אז מה אכלתם בסוף השבוע

prizman

New member
על הנתונים לא אתווכח איתך.

לא קראתי ואני לא מכיר כך שאני סומך על מה שאתה כותב.
את התפוקה החקלאית בתאילנד אני קצת מכיר מכמה זוויות.
דווקא יועצי חקלאות מישראל היו כאן ותרמו רבות.
וכן, יש כשלים שאני יודע עליהם. חלקם במימון ממשלתי.
אם תשאל אותי מהיכן ולמה עגבניות השרי שאני צורך
לא אדע לענות לך. זה עלום למדי.
מהיכן עגבניות הכפר אני יודע יותר אבל הן לא שרי.
סתם עגבניות וטובות לא פחות.
 
אני שנים רבות משתמשת במוח. אף קצב לא מכר לי מוח עם עצם.

לעיתים היו קצת רסיסי עצם ותו לא. ומה החוכמה לשקול אחרי בישול? לפי ההיגיון הזה צריך לבשל כל נתח לפני שקילה...ואם מטגנים ולא מבשלים, כמו שמקובל עם מוח, לא מפסידים במשקל.
 

25306yosef

New member
לא כל מוצר מזון תעשייתי מעובד מכיל שמן צמחי תעשייתי מזוכך.

יש הרבה מאוד מוצרי מזון תעשייתיים מעובדים שאינם מכילים כלל שמן צמחי תעשייתי מזוכך. אבל הם יקרים הרבה יותר בהשוואה לאחרים שכן מכילים שמן צמחי תעשייתי מזוכך וזאת מאחר ששמנים איכותיים הם יקרים הרבה יותר.

בישראל רוב המוצרים התעשייתיים הם מאיכות ירודה ביותר וזאת גם בגלל העלויות הרבות של הכשרות והרצון ליצור מוצר זול שההמונים יוכלו לרכוש אותו. וגם בגלל הכלכלה הישראלית המושפעת מהאמריקניזציה שהשחיתה את הפולקלור הישראלי.
 

Maldini Girl

New member
ארוחה מוצלחת ביא-פאן

הגענו בגלל שממקום העבודה שלי קיבלנו במתנה תלוש ע"ס 80 ש"ח למספר מסעדות, ביניהן יא-פאן.
אני רוצה לציין לטובה את השירות. בן זוגי אלרגי לשומשום. כשאמר זאת המלצרית הלכה וחזרה עם רשימה ארורה של "זה אפשר וזה לא", כולל מנות שכללו שומשום אך המסעדה אמרה שאין בעיה להוריד אותו מהמנה עבורינו. מעבר לכך ניכר שהמלצרים מכירים את התפריט ויודעים לענות על שאלות, רלוונטי מאד עבורי שלא בקיאה באוכל יפני.
לראשונות:
אכלנו סלט דג צרוב עם מלפפונים. מנה חמודה וקלילה שביקשנו להוריד ממנה את השומשום וחסרונו הורגש. בדיעבד זו מנה טובה, אבל לא אזמין אותה שם שוב. יש פשוט מנות מוצלחות בהרבה.
-טופו משי עם ביצת אונסן. מנה מקסימה.
-מוח בטמפורה - מנה נהדרת.
&nbsp
לעיקריות:
הבחור לקח קארי של קלמרי עם אורז. לטעמי הקארי מתוק מידי אבל הוא מאד אהב.
אני לקחתי מאזמן (אאל"ט) - אטריות ראמן עם ביצת אונסן, ביצי סלמון ומח עצם. המנה היתה טובה, באמת שכן. אבל התחושה שלי הייתה מעט של "מנת רושם" - ביצי הסלמון היו מיותרות וגם מח העצם לא באמת השתלב. זה היה טעים במבחן התוצאה (אפילו מאד) אבל קצת תחושה שהכניסו "בכוח" מוצרים יקרים אל תוך מנה כדי לעשות אותה יקרה (ויוקרתית) יותר.
&nbsp
לקינוח אכלנו "ברולה עוגת גבינה" שהיה נחמד ולא מתוק מידי.
&nbsp
סה"כ עם כוס סאקה 304 ש"ח (לאחר הנחת התלוש, כלומר 384 ש"ח). ולמרות שיש לי קצת הערות, בשורה התחתונה נהנינו מאד.









 
מח עצם וביצי סלמון ממש אינם מוצרי "רושם" יקרים

ביצי סלמון אינם קוויאר, וביקור אחד אצל הקצב יספיק לך כדי להבין שמח עצם גם הוא רחוק מלהיות חומר גלם יקר. ובמקרה של המאזמן (מנה שגם אני אוהב מאוד), אם לא ביצי הסלמון והמח, לא היה נשאר הרבה במנה...
 

