אז מה אכלתם בסוף השבוע?

יום שבת בצהריים בבאנז

יום שבת השמש זרחה אז הלכנו עם הקטנה לבאנז בהרצל-יהודה הלוי, התפריט די פשוט וברור והדיל מציע 2 באנז (יש אפשרות לשחק במילויים) עם תוספת ב-52 ש"ח
לקחנו דיל אחד צמחוני (טופו מטוגן באחת ופורטבלו בשנייה) ואחד בשרי (אחד טלה ואחד בקר מפורק) בצד ציפס, סלט אטריות שעועית וסינגה מהחבית, החשבון יצא כ-130 ש"ח.
מחכים בחוץ בשמש בספסלי עץ חמודים על הרחוב, מסתכלים על הבניין שעומד לארח את הפרוייקט החדש של דיסקו טוקיו, האוכל מגיע במגשי מתכת, הבאו עצמם רכים ונהדרים, לא דביקים וחובקים יפה את המילויים, המילויים מגוונים וכל אחד שונה ומיוחד, בצמחוני הפורטבלו זכה בגלל ציפוי קריספי שסיפק המבורגר גדול וגו'סי, אני אהבתי את הטלה עם פיצוחי חומוס פיקנטיים וגם את הבקר המפורק עם המממון צ'ילי חריף מעל, הציפס סביר והסלטון חמוד עם המון עשבי תיבול, ארוחה קלה ונעימה בהחלט בשמש שנעלמה בשנייה והתחלפה לגשם שוטף ברגע שיצאנו לדרך.
אחרי הסתתרות מתחת לגגון המשכנו לשוק רוטשילד-אלנבי, בבית הקפה בפינה נחמד וחמים והקפה לא רע, עוגה בצנצנת הייתה גדולה וחביבה, טראפלס שוקולד לא רעים בכלל, השוק עצמו מראה סימני נטישה עם לא מעט חנויות ריקות ונראה שסופו קרוב מתמיד.
בבישולים של שישי- חמין מזוייף ומהיר של 3 שעות עם תפוחי אדמה, לפתות, קולרבי, גזר, שעועית שחורה וביצים, אורז אדום, ממרח אגוזי מלך ולימון כבוש (ההתמכרות החדשה שלי- ממרחי אגוזים מהירים ) ומרק אפונה ירוקה.
 

Nרב

New member
מתכננת על באנז בקרוב
במיוחד אם לא יהיה מקום בהרצל 16

שנפתח בקרוב :)
 
זה ממש לא באותה הקטגוריה

אומנם הם שכנים אחד מוך השני, אבל באנז זה בסופו של דבר מזללה מהירה ולא מקום שמיועד לשבת לזמן ארוך, אבל זה בהחלט מקום מבורך לשלל הרחובות מסביב לרוטשילד שמתחילים להתעורר
 

Nרב

New member
מן הסתם לא אותו דבר אבל חושבים על אופציות כשנתקלים בתור של

שעה

אנחנו היינו במקביל אליכם בבראנץ' של רוטשילד 12 וביכינו את סגירתו למרות שיש הבטחות שיועבר להרצל 16
 
מצחיק אותי שכבר עשו לו כמה עשרות מסיבות סגירה

ונראה שהוא עדיין פועל במלוא המרץ ומלא כהרגלו.
לעומת זאת הרצל 16 נראה עדיין נטוש ואין סימני "מסעדה" לפחות מהחזית
 

Nרב

New member
מן הסתם קשה לסגור עסק מצליח מאד, אבל יאלצו לכך בגלל עבודות

הבניה שכבר התחילו, כבר כמעט כל הבלוק ננטש (אני בטוחה שלצערם של כל בעלי העסקים שם). ואני בטוחה שביום שהרצל 16 יפתח לקהל יעמדו שם בתורים ארוכים מאד... (כבר עשו שם אירועים, למשל הופעה של אסף אבידן ששודרה ב"מועדון תרבות" ונראה לי שעוד הרצות לצוות)
 

mereng

New member
ארוחה ל- 30 איש בשישי בערב, ושבת בצהריים ב"גרקו" הרצליה

שישי בערב, ארוחה משפחתית בפורום רחב וכייפי (תמיד מצחיק אותי אנשים שנלחצים בפסח מאירוח של 10 אנשים, פה 30 איש זה הסטנדרט...). כל משפחה מביאה משהו, והמארח את ההשלמות.

