 מבוגרים ושתי ילדות .
לראשונות הזמנו:
פטה כבד [54 ש"ח] - מעדן.
סלט ביצים [38 ש"ח] - מצויין.
שרימפס ברוטב [68 ש"ח] - שילוב נהדר עם הרוטב.
נקנקיית בקר לילדות [ 44 ש"ח] - אהבו.
כבד אווז [68 ש"ח] - מנה קטנה יחסית.
הזמנו 4 מנות עיקריות.
טבעות פילה בקר 250 גרם [172 ש"ח] - עשוי W.D
פילה בקר 250 גרם [172 ש"ח] שחולק ל שתי הילדות. הקטנה קיבלה לבקשת RARE והשניה MEDIUM.
פילה רוסיני-250 גרם פילה בקר ועליו חתיחה גדולה של כבד אווז. [212 ש"ח]
המבורגר טלה עם גבינת גאודה וביצה [94 ש"ח].
כל מנות הבשר היו מעולות, אני חייב לציין את ההמבורגר שהיה טעים במיוחד.
סיימנו בקינוחים וקפה.

סה"כ 1212 ש"ח כולל 15% טיפ.











 
אין מסתכלים בשעת הסעודה: מסעדות מתגייסות ליום ה- Blind Day

אין מסתכלים בשעת הסעודה


מסעדות ובתי קפה מתגייסים לטובת הגברת המודעות ביום ה- Blind Day ב 6.6 למען אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל.

ביום ה- Blind Day, שיחול ביום רביעי ה-6.6.18, תתקיים פעילות חווייתית של אכילה בכיסויי עיניים בבית הקפה לולה בבאר שבע, במסעדת אוקינאווה בנווה צדק ובלבונטין שבתל אביב ובקפה ג'ו (כשר) עזריאלי תל אביב.
במסגרת הפעילות יעניקו בתי הקפה והמסעדות המשתתפות בפעילות הנחה על כל התפריט ולאורך כל שעות היום, לסועדים שיעברו את הארוחה משלב ההזמנה ועד סיומה בכיסוי עיניים.
מסעדת אוקינאווה תעניק 50% הנחה, קפה לולה יעניק 15% הנחה וקפה גו' יעניק 20% הנחה.
הפעילות נערכת לשם הגברת המודעות וליצירת הזדהות עם ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. הסועד הרואה יוכל לחוות למשך ארוחה אחת כיצד מרגיש סועד עם עיוורון/לקות ראייה, שניתקל לאורך כל השנה במסעדות שאינן מונגשות, ולאות הזדהות גם הוא לא יראה 6:6.
כיסוי העיניים יסופק על ידי המסעדה ובתרומתו של המרכז לעיוור בישראל, ויינתן לסועד במתנה עם סיום הארוחה. הפעילות מוגבלת ויש להזמין מקומות מראש.

ה- Blind Day הוא יום המודעות וההזדהות עם אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. הוא מתקיים מדי שנה בתאריך הסמלי 6/6. הבליינד דיי יתקיים בשנת 2018 זו השנה השמינית.
6/6 היא ההגדרה הרפואית לראייה תקינה. דווקא ביום הזה אנו מזמינים את החברה הישראלית למבט קרוב יותר על קהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה.
את היום מוביל המרכז לעיוור בישראל, המייצג את נושאי תעודת העיוור ומהווה את ארגון הגג של הארגונים הפועלים למענם.

הבליינד דיי נועד ליצור הזדהות והבנה בין הציבור הרחב לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, ביחס לצרכיהם וליכולותיהם וכן להקטין את הדעות הקדומות כלפי אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה.
התנסות הציבור הרחב בחוויות יומיומיות של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מסייעת בהפניית תשומת הלב הציבורית לפערים הקיימים בין אנשים עם עיוורון לבין שאר האוכלוסייה, ולהשמת הדגש על הפרכת דעות קדומות ומיגור הבורות, וזאת לא ממקום מחנך או ביקורתי, אלא מגישה מקרבת, תחת הסלוגן: תעצמו את העיניים, ותראו!
באמצעות ההכרה וההזדהות, נקדם בחברה הישראלית גישה פתוחה, נגישה ומכבדת כלפי אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה.


