שירשור
שבועי

galnachum

New member
עזרה בתיעוד ואיסוף תפריטים

שלום חברים,

אשמח לקבל את עזרתכם בתיעוד ובאיסוף תפריטים של מסעדות ישראל.

כידוע לרובכם (אני מקווה
) אני עוסק כבר תקופה ארוכה בתיעוד הסצנה הקולינארית בישראל. המידע אותו אני אוצר זמין לכולם באתר [URL='http://www.restdb.co.il']www.restdb.co.il[/URL]

בחודשים הארחרונים שמתי דגש על איסוף ותיעוד של תפריטים ואני שמח לבשר שמעל 400 תפריטים כבר נאספו, קוטלגו וזמינים לצפיה באתר. מאמץ התיעוד של הקולינאריה הישראלית הוא מאמץ גדול ובלתי פוסק ולכן אשמח לקבל סיוע ועזרה מחברי הפורום ומכל אחד אחר. כל שצריך לעשות זה לצלם עם הטלפון הנייד את תפריט המסעדה (רצוי בתאורה טובה ועם יד יציבה) ולשלוח אלי. למעוניינים אפשר לקבל קרדיט על כל צילום באתר.

בתודה מראש
,
גל נחום
 

25306yosef

New member
יש לי בשבילך טיפ קטן כיצד ואיך להשיג תפריטים דרך גוגל

למרבית המסעדות כיום יש אתר אינטרנט ובו מתפרסמים התפריטים בפורמט PDF. לחלק מהמסעדות ששבקו חיים וכבר אינן קיימות האתר עדיין קיים.

לכן זו השיטה לצורך חילוץ התפריטים משרתי האינטרנט:

1. יש להיכנס לחיפוש המתקדם של גוגל כאן.

2. יש להשאיר את כל השדות ריקים.

3. בשדה אתר או דומיין יש להקיש את כתובת האתר ללא WWW. לדוגמה: google.co.il. ושוב, ללא ה-WWW שבהתחלה וללא ה-HTTP וללא HTTPS וללא FTP אלא רק את הדומיין בלבד. וזאת במטרה להגדיל את התוצאות האפשריות שחלקם נמצאים במתחמים שונים.

4. בסוג קובץ יש לבחור PDF. לאחר מכן אפשר לנסות גם פורמטים אחרים אבל חייבים תמיד לבחור את אחד הסוגים על מנת לסנן מתוצאות החיפוש את ה-HTML.

עכשיו תקבל בתוצאות החיפוש של גוגל את כל מסמכי ה-PDF שקיימים באתר האינטרנט.
 

galnachum

New member
תשובה: תפריטים דרך גוגל

תודה 25306yosef, אני אכן משתמש בטכניקות מסוג זה ואף מתוחכמות יותר כדי לאסוף את מה שזמין באתר האינטרנט של המסעדה, בדף הפייסבוק שלה ובמקורות דומים.
יש בגישה זו מספר קשיים טכניים אך הבעיה המרכזית היא שברוב המקרים לא קיים תפריט עדכני באתר האינטרנט של המסעדה.
 

החתולית

New member
הדרך הטובה ביותר לאסוף תפריטים היא צילום

של תפריטים במסעדה עצמה, במיוחד במסעדות בהן התפריט עונתי ומתחלף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן יש מסעדות שבהן התפריט באתר לא הכי עדכני, אבל

זה עדיין פרסום רשמי מטעם המסעדה (ויש סיכוי שהוא גם מחייב חוקית, לפחות מבחינת המחירים) בשעה שצילום תפריטים מתעד מצב נתון ביום מסוים ויכול להשתנות בהמשך כמעט באותה המידה...
 

galnachum

New member
בדיוק להיפך


המטרה שלי היא לתעד ומבחינה זו כמה שפחות עדכני כך יותר טוב.
אידאלית הייתי רוצה לתעד עבור כל מסעדה את תפריט ההרצה שלה, את התפריטים השוטפים לאורך השנים המראים את ההתפחות הקולינארית שלה ואת התפריטים המשתנים והמיוחדים שלה.
דרך אגב, האתר מתעד הרבה מאד מסעדות שכבר נסגרו, אתר האינטרנט שלהן כבר מזמן לא קיים, והוא בערך המקום היחידי שאפשר עדיין למצוא עליהן מידע.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם כי אני חושבת שאתה לא צריך לעשות את העבודה במקומן

מסעדה שלא מפרסמת תפריט באתר שלה (או לפחות בפייסבוק) היא מסעדה שכנראה תפסיד אותי (ולא רק אותי) כלקוחה. זה צריך להיות אינטרס של המסעדה ולא אחריות של אדם פרטי מלא כוונות טובות. ואף שאני מעריכה מאוד את המיזם וההשקעה, בתור לקוחה אני תמיד אבדוק פרסום רשמי מטעם המסעדה.
 

החתולית

New member
מדובר באיסוף לא בעבודה עבור מסעדות

כפי שיש מי שאוספים כרטיסי ביקור של מסעדות, יש מי שאוסף תפריטים.
&nbsp
יש משמעות לשמירה ותיעוד של תפריטים, במיוחד כאלה של מסעדות שנסגרו כבר.
 
למעלה