Maldini Girl

New member
גם אם הם לא מוצרים יוקרתיים

אני חושבת שהם כן מוסיפים "רושם" למנה. ולטעמי, זה היה בעיקר רושם ולא טעם. לא הרגשתי שמי מהם מעשיר את טעמה או מרקמה של המנה.
באותו יום הייתה להם מנה (אולי ספיישל, כי לא רשומה בתפריט) של אותן אטריות אבל עם תבשיל לחי. אני בחרתי במודע לא לקחת אותה, כי עניין אותי לראות איך ישתלבו ביצי הדגים ומח העצם במנה. אולי זו הייתה טעות, אולי מנת הלחי הייתה יכולה להיות טובה יותר והייתי מרגישה בה שילוב מוצלח יותר של טעמים.
במילים אחרות, אם כשאתה מוריד ממנה מספר מרכיבים או מוסיף אותם אין שום הבדל, אולי זה לא המרכיבים שאתה בהכרח רוצה במנה שלך. מבחן התוצאה היא מנה טעימה, שאני חושבת שהייתה יכולה להיות טעימה יותר, ושמח העצם וביצי הדגים לא הוסיפו למנה.
זה כל מה שניסיתי להגיד.
 

Maldini Girl

New member
וכמובן שזה משקף את דעתי בלבד.

ייתכן שאחרים אוהבים את השילוב. אני פחות התחברתי.
 

ady18

Well-known member
frame

מנת השניצל שהוזמנה דווחה כמנה רגילה ולא מענינת
בעיקר הזמנו סושי אני לקחתי ספישל בטטה ברמה גבוה.
חברה לקחה קלאסי של סלמון גם הייתה מרוצה.
דים סאם צמחוני לא מומלץ\רק העוף ממולץ.
פוקצה טעימה ומטבלים פחות שגרתים ואפשר להכריב בלטו איולי בזיליקום + בטטה גזר ומיולי חופשי.
וקרם ברולה עם עוגה משולב לא רע בכלל. ועם בננות.
מסעדה לא רעה.
 

mereng

New member
ארוחת בוקר בפרנצ'סקה, ומשלוח מסוהו

ארוחת בוקר ספונטנית בשישי בפרנצ'סקה, על שפת הים של ראשון.
הוא הזמין אומלט בולוני (עם בצל ונקניק איטלקי), ואני אגס בנדיקט עם חזה אווז בצד (מטעמי צמחונות) שהבחור אכל בשמחה רבה.
שתיה קרה וחמה, מטבלים חמודים (אבוקדו, לבנה, גבינה מתובלת וכו', ושתי קרוקטים חמודים וטעימים), לחם כפרי. שכחו להביא לנו גרנולה אישית, הביאו רק כשהזכרתי .
שום דבר מיוחד, רק אוכל טעים ונחמד מול חוף ים. לפעמים זה כל מה שצריך.

בערב הזמנו משלוח מ"סוהו"- סוף סוף הילדון הצטרף אלינו ואוכל סושי בגילו המופלג של 8 שנים. הוזמנו 2 רולים לכל אחד בהתאם להעדפות האישיות, וקינוח קדאיף ומסקרפונה בנוסף. הגיעו רק 4 רולים וקינוח. התקשרנו למסעדה, בדקו וזיכו אותנו במחיר הרולים + יש לנו קינוח לפיצוי להזמנה הבאה. הציעו להכין שוב ולשלוח אבל כבר היה מאוחר והיינו רעבים ועייפים מכדי לחכות.
הסושי כרגיל טעים, והקינוח גם.
 
סאגה, קיוטו, בית

שישי בבוקר בקפה "סאגה" ליד הבית, בגבול שוק הפשפשים, המקום הקבוע שלנו בשישי בבוקר. כריך טונה קצת יבש, כריך חביתה טעים, קפה טוב כמו תמיד וגם עוגיות סבבה. הילדון חולה על קרואסון החמאה שלהם, לא בטוח מי הספק, אבל מדובר בקרואסון ראוי למדי. חבל רק שהשירות שם תמיד מגומגם.
שישי בערב "קיוטו" בהרצליה שהחליפו תפריט לא מזמן. מבין כל הסושיות / מסעדות הסושי ה"ישראליות", אין ספק שקיוטו היא המועדפת עלי. דגים באיכות טובה, ואם יודעים מה לבחור וממה להימנע (כל מיני רולים מטוגנים ועמוסי גבינה למיניהם), אפשר להרכיב שם ארוחות סבבה לגמרי. אגדשי טופו מוצלח, צ'יראשי טוב, קונוסים טובים של צלופח. שירות טוב.
שבת בצהריים המאוחרים אצל אמא - מחבת ענק של שקשוקה והמון נשנושים מהמעדנייה של אבנר בשדרות ירושלים (לשעבר אבנר ורמי) - עוד מקום שהוא תחנת חובה בשישי - דג מעושן, איקרה, רוטב שום נהדר, זיתים ומלפפונים חמוצים מעולים, קשקבל, גבינת פנחס ועוד. וכמובן - מסבחה של אבו חסן.
לקינוח - כנאפה סולת מעולה שהגיעה אלינו במשלוח מיוחד מבית לחם (העיר, לא המאפייה).
 