מסעדת אוקינאווה
שבזי 46, נווה צדק, תל אביב
לבונטין 11, מתחם גן החשמל, תל אביב
03-5101099

מסעדת קפה לולה
סמילנסקי 13, באר שבע
08-6288937

קפה גו' (כשר) עזריאלי
מנחם בגין 132, קניון עזריאלי, תל אביב
03-6081110





 
תל אביב איט 2018: בכל זאת יש בה משהו?

אחרי שנה של הפסקה חזרנו להתקבץ עם המוני בית ישראל בפסטיבל האוכל המיוזע. להפתעתנו היה הפעם לא רע, לפעמים אפילו טעים, מה תגידו.

פסטיבלים של אוכל, מאז ומתמיד, היו כאן הצלחה גדולה. למה לא בעצם? אוכל עם מותג של שף במחיר נגיש כמעט לכל כיס, נותן לכולם הרגשה שהם הרוויחו. השפים ירדו אל העם, והעם דפק את המערכת. יותר ישראלי מזה?

על האיכות לעומת זאת ניתן להתווכח. רוב רובה של הארומה העולה מהשטח של פסטיבלים כגון זה סוחבת חזק לכיוון בשר צלוי כלשהו. זה לא אומר שאין כאן אוכל לצמחונים או טבעונים. פה דואגים לכולם. זה רק מצביע על הכיוון העממי לכאורה שהשפים הולכים אליו באופן טבעי. גם זול יותר וגם משתלם. גם המנות שמשועתקות לכאורה מן המסעדה הרלוונטית מוגשות בכלי פלסטיק עממיים. אין להלין על כך. קודם כל אין ברירה ושנית זה חלק מהעניין. אם רק האיכות הייתה יציבה יותר ניתן היה לדבר על הצלחה חד משמעית. אז זהו, שלא כל כך. ביקורנו הקודם במקום לפני שנתיים חשף, כזכור, מנה אחת מצויינת (ריזוטו שורשים של אסיף) אחת בסדר גמור (סושי של ניני האצ'י) אחת סבירה מינוס (אסאדו של התרנגול הכחול) ואחת איומה למדי (גירוס של יפו תל אביב). לפני שנה החלטנו לוותר כי לא ראינו שינוי גדול בתפריט. השנה כן חל שינוי מסויים עם ההצטרפות של כמה מותגים מסקרנים. עם זאת, הגעתי לשם נטול ציפיות, ובתחושה שאפילו לא התקרבה לאופטימיות זהירה. יותר נכון להגדיר זאת כ "אין מה להפסיד".

איך היה? ובכן, מעל הממוצע השגור בפסטיבלים כאלו. כמה מהמנות היו טעימות באמת. זה לא דבר מובן מאליו כלל באירוע המוני שכזה. המון אנשים, הבריזה אותה בריזה, כל שתי דקות מישהו מזהה אותי מהטלוויזיה. עם ישראל במיטבו. בלי לריב, בלי דחיפות, עומדים בתור בסבלנות מפתיעה, וכמובן מושיטים לי מדי פעם יד לעזרה בתמרון בין המהמורות.

המחירים עממיים. הממוצע למנה הוא בין 30 ל 35 שקל (היקרה ביותר) כאשר אפשר לאכול גם בפחות. הפעם ניסיתי לתת צ'אנס לדברים שעדיין לא טעמתי בפסטיבל. ראשונה נדגמה מנת טורטליני כמהין, זרעי עגבנייה ופונדו בוואריאן בלו של מסה (וקוואטרו). אין ספק, פתיחה מעודדת. רק שלושה טורטליני היו במנה, מה שהופך אותה לקצת יקרה יחסית לאחרות, אבל, וזה אבל חשוב, במסה תמיד ידעו לבשל: בצק נכון, מילוי קצת אגרסיבי אבל טעים, ופונדו אופייני של גבינה כחולה עם עגבנייה שנותנת רעננות. נהנינו. מצד שני, לפני שנתיים הריזוטו שנדגם ראשון התברר כמנה היחידה שהצטיינה, כך שלא היה מקום להעלות את רף הציפיות. אחרי מסע ארוך שדרש קצת שרירים הגענו אל מנה מסקרנת שאותה סימנתי: הקבב של רחל בן אלול ממאסטר שף. האם שווה את המאמץ הבלתי מבוטל? לא ממש. פיתה מקמח מלא טובה ונדיבה להתפקע עם טחינת עמבה וטחינת סלק, שתיהן נעימות, אלא שהקבב עצמו נטחן דק מדי, דחוס מדי, ולא הרגיש כמו העגל הכי מחודד בקלמר. זה יותר הזכיר, לא נעים, משהו תעשייתי. קצת לא מתאים לבשלנית נפלאה כמו רחל בן אלול אבל ככה זה פסטיבלים. אכיל, אם ממש רעבים, אבל לא כיף בכלל.

למזלי היה שם ממש ליד דוכן של טשטש שוילי, מבית טש וטשה. החציל הבדריג'אני (10 שקלים בלבד) הציל את המצב. טיגון מדוייק ומלית טבעונית של טחינת אגוזים יצרו ביס טעים מאד מאד. שתי מנות מצטיינות משלוש? ההיינו כחולמים?
לאחר הפסקה קלה (הרבה אוכל, בכל זאת) ניגשתי אל הדוכן של טאיזו. מה משמח היה לראות שם את השף יובל בן נריה מפקד בעצמו על העניינים. לפי מה שראיתי בזמן אמת הוא השף היחידי בפועל שבאמת נכח בדוכן של המסעדה שלו. ככה צריך. לאחר התייעצות (הרי אינני מערבב בשר בחלב באותה מנה כך שהצ'יקן באטר, למשל, נפסל אוטומטית), הוחלט על לחמניית וינדאלו. לחמניה גדולה עם המון המון בשר מפורק בתבלינים חמים אדומים אופייניים לרוטב ההודי הזה. והטעם? אוקיי שכזה. יותר טוב מהאסאדו של לפני שנתיים, למשל, אלא שהכמות עצומה והטעם החל קצת לשעמם אחרי חצי לחמניה. בן נריה אף כיבד אותנו בבירה על חשבון הבית, ובסך הכל היה נחמד לאכול את זה אם כי כאמור לא הצלחנו לסיים.

בשלב הזה כבר הייתי די שבע. אחרי התלבטות, ואולי כדי לסגור מעגל. הוחלט לתת צ'אנס חוזר בכל זאת לגירוס של יפו תל אביב. אז זו הייתה מנה עצובה חיוורת ויבשה מאד. האם חיים כהן האהוב יפשל שוב? האם הברק יכה פעמיים? ביס אחד הרגיע אותנו. הפיתה עצמה מצויינת, הפרגית עסיסית העשבים רעננים והטחינה ראוייה. כמעט 180 מעלות מהביצוע הקודם לפני שנתיים. מי היה מאמין.

הגיע הזמן לקנח. ראשון נדגם בשל הסקרנות קרמבו אספרסו של שי גולן (15). גולן הוא זוכה בייקאוף ישראל והקרמבו אכן עשה את העבודה בכל מרכיביו. טיפונת מתוק מדי אבל המרכיבים איכותיים כולל הביסקוויט הביתי הטוב לאין ערוך מזה התעשייתי בתחתית הקרמבו שכולנו מכירים. כדי לסגור מעגל סופית חזרנו ל מסה. קינוח פירות יער (30) היה סיום מתבקש. במסעדה מדובר בקינוח מעולה שמוגש בצנצנת. כאן אין צנצנת. יש כוס פלסטיק קטנה כמו שאתם מכירים מהמנגל והקוקה קולה. הכי פושטית. חורני למדי אבל כאמור זה מה יש לטוב ולרע. גם הפעם הטעמים לא איכזבו והמסעדה של אביב משה הצליחה ככל יכולתה לעמוד בסטנדרטים של עצמה. פירות חמצמצים, פטיסייר טוב ומרנג לא מתוק מדי. אי אפשר לבקש הרבה יותר בנסיבות הקיימות.

