סיור בתרשיחא - בדיקת התכנות

החתולית

New member
סיור בתרשיחא - בדיקת התכנות

בהמשך לסיור בשוק עכו עם נורית פורן ואוסאמה דלל, אני בודקת התכנות של סיור דומה בתרשיחא.
הסיור נמשך כ- 4 שעות ועולה כ- 200 ש"ח.
כרגע נראה שהסיור ייערך באפריל-מאי.

אנא סמנו
אם תרצו להשתתף בסיור כזה.
 

Gרר

New member
בעד!

נשמח מאד להשתתף. עוד יותר נשמח אם אוסאמה מגיע
 

25306yosef

New member
האם סיור דומה בתרשיחא, משמעו מטבח ערבי ביתי עכשוי?

200 ש"ח זה מעט מאוד בשביל סיור קולינרי המבוסס על מטבחים עיליים העושים שימוש בחומרי גלם איכותיים כמו חמאה, שמנת, גבינות איכותיות, שמן איכותי מכבישה קרה, וכו...

אך לעומת זאת 200 ש"ח זה הרבה מאוד כסף בשביל סיור המבוסס על מטבח ביתי ערבי עכשוי העושה שימוש בשמן צמחי תעשייתי מזוכך שהוא הדומיננטי בו. אני אפילו לא רואה בסיור שכזה סיור קולינרי וזאת מאחר והחמאה, שמנת, גבינות איכותיות, וכו... אינם הדומיננטיים במטבח שכזה.
 

25306yosef

New member
האם בהודעתך זו את מאשרת שגם הסיור הזה יהיה במטבחים ערביים?

לא תודה!

גלונים של שמן צמחי תעשייתי מזוכך זה לא!

עדיף כבר ללכת לאיזו מעדנייה תל אביבית ולרכוש שם חמאה, שמנת, גבינות איכותיות, מאפים איכותיים, וכו....
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חמאה ושמנת הן מוצרים בפיקוח, מחירן אינו גבוה

ולא צריך להיות מטבח עילי כדי להשתמש בהן. מבחינה בריאותית, לעומת זאת... זה כבר סיפור אחר לגמרי. אפשר לאכול מצוין (והרבה יותר בריא) בלי הרבה (או בכלל) חמאה ושמנת (ואפילו בלי מוצרי חלב) ואין לי מושג מה האובססיה המוזרה שאתה מוציא כאן למוצרי חלב עתירי שומן, אבל בינה לבין אוכל גורמה אין קשר הכרחי. אגב, במגזר הערבי לא חסר שמן זית לא תעשייתי בכלל.
 

25306yosef

New member
במגזר הערבי משתמשים הרבה מאוד בשמן צמחי תעשייתי מזוכך

וזהו השמן העיקרי והדומיננטי כיום במטבח הערבי הישראלי וזאת מאחר ומחירו זול מאוד בהשוואה למחירו של שמן זית.

חמאה ושמנת הם אולי מוצרים בפיקוח (להערכתי אין כל פיקוח על מחירם של מוצרי חמאה ושמנת איכותיים המיובאים מחו"ל אלא רק על התוצרת המקומית התעשייתית בלבד), אך למרות הפיקוח על מחירם הם עדיין יקרים יותר משמן צמחי תעשייתי מזוכך וממרגרינה. ולכן רבים יעדיפו את השימוש במרגרינה ובשמן הצמחי התעשייתי המזוכך מאחר ובשורה התחתונה כולם רוצים להרוויח ולרובם של הצרכנים הישראליים לא אכפת בכלל איכותם של חומרי הגלם.

*************

ומבחינה בריאותית, חמאה ושמנת (גם אלה התעשייתיים של תנובה) בריאים הרבה הרבה יותר מכל שמן צמחי תעשייתי מזוכך שאין לו כל ערך תזונתי והוא לא מביא שום תועלת למי שצורך אותו.

ואם כבר בריאות, אז יש שמן צמחי מכבישה קרה (לא מזוכך), כמה בדיוק צורכים אותו כיום במגזר הערבי בישראל לצורך בישול? אחוז אפסי אם בכלל.

החמאה והשמנת הם מוצרים טבעיים ואילו השמן הצמחי התעשייתי המזוכך הוא מוצר תעשייתי שאין לו כל ערך תזונתי ומי שמפיק ממנו תועלת של ממש הם רק בעלי המניות של התאגידים העוסקים ביצור התעשייתי שלו שצוחקים כל הדרך אל הבנק וממנו.
 

Gרר

New member
אם כבר מדברים, אז חשוב לציין ש

שמן צמחי תעשייתי מזוכך לפרומי בלוף שמן צמחי תעשייתי מזוכך קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו שמן צמחי תעשייתי מזוכך צמלח לביקו ננבי.

