אכזבה מרה נוספת. קשה לי השבוע. הפעם: "רק היום"

Gרר

New member
אכזבה מרה נוספת. קשה לי השבוע. הפעם: "רק היום"

מהמקומות החינניים שידענו ברמת החיל בכלל ובשוק צפון בפרט (למען הסר ספק - הוא לא נסגר). מקום קצת סטלני, שכתבתי עליו בעבר. על הנייר - עוד אחת ממסעדות ה"בכל יום מכינים מנות אחרות על פי מה שמוצאים בשוק". ye, right. אבל יחסית לכל המקומות הפלסטיים שיש בשוק צפון הזה - שמחנו שלפחות יש מקום אחד שמרגיש "אמיתי". שממש מבשלים שם.

בכל יום אפשר היה למצוא שם כ-10-12 מנות מהלב. חצי מהם סלטים די מושקעים. חצי תבשילים. 2-3 מהתבשילים בשריים. 2-3 צימחוניים. הכל עם הרבה טעם. עם נטיה לחריפות מתונה, אבל נסבלת. רוב המנות הוכנו בבישול ארוך, והזדקק רק לצילחות, כך שהכל היה די מתוקתק שם, גם זה חשוב בצהרים. עם לחם נחמד בפתיחה שמוגש עם צלוחית טחינה וקצת חריף באמצע זה באמת היה מקום שחיבבנו. היו נפילות לא פעם, מנה שהתפספסה פה ושם. חזה עגל סיבי מדי לפעמים. דברים שלא התחברו. אבל בסדר. ככה זה כשמבשלים על אמת ולא על פס יצור.

הגענו היום, שמחים שיש מקום פנוי. זה לא תמיד קל שם. מלצר לא מגיע. הלכנו לדלפק. מסתבר שאין יותר מלצרים. משלמים בקופה. מחכים שתי דקות. קוראים לך. אוקיי. הזמנו. הצימחוני כהרגלו את הדאל ההודי. אנחנו מנה של כרע עוף. שתי דקות וכבר קראו. הכלים - חד פעמיים. גם הסכום. הרגשה של חול המועד פסח. הלחם בשקית ואיתה קופסית פלסטיק מיניאטורית של טחינה.

לא יעזור אלוהים אבל יש הרגשה אחרת בלאכול בכלים חד פעמיים. או בחמגשית, זה בכלל גומר אותי. אבל מילא הכלים. היעדר המלצרים. על הכל עוד הייתי סולח. רק שהאוכל, גם הוא כבר לא כשהיה.

אכלתי שם כבר את מנת הכרע עוף יותר מפעם אחת. זו היתה הפעם היחידה שהיא הרגישה חיוורת. מכובסת. חסרת טעם. סתם. אורז רטוב למטה. תפוחי אדמה סתמיים. קצת כרישה. קצת סלרי. הכל מאד אומלל. איפה השפיץ של הטעמים במקום. צל חיוור. שאלתי את הצימחוני אם הדאל שלו הוא כמו תמיד. זה דאל שהוא עשה עליו קילומטראז' רציני. אחר לגמרי הוא רטן בעצב.

אני מבין שבצוק העיתים גם הם נאלצו לצמצם. בסדר שהורידו את המלצרים. גם ככה המלצרים לא היו צריכים לעשות שם יותר מדי וזה גם נוח לשלם בהתחלה. עוד איכשהו על הכלים החד פעמיים, למרות שזה הורס במשהו. לא יעזור. אוכל זה לא רק ללעוס. זה גם המסביב. אבל זה שהרגו שם את המנות... סורי, "רק היום". אני מבין שאתם מנסים לעשות את המקסימום בתנאי הישרדות, אבל אם זה לא זה - אז זה לא עוזר לנוו.

באמת שהייתם נחמדים. אבל לא נשוב, ועל פי מצב השולחנות היום כנראה שאנחנו לא היחידים. חבל, כי באמת שהייתם אחלה, והיה כיף לאכול אצלכם.

ובנימה פסימית... מה יהיה?!?!?!
 

John the Savage

New member
לא יכול לחוות דיעה לגבי "רק היום" כי אני לא מכיר את המקום

(ובכלל, כבר לא הייתי בארץ תקופה)

אבל רק רציתי לומר שבאופן כללי, אני די מחבב את הרעיון של מקום שמכין בכל יום אוכל קצת שונה בהתאם למה שבא לשף (או בהתאם למה שיש בשוק, אם רוצים לקרוא לזה ככה).