אני הכנתי -
מרק אפונה בתיבול אסייתי - כל הסיר חוסל באמצע הארוחה, לא נשארה טיפה וקיטרו שאין עוד.
מרק עדשים כתומות ועגבניות - טעים מאוד, חוסל חצי סיר
לזניית גבינות- נשארה חתיכה אחת, שהילדון חיסל לארוחת הבוקר בשבת

תפ"א מעוכים ואפויים בתנור- נשארה מנה אחת, חוסל בשבת ע"י הילד
מג'דרה עם עדשים שחורות
קינוחים - קראמבל תפוחים חם ששכחתי לצלם, נשארו 2 מנות
תחתיות מרנג עם אבקת פטל מיובש שקניתי בלונדון, ממולאות בגלידת תות ביתית- חוסל, בקושי הצלחתי לצלם את האחרונים
פצפוצי אורז בשוקולד וחמאת בוטנים - קינוח טבעוני, שלהפתעתי חוסל לחלוטין

האורחים הביאו - פתיתים, דפי אורז ממולאים בירקות ורוטב סויה בצד, פשטידת גבינות ובצק עלים, סלט כרוב, סלט ירקות עשיר, פשטידת ירקות, דלוריות אפויות.

בשבת בצהריים הלכנו לגרקו בהרצליה פיתוח. היינו 5 מבוגרים, 2 ילדים.
המסעדה מאוד מאוד רועשת. המוסיקה היוונית מתנגנת בעוצמה שלא איפשרה שיחה ליד השולחן, והילד שלי שרגיש לרעש היה חסר מנוחה במיוחד.
התפריט עצמו מעניין מאוד ובאמת מרגיש יווני אמיתי ולא "על יד". נתקפתי געגועים עזים לסבתא שלי (סלוניקאית), והתקשתי להחליט מה להזמין.
השירות עצמו היה בסדר גמור.
חלקנו כמה מנות פתיחה קטנות - צזיקי סמיך וטעים, סקורדיליה- ממרח שום, שאני רגילה שהוא על בסיס תפ"א ופה הוא על בסיס שקדים והרבה פחות עז טעם ממה שאני מכירה- עדיין טעים, חציל מעושן עם פטה ופולי סויה ועוד משהו- טעים מאוד, ופאבה- ממרח מאפונה צהובה, טעים וחם. הכל לווה בכיכרות לחם ופיתות שהילדים נהנו מהן.
במקום מנה עיקרית לקחתי 2 מנות בינוניות - "12 האלים" הינו מאפה גבינות בבצק פילו, מוגש עם רוטב דבש, שומשום בשני צבעים והוא מיוחד וטעים להפליא! השילוב בין המליחות של הגבינות והמתיקות של הרוטב, פריכות הפילו ורכות הגבינה... מנה מיוחדת וטעימה. המנה השניה היתה ספנקופיטה- מאפה של פילו עם תרד ושמיר, המון המון שמיר (מזל שאני מאוד אוהבת). מנה נדיבה מאוד שלא חוממה כראוי, אבל לא רציתי להעיר.
טעמתי מהילדים "צ'יפס יווני"- קוביות תפ"א גדולות מטוגנות לפריכות מקסימלית עם גבינה מגוררת ותיבול. יש גם צ'יפס רגיל מי שרוצה.
הבחור אכל מוסקה ואמר שהיא טובה מאוד, לגבי שאר המנות שבשולחן היה רועש מידי כדי לברר מה טיבן.

החשבון היה 750 ש"ח לפני טיפ.









 

אור2221

New member
כמה מדכא - רציתי שנלך לגרקו

לארוחה משפחתית לסופ"ש זה וכל כך חבל לגלות שהמוזיקה היא עדיין בעיה כה קשה. במיוחד שהאוכל נחמד.
&nbsp
כשהייתי שם (עם חברות! בערב) לפני שנתיים סבלתי מאוד מהרעש.
 

mereng

New member
זה באמת משהו שיכול לקלקל את כל הארוחה. חבל ממש


ואם המוסיקה לא מספיקה, כל כמה דקות חוגגים יום הולדת למישהו באחד השולחנות, ואז הצוות פוצח בתיפוף נמרץ על דרבוקות ושירה קולנית ומחיאות כפיים כי חייבים לעשות שמח. ספרתי 4-5 פעמים במהלך הארוחה שלנו. מייגע.
 