צמוקו שמן צמחי תעשייתי מזוכך בלוקריה שיצמה ברורק. שמן צמחי תעשייתי מזוכך גולר מונפרר סוברט שבצק יהול שמן צמחי תעשייתי מזוכך.

לכנוץ בעריר גק ליץ, שמן צמחי תעשייתי מזוכך, וגם שמן צמחי תעשייתי מזוכך.

דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. שמן צמחי תעשייתי מזוכך ולא רק שמן צמחי תעשייתי מזוכך.

שמן צמחי תעשייתי מזוכך דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. שמן צמחי תעשייתי מזוכך קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ שמן צמחי תעשייתי מזוכך כלרשט מיחוצים. קלאצי שמן צמחי תעשייתי מזוכך קונסקטורר אדיפיסינג אלית.

סת אלמנקום שמן צמחי תעשייתי מזוכך ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת שמן צמחי תעשייתי מזוכך לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי. ולכן - שמן צמחי תעשייתי מזוכך.

קולורוס שמן צמחי תעשייתי מזוכך מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף דולור סיט אמט, להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס שמן צמחי תעשייתי מזוכך קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - שמן צמחי תעשייתי מזוכך - וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי קולורס מונפרד אדנדום שמן צמחי תעשייתי מזוכך סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף סחטיר בלובק.

בקיצור - שמן צמחי תעשייתי מזוכך, ורק שמן צמחי תעשייתי מזוכך.
 

25306yosef

New member
לא הבנתי שום דבר ממה שכתבת.

אני לעומת זאת כתבתי שבמטבח הערבי הישראלי השמן הצמחי התעשייתי המזוכך הוא הדבר הדומיננטי והנפוץ ביותר.

חשוב לציין בזאת שזה לא רק במטבח הערבי אלא למעשה ברובו של המטבח הישראלי. והערבים הישראלים הם חלק בלתי נפרד מישראל ומהכלכלה הישראלית ולכן גם הם משתמשים בשמן הצמחי התעשייתי המזוכך כפי שנעשה בו שימוש במטבח הישראלי הלא ערבי.

אבל לעומת זאת כאשר נעשה שימוש רב בחמאה ובשמנת ובגבינות איכותיות, השמן הצמחי התעשייתי המזוכך איננו דומיננטי כלל אם בכלל קיים.

אשר על כן, אני אעדיף תמיד לאכול במקום שהאוכל בו עשיר בחמאה ובשמנת ובגבינות איכותיות וכמובן שאעדיף תמיד אוכל שכזה. ואני אהיה תמיד מוכן לוותר על הבשר לטובת החמאה והשמנת והגבינות האיכותיות אם יהיה צורך לוותר עליו לטובתם.

ואתה ככל הנראה תעדיף את הבשר ולא תהיה מוכן לוותר עליו ולטובת הבשר תאכל גם ביחד איתו בעל כורחך את השמן התעשייתי הצמחי המזוכך ותבחר ללעוג עלי וככל הנראה בניגוד לכללי הפורום.

יום טוב לך.
 

החתולית

New member
כולנו קראנו כבר את תורתך ודעתך בעניין

כולנו הבנו, ודומני שכולנו שבענו מלקרוא אותן.
&nbsp
ההשתתפות בסיור אינה חובה, ואין לי ספק שהוא יהיה מוצלח ונהנה ממנו.
&nbsp
&nbsp
 

25306yosef

New member
אני גם הייתי רוצה להשתתף בסיוק קולינרי.

אבל הייתי רוצה סיור קולינרי במחלבות בוטיק, יקבים, מאפיות לחמי שאור, פטיסרי, מסעדות איכותיות, וכו... ולא סיור במטבחים ביתיים של ישראלים.

האם אי פעם יהיו בפורום סיורים קולינריים שכאלה?

לפני כ-15 שנים לערך עזרא קדם ממסעדת ארקדיה בירושלים ערך סיור קולינרי ללקוחותיו הנבחרים. התחלנו בביקור ביקב האלה ומשם המשכנו ליקב סוסון ים בבר גיורא ולאחר מכן לגבינות של שי זלצר.

זה היה סיור קולינרי אמיתי וגם איכותי ביותר. ולא האוכל הביתי.
 

Sanchez

Member
תתכנן סיור ותזמין אותנו...
אולי נבוא (ואולי נוותר).
&nbsp
לא חושב שיש כאן אנשים שעובדים אצלך וחייבים לך סיורים לפי התורה שלך !
 

החתולית

New member
אתה מוזמן לארגן לפורום סיור קולינרי כזה

בינתיים, הפסק לנסות לחנך את כולנו.
 

prizman

New member
ולא הכרת את המקומות האלו קודם?

אז אתה לקוח נבחר מוטעה.
לגבי עזרא קדם וארקדיה לא אעיר.
חוששני שקצת החמצת.
 
למעלה