דוניא - המזללה של אדוני - מאכזבת

trilliane

Well-known member
מנהל
לא כתבתי שכל הפאבים מפוצצים את האוזניים

אלא שזו הנורמה הרווחת בישראל, לצערי. למעשה כתבתי שנתקלתי למשל בפאבים איריים שלא היו כאלה, אבל אני לא מכירה פאב רגיל כיום שאינו כזה ואשמח להמלצות. אני רוצה לציין שהסטנדרטים שלי די גבוהים, או יותר נכון הסטנדרטים שלי לעוצמה נורמלית נמוכים... לפעמים גם במסעדות המוזיקה חזקה לי מדי.
 

Gרר

New member
את שוב קובעת בלי ביסוס שזו הנורמה

יכול להיות שסף הסבל שלך נמוך במיוחד, רק שאז את צריכה לקחת בחשבון שאת לחלוטין לא מדד לנורמה.

אני חושב שסף הסבל שלי הוא בגבולות הסביר ובמדד של יכולת לדבר בלי לצעוק אין לי שום בעיה למצוא פאבים שמתאימים להגדרה.

לא חושב שהמלצות שלי רלוונטיות למי שמעיד על עצמו שהוא לא אוהב לשתות ושאני לא סגור עד הסוף לגבי סף הסבל שלו לרעש.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא "קובעת" אני מתארת את מה שאני מכירה, כמו כל אחד אחר

וגם בלי קשר לסף שלי, מעולם לא ישבתי בישראל בפאב שלא נאלצתי להגביר בו את הקול (ולא רק אני), והסקלה נעה בין כאלה שבהם היה צריך לצעוק רק "קצת" לבין כאלה שבקושי אפשר היה לתקשר עם המלצרית.
&nbsp
אם כ"כ קל למצוא פאבים שאינם כאלה, אני חוזרת (בפעם השלישית) שאשמח לשמוע עליהם. משום מה מרוב שיש כ"כ הרבה אף אחד לא ממהר להמליץ...
 

Gרר

New member
לכתוב "זו הנורמה הרווחת בישראל"

זו קביעה, ומן הראוי שתיכתב רק על סמך מדגם גדול של פאבים בישראל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו לא "קביעה", זה תיאור המציאות המוכרת לי ע"ס לא מעט פאבים

שפגשתי בישראל בימי חיי (לא בכולם ישבתי בפועל). עוצמת המוזיקה נעה מ"סתם" חזקה דרך חזקה מאוד וכלה בחזקה מאוד מאוד מאוד (במקרים רבים זה פשוט בום קולי שתוקף את עור התוף בשנייה שפותחים את דלת הכניסה).

אני חושבת שרוב האנשים שכותבים בפורום עושים זאת מתוך ניסיון חייהם ולא ע"ס מחקר אקדמי. אין לי מושג על מה ולמה אתה נטפל אליי ומה כתבתי שכ"כ בלתי סביר בעיניך. כאמור, אשמח לקבל המלצות לפאבים שקטים (יחסית) באווירה שונה.
 

Gרר

New member
אני לא נטפל אלייך אני נטפל לתופעה של הכללות לא מבוססות

זה ברור שכל אחד שכותב על ביקור במסעדה כותב על החווייה האישית שלו, ואז זה גם מנוסח בגוף ראשון ובדרך כלל המסקנות הם "לדעתי" "לטעמי" וכו', אבל על אחת כמה וכמה כשכותבים איזו הצהרה גורפת על נורמה בארץ, אני חושב (אופס) שאם אין ביד נתונים רשמיים מבוססים מן הראוי להגיד "על פי הניסיון שלי". "על פי הפאבים שאני מכירה". "על פי הקריטריונים שלי לרעש". וכן הלאה. אמנם אנחנו ישראלים אבל בכל זאת לדעתי (אופס) כתיבה קצת יותר צנועה וממקום קצת פחות של "אני קובע ש..." גורם להתייחסות אחרת לדברים. קבלי כביקורת בונה.

ספציפית, באמת שקשה לי להמליץ לך על פאבים שיהיו מתאימים לדרישות שלך, כי נראה לי שאת רוצה מקומות שקטים במיוחד, כאלה שהמוזיקה בהם היא בעוצמה אגבית לחלוטין, וכאלה עולים לי בעיקר ברים של יין כמו צ'יקטי. הטרקלין (לא הייתי מאז שעברו למקום החדש). טייסטינג רום. וכו'.

פאבים שהם יותר בקטע של בירה אני יכול לציין למשל את פפיטו בבוגרשוב, קטן ונחמד. את ביצ'יקלטה בנחלת בנימין, שהישיבה שם בגינה. את פיקוק במרמורק. עד כמה שזכור לי אפילו פורטר & סאנ'ס לא מפגיזים במוזיקה אבל הייתי שם די מזמן אז אולי אני טועה.

אם רוצים לשתות ולאכול משהו בצד ולא חייבים שזה יהיה ממש "פאב" מבחינת אוירה - אז יש גם מקומות כמו הביר בזאר ברחוב ישכן ששם הבר הוא על הרחוב של השוק כך שמוטיב הרעש די מנוטרל, ואם הולכים אם זה קצת הלאה אז בהמון פאבים של תל אביב יש אפשרות לישיבה בחוץ שם המוזיקה לא מגיעה בכלל, אבל מבחינתי זה קצת פסול ללכת לפאב בשביל לשבת על המדרכה (למרות שעל פי מה שהולך על המדרכה בדיזנגוף ביום חמישי בערב... כנראה שאני בדעת מיעוט).

אם את רוצה תשובה יותר מקיפה ומקצועית ואולי גם מישהו שמכיר יותר ברים של קוקטיילים (כאלה אני כמעט לא מבקר) אז את יכולה לשאול את "עכברוש העיר", עם הבלוג המצויין שלו לפאבים. הוא בטח יידע יותר. אצלי הזיכרון קצת מתקשה עם שאלות של "שלוף".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מסכימה עם הגישה, אבל כאמור, מדובר כאן בביסוס על הניסיון שלי

(ולא רק שלי, גם אי שפיות בצדו2 ציינה זאת) במשך שנים רבות ולא בפאב שניים שלושה. אני מקפידה מאוד להוסיף לדעתי, בעיניי, לטעמי וכו', אבל כשזה לא משהו אישי שלי אלא תופעה שנתקלתי בה בלי סוף בישראל, לא ראיתי סיבה לסייג במיוחד, בפרט שנראה לי מובן מאליו שמדובר בניסיון שלי. אם לא היה ברור, הרי שהבהרתי זאת, ואני לא רואה סיבה להמשיך ולהיטפל לניסוח אחרי ההבהרה השלישית.
&nbsp
אז כן, ע"ס היכרותי עם המציאות כתבתי מה שנכון וידוע לי. אני עדיין עומדת מאחורי דבריי שזה המצב הרווח בישראל, ועד כה לא ראיתי מידע סותר. גם אם יש פה ושם פאבים שונים הם היוצאים מן הכלל ואינם מייצגים את הפאב הממוצע בישראל. לפיכך ביקשתי שוב ושוב המלצות, לא לפאבים שקטים במיוחד אלא רגועים יחסית ובאווירה לא "פאבית" ממוצעת אלא משהו שונה, כמו בחו"ל למשל (ולא לישיבה בחוץ או על המדרכה. לישיבה במקום עצמו). ברים של יין הם ברים של יין, לא פאבים. זה מיתוג ומיצוב שונה שמיועד לקהל אחר.
 

Gרר

New member
כתבתי גם מקומות שהם לא יין ולא מדרכה

וכתבתי באמת מהמתי מעט שזכרתי.
להמלצות נוספת - נתתי כתובת.
על צורת הניסוח כתבתי לך ביקורת בונה. תרצי תקבלי, לא תרצי - אל תקבלי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי שניים... ו"פורטר ובניו" (מכירה) אינו פאב אלא מסעדה

(גם לפי הגדרתם).
&nbsp
לגבי צורת הניסוח, עם כל הכבוד, לא התנסחתי בצורה יוצאת דופן ולא ראיתי אותך מעיר כך לאחרים. אחרי שהבהרתי יותר מפעם אחת את דבריי להמשיך להתעקש על כך נראה לי כמו היטפלות, כן. תרצה תקבל, לא – לא.
 