Nרב

New member
שיראטויה החדשה בנחלת בנימין

בד"כ אנחנו לא מתלהבים ללכת לסושיה בערב אבל בגלל שקראתי שיש תפריט ארוך ומגוון ל"איזאקיה" החדשה התחשק לנסות.
כמובן שאנחנו סומכים גם על אלי גרוסמן שיבנה תפריט נכון ומקצועי (אני עוד זוכרת אותו מהבר של אונמי, לטקאמרו לא העזנו להתקרב מטעמי תקציב לפני יותר מ- 20 שנה בהיותנו סטודנטים...)

ניסינו לפתוח בכמה שיותר מנות חצימחוניות (כלומר ירקות ודגים) - מנת פטריות שימאג'י ותרד שהיתה חביבה וקטנטנה, שיפוד טופו שהיה לו טעם מעושן מהמם, קרוקטים שרימפס ברוטב בשמל (ששגיא כהן נדמה לי כתב שזאת המנה הכי לא יפנית שהיפנים מחממים במיקרו ב"פיצוציות" שלהם
) וטמפורה של ירקות ודגים שהיתה מעולה.
התלבטנו אם להמשיך לחפש מנות קטנות נוספות, אך רוב מה שקרץ היה פעם על ארבע או שתיים אז ויתרתי והוא זרם איתי... למרות שלא רציתי סושי, לא התחרטתי שלקחתי 2 אינסייד אאוט - קליפורניה וספייסי טונה - שניהם היו מצוינים. דבר אחד אני לא מבינה - סורימי זה משהו שמקובל גם ביפן? אני בקשתי להחליף אותו בסלמון...
בן זוגי הלך על ראמן מיסו (ציר לבן אם אני לא טועה), המנה הגיעה עם רסיס זכוכית, והחלפנה תוך כמה דקות בחדשה. הוא נהנה וזוכינו עליה בחשבון...
ליווינו בקנקן סאקה חם (חייבת לציין שמחירי האלכוהול יותר מהוגנים), הוא לקחת גם מנת ויסקי יפני (לא ניקה, היה עוד סוג) ונהנה מאד :)
קינחנו בסוג של פודינג וניל שהיה קטן וממצה :)

ניתן לראות פה את התפריט
https://www.facebook.com/shiratoyatlv/menu/
 

prizman

New member
לא יודע לגבי יפן. בתאילנד סורימי נפוץ.

אחד הדברים הדוחים שנתקלתי בהם בחיי.
אבל מסתבר שיש אנשים שאוכלים את התועבה הזו.
 

Nרב

New member
בוקר קלאסי באורנה ואלה


הגענו בעין הסערה, בשישי בבוקר, אנחנו ואחת התינוקות (שכבר גבוהה ממני)

בשבילה הזמנו מנה גדולה של לביבות בטטה שניסיתי לחקות בחנוכה האחרון במפלה גדולה, וכאן הן היו עשויות בדיוק של קלאסיקה נפלאה.
אני הלכתי על המנה הקבועה שלי - ביצה בקן בלחם תירס שהיא פשוט נפלאה. עוד נלקחו שקשוקה וביצה מקושקשת.
כל מנה מלווה בצלחת עם לבנה, זיתים ועגבניה מרוסקת, מגיע גם סלט קצוץ והוגש לחם נפלא למרכז השולחן בליווי טחינה. כמובן גם שתיה סחוטה במקום (יש תפוז, וג'ינג'ר אייל ועוד אופציות)
היה טרי ונפלא וטוב שיש מקום כזה שלא משתנה בתל אביב

תמונות מהכל באיסטגרם
https://www.instagram.com/meravbr/?hl=en
 

prizman

New member
תוכל לתת קישור לידיעה?

מעניינת אותי הסיבה לזה.
בהחלט מקום מוצלח וחביב.
 

