אז איפה אכלתם בסוף השבוע?

Gרר

New member
אלחנן בדרך לצפון

מקום חמוד בכניסה לקיבוץ משמרות. גולת הכותרת שם זה הלחמים והמאפים, אבל לוח וגיר שמסבירים על הבוצ'ר שלהם, מגש עץ ענק ועליו כל טוב, פיתה אותנו להזמין אותו.

על הלוח קיבלנו שלוש פרוסות לחם מחמצת אגוזים. קרם חצילים - חביב, מעודן, הייתי מעדיף אותו יותר סמיך. ירקות (מלפפון, חסה, צנונית) ועליהם אגוזים קלויים ומעל עגבניות עם קרעי מוצרלה ובזיליקום. אישית אני לא מחובבי המוצרלה, אז לא נפלתי. מקושקשת פרמז'ן - טעים. בטטה צלויה וקרם פרש - מושחת. עוד קצת גבינות - לאבנה, סנט מור. ריבת תות - מאד טעימה.

סך הכל היה חביב, אבל to be honest, הרגיש מאד overpriced (מגש זוגי בעלות 130 שקל). מגוון השתיה מוגבל לתה משלושה סוגים. היתר בתוספת תשלום. ובסופו של דבר, מה שהכי אהבתי על המגש... היה הלחם, החמאה והריבה.

מאפה גבינה שלקחנו לקינוח הוכיח שוב שהעוצמה של המקום זה בבצקים. מאפה שוקולד-אגוזי-לוז היה פשרה רק בגלל שלא נותר מקום בבטן בשביל הבבקה שנראתה מיליון דולאר.

אז לא מזמן התקשקשנו על הנושא של ארוחת הבוקר, ואני שוב מגיע למסקנה שמבחינתי גבינות ירקות וביצים סתם תופסים מקום בבטן על חשבון מאפים שזה הכיף האמיתי בשבילי. בפעם הבאה שנעבור דרכם לצפון (ובהחלט נגיע לביקור נוסף) נעמיס על עצמנו מאפים ולחמים ונוותר מראש על כל היתר.



 

Gargeran

New member
food crawl קצרצר : בסטה, הס 4, הונג קונג דים סאם

קבעתי עם חבר לנסות את 'הס 4' של תמר כהן צדק. בדרך לשם נזכרתי שבבסטה יש את פסטיבל האוייסטרים החודשי (תמיד בינואר הוא ביום שישי השני של החודש, בשאר הפעמים בשישי הראשון). לא באנו לאוייסטרים הפעם, אלא דווקא לסשימי של סקאלופ שגם היה בין המיוחדים היומיים. היה תענוג גדול, חבל שאי אפשר למצוא את הסקאלופ באיכות הזו ובטריות הזו בארץ באופן קבוע. היה שם קצת כאוטי, כיאה לפסטיבל אוייסטרים, אבל נהננו בכל זאת וגם לקחנו "אוייסטר שוט" של בלאדי מרי ואוייסטר, להשלמת החוויה.

להס 4 הגענו בסביבות 15:15, שלושת רבעי שעה לפני הסגירה. הזמנו 2 קטנות ו-2 גדולות. בודינו פרמג'יאנו היה המצטיין. מסתבר שזו מנה שמזוהה עם השפית גם מתחנות קודמות שלה, לא זכרתי את זה. סוג של סופל'ה פרמזן מצויין. אכלנו גם "ריזוטו יער" כמנת פתיחה (עם אספרגוס ופטריות יער) שהיה עדין ומספק. באופן כללי אני מעדיף ריזוטו כמנה ראשונה ולא כעיקרית כבדה מידיי.
לעיקריות הזמנו פסטה ירוקה עם צלפים ורוטב עגבניות (בגרסא חרפרפה) שהייתה טעימה ונעימה. ולקחו גם מנה של לחי עגל עם פירה. מנה מאוד חורפית ומנחמת שהותקנה (אוי לא... השתמשתי בתואר הזה) כהלכה והייתה בדיוק מה שאתה מצפה למצוא במסעדה קטנטנה שכזו עם חמישה שולחנות.

שני קינוחים על בסיס פירות לא נראו לנו מעניינים ושעת סגירת המטבח כבר הגיעה, אז צעדנו אל ,הונג קונג דים סאם, "לקנח" בשאו לונג באו המצויינים שלהם שתמיד זורקים אותי לסין. ועוד סים סאם מטוגן במילוי עוף, שהיה קצת פחות טוב
 

החתולית

New member
הבודינו הוא מנה מוכרת של תמר

אכלתי אותה בקוצ'ינה תמר. שמחתי לקרוא שהס 4 תיפתח גם בשעות הערב.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה