צ'מעו סיפור על חזירות לשמה

זה לא אותו דבר

מדובר בהזמנה של 3 מסעדות לאותו זמן בדיוק, באותו אזור גיאוגרפי. הרי המזמין יודע מראש שהוא ילך רק לאחת והשעה והיום ידועים וזהים, אז למה מלכתחילה לא לבחור אחת? זה כמו התחביב של ישראלים רבים להזמין בבוקינג.קום 3 מלונות לאותו לילה באותה עיר, ולהשאיר את ההחלטה לרגע התשעים ואז להשתמש באופציית הביטול חינם - מה שלא פיר כלפי המלון (שלא תמיד יצליח למכור ברגע האחרון את החדר) וכלפי מטיילים אחרים. אני מבינה שתוכניות משתנות, שלפעמים צריך לבטל, אבל מה הפואנטה בלהחזיק עד הדקה התשעים את כל האופציות ולדחות את ההחלטה על חשבון האחר?

אני גם לא בעד דמי ביטול. הדבר היחיד שצריך לבטל זה את תרבות הטיפים.
 
אבל לגבי השורה הראשונה שלך - יאללה, שיזמין, אבל אחד

אין לי בעיה עם שימוש באופציית ביטול חינם - לפעמים צריך אותה. אני בעצמי רוצה להגיע לאירוע כלשהו בעיר גדולה בעונה עמוסה, וחושבת להזמין מראש מקום לינה ומקסימום אם אראה חודש לפני שאני לא באזור אז לבטל.
אבל זה בדיוק העניין: אני אזמין ליומיים הללו מקום לינה אחד. לא שניים, לא שלושה ולא ארבעה. אם אתה רוצה ללכת למסעדה ביום X ובשעה Y ורוצה להזמין מראש, תזמין. אבל למה להזמין מקומות בו זמנית ב-3-4 מסעדות? הרי כמה שלא תתאמץ, אתה יודע מראש שתוכל ללכת רק לאחת. אתה גם יכול להזמין 5 מלונות לאותו לילה, אבל בסופו של דבר תוכל לישון רק באחד. אנשים פשוט מכורים להזמנות של כמה מקומות במקביל כדי לדחות את ההחלטה ושכולם יקפצו להם.

אגב, בוקינג.קום היא שחקן עצום ששולט ביד רמה בתחום שלו (וגם נמצא תחת בעלות אחת עם עוד אתרי ענק בתחום כמו פרייסליין וקיאק). לא מעט מקומות לינה עובדים איתו כי השוק הוא כזה שהם תלויים גם בפרסום בו, כי חייבים, אבל הם משלמים לא מעט עמלה (היא מגולגלת עליהם, לא על הלקוח בדרך כלל). כך שיש ביניהם הרבה קולות נגד המדיניות הזו של היד הקלה על ביטולים והזמנות כפולות, אבל קשה בעיקר לעסקים עצמאיים להתמקח עם אתר בינלאומי ענק שכזה. לבוקינג.קום ברור שזה משתלם - הרי זו שורת הפרסום הקבועה שלהם, שיאללה תזמין כי אפשר לבטל.
 

prizman

New member
מזמן הפסקתי לטרוח להגיב לאלה עם הכוכבית האדומה

שכותבים באורח חד או דו פעמי.
כוכבית אדמה שכותב באורח קבע כן אגיב לו, לאחרים חבל על הטירחה.
 

החתולית

New member
צ'מעו סיפור על חזירות לשמה

בקבוצה בפייסבוק שעיסוקה העברת הזמנות במסעדות לאדם לאדם, עלתה ההודעה המצורפת בתמונה.

אדם הזמין שולחן ל- 14/2 לפחות ב- 3 מסעדות, ובבוקר ה- 14/2 הציע אותם לחברי הקבוצה.

הדבר גרר הרבה כעס ודיון סוער. מרבית חברי הקבוצה חשבו שמדובר בחזירות. הובהר שזו אינה מטרת הקבוצה, ושיש בה התנגדות גדולה להתנהלות כזאת.

הועלתה הצעה לפתיחת רשימה שחורה של אנשים שנוהגים כך.