ובכן, שערו בנפשכם, היה לנו בסדר ואפילו יותר. הארוחה המאולתרת הפעם עולה בשתי דרגות לפחות על קודמתה. שתי מנות מצטיינות, ושתיים,או אפילו שלוש מנות טובות, הן לא מובן מאליו. אכזבה קלה נרשמה ממנה אחת אבל לו היינו מקבלים בפחות מ 200 שקלים ארוחה כזו במסעדה לא היינו מתלוננים. יחסית לפסטיבל זה הישג בלתי מבוטל. נחוזר בשנה הבאה? כנראה שכן, בתקווה להתקדמות נוספת. עם ישראל חי.
 

החתולית

New member
השירשור השבועי


השירשור השבועי על פתיחות, סגירות, מבצעים, מנות מיוחדות, אירועים, תפריטים מיוחדים וכו'.

השירשור אינו מיועד ליח"צנים, מסעדנים ומפרסמים, אשר מוזמנים לשלוח הודעות לכתובת האי-מייל:[email protected].

נא להימנע מתגובות וניהול דיונים בשירשור השבועי, בעודו נעוץ.

סוף שבוע נעים וטעים,
החתולית
 

just sol

New member
מחפשת המלצה על מקום לכבוד יום הולדת

שלום,
מחפשת מסעדה שאוכל לקיים בה אירוע של יום הולדת ביום חמישי בערב ושהמקום לא נסגר מוקדם מיידי.
נהייה בערך 8 אנשים, המקום צריך להיות כשר
באזור של ראשון לציון לתל אביב (משהו באזור הזה) ושיהיה נגיש לתחבורה ציבורית.
מכירים מקום כזה?

תודה רבה למי שעונה!
 

Nרב

New member
השף אנתוני בורדיין התאבד :(

http://m.ynet.co.il/Articles/5281929#/
 

25306yosef

New member
מדריך גומיו ישראל 2018 יושק ככל הנראה בתאריך 17/6/18

על פי הפרסום של משרד יחסי הציבור, מדריך גומיו ישראל 2018 יושק בטקס השקה שיתקיים בתאריך 17/6/18.
 

dovk

New member
אוכל טעים ולא פלצני, הערב, בין נתניה ותל אביב

בשר, דגים...

כבר מזמן לא בעניינים...
נשמח להצעות
 

Gרר

New member
יום נישואים באילת

את יום הנישואים חגגנו השנה באילת. אמצע שבוע (שתי לילות) במלון אגמים. חופשה של שמש, בריכה וים.

למרות שכבר כמה שנים טובות לא יצא לנו לבקר בעיר הדרומית, ההרגשה היתה שלא הרבה השתנה. הדוכנים אמנם נעלמו מהטיילת, למעט אזור אחד שבו שימרו חלק מהם בצורה קצת פחות שלוכית, אבל חוץ מזה באמת שקשה להרגיש שינויים בעיר. מטוסים עדין מגלחים לך את הראש לקראת נחיתה ביציאה מהקניון. ה-three monkeys עדין שם, וכך גם המסעדות של הטיילת (ראנץ’ האוז, ג’ירף, מוזס וכו’).

בכל הקשור לאוכל, אילת מוגדרת אצלי כשיממון קולינארי. יסלחו לי אדי מהמחבוא ואולי גם פדרו שבזמנו אכלנו בה ארוחה סבירה פלוס מינוס אבל הקו השולט באילת משורטט על ידי מיליון מקומות של lo fi ומעט מדי מקומות שבא לך להכנס. מזל שיש את לוויתן, שמצילים את המצב ונותנים קצת אופטימיות, אבל זה כבר בדיווח נפרד.
 

erezavn

New member
נראה לי שמתאימה

טופולופומפו זו צפרה משודרגת. לא גדולה והומה כמו צפרה אבל אחלה מקום. מודרני, מושקע, יקר, טעים - אבל לא כבד...
 

החתולית

New member
חושבת שיתאים

משייה ופופינה גם יכולות להתאים.
&nbsp
ארוחת יום ההולדת של הבחור במשייה היתה מצויינת, והשירות היה סופר דופר.
 

החתולית

New member
מבחינתי, העתקת = כאילו לא כתבת דבר

משום לא טרחת להביע את דעתך. אילו הייתי רוצה לנהל דיון עם עומר שוברט, הייתי עושה זאת.
 