החתולית

New member
גם אנחנו חוזרים לקיוטו מדי פעם

נדמה לי שהסניף בהרצליה הוא האחרון שנשאר.
 

FiReBall

New member
חתך צד של הקרואסון בסאגה רומז שאין מדובר בקרואסון ממש...

המקום מאוד חמוד, חבל שהתפריט דל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ביקור ראשון בסוהו (ראשל"צ) – בינוניות שלא מצדיקה את המחיר

רוב המנות ( לפחות העיקריות) אכן מכובדות בגודלן אבל גם יקרות למדי; היה עדיף שיקטינו את המנות ואת המחירים...

במקרה שלי הזמנתי מרק מיסו שעלה 33 ש"ח, לא זול למרק כ"כ פשוט, וגם המנה הוגשה בקערה קטנה, כך שממש לא הייתה הצדקה למחיר כזה (כפול ממה שמקובל לגבות בסושיות על כמות דומה). אומנם המרק הופיע בראשונות, אבל זה לא מחיר של מנה ראשונה, ומכיוון שקראתי על גודל המנות המקובל בסוהו ציפיתי ליותר, מודה.

הזמנתי מנה נוספת (ראשונה עקרונית, אבל מבחינת מחיר וגודל היא בינונית) שנקראת Poke וזה סגנון שאני אוהבת ואכלתי בעבר (בעיקר בחו"ל), רק שכרגיל בישראל הטונה האדומה לא מספיק טרייה ומתחת שמו אורז של סושי שהגיע כגוש אחד דביק אך יבשושי, לא מתחבר עם מה שמעליו, לא טעים ובעיניי לא ממש אכיל. נזכרתי בגעגועים ברשת Poki Time בסן פרנסיסקו, שבה מגישים דגים נאים על מצע (בעיקר אורז) ושם זה לא אורז דלוח של סושי אלא אורז טעים ואכיל, יש אפשרות לאורז מלא, יש מבחר דגים, אפשר לבחור את המשרה, להוסיף ירקות... ממש נחמד ולא יקר.

לקינוח רציתי עוגת גבינה לא אפויה, אבל מתברר שהיא ירדה מהתפריט (עדיין מופיעה באתר... חבל שאינו מעודכן
). הזמנו מנה שנקראת "תותים (בעונה) / פירות יער בשמנת" אבל למעשה אין בה שמנת אלא גבינת מסקרפונה ממותקת (מאוד). היא מוגדרת כ"אטריות קדאיף, קרם מסקרפונה, רוטב פירות יער ותותים בתוספת פירות טריים (בהתאם לעונה)." מהתיאור נשמע שיש עוד פירות (מתחלפים) מלבד תותים, אבל לא; רק תותים (טריים) + סירופ/קונפיטורת פירות יער (עם פירות יער לא טריים) שביקשנו מראש בצד וטוב שכך, כי אף אחד לא הצליח לאכול ממנו (גם לא חובב מושבע של פירות יער) בשל מתיקותו המטורפת. לשפוך את זה על המנה לא היה עוזר – גם הגבינה הייתה מתוקה, כאמור, וגם התותים, מן הסתם, ואם לא די בכך, על זה עוד פיזרו אבקת סוכר...
רק שערות הקדאיף לא היו מתוקות אלא יבשות ולא התחברו בכלל עם שאר המנה (היו תקועות בין הררי הגבינה). ספק רק אם שפיכה של הרוטב מעל הייתה מועילה. כל זה יוצר מנה לא קטנה (ששניים וחצי אנשים לא הצליחו לגמור כי היא כבדה ומתוקה להחריד, כאמור) אבל ₪51? למנה כ"כ פשוטה? אין בה באמת משהו שמצדיק מחיר כזה. כל הקינוחים שם סביב החמישים, ולא מצאתי לכך שום סיבה הגיונית מלבד בחירה תמחורית.

נקודות הזכות הן התפריטים הנוחים (עם תמונות) והשירות המהיר. חבל שהתפריטים באתר פחות מעודכנים. עוד חבל שעיריית ראשל"צ גונבת כסף מהחונים ע"י מדחנים מפגרים ומחירונים לא עדכניים (בד"כ אנחנו משלמים בפנגו, הפעם לא היינו עם הרכב הקבוע שלנו ולא רצינו להתעסק).

לסיכום: לא ציפית לאיזושהי הברקה, אבל כן קראתי בביקורות שזו מסעדה מצליחה עם מחירים לא מהזולים אבל תמורה טובה למחיר. בעיניי לא הייתה כזאת. אני מניחה שתלוי מאוד במנה שמזמינים, כנראה יש מנות משתלמות יותר; אבל באופן כללי הכמות לא מחפה על הבינוניות (ולפעמים גם הכמות לא מרשימה, כאמור). ברמת ביצוע כזאת כבר עדיף לדעתי לשבת ב"טמפופו" בטיילת בת ים. גם שם זו לא מסעדת עילית, אבל נהניתי יותר ושילמתי פחות.
 

mereng

New member
אכן צריך לדעת מה להזמין שם

אנחנו למשל מאוד אוהבים את הפאדתאי סוהו - שבבי אטריות אורז עם ברוקולי ועוף \ טופו. מנה נדיבה וטעימה ששווה לנו להזמין במשלוח כי כל מנה מהווה 2-3 ארוחות לסועד יחיד...

גם בסושי יש מנות מוצלחות יותר ופחות.

לגבי הקינוח, זה אחד הקינוחים האהובים עלי- גם אני הרגשתי ביום שישי שהמסקרפונה היתה מתוקה מהרגיל. לרוב פירות היער נותנים קונטרה חמצמצה טעימה, אולי שינו את אופן ההכנה. זה קינוח ענקי שמתאים לארבעה סועדים, כאמור משתלם מאוד במשלוח. אני אוהבת את פריכות הקדאיף לעומת רכות הגבינה, כנראה עניין של טעם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי למשלוחים זה משתלם; אבל לא תמיד רוצים מנה ענקית

ומה אמור לעשות מי שרוצה מנה ליחיד? אנחנו בד"כ חולקים קינוח רגיל, כך שקינוח ענק (וגם לא מיוחד ודי חדגוני...) היה סתם יקר עבורנו והשארנו לפחות שליש בצלחת. פירות היער לא גילו שמץ חמצמצות, כאמור, הם שחו בסירופ מתוקקקקק עד צרבת.
&nbsp
לגביי הפוקיי (או ליתר דיוק, צ'יראשי; זו מילה רלוונטית יותר למה שהם מגישים) בדיעבד הייתי צריכה לבדוק אם יוכלו להחליף לי את הטונה בסלמון. במקרים רבים זה מה שאני עושה, כי בישראל קשה למצוא טונה אדומה טעימה (טרייה ממש) אבל לסלמון יש תחלופה טובה יותר. בכל מקרה אין לי כוונה לחזור לשם... במחיר כזה אכלתי צ'יראשי טוב יותר, גם בישראל. למשל ב"אקיקו", מסעדה יפנית במרכז שוסטר (רמת אביב ג) מנת צ'יראשי בינונית עולה 56 ש"ח וגדולה 78 ש"ח. אכלתי את הגדולה (בתמונה) והיה הרבה יותר מוצלח.
http://www.akiko.co.il/Warehouse/content/galleries/ef0343d5-a8d9-41c3-b951-99ecb3430044.jpg
&nbsp
גם שם המנה מוגשת עם אורז של סושי (זו המנה, כך מקובל) אבל הוא היה מוצלח יותר. אני לא מתלהבת מאורז של סושי באופן כללי, אבל כשהוא עשוי טוב אני מסוגלת לאכול אותו. גוש האורז שקיבלתי בסוהו היה בלתי אכיל מבחינתי, וגרם לי לא לרצות לנסות להזמין מהם סושי אי פעם. ביפן (עוד) לא הייתי, אבל יש לי כבר קצת יותר ניסיון (ולא רק מישראל) מתי זה לא רע ומתי זה רע לתפארת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כשכתבתי את הביקורת שכחתי שצילמתי את הפוקיי ואת הקינוח...


פתאום נתקלתי בתמונות בטלפון ואני מצרפת אותן להלן.



 

החתולית

New member
כנראה שבסוהו הולכים על כמות ולא על איכות

כך גם התחלופה גדולה, גם התזרים גדול וכנראה שלרבים זה לא ממש משנה.
 
למעלה