מה דעתכם?
אתם חושבים שלגיטימי שלקוחות יתנהלו כך?
האם מסעדות צריכות לקחת מספרי כרטיס אשראי, ולחייב בדמי ביטול במקרים כאלה?

 

החתולית

New member
בדיוק

מדובר באדם שהזמין שולחן ב- 4 מסעדות, כי רצה להחליט ברגע האחרון לאן ללכת.
&nbsp
מסעדות נערכות לסרוויסים בהתאם לכמות ההזמנות. הן מזמינות חומרי גלם, נערכות עם כח אדם וכו'.
&nbsp
אם היתה מערכת הזמנות אלקטרונית משותפת לכל המסעדות, אנשים כמוהו היו מוכנסים לרשימה שחורה.
&nbsp
דרך אגב, הבחור התקשר למסעדה בה בחר, כדי לוודא שהשולחן שלו מוזמן. המסעדן שקרא את פוסט ביטול ההזמנות, הודיע לו שההזמנה שלו לא רשומה.
 
לא בטוחה כי הסיבה היא החלטה ברגע האחרון לאן ללכת...

אם זה היה כך, יכול היה פשוט להודיע למסעדה על ביטול, לא?
אני רק מקווה שלא מתחיל טרנד ספסרות תמורת כסף במקומות שמורים במסעדות לתאריכים מבוקשים. כאילו זו הופעה של עומר אדם....
לגבי רשימה שחורה של שמות, לא מעשי. מה הבעיה להזמין בשם אחר?
 

החתולית

New member
אנשים שנכנסים לרשימה שחורה יכולים להזמין בשמות אחרים

ויכולים לבקש מאחרים להזמין עבורם, ויכולים הרבה דברים.
&nbsp
יחד עם זאת, בסופו של דבר עולם המסעדנות קטן, ומי שמתנהלים כך יהיו מוכרים לכולם.
&nbsp
מסיפורים של מסעדנים, זה בדיוק מה שאנשים עושים - מזמינים מקומות בשתי מסעדות, כדי להחליט ברגע האחרון לאן ללכת. המקרה הספציפי הזה היה קיצוני, כי מדובר בהזמנת מקום ל- 4 מסעדות בולנטיינז, וביטול בשלוש מהן בולנטיינז עצמו.
&nbsp
אין טרנד ספסרות. הקבוצה הזו בפייסבוק קמה, בשביל לעזור למי שנתקעו בלי הזמנה ולמי שנתקעו בלי בייביסיטר או חלו פתאום. בסך הכל, הרעיון הוא יפה.
 

oreldi

New member
גועל נפש

התנהגות מגעילה וראויה לגנאי שלמרבה הצער אופיינית ללא מעט אנשים.
לגבי דמי ביטול- בעיני אין שום סיבה שמסעדות לא יעשו כן. הדבר נהוג בבתי מלון, בצימרים, בקולנוע בכלל משלמים מראש ולא משנה אם בסוף מגיעים או לא. בקיצור בכל מקום שהזמנה שלך היא על חשבון מישהו אחר.
למה שמסעדות לא יעשו כן ויבטחו את עצמם?
 
לדעתי זה ירתיע לקוחות

תכלס, אם הזמנתי מקום, אגיע. רק פעם אחת ביטלתי בגלל מקרה חירום שלא בשליטתי, והתקשרתי ברגע שידעתי, יום מראש, להודיע כדי שישחררו את השולחן. נראה לי שזה נימוס בסיסי.
אבל אם יהיו דמי ביטול לא אזמין - למה שאשלם אם נניח הזמנתי שבוע מראש ואושפזתי בבית חולים יומיים קודם, כשיש מלא חלופות של מסעדות אחרות שלא יגבו ממני את התשלום הזה? גם כך לדעתי המחירים במסעדות בארץ גבוהים ולא פעם לא מצדיקים את התמורה, לפעמים גם מגיעים בשעה שהזמנת ועוד אין שולחן או שהאוכל מתעכב לרמה לא הגיונית, למה שאתנדב לתת פתח לעוד גבייה? אבחר פשוט במקום אחר. יש מספיק. ולדעתי רוב הצרכנים יעשו כך. זה פשוט לא נהוג, ויש מספיק תחרות.
 

oreldi

New member
אם כל המסעדות היו נוהגות כך אז לא היתה ברירה ללקוחות

אלא לקבל את זה.
זה שזה לא נהוג, ושזה ירתיע לקוחות- הכל נכון. על זה נאמר יש רצוי ויש מצוי- המצוי הוא שזה לא נהוג, הרצוי הוא שזה כן יהיה נהוג.
המקרה שלך הוא נקודתי ואין לי ספק שאת נוהגת להודיע על ביטול, למרבה הצער הרבה אחרים לא נוהגים כך, קראתי כמה פוסטים בפייסבוק של ג'ורג'יו סופינו מפסטה מיה על מקרים רבים שלקוחות מזמינים שולחן ל4 ו5 ואף 8 אנשים ולא מגיעים ולא מודיעים. איך עסק יכול להתקיים במצב כזה?
אם הנוהג במסעדות היה גבית דמי ביטול, לאף אחד זה לא היה נראה מוזר. כמו בבתי מלון, טיסות וכו'. תפסת מקום של מישהו, לא הגעת ולא הודעת וגרמת הפסד למסעדה? תשלמי. הגינות בסיסית בין בני אדם
זה שאוכל מתעכב או ששולחן לא מגיע בזמן- זה לא בסדר אבל זה לא קשור לנושא.
 
אבל גם בבתי מלון זה כבר לא כך

היום רבים מזמינים בתי מלון עם אפשרות ביטול כזו או אחרת (למשל ביטול חינם עד יום או יומיים לפני ההגעה). זה מאוד נפוץ בבוקינג.קום שהם מהשחקנים המרכזיים בעולם בתחום, והיום כבר נפוץ אפילו באכסניות תרמילאים.

לא נראה לי שמחר כל המסעדות יציגו חזות אחידה בנושא שכזה ויסתכנו לשווא. אני באופן אישי מתקשה גם כך ללכת בלב שלם למסעדות בארץ בשנתיים האחרונות לאור השהות הארוכה שלי בחו"ל שגורמת לי להתבאס כל פעם מחדש בהשוואה למה שיש בארץ. רק בשבת האחרונה אילתרתי לי איזה משהו מתוק לאכול מול הטלוויזיה בלילה, ופתאום קלטתי שזה בערך אותה מנה שחלקתי עם חברה באותו יום לצהריים במחיר מופקע של 52 שקל במסעדה תל אביבית, רק שהגרסה שלי היתה יותר טעימה. גם כך צמצמתי מאוד בשנים האחרונות את האכילה בחוץ בארץ, כך שאם יפעילו עליי עוד מס כזה (כן, אני רואה בטיפים מס מעצבן) אני אוותר - אלך רק על הגעה ספונטנית או הזמנה מהיום להיום. לא אשתף עם זה פעולה. אני מבינה ללב המסעדנים, הם לא בחרו מקצוע קל ועוד במדינה לא קלה - אבל גם לכיס שלי לא קל, ואחרי יותר מדי חוויות מבאסות, סתמיות או מרגיזות פה אני מעדיפה לשמור את מעט הכסף שלי לארוחה בחוץ במדינה אחרת, ובארץ פשוט לבשל לבד.
 

oreldi

New member
כמעט כל מה שכתבת ממש לא קשור

ולגבי השורה הראשונה שלך- "היום רבים מזמינים בתי מלון עם אפשרות ביטול כזו או אחרת (למשל ביטול חינם עד יום או יומיים לפני ההגעה)"- לזה בדיוק הכוונה
 

prizman

New member
אני לא בטוח שאנחנו מתכוונים לאותו דבר אבל הרעיון פשוט.