Gרר

New member
לא חושב שהוא מחדש שום דבר

מנה עם טעויות ביצוע היא מנה שראוי וצריך להחזיר. כבד שרוף או כבד שביקשתי ברמת צליה של מדיום והוא הגיע יבש וקשה כמו אבן היא מנה עם טעות בביצוע. מנה שמלוחה או חמוצה ברמות שהן מעבר לפיין טיונינג של טעם היא מנה עם טעות בביצוע. כל הדוגמאות האלה ראוי וצריך להחזיר לא רק למענך אלא גם למענם של סועדים אחרים שאולי יקבלו מנה מתוקנת אם המטבח יכול לתקן את עצמו.

עוד דוגמא זו מנה מוכרת שמוגשת לך באופן שונה לגמרי מבדרך כלל מבלי שאף אחד אמר משהו על זה. רק השבוע היה לנו את זה בקפה זליג בגבעתיים. מנה של קרפצ'ו פטריות שהאישה מכירה היטב ואכלה הרבה פעמים. אני לא הכרתי את המנה ורק הרגשתי בטעמי חמיצות מאד לא נעימים. עד כאן עוד אפשר להתווכח. אבל הכל ישב על רוטב נוזלי לחלוטין, שהאישה אמרה שבוודאות זה מעולם לא יצא ככה.

מלצרית אחרת שראתה את זה אמרה שזה באמת לא יוצא ככה אף פעם. אחראי המשמרת שהגיע והסתכל גם היה בהלם לראות את זה ככה. ועל כן זה ברור שהיתה כאן טעות בביצוע ואף אחד אפילו לא התווכח אלא הם עצמם ישר אמרו נבטל לך את זה. התהייה שלי עדין נותרה איך מנה שכל מי שמכיר אותה אומר שאף פעם היא לא יוצאת ככה עברה גם את הצ'קר וגם את המלצרית שלנו, שהניחה את זה על השולחן, בלי שאף אחד מהם עצר את ההגשה.

בכל המקרים האחרים של "לא טעים לי", או לא זה מה שציפיתי לקבל, הן מנות שאם הסועד ממש לא יכול לאכול את זה מרוב שלא טעים לו אז הוא יכול ליידע את המסעדה (וראוי שהמלצר יישאל בעצמו אם המנה לא היתה לטעמך) מבלי לצפות לפיצוי או החזר. זו החלטה של המסעדה מה לעשות עם זה. ברוב המקרים שאני נתקלתי בארץ - המסעדות כן התייחסו לזה והציעו משהו במקום או בתמורה, ואני חושב שזה יפה וחבל שיש הרבה לקוחות בארץ שמנצלים את זה לרעה.

מקרה שלפעמים נופל קצת בין הכיסאות הוא מקרה שמסעדה מגישה מנה בצורה לא שגרתית מבלי שזה יהיה מספיק ברור בתפריט. סתם לדוגמא בפרק האחרון של MKR זוג הגיש מנה מפורקת של פאי תפוחים מבלי שבתפריט כתוב שהעוגה תוגש מפורקת. לדעתי במקרה כזה חובת ההחזר הוא על המסעדה, כיוון שלא צריך לצפות מלקוח שיתחיל לשאול אלף שאלות על המנה ולנחש איזו הפתעה תמנו בה רק בגלל שמסעדה החליטה לשנות אותה. מנה בדרך כלל מוגשת קרה ואתם מגישים אותה חמה? מנה מגיעה בצורה מסויימת ואתם מגישים אותה בצורה אחרת? עם מרכיב שבדרך כלל לא מוסיפים? תיידעו את הלקוח. אל תשאירו את אלמנט ההפתעה באוויר, כי אחרת אם הלקוח מתאכזב - זו אחריות שלכם.
 

חיפאית88

New member
מוסיפה- מרכיבים בעייתים

מבחינתי בראשם עומד הכוסברה. מרכיב שידוע כבעייתי עבור לא מעט אנשים, לי ממש עושה רפלקס הקאה, אם זה לא כתוב בתפריט אני אחזיר.
&nbsp
בהרבה מסעדות לא כשרות גם בודקים עם זה בסדר עם הלקוח חלב ובשר באותה המנה ומרכישים כמו רוטב צדפות שאינו כשר וזה בסדר גמור וככה חוסכים אי נעימות מהלקוח ומעצמם.
הרבה מהעניין זה פשוט תקשורת...
 
למעלה