Nרב

New member
מבאס, למרות שאני מניחה שקשה למשוך לקוחות

חדשים למקום שמתחדש מעט (כתוב שבמנות טבעוניות למשל), שהוא אמנם קלאסיקה אך גם קלאסיקה צריכה להתעדכן ולהשתנות עם הזמן (ואולי לא?). לי באופן אישי אף פעם לא היה תמריץ להגיע לשם בערב (אולי לפני 25 שנה....) אולי אם הייתי גרה ממש ליד ואני לא בטוחה גם כמה מקומות בארץ מחזיקים מעמד וכיף להם ב"קהל שכונתי" בלבד...
אני גם זוכרת את מלכות הפלאפל לטובה, זאת היתה גם הרפתקאה טובה בזמנה :)
 

prizman

New member
אז זהו,

שאני גרתי באמת ממש ליד וזה אכן היה לפני 25 שנה או אולי קצת יותר
כך שזו הייתה מסעדה שכונתית.
וכמו שדברים תמיד משתנים אח"כ הפסקתי לגור ליד כך שההגעות שלי לשם התמעטו
שלא לדבר על השנים בהן אני לא גר בישראל ובהן כמעט ולא הגעתי לשם.
למלכות הפלאפל לא הגעתי בכלל.
 

gastro101

New member
שוב אכזבה ביפו תל אביב , האופה מברלין וזוזוברה

ביום שיש בדרך לסרט המומלץ, עצרנו לאכול בזוזברה סניף כפר סבא , בשעה שש היה כמעט ריק אחכ התמלא . סמוסות צמחוניות עם צ'אטני מנגו- חרפרפות טעימות, אגרול צמחוני - נחמד, לו מנה טבעונית ירקות ברוטב קארי עם צלחת אורז בצד ולי מרק עם נתחי פילה בקר, אטריות , נבטים , תבול טוב- בשר טעים- התאים למזג האויר. עם האספרסו שלו סביב 200 שח . יצאנו שבעים ומרוצים.

באחת מתוכניות מסטר שף, הזכיר חיים כהן את הספיחה של אמא שלו- נתקפתי חשק עז למנה , עיון בתפריט של המסעדה הראה שהיא שם
וכך הגענו לשם בשבת לקראת השעה 16. מראש החלטתי לקחת כבד עוף סופריטו לראשונה
מה רבה האכזבה- מנת הספיחה שמופיעה בתפריט באתר , נעדרת מהתפריט במסעדה , שאלתי אם יש ספיישלים , המלצרית אמרה שלא אבל..מנת הכבדי עוף חסרה. מה אומר? הייתי רעבה וזה עשה אותי עוד יותר עצבנית
מנהלת המשמרת הוזעקה והסבירה- ספיחה אין כי עכשו לא עונת העגבניות (בצאתנו- קערה מלאה חצי עגבניות על דלפק המטבח הפתוח) וכבדי עוף ניגמרו
אז לקחתי סביצ'ה טונה- 4 ריבועים 2*2סמ במרק של שמן ולימון עליהם בצל ופ]לפל חריף קצוץ. לו ירקות בטבון - שום בשורה. הפוקאצה המוגשת OTH טובה מאד , לוותה בשפע שיני שום אפויות שתבלו היטב את המנה העיקרית שלי- חזה ברווז בציר ברוז ופירה- בשר עסיסי , טעים השום התאים מאד
ולו ניוקי תפוחי אדמה עם ירק כלשהוא וגבינת המאירי , אהב את הניקוי האוורירים
השרות היה מאד לא קשוב. סיימנו מנות עיקריות ולקח זמן לצוד מלצרית לקבל תרפיט קינוחים . הגישה ו..נעלמה . עוד זמן לצוד מלצרית להזמין קינוח -שאלתיה איך הפבלובה עם קרם לימון וקצפת נוגט- אמרה- מנה קלילה רעננה, שמתי (50 שח)
ומה קבלתי- כמות עצומה של קצפת , עליה כמות זעומה של קרם לימון בקושי מורגש, על כל זה דיסקית מרנג דקה ועליה טפטופים זעירים של קרם נוגט, אה, גם כתבו פירות מזוגגים- בפועל- 3 פרוסות אגס דקיקות טובעות בקצפת
לא קלילה לא רעננה, אבל לא היה למי להתלונן, המלצריות נעלמו
בקושי איתרנו בחור לבקש חשבון. את האספרסו- 13 שח הורידו מהחשבון -לא היה עם מי לברר מדוע, פיצוי ? מצחיק . לא רציתי פיצוי, רציתי את האוכל

עם סן פלגרינו- החשבון 277 שח, בניגוד למנהגנו השארנו בדיוק 10% טיפ - 33 שח . יצאתי מאוכזבת, גם פער בין תפריט האתר לבין התפריט במציאות וגם קינוח כל כך מבאס. וגם שרות שנעלם בחצי השני של הארוחה .חבל
 
למעלה