אמרתי שנתקלתי בזה בכמה וכמה פאבים (ולא רק) בארץ

נתקלתי בזה גם במקומות שאינם פאבים (לאחרונה זה קרה לי בויטרינה באבן גבירול, הווליום שם נוראי ומזל שאפשר לשבת בחוץ, אבל בקיץ זה לא יהיה כיף). אבל זה לא דבר שקיים בכולם, אני בוודאי לא הייתי במספיק כדי לקבוע שזו תופעה כוללת. יש ויש.

אם את לא רוצה "אווירה פאבית" ולא אלכוהול, ולא עם תאורה עמומה ולא ווליום - למה בעצם לחפש פאב? יש מספיק מקומות אחרים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני נתקלתי בזה בכמה, כמה וכמה וכמה פאבים...


ולא כתבתי שזו תופעה כוללת, כתבתי שהיא רווחת ושזו הנורמה (למיטב שיפוטי). רוצה לומר, במידה רבת "ברירת המחדל". ודאי שיש פה ושם גם כאלה שלא, וציינתי זאת... אבל הם לא מייצגים את הכלל אלא את היוצאים ממנו.
&nbsp
אני אכן לא מחפשת פאבים (אפילו ציינתי מפורשות) אבל אני לא יוצאת עם עצמי, ולכן החיים מלאים בפשרות, ולשם כך רצוי שיהיו עוד אפשרויות...
 

Geralt of Rivia

New member
החוויה שלי זהה לשלך

אני דווקא אוהב אלכוהול ואווירה אפלולית. אני לא אוהב לצעוק או לשמוע רק כל מילה שלישית של מי שמדבר אליי. רוב הפאבים שהייתי בהם בישראל (לא בר יין, לא מסעדה שמגישה אלכוהול, לא גינה או דוכן אלא פאב במקום סגור עם מוזיקה) מספקים לי את כל החבילה - אלכוהול, אפלוליות וצעקות. אני יודע שאם אצא לפאב שאני לא מכיר, סיכוי גבוה שאתקשה לדבר שם. ואם אפשר לדבר, תמיד מישהו יעיר בשמחה משהו על "כמה שהווליום פה סביר", על משקל היוצא מהכלל שמעיד על הכלל.

האם אין בכלל פאבים עם ווליום נורמלי? מן הסתם יש. זה לא משנה את העובדה שרבים מאד אינם כאלה, ועבור אנשים כמוני זה חבל מאד.
 
כמו שאמרתי, לפעמים זה פונקציה של מיקום

יש למשל את אגנס בר בהוד השרון (לא מכירה את הסניפים בתל אביב) - יש שולחנות שהווליום בהם נורמלי ומאפשר שיחה, ועדיין ליהנות מהמוזיקה שברקע. יש שולחנות אחרים שבהם אתם קרובים לרמקול או בזווית כזו שבהם הסאונד כן היה לנו קצת חזק מדי אבל בגלל זה אנחנו בוחרים בסלקטיביות :)
 

Gרר

New member
דוקא אגנס באבן גבירול תל אביב

היה מאד רועש כשהיינו בו. לא ברמה שמבחינתי שוברת את הכלים אבל בהחלט ברמה שהיה צריך להתאמץ כדי לנהל שיחה. הוא גם נמצא במפלס נמוך ויש מצב שזה עוד יותר מגביר את בעיית האקוסטיקה. חוץ מזה הוא היה סבבה לגמרי ויש מצב שננסה אותו שוב כדי לתת עוד צאנס לווליום.
 

YosMan1

New member
הם הנמיכו קצת בימים האחרונים את הווליום של המוזיקה, כנראה

שגם בשביל הקהל ההייטקיסטי הצעיר זה היה מוגזם.
 
למעלה