פונדק דה לוקס, יפו

Gרר

New member
פונדק דה לוקס, יפו

בזמן שבכל הארץ ניפנפו במרץ על המנגלים, אנחנו הלכנו להסניף מהמעשנת של פונדק דה לוקס ביפו. זה מגיע עם בונוס של מטס חיל האויר מעל הראש, להשלמת החוויה של יום העצמאות, והדיווח שאנחנו מביאים משם הוא הדילמה הקלאסית אם להתנחם מחצי הכוס המלאה או להתבאס מחצי הכוס הריקה.

נתחיל בחצי הכוס הריקה: התפריט. בלשונה של המסעדה - הוא השתנה. בפרשנות שלנו - הוא הצטמצם. ראינו את זה כבר כשהסתכלנו באתר שלהם לפני הביקור במסעדה ולא הבנו לאן נעלמו לנו שלל הנתחים המעושנים. בטן החזיר. הצואר. הפיקניה. אבל היה כתוב שיש ספיישלים, אז הגענו אופטימיים.

ספיישלים באותו צהרים לא היה. היה רק ספיישל. אחד. אווז. אלא שבאותו זמן הוא עדין לא היה מוכן. אז מה נשאר לנו? ספריבס, שורטריבס ובריסקט. סה טו. אם לוקחים בחשבון שריבס זה ריבס, אז בעצם מכל הכיף שם - לקבל מגש עמוס נתחים שונים ולנשנש ממנו - נותרו שתי אופציות בלבד.

שאלנו את המסעדה לסיבת הסירוס בתפריט. ההסבר היה שבעבר היתה להם מעשנה במקום סמוך, והבשרים היו מעושנים שם ומגיעים למסעדה בשקיות ואקום, ואילו עכשיו הם מעשנים במקום והבשר מקבל איכות הרבה יותר טובה, אבל מחייב אותם להוריד את המבחר.

זה מן הסתם לא מסביר הורדות נוספות מהתפריט כמו של קרעי תפוחי אדמה, התוספת האהובה עלי שם, ולחם התירס, שגם הוא ירד, אבל על לכתו פחות הזלתי דמעה. נראה לי שהמלצר ש"נפלתי" עליו עם ההתבאסות היה בטוח שעוד שניה נקום ונלך, אבל באנו להנות אז קיבלנו את ההסבר והשתדלנו להניח לבאסה בצד ולהנות ממה שיש, AKA חצי הכוס המלאה.

לחצי הכוס המלאה הזמנו את הבריסקט השמן והספריבס ברוטב פיקנטי. שניהם היו לעילא. הבריסקט (250 גרם 55 ש"ח) הוגש הרבה יותר עבה מהעובי של הנתחים שהוגשו בעבר, ועם זאת היה רך כמו חמאה. אפילו שריגי השומן שהיו בו נמסו בפה, והיה ממש כיף לאכול את זה. הטעם המעושן בלט לטובה - נתח מצויין. גם הספריבס (300 גרם 96 ש"ח) נותרו מצויינים ממש כפי שזכרתי.

כדי לגוון בכל זאת את היצע הבשר הזמנו גם נקניקיה מבשר לבן עם גאודה טימין (32 ש"ח) שהיתה מצלחת אפילו יותר מהשוויצרית של הביירן שקנינו יום קודם להכין בבית (אם כי שם זה מבשר עגל) והמבורגר (220 גרם 70 ש"ח) שהקציצה שלו (מבקר) היתה לא רעה בכלל, עם טעם מאד מיוחד.

את מקום התפוחי אדמה הקרועים תפס צ'יפס בטטה שהיה מעולה ושוב הוכיח שכשלוקחים צ'יפס בעובי "רגיל" ועושים אותו ממש טוב - הוא נותן נוק אאוט לכל הצ'יפסים הדקים שהם אולי פריכים מבחוץ אבל חסר להם הקונטרסט של ה"פנים" הרך. הצ'יפס הזה היה ממש ממש ממש מוצלח (18 ש"ח) והוזמן גם עם ההמבורגר במקום הצ'יפס הרגיל.

מאק אנד צ'יז (24 ש"ח) זה מאק אנד צ'יז. נחמד. מושחת. אבל אני לא יכול להגיד שאני עף על זה (האישה והקטנה יותר בקטע) והייתי בכיף מחליף עם קרעי תפוחי אדמה (פעם אחרונה ודי להפעם).

גם בקינוחים המבחר מאד מצומצם. מהשנים שהיו בחרנו בקראק פאי (35) וזו היתה הנפילה היחידה בכל הארוחה. המנה היתה ממש לא מוצלחת. בדרך כלל אני והאישה רבים על כל ביס של קראק פאי, הפעם הקטנה אכלה 80% מהמנה.