בסן פרנסיסקו יש מקום שהייתי הולך אליו די הרבה, נקרא picnic on third, שעובד לפי הקונספט הזה. שם בכל יום השף מחליט על איזשהו "קונספט" ומבשל משהו אחר, אבל התפריט די מצומצם: בחירה בין שתי מנות עיקריות בשריות וארבע תוספות צמחוניות (שחלקן יכולות להוות גם מנה עיקרית לצמחונים), וגם שם אין שירות בשולחנות אלא משלמים ומקבלים את האוכל. מה שכן, הצלחות והסכום הם לא חד פעמיים, והאוכל לרוב פשוט אבל טעים.

http://picniconthird.com/
 

YosMan1

New member
בבקשה לא, אחד המקומות האהובים עלי לצהריים, אכלתי שם פעמים

רבות ותמיד היה מוצלח.
חברה נחמדים ואוכל מצויין.
אם השינוי קבוע זה יהיה מאד מצער.
&nbsp
 

Gרר

New member
לא אותו דבר, אבל המקום ההודי החדש בשוק

מסתמן כסוג של תחליף. זה ממש לא אותו דבר אבל גם שם מקבלים מנת אורז (ההודי שלהם מעולה אפילו בעיניי מי שלא חובב אורז כמוני) ועליו מיקס ממה שמתבשל שם בסירים. מבאבא גנוש ועד תבשילי שעועית. אין בשר וכאמור זה ממש לא אותו סיגנון אבל בתור מקום שעושה אוכל מהלב ולא מרגיש סטרילי כמו רוב המקומות בשוק, ושאתה יכול לבוא אליו ולערבב כל מיני הפתעות מהסירים שם - הוא די נחמד.

אבל זה רק מפעם אמת שאכלתי. מקווה שלא אתאכזב בביקור הבא…

נמצא בחלק המערבי ליד המיאזאקי.
 

Gרר

New member
סוג של...

וזה לא ממש הודי אותנטי שם... יותר "בהשראת".
 
באבא גנוש זה חציל בטחינה

וזה לא מתבשל בסיר.
אני מניח שהתבלבלת או שזו חתיכת מסעדה הודית משונה.
 

Gרר

New member
במזרח התיכון מגישים עם טחינה...

בעולם מקובלים גם גירסאות אחרות עם רוטב עגבניות ולא עם טחינה, וזה הכיוון של מה שהתבשל שם בסיר והוגש על האורז.
 
באבא גאנוש זה סלט חצילים בטחינה

אין לזה עוד גרסאות. זה שם של מנה לבנונית. יש המון מנות חצילים בעולם, עם עגבניות עם פלפלים עם בשר. לא קוראים להן באבא גאנוש.
&nbsp
זה לא בקטע של להתווכח, זה סתם טעות שאני בטוח שאתה לא מעוניין לעשות.
 

Gרר

New member
אבדוק יותר בתשומת לב בביקור הבא שם

היינו שם רק פעם אחת ספונטנית, ועם הבלאגן המובנה במקום לא הקדשתי לזה יותר מדי מחשבה. טחינה לא היה בזה מן הסתם. אני אבדוק בפעם הבאה מה זה בדיוק ואיך הם קוראים לזה.
 

אספרסו2

New member
לא רק לבנונית

במסעדה סורית כאן זאת מנה קבועה אצלנו.
ערבית מן הסתם.
 

prizman

New member
נשמע מבאס ביותר.

על נושא המלצרים הייתי מתפשר למרות שהתרגלתי כבר שגם במסעדה הכי דלוחה
תמיד יהיה מלצר זמין לידי.
אבל בנושא הכלים החד"פ הייתי נשבר אם הייתי מזהה את זה טרם ההזמנה.
לא מסוגל לאכול מכאלה מלבד בפיקניקים שלא השתתפתי כזה למעלה מעשור,
ולא הייתי טורח לבדוק מה רמת האוכל למרות ההכרות הקודמת.
כל מה שנותר לי לומר זה חבל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חבל
נשמע שהחליפו את הצוות במטבח...

דווקא היעדרם של מלצרים סבבה בעיניי, בעיקר במקום כזה; חוסך נפנופי ידיים וטיפים מיותרים.
 

Gרר

New member
כן אם זה היה רק היעדר המלצרים

אז לא היתה לי בעיה בכלל. חבל שזה לא נגמר רק בזה.
 

החתולית

New member
עצוב לקרוא, אבל אולי תקלה חד פעמית במטבח?

המעבר לשירות עצמי וכלים חד פעמיים, מובן בגלל הקשיים הכלכלים הברורים מאליהם, ובגלל בעיות במציאת שוטפי כלים (יקר להעסיק מבקשי מקלט וישראלים לא רוצים לשטוף כלים).
&nbsp
אולי קצת מבעס לאכול בכלים כאלה, אבל אם האוכל היה טוב, הייתם מרגישים אחרת.
 

Gרר

New member
לא היתה תקלה במנות

תקלות במנות או מנות פחות מוצלחות היה עניין שבשיגרה שם, בכל זאת כמו שכתבתי מקום קצת סטלני והמנות הרגישו באמת כאילו מישהו זרק לסיר ככל הבא ליד ופשווט נתן לזה להתבשל טוב. בהתאם לכך סלחנו על אי דיוקים וגם על לא מעט פיספוסים.

מה שקיבלנו אתמול זה לא תקלה מסג כזה. זה פשוט הרגיש אחרת. וכל זה בכלים חד פעמיים מבאסים. סורי… אבל זה כבר באמת לא זה.
 

החתולית

New member
דווקא היום הייתי "בשכונה" הישנה שלך ליד הבורסה

נפגשתי שם עם חבר כדי לנסוע ירושלימה לפגוש את רונלדיניו, והוא המליץ על סביח ב"סביח השרון". הסביח אכן היה מצויין.
&nbsp
ראיתי חלק מהמקומות שהיית כותב עליהם
 
למעלה