בנאדם יכול להזמין מקומות גם ל 20 מסעדות, אין עם זה בעיה.
הוא גם יכול לבטל בכולם, ללא שום חיוב, גם עם זה אין בעיה.
אבל הללא חיוב נעשה בתלות בשתי מגבלות, כמות האנשים והאם התאריך מבוקש.
לקבוצה של 10 איש נניח, הודעה על ביטול אמורה להיות נניח 48 שעות מראש.
לתאריך כמו סילבסטר ל4 איש, 24 שעות מראש.
לסתם יום לזוג במסעדה ממוצעת, 6 שעות יספיקו, אולי רק 4.
סתם זורק מספרים, צריך לבנות מודל לזה.
חוסר ההודעה בכלל או אי מתן זמן הערכות מינימלי זה מה שפוגע בענף
וזה מה שלא הוגן כלפי המסעדנים.
אני בעד שהמודל יהיה הדדי אבל עיקר הנפגעים כרגע הם המסעדנים.
אם מסעדה מאלצת אנשים שהזמינו מקום מראש לחכות חצי שעה גם היא אמורה להפגע
ולא לתת פיצוי ע"פ החלטתה אלא ע"פ החלטת הלקוח או סכום מוסכם.
מסעדות שירצו להצטרף להסדר הזה תצטרכנה לקבל גם את זה.
אפשר בקלות לבנות מודל שכולם יחיו איתו בשלום ואנשים ימנעו מלהזמין
מקומות ולא יגיעו וגם לא יודיעו מראש.
מניח שמודל כזה לא ימנע מאף לקוח הגון להזמין מקום במסעדה אם יבנה נכון.
 

oreldi

New member
בדיוק

כפי שכבר כתבתי, אין שום הבדל בין גבית דמי ביטול בבית מלון/טיסות למסעדות. תפסת מקום של מישהו אחר ולא הגעת בלי להודיע? תשלם. הכי פשוט.
מי שהגון ממש לא אמור לפחד מזה.
מסכים איתך שצריך שיהיה מודל לפי מספר אנשים ותאריך.
אבל יותר מזה, מקומם אותי שדווקא בפורום ביקורות מסעדות, אותם אנשים שיודעים לצלוב מסעדות על העדר מלח או יותר מדי שמנת במנה, ישנם כאלה שמתנגדים לרעיון שבא לתקן עיוות ברור שפוגע אנושות בענף המסעדות
 

prizman

New member
להתקומם לא עוזר לאף אחד, צריך לחשוב על פתרונות.

אני לא בענף.
בישראל מעולם לא הייתי, גם בתאילנד אני לא, אבל בישראל קצת עזרתי
כי זה תחום שאני אוהב ובתאילנד אני אולי טיפה יותר מעורב כי זוגתי בתחום.
אני מתחום שונה לגמרי שכלול בו ניתוח כיצד מערכות עובדות וקהל המונים נכלל בזה
ובתור פנסיונר זה תחום עניין מבחינתי, לא עבודה.
יש לי זמן לכל תחום עניין שלי ויש כל מיני דברים שמעניינים אותי.
כשאני נתקל בבעיה שמעניינת אותי אני מנסה למצוא את הפתרון הנכון,
לא שאני חושב שהרעיון שלי יהיה תמיד האופטימלי.
 

החתולית

New member
אם כל המסעדות יתאחדו, זה יהיה הנוהג

לפי הלך הרוחות שראיתי, בהחלט יכול להיות שזה יקרה בהנהגת איגוד המסעדנים.
&nbsp
אני יכולה להבטיח לך ששמו של הבחור הזה, רשום במסעדות רבות בתל-אביב.
 

amirline

New member
לדעתי לא, אם אחוז קטן הם כאלה למה הרוב צריך לסבול ?

אם נניח הזמנת מקום למסעדה ושעתיים לפני את צריכה לבטל מסיבה מוצדקת כלשהי
למה שיחייבו אותך ? , אנשים כאלה שמזמינים לכמה מסעדות רק כדיי שתהיה להם אופציה רחבה הם לא מייצגים את הרוב וחבל שיהרסו לכלל.
 

החתולית

New member
זה ממש לא אחוז קטן

מסעדנים יספרו לך איך כמעט בכל סרוויס יש כאלה שפשוט לא מגיעים. מתקשרים אליהם יום לפני כדי לוודא הגעה, מתקשרים אליהם באותו יום כדי לוודא הגעה, והם לא מגיעים ולא עונים לטלפון.
&nbsp
תאר לך שזה קורה גם עם שולחנות של 5, 6 ו- 10 אנשים.
 
למעלה