העוגה עצמה - דחוסה מדי, עם מרקם לא נעים לאכילה. על העוגה הוזלף משהו שהייתי בטוח שיהיה קצפת, אבל מסתבר שזה היה קרם מוזר עם טעם של יוגורט תנובה 5%, חסר כל מתיקות ו/או איזון אחר בטעם. קשה לי להאמין שזה מה שהם מתכוונים באמת להגיש, מצד שני קשה לי להאמין שגם התפקשש להם בהכנה וגם אף אחד לא טעם את זה לפני שהגישו. אבל בכל מקרה את הפונדק לא שופטים על קינוחים, וחבל שמילק היה סגור...

לסיכום. אני חצוי לחלוטין בשורה התחתונה. מצד אחד - שני נתחים ממש מעולים. צ'יפס בטטה עילאי. וגם הנקניקייה וההמבורגר היו לא רעים. כך שבכל הקשור לטעם - היה מאד מוצלח. מצד שני - לפונדק דה לוקס אני לא מגיע בשביל לסתום את הבטן עם נקניקייה, המבורגר או חצי עוף שגם יש להם בתפריט. אני רוצה מבחר יפה של 3-4 סוגים של נתחים שונים על המגש, כדי שיהיה לא רק טעים אלא גם מגוון. זה, בכל מקרה, היה תמיד מקור ההנאה שלנו שם.

ולכן, כנראה שביום העצמאות ה-71 נצטרך לבדוק אופציות נוספות. אם יהיה מקום אחר שיציע איזה גריל מעניין - כנראה שניתן צ'אנס למשהו אחר. אם לא, אז כנראה שנחזור לפונדק, כי מבחינת הטעם, המקום ממשיך לספק את הסחורה ביג טיים.
 
דווקא עושה חשק

יצא לי לשבת שם כמה פעמים וחוסר היציבות בבשר ביאס - צלעות יבשות זה לא להיט. ההיצע באמת נראה קצת מצומצם אבל אני חושב שזה שווה את זה אם יש שיפור בפרמטר האיכות.
 

החתולית

New member
גם אנחנו אכלנו בפונדק ארוחה לא להיט

ואני מודה שלא חשנו צורך לחזור שוב.
&nbsp
יכול להיות שצמצמו את התפריט, כי זול יותר להחזיק תפריט קטן.
 

Gרר

New member
יש מצב

כי ירדו עוד דברים מהתפריט חוץ מבשר, ומאד יכול להית שגם להחזיק מעשנת אצלם יותר זול מאשר האופרציה של להכין במקום אחד ולהעביר למקום אחר.

בשורה האחרונה הסיבה פחות מעניינית אלא התוצאה, ובמבחן התוצאה כמו שכתבתי בסיכום של הדיווח - הנתחים היו מעולים, המבחר היה מבאס.
 

Gרר

New member
ולעומת זאת... אכזבה מרה בדוניא, רמת החייל

היום חנכנו את המזללה החדשה של מאיר אדוני ברמת החייל. זו היתה הפעם הראשונה שעברתי ליד המקום ולא ראיתי תור נשפך למדרכה, אז אפשר להתרשם שההייפ נרגע והמקום עובר לתפקד על פסים רגילים.

הקונספט - משלמים בכניסה ומקבלים קעריות לסלטים אותם אפשר לנשנש בזמן ההמתנה שיקראו לך לקבל את העיקרית. אצלנו היה מדובר בזמן קצר למדי, דקות בודדות. יש קצת בלאגן מובנה במקום ולא תמיד ברור מאיפה בדיוק קראו לך, ואני מפחד לדמיין איך זה היה נראה בזמן הפתיחה, אבל עם כמות האנשים הסבירה שהיתה היום השיטה עובדת.

מה שפחות עבד זה האוכל. חלקתי שתי מנות. האחת - מעורב חלקי פנים בפיתה (47) שהוגש עם צ'יפס, והשניה - שפונדרה עגל בצליה איטית בפרנה (55) שהוגשה עם בטטה. קראתי מה שכתבו על המקום. אני כנראה אהיה דעת המיעוט, אבל הדבר הכי טוב במנה של העורב היתה הפיתה. החלק הטוב במנה של השפונדרה היתה הבטטה.

השפונדרה היתה סיבית ולא נעימה לאכילה, והטעם הותקף על ידי רוטב חריף שלא הותיר כמעט לשום טעם אחר לעבור ללשון. במעורב היה טעם לואי בעל מליחות מוזרה, זה לא היה כאילו שמו יותר מדי מלח. זה פשוט היה טעם לא נעים. ואגב - זו מנה שנטעמה על ידי שלושה אנשים, והדיעות עליה היו זהות.

הצ'יפס - אכיל, אבל sorry guys, הצ'יפס בטטה של הפונדק צרוב לי עדין יותר מדי על בלוטות הטעם והצ'יפס כאן הוא צל חיוור למה שמוגש שם.

לזכות השירות במקום ייאמר שכשהגיעו לפנות את המגשים שלנו שאלו והתעניינו, והציעו להביא משהו אחר, אבל היינו די מלאים, וגם ככה זה לא בדיוק מזון בריאות שהיה רצוי לדחוס ממנו מנה כפולה לגוף.

זאת היתה אחת הארוחות העצובות שהיו לי בתקופה האחרונה, בעיקר בגלל ששמו של מאיר אדוני חתום עליה כמעין משל למצב העגום של הקולינריה הישראלית שפעם חוד החנית שלה היתה היצירתיות של כתית והיום נותרנו עם מעורב בפיתה.
 

Gרר

New member
ממה שהצלחתי לזהות

הפיתה כללה
  • לבבות
  • טחול
  • פטריות
  • בצל
הבנתי שאמורים להכנס למנה גם לשון עגל ושאוורמה פרגית אבל בבליל שנדחס לפיתה היה די קשה לזהות.
 

Gרר

New member
1 בול 1 פגיעה


הטחול אמור להיות של עוף, הלבות אמורות להיות של עגל. וכן, הכיוון הוא של מעורב ירושלמי אבל התיבול אחר לגמרי ובהתאם לכך גם הטעם הכללי של המנה שלא מצא חן בעיניי.
 
טוב שהוספת שהלבבות 'אמורים' להיות של עגל


על לב של עגל, שהוא גדול, לא אומרים לבבות ברבים. לבבות ברבים זו ההתייחסות ללבבות של בעלי כנף. אז אם כתבו בתפריט או אמרו שהמדובר בלבבות של עגל, תרשה לי לפקפק...
זאת ועוד, לב של עגל יש לאכול ביום השחיטה או למחרת, בשל כמות הדם העוברת בו. זה לא מתאים למנה כזו, לעומת טחולים ולבבות של עוף הנקנים בחבילות קפואות. אגב, לב של עגל טרי על האש זה מעדן אבל להזמין רק בשיפודיות איכותיות שיש בהן מחזור גדול.
 

Gרר

New member
תודה על המידע.

על פי התיאור שלך לא יצא לי עדין לאכול לב של עגל כמנה בפני עצמה. בהחלט מסקרן. אני אוהב חלקי פנים. לא מצליח להבין רתיעה של רבים מזה.

וכן, כתבתי אמור כי זה היה מזיכרון של מה שזכרתי מהתפריט, ולא מידיעה
 

erezavn

New member
הייתי פעמיים בפונדק ופעם אחת בטראק דה לוקס

היה נחמד ולא יותר. משהו בעישון שלהם לא היה מספיק נוכח וחזק לטעמי.
אם גריל מעניין - נסו בהזדמנות את לילה (Leyla) ברח' הכובשים. בר עם מנות גריל טובות ולא שגרתיות. כנ"ל קוקטיילים.
 

Gרר

New member
אבל זו בדיוק הסיבה שבגללה הם שינו את התפריט

לטענתם העישון במקום עם המעשנה החדשה נותן תוצאה הרבה יותר איכותית ומודגשת. קשה לי להשוות אחד לאחד לביקור הקודם, כי זה היה לפני די הרבה זמן, אבל על פניו בבריסקט העישון ממש ממש הורגש. בספריבס המרינדה שעוטפת את הבשר משפיעה הרבה על הטעם אז שם זה קצת פחות בא לידי ביטוי. אבל בכל מקרה - הכוונה שלהם במעבר לעישון במקום זה בדיוק זה.
 

Gרר

New member
ותודה על האינפו לגבי ליילה!

לא שמעתי על המקום, טוב לדעת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני בצ'יפס אוהבת 100% פריך, שלא יהיה שום רך בפנים...

ואם כבר רך, אז שיהיה רך ונימוח עד הסוף, כלומר תפוח אדמה/בטטה בתנור. במקרה כזה אין סיבה לטען ולהוסיף לו סתם שומן מיותר. בקיצור, מבחינתי טוגנים עבים הם לא לכאן ולא לכאן... אבל על טעם וריח.
 

Gרר

New member
לא מדובר על העבים

העבים אלו הסטייק ציפס. כאן מדובר על ציפס בעובי הרגיל, זה שמקובל בהולנד ובלגיה שם המציאו את זה. אני יודע שבארץ השיפודיות הוציאו לציפס כזה שם רע בגלל שבהרבה מהן מקבלים ציפס כזה רופס או ספוג שמן, ובמקרה כזה כבר עדיף באמת לקבל את הדקים וזהו. אבל בגלל זה הדגשתי שכשעושים את זה טוב, לא רופס ולא ספוג שמן, זה הדבר האמיתי מבחינתי, ובפונדק זה היה מהטופ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם אני לא דיברת על העבים עבים אלא על ה"רגילים"

באלה של השיפודיות וכו' אני בכלל לא נוגעת... אבל גם אלה שהם חצי-חצי לא מספקים אותי. כאמור, מבחינתי ההצדקה היחידה לטיגון תפו"א היא 100% פריכות (שאני מעדיפה להשיג בתנור, אבל אם כבר מטגנים...). באופן כללי אני די סולדת ממזון מטוגן, אבל במבחן הפריכות יש לו יתרון.
 

Gרר

New member
דוקא אצלי ציפס כזה הוא אחץ מהנאות החיים

והעובדה שיש יותר פיספוסים בכזה ציפס והרבה יותר קשה להגיע למשהו מושלם רק עושה את זה עוד יותר נחשק
